هر آنچه درباره مهاجرت به قبرس شمالی ،خرید ملک و اخذ اقامت باید بدانید

سوالات زیر را مطالعه بفرمایید و چنانچه پاسخ خود را پیدا نکردید،
می توانید از طریق فرم تماس با همکاران ما در بخش پشتیبانی در ارتباط باشید
ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

Questions

– تور بازدید رایگان شامل چه چیزهایی می گردد؟

شامل ۳شب و۴ روز محل اسکان، ترنسفر فرودگاهی، گشت شهری بازدید از پروژه ها ،آشنایی با قبرس شمالی ومشاوره در زمینه خرید ملک و کار در طول مدت اقامت

– در صورتی که پس از بازدید و اقامت رایگان اقدام به خرید ملک نشود چه اتفاقی رخ می دهد؟

تور بازدید کاملا رایگان می باشد و هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی گردد .

برای استفاده از اقامت رایگان و بازدید تا چند نفر می توانیم سفر داشته باشیم؟

هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برای استفاده از تور بازدید از قبرس شمالی وجود ندارد.

– چرا خرید ملک در قبرس شمالی؟

شرایط پرداخت انعطاف پذیر و فوق العاده – شرایط آسان اقامت – سرمایه گزاری بر اساس ارز معتبر و پایدار پوند و یا دلار و یورو – ۴ روز اقامت رایگان جهت بازدید و بررسی رشد قابل توجه سالیانه ملک تنوع در شرکت های سازنده و پروژهها – قیمت های بسیار پایین نسبت به ایران درآمدزایی و تضمین اجاره با سود دهی مناسب – عدم محدودیت در مبلغ ملک جهت اخذ اقامت – مالیات پایین نسبت به کشورهای اروپایی

ـ مراحل خرید ملک در قبرس شمالی به چه شکل هست؟

رزرو ملک با حداقل ۱۰۰۰ پوند ( این مبلغ برای رزرو یک ماهه بوده و از کل مبلغ کسر میگردد ) و سپس پرداخت پیش پرداخت و یا کل مبلغ خرید به صورت نقد یا اقساط بدون رزرو یک ماهه پرداخت می گردد.

ـ آیا امکان خرید ملک در قبرس شمالی به صورت اقساط هست؟

بله در قبرس شمالی امکان خرید اقساطی به صورت کلی به شکل زیر می باشد.

_ واحدهای پیش فروش

۳۰ الی ۴۰ درصد پیش پرداخت مابقی اقساط دو تا ده ساله بدون بهره به خاطر داشته باشید در صورت خرید ملک پیش فروش نیز سند به نام شما ثبت شده و می توانید از آفر اسکان رایگان تا تحویل ملک پیش فروش استفاده کنید.

_ واحدهای آماده تحویل

۵۰ الی ۷۰ درصد پیش پرداخت و تحویل کلیدمابقی اقساط تا یک الی سه سال بدون بهره شرایط پرداخت شرکت های مختلف متفاوت می باشد و پس از انتخاب پروژه مورد نظر می توانید شرایط دقیق پرداخت را جویا شوید.

– قیمت ملک در قبرس شمالی چقدر می باشد؟

شروع قیمت ها برای واحدهای صفر استودیو ۶۵۰۰۰ پوند انگلیس واحدهای یک خوابه ۷۵۰۰۰ بوند و دو خوابه ۹۰۰۰۰ پوند میباشد. این مبلغ شروع قیمت می باشد و این قیمتهای با توجه به رشد منطقه هر چند ماه یکبار شامل افزایش می باشد .

– رشد قیمت ملک در قبرس شمالی چگونه هست؟

در قبرس شمالی علاوه بر تورم ۵ الی ۱۰ درصدی سالیانه ملک ارزش افزوده ی قابل توجه ای شامل ملک های این کشور می شود .که بیشترین میزان این افزایش قیمت در طول زمان ساخت به صورت پله کانی صورت می گردد.

– بهترین منطقه برای زندگی و سرمایه گزاری در قبرس شمالی کجاست؟

منطقه لانگ بیچ و اسکله فاصله تا دریا ۱۰ دقیقه

مراحل انتقال سند ملک در قبرس شمالی به چه صورت است؟  از زمان خرید چه مدت تا ثبت سند زمان میبرد؟
تمامی سند ها در قبرس شمالی پس از تصفیه کل مبلغ و تحویل کلید واحد به نام خریدار به صورت تفکیک شده و به شکل عرصه و اعیان توسط دولت تائید و ثبت می گردد.

-آیا پس از خرید سند خانه به صورت کامل به نام خریدار ثبت می گردد؟

بله تمامی سندها در قبرس شمالی پس از تسویه کل مبلغ به صورت کامل به نام خریدار به صورت دایم ثبت می گردد و در سند تمامی جزییات ملک و حتی مقدار سهم خریدار از زمین ملک نیز در سند درج می گردد و توسط دولت تایید میگردد.

– در قبرس شمالی پس از فوت خریدار وضعیت ملک خریداری شده چه می شود؟

در قبرس شمالی به علت اینکه ملک خریداری شده به صورت عرصه و اعیان و شش دانگ به نام خریدار ثبت می گردد پس از فوت خریدار سند ملک به طور مساوی به وارثین انتقال پیدا می کند.درواقع شما خاک قبرس شمالی را خریداری می کنید.

مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی چیست؟

نرخ پایین جرم وجنایت.امکان زندگی با هزینه پایین.انعطاف در ارز رایج.ریتم زندگی اهسته و با طمانینه.کیفیت بالای بهداشت و درمان.مالیات پایین و کار از راه دور.سرعت اینترنت فوق العاده.آلودگی بسیار پایین.یک قدم تا ویزای شینگن.اقامت دایم با سرمایه گذاری وخرید ملک.تحصیل ارزان در دانشگاههای خوب……معایب:مالیات برای اشخاص حقیقی.شاید حوصله تان سر برود.محدودیت رفت و امد به جزیره.محدودیت تنوع اجناس وکالا.

از چه روش هایی می توان برای اخذ اقامت در قبرس شمالی اقدام کرد؟

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک،ثبت شرکت،پذیرش دانشجویی

کم هزینه ترین روش اخذ اقامت قبرس شمالی کدام است؟

پذیرش دانشجویی

آیا از طریق اجاره ملک می توان اقامت گرفت؟

خیر

آیا از طریق ازدواج یا تولد فرزند می توان اقامت قبرس شمالی را گرفت؟

خیر. در کشور قبرس از قانون اصل خون تبعیت می شود و به همین دلیل باید یا پدر و یا مادر شهروند و تبعه کشور قبرس باشند. به همین دلیل، این نمی تواند مسیر مهاجرتی برای خانواده ها باشد. شما نمی توانید با ویزای توریستی قبرس و همچنین سفر به این کشور و تولد فرزند، موفق به اخذ تابعیت و اقامت شوید. اخذ تابعیت با تولد فرزند در دنیا از دو قانون اصل خاک و اصل خون تبعیت میکند. برای مهاجرت از طریق تولد فرزند باید با قوانین آن کشور آشنا باشید. بسیار مهم است که بدانید آن کشور از کدام یک از این قوانین تبعیت میکند.

قانون اصل خاک : در این قانون به دنیا آمدن و تولد فرزند در خاک کشور مورد نظر می باشد. بدون در نظر گرفتن اینکه پدر و مادر تابعیت کدام کشور را دارند.

قانون اصل خون: در این اصل بسیار مهم آن است که یکی از پدر یا مادر یا هر دو، تبعه کشور مورد نظر باشند. در این حالت اینکه فرزند در کدام کشور متولد می شود اهمیتی نداردو

آیا می توان اقامت دایم در قبرس شمالی گرفت؟

با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک بالای 150000 پوند انگلستان شهروندی چطور؟ بله چگونه؟با خرید ملک

اعتبار پاسپورت قبرس شمالی چگونه است؟

پاسپورت داده نمیشود فقط کارت شهروندی در شرایط سرمایه گذاری بالا پاسپورت داده میشود

آیا با خرید یک ملک امکان اخذ اقامت برای فرزندان بالای 18 سال وجود دارد؟

بله برای پدر و مادر چطور؟بله به پدر مادر بالای 65 سال

حداقل سرمایه گذاری در قبرس شمالی برای دریافت اقامت چقدر می باشد؟

حداقل مبلغ 65000پوند انگلستان مبلغ سرمایه گذاری برای دریافت اقامت در قبرس شمالی بسته به تعداد نفرات متفاوت می باشد. به طور مثال برای یک خانواده دو نفر با حداقل مبلغ و با خرید یک واحد سوییت دریافت اقامت امکان پذیر می باشد اما برای یک خانواده ۴ نفره حداقل ملک دو خوابه باید خریداری شود.

چه زمان میتوانیم برای دریافت اقامت اقدام کنیم؟

دریافت اقامت نیازی به تسویه مبلغ کل ملک ندارد ، پس از پرداخت پیش پرداخت و امضای قرارداد میتوانید برای دریافت اقامت اقدام کنید که این پروسه دو الی سه ماه زمان نیاز دارد و حضورشما درجزیره درطول پروسه الزامیست.

هزینه های زندگی در قبرس شمالی چقدر هست؟

هزینه های زندگی در قبرس شمالی به نسبت کشورهای اروپایی پایین تر می باشد به طور متوسط هزینه یک خانواده سه نفره بین ۸۰۰۰ لیر تا ۱۱۰۰۰ لیر برای تمامی امور زندگی می باشد.

حداقل حقوق در قبرس شمالی چقدر است؟

11600لیر ترکیه

هزینه های اخذ اقامت و مدت زمان دریافت اقامت چقدر هست؟

شرکت امیرال اینوستمنت هزینه ای بابت اقامت از مشتریان دریافت نمی کند و تمامی پروسه دریافت اقامت به صورت کاملا رایگان انجام می گردد اخذ اقامت کشور قبرس شمالی دو الی سه ماه زمان می برد.

آیا اقامت قبرس شمالی برای ورود به اروپا آمریکا و کانادا تاثیز گذار هست؟

بله با توجه به اینکه شما با مدارک ملک خود به سفارت های مذکور نشان می دهید که شما از تمکن مالی برخوردار هستید و در کشور ثانویه توانایی زندگی را دارید و توانایی پرداخت هزینه های زندگی را دارید به راحتی می توایند ویزای کشورهای اروپایی و سایر کشورها را بگیرید.

آیا قبرس شمالی برای تحصیل کودکان مناسب است؟

بله سیستم اموزشی این کشور بسیار قوی میباشد

وضعیت آموزش و مدارس در قبرس چگونه است؟

در سالهای گذشته پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است و همین عامل باعث شده است که فارغ التحصیلان کشور قبرس در هر مقطعی در بهترین دانشگاه های جهان پذیرفته شده و یا جذب بهترین موقعیت های شغلی شوند. بطور کلی مدارس کشور قبرس به دو دسته مدارس دولتی و مدارس غیرانتفاعی تقسیم میشوند. هر دو نوع دارای سیستم آموزشی قوی و مدرنی هستند. ترکیب دانش آموزان در کلاسهای آموزشی مدارس و دانشگاه های قبرس ترکیبی از دانش آموزان و دانشجویان قبرسی و انگلیسی زبان هستند.

بهترین مدارس بین المللی و دولتی کدامند؟

کالج آمریکایی AEG مدرسه NEAR EAST  مدرسه DOUA

هزینه های تحصیل کودکان چقدر است؟

هزینه تحصیل در مدارس دولتی رایگان هست ودر مدارس خصوصی ازسالی 40000لیر تا110000لیر متغیر است که هم به صورت نقدی وهم به صورت اقساطی میتوان پرداخت کرد.

کدام شهر برای زندگی ایرانیان مناسب تر است؟

شهر فاماگوستا،گیرنه و اسکله لانگ بیچ

وضعیت زیرساخت های پزشکی و سلامت چگونه است؟

بیمارستان ها مهم ترین مراکز درمانی یک کشور هستند. قبرس شمالی دارای سه بیمارستان دولتی و امکانات خصوصی متعدد است. مقررات بیمارستانی در قبرس شمالی از استانداردهای پیراپزشکی بریتانیا پیروی می کند.

برای تمامی افرادی که به هر دلیلی در این کشور اقامت دارند، خدمات آمبولانس 112 قبرس شمالی و فوریت های پزشکی رایگان خواهد بود. بخش مراقبت های بهداشتی در جمهوری ترک قبرس شمالی با بودجه عمومی تامین می شود. بودجه تمام بیمارستان های دولتی توسط دولت تامین می شود و همه ساکنان بیمه هستند. برخی از مهاجرانی که در قبرس شمالی زندگی و کار می کنند بیمه درمانی ندارند زیرا به هر حال خدمات درمانی مقرون به صرفه است. یمارستان‌های دولتی و امکانات پزشکی در هر شهر قبرس شمالی وجود دارد. تخت های زیادی برای مراقبت های ویژه و همچنین امکانات تخصصی برای جراحی، زایمان، آزمایشگاه و غیره در قبرس شمالی وجود دارد. باید بدانید که سطح بیمارستان های دولتی این کشور نسبت به سایر کشورها بالا است و تقریباً همه پزشکان در بیمارستان های دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند.

یکی از مزیت های بزرگ بیمارستان های دولتی این است که اکثر آنها خدمات اورژانسی 24 ساعته ارائه می دهند و در صورت لزوم آمبولانس شخصی برای انتقال بیماران در هر ساعت از شبانه روز دارند.

وضعیت اقتصادی و فرصت های شغلی در قبرس شمالی چگونه است؟

اقتصاد قبرس شمالی تحت سلطه بخشخدمات (۶۹٪ از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۰۷) است که شامل بخش عمومی، تجارت، گردشگری و آموزش است. نرخ بیکاری در قبرس شمالی بر اساس داده‌های سال ۲۰۱۸، حدود ۵% است. همین نرخ پایین بیکاری باعث شده است که بسیاری از ایرانیان، تصمیم به مهاجرت و کار در قبرس شمالی بگیرند.

کشور قبرس شمالی عمدتاً کالاهایی مانندمرکبات، سیمان، سیب زمینی و پوشاک را به ترکیه صادر می‌کند. ۲۲درصد از تولید ناخالصی کشور قبرس شمالی مربوط به صنعت و ۹ درصد آن مربوط به کشاورزی است. اقتصاد قبرس شمالی بر اساس بازار آزاد عمل می‌کند و بخش قابل توجهی از هزینه‌های اداری توسط ترکیه و اتحادیه اروپا تأمین می‌شود. قبرس شمالی از لیر ترکیه به عنوان واحد پول خود استفاده می‌کند و همین امر باعث شده تا وضعیت اقتصادی آن به اقتصاد ترکیه مرتبط باشد.

جمعیت شهری قبرس شمالی عمدتاً در صنعت خدمات و صنایع سبک مانند نوشیدنی‌ها، پوشاک، ساخت‌وساز و سایر مؤسسات تجاری شاغل هستند. حدود ۱۹۵ روستا در قبرس شمالی وجود دارد و مردم مناطق روستایی عمدتاً به کشاورزی مشغول هستند و محصولات متنوعی تولید می‌کنند. گندم، جو، زیتون، خربزه، انگور، انجیر، سیب زمینی و سبزیجات پایه به صورت تجاری در مقیاس متوسط کشت می‌شوند.

چه تخصص هایی در قبرس شمالی از شانس بیشتری برای کار برخوردارند؟

مشاغل مربوط به حوزه توریستی در قبرس شمالی.2.مشاغل مربوط به حوزه ساختمانی 3.شغلهای مربوط به حوزه اکادمیک و دانشگاهی 4.شغلهای مربوط به حوزه تجارت وبازرگانی 5.شغلهای مربوط به حوزه تدریس و اموزش

درامد تخصص های مختلف حدودا چقدر است؟

بین 15000 تا25000لیر درماه

چگونه میتوانم اقامت کاری قبرس شمالی بگیرم؟

هنگامی که توانستید یک کارفرما در قبرس پیدا کرده و قرارداد کاری با او امضا کنید، کارفرمای شما باید برای تأیید از وزارت کار قبرس درخواست دهد. در صورت تأیید، وزارت کار به کارفرمای شما توصیه نامه‌ای می‌دهد که باید از آن برای درخواست مجوز کار شما استفاده کند.

چگونه برای اخذ شغل در قبرس شمالی اقدام کنیم؟

از طریق کارافرینی و تاسیس شرکت

استخدام در شرکت و موسسه

آیا با دریافت ویزای کار، همسر و فرزندان هم تحت پوشش این ویزا قرار خواهند گرفت؟بله

آیا با اقامت توریستی میتوانم در قبرس شمالی مشغول به کار شوم؟

خیر

سایت های کاریابی را معرفی نمایید؟

iskibris

cyprusjibcenter

cyprusnet

glassdoor

ergodotisi

kariera

com

indeed

 تحصیل در قبرس شمالی چگونه است؟

در قبرس شمالی در حال حاضر در حدود ۷ دانشگاه معتبر موجود است. دانشجویان بین المللی از ۱۳۵ کشورمختلف در این دانشگاه ها حضور دارند تعداد دانشجویان بین المللی در این سال ها افزایش قابل توجه ای داشته.

بهترین دانشگاه های قبرس کدام هستند؟

دانشگاه های خاور نزدیک و مدیترانه شرقی از برترین دانشگاه های این کشور و همچنین در لیست QS هستند.

چه رشته های برای ادامه تحصیل در قبرس مناسب هستند؟

رشته های داروسازی و دندانپزشکی

آیا از مقطع لیسانس می توان برای تحصیل در قبرس اقدام کرد؟

بله و همین طور از فوق لیسانس و دکتری هم امکان پذیر می باشد.

آیا بورسیه تحصیلی می توان از دانشگاه های قبرس دریافت کرد؟

بله بورسیه 50تا75 درصدی تعلق میگیرد

هزینه تحصیل در دانشگاه های قبرس چگونه است؟

هزینه تحصیل در قبرس باتوجه به دانشگاه و شهر موردنظر شما، متفاوت است. هزچند هزینه آن در مقایسه با سایر کشورهای جهان معمولاً مقرون‌به‌صرفه تر است. سطح شهریه به نوع برنامه تحصیلی و مدت‌زمان آن بستگی دارد.

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی:حداقل 3000یوروتا 13000 یورو
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:حداقل 5000 یورو تا 10000 یورو
  • هزینه تحصیل در مقطع دکترا:حداقل 7000یورو
  • هزینه تحصیل در رشته های پزشکی ودندانپزشکی بین 10000 تا 22000 یورو

زبان دانشگاهی قبرس شمالی چیست؟

انگلیسی وترکی

آیا به مدرک زبان برای پذیرش گرفتن نیاز است؟

خیر در صورتی که شخصی مدرک ایلتس داشته باشد تز او ازمون تعیین سطح گرفته نمیشود.

فرایند پذیرش گرفتن از دانشگاه های قبرس چگونه است؟

شما برای تحصیل در قبرس شمالی نبازی به اخذ ویزای دانشجویی ندارید، فقط باید مدارک زیر را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و برای دانشگاه مربوطه ارسال نمایید:

  • سوابق تحصیلی + ریزنمرات مقطع قبلی
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • کپی پاسپورت (حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • چهار عدد عکس پرسنلی ۶ در ۴
  • مدرک زبان آیلتس IELTS (نمرهٔ ۵٫۵ برای همه مقاطع تحصیلی)
  • مدرک زبان تافل TOEFL (۵۱۳ PBT / ۶۵ IBT برای همه مقاطع تحصیلی)
  • لازم به ذکر است که داشتن مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه‌های قبرس شمالی الزامی نیست و شما می‌توانید قبل از تحصیل خود یک دوره زبان یک‌ساله در دانشگاه‌های این کشور بگذرانید.
  • پس از تأیید صلاحیت شما توسط دانشگاه مربوطه در قبرس شمالی یک نامه پذیرش مشروط (CAL) برای شما ارسال می‌شود. هنگامی‌که مبلغ اولیه مندرج در CAL خود را پرداخت کردید، نامه پذیرش تحصیلی (UAL) از دانشگاه شما برایتان ارسال می‌شود و سپس می‌توانید بدون نیاز به ویزا به قبرس شمالی بروید.

آیا می توان در حین تحصیل کار کرد؟

بله دانشجو به صورت پاره وقت میتواند کار کند.

مساله اقامت برای دانشجویان چگونه است؟خوابگاه دارد یا باید منزلی اجاره/خرید کرد؟

اکثر دانشجویان در دو سال اول تحصیلی خود ترجیح می‌دهند در خوابگاه‌های دانشگاه زندگی کنند. مزایای اقامت در دانشگاه فراتر از ایمنی و دسترسی آسان به کلاس‌ها است. سالن‌های اقامت فرصتی مناسب برای ملاقات با دوستان جدید از فرهنگ‌های مختلف، دسترسی آسان به بسیاری از رستوران‌ها که گاها تا ساعات اولیه صبح باز هستند و استفاده از امکانات ورزشی داخلی و خارجی است. باوجود تمام این مزایا، برخی از دانشجویان مایل به اقامت در خارج از دانشگاه هستند. تعداد زیادی خوابگاه خصوصی و آپارتمان‌های اجاره‌ای در شهرهای بزرگ مانند نیکوزیا، فاماگوستا، کرنیا و مورفو موجود است. قیمت آپارتمان‌های اجاره‌ای و خوابگاه‌های خصوصی بسته به موقعیت مکانی و لوکس بودن مکان بسیار متفاوت است. هزینه خوابگاه در قبرس شمالی به‌طور متوسط ۲۵۰۰ دلار در سال است. نکته مهم این است که اگر ۲ نفر در یک خوابگاه زندگی کنند باید هردو همان ۲۵۰۰ دلار را بپردازند و هزینه نصف نمی‌شود. این ۲۵۰۰ دلار مشمول هزینه‌های آب، برق، اینترنت و … است. هزینه اجاره یک واحد مسکونی در قبرس شمالی ۱۴۰۰ لیر در ماه است و البته هزینه‌های آب و برق جداگانه حساب می‌شوند و حدود ۳۰۰ لیر در ماه هستند.

آیا دانشجویان می توانند برای اقوام درجه یک خود (همسر، پدر و مادر و خواهر وبرادر) اقامت بگیرند؟

افرادی که مایل به اخذ ویزای همراه در کشور قبرس شمالی هستند، اگر فرد اصلی یعنی متقاضی، اقامت خود در کشور قبرس شمالی را از طریق سرمایه‌گذاری یا تحصیلی در این کشور دریافت کرده باشد قادر به اخذ ویزای همراه برای خانواده خود در این کشور نیز می باشد. در نتیجه دانشجویان متقاضی که نیز صرفا جهت تحصیل در کشور قبرس شمالی اقدام کرده اند نیز می‌توانند ویزای همراه را برای همسر و فرزندان و اعضای خانواده وابسته خود دریافت کنند.

  • ‌آیا همسر فرد متقاضی تحصیل در در قبرس شمالی اجازه کار را دارد؟

خیر

آیا بعد از فارغ التحصیلی می توان در قبرس کار کرد؟

دانشجویانی که از دانشگاه‌های قبرس شمالی فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند درصورتی‌که حداقل تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به پایان رسانده باشند، مجوز کار بگیرند و در بانک‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و غیره کار کنند. فارغ‌التحصیلان قبل از درخواست مجوز کار دائمی و اقامت، باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما داشته باشند. در بیشتر موارد، کارفرما از طرف فرد استخدامی اقدام می‌کند تا مجوزهای لازم را برای شروع کار از دولت بگیرد. اکثر دانشگاه‌های قبرس شمالی واحدهای ویژه‌ای دارند که به فارغ‌التحصیلان کمک می‌کند شغل مناسبی برای اقامت و کار در این کشور پیدا کنند.

چه عواملی در قبولی پذیرش دانشجویی در قبرس شمالی تاثیر دارد؟

داشتن مدرک زبان

آیا امکان تغییر رشته از رشته های مهندسی به پزشکی وجود دارد؟بله

آیا مدارک دانشگاه آزاد، جامع علمی کاربردی و پیام نور برای پذیرش دانشجویی در قبرس شمالی معتبر است؟

بله

نحوه افتتاح حساب در بانک های قبرس شمالی برای دانشجویان بین المللی چگونه است؟

در کشور قبرس شمالی بانک‌های متعددی وجود دارد که افرادی که مشغول تحصیل هستند، می‌توانند در یکی از این بانک‌ها حساب باز کنند. اکثر بانک‌های قبرس شمالی دارای خدمات کردیت کارت نیز هستند. این امکان برای دانشجویانی است که قصد خریدهای  اینترنتی بین‌المللی را دارند. معتبرترین بانک برای افتتاح حساب بین‌المللی که دارای کردیت کارت هستند، «آیش بانک» است. اگر فرزند شما در حال تحصیل در قبرس شمالی است، شما می‌توانید از طریق حساب بانکی او برایش پول بفرستید.

آیا با ثبت شرکت می توان اقامت قبرس شمالی دریافت کرد؟شرایط آن چیست؟ بله وجود حداقل دو سهامدار حضور حداقل یک مدیر و نامه ضمانت مالیاتی هر یک از مدیران واستخدام یک منشی برای ارائه مستندات و بلوکه کردن صد هزار دلار پیش از ثبت شرکت و ثبت یک آدرس حقیقی برای شرکت نکته‌ی حائز اهمیت آن است که برای ثبت آدرس نباید حتما ملک تجاری باشد و شما میتوانید آدرس منزل خود را نیز به عنوان آدرس شرکت ثبت کنید.

همچنین موارد زیر نیز در ثبت شرکت می باست مد نظر قرار گیرد :

 

  •  انتخاب نام شرکت بر اساس قوانین
  • تنظیم اساسنامه شرکت
  • تکمیل فرم درخواست (ترجیحا به کمک یک وکیل)
  • واریز هزینه ثبت شرکت
  • ثبت شرکت در اداره ثبت
  • تعیین آدرس شرکت و ثبت آن
  • افتتاح حساب بانکی و انتقال سرمایه به آن
  • دریافت کد مالیاتی و کد بیمه

امکان تعاملات بین المللی برای شرکت ثبت شده در قبرس چگونه است؟

قبرس شمالی دارای کمترین فساد اداری در منطقه است و همچنین به علت پیشرفت‌هایی که دارد، شما مطمئن خواهید بود که در مدت زمان کوتاهی سود بالایی از سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در قبرس شمالی نصیبتان خواهد شد.همچنین مالیات این کشور در حداقلی‌ترین مقدار در مقایسه با سایر کشورها قرار دارد و در نهایت رفاه شهروندی آن، مدام در حال توسعه است.

آیا امکان راه اندازی کسب و کار (رستوران، مغازه و …) برای ایرانیان وجود دارد؟

بله

چه خودروهایی بیشتر در قبرس شمالی وجود دارند؟

نیسان نوت ( 9 هزار تا 16 هزار پوند )…. میتسوبیشی میراژ ( 7 هزار تا 15 هزار پوند )…. سوزوکی SX4 – قیمت 5 هزار تا 12 هزار پوند…. هوندا فیت ( 7 هزار تا 18 هزار پوند )…. کیا پیکانتو ( 5 هزار تا 13 هزار پوند )…. تویوتا یاریس ( 7 هزار تا 19 هزار پوند )…. معمولا خودروهای ژاپنی که حجم موتور کمتری دارند و کم مصرف تر هستند در قبرس شمالی طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده است. ماشین های ژاپنی و آلمانی به خاطر کم استهلاک و کم مصرف بودن انتخاب اول بومی ها یا مهاجرین به قبرس هستند. این ماشین‌ها شروع قیمت مناسب تری نسبت به بقیه برندها دارند. به طور مثال ماشین‌های ژاپنی از مبلغ ۳ هزار پوند و ماشین های آلمانی از ٧ هزار پوند شروع میشوند.

قیمت خوردو در مقایسه با ایران و ترکیه چگونه است؟

هزینه خرید خودرو در قبرس شمالی  تقریباً یک سوم ایران است. میتوان گفت که شما با هر مقدار سرمایه ای که در اختیار دارید، میتوانید ماشین مناسبی تهیه کنید. هزینه های بیشتر نیز میتواند شما را صاحب خودروهای لوکس تری کند. قیمت ماشین در قبرس نسبت به ترکیه ارزان‌تر است!لازم است بدانید که خرید و فروش خودرو در قبرس به ارز رایج و قدرتمند انگلیس، یعنی پوند می باشد.

کدام کمپانی ها نمایندگی دارند؟

برای خرید ماشین در قبرس شمالی در میان این طیف گسترده، خودروهای ساخت آلمان مانند مرسدس بنز، بی ام دابلیو، آئودی و فولکس واگن و همچنین خودروهای ساخت کمپانی‌های ژاپنی نظیر تویوتا، مزدا، نیسان و هوندا برای فروشندگان و خریداران در جایگاه ویژه ای قرار داشته و می توان گفت بیش از 70 درصد از اتوموبیل‌های موجود در قبرس شمالی ساخت کمپانی‌های فوق الذکر می‌باشند. البته این بدان معنا نیست که محصولات دیگر سازندگان در اینجا وجود ندارد، شما می‌توانید در صورت تمایل اتوموبیل‌های فرانسوی مانند پژو و رنو، محصولات انگلیسی مانند رنج رور، مینی کوپر و جگوار و همچنین خودرو‌های آمریکایی نظیر فورد ،شورلت و تسلا را خریداری و استفاده کنید.

چه خودروهایی بازار خرید و فروش بهتری دارند؟

معمولا خودروهای ژاپنی که حجم موتور کمتری دارند و کم مصرف تر هستند در قبرس شمالی طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده است. خودروهای ژاپنی به دلیل سابقه خوبی که دارند و بودن قطعات و راحتر فروش رفتن بعد خرید توصیه اول ما به شما اسد

نوع و قیمت سوخت در قبرس شمالی چگونه است؟

همانطور که می دانیم ، قیمت بنزین در محاسبه هزینه های زندگی در قبرس شمالی نقش مهمی بر عهده دارد چرا که هم خیلی از افرادی که در قبرس شمالی زندگی می کنند، خودرو شخصی دارند و هم اینکه قیمت سوخت در قیمت مواد غذایی و خیلی از موارد دیگر تاثیر مستقیم دارد و برای همین خیلی از افرادی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند ، می خواهند تا از قیمت سوخت مطلع شوند.

قیمت بنزین در قبرس شمالی همیشه در حال نواسان بوده و تغییرات زیادی داشته است و این تغییرات با توجه به فصول و شرایط منطقه می باشد و گاهی از مواقع  قیمت آن تا چند لیر افزایش و حتی کاهش داشته است.دونوع بنزین اکتان 95 واکتان 98

قوانین راهنمایی و رانندگی چگونه است؟

پلیس در مکان هایی که اصلا شما انتظار ندارید ، در حال بررسی رانندگی افراد و کنترل سرعت هستند 

  • رانندگی در حالت مستی در صورت مشاهده جرایم سخت مالی و غیر مالی دارد و همچنین خطرناک هم هست.
  • در خصوص حداکثر سرعت حتی اگر این حداکثر 30 کیلومتر در ساعت هم باشد باید قوانین را رعایت کیند ، چرا که اصلا پلیس اینجا قابل مذاکره کردن نیست.
  • علائم راهنمایی و رانندگی به زبان های یونانی، ترکی و لاتین بوده  که قطعا به سادگی می توانید با توجه به مقصدتان راه درست را پیدا کنید ، باز هم از امکانات جی پی اس گوشی و ماشین برای پیدا کردن بهترین راه می توانید بهره ببرید.
  •  معمولا در کل قبرس شمالی اینترنت هست و پوشش اینترنت با داده گوشی مشکل خاصی ندارد.
  • بیشتر رانندگی های از سمت شرق به غرب و یا از سمت غرب به شرق است که آقتاب ممکن است رانندگی را برای شما سخت کند ، پس سعی کنید عینک آفتابی همراه داشته باشید.
  • مسافت بین شهرهای قبرس شمالی بسیار کم است و معمولا جاده ها از کنار دریا یا دشت ها و تیه های سرسبز می گذرد ، پس سعی کنید بجای رانندگی با عجله از طبیعت لذت ببرید و در رانندگی با احتیاط برانید.

جهت خیابان ها برعکس خیابان های ایران است  و خودروها  راست فرمان هستند،  که در این مورد و برای جا افتادن موضوع می توانند بعد از گرفتن گواهینامه رانندگی قبرس شمالی به یکی از آموزشگاه های رانندگی رفته و چند جلسه نحوه رانندگی کردن با این خودروها را آموزش ببینید و بعد از چند بار که این موضوع را تمرین کردید، مطمئن باشید که به راحتی می توانید همانند بقیه در جاده های این کشور رانندگی کنید..

وضعیت و قیمت خودروهای الکتریکی و هیبرید در قبرس شمالی چگونه است؟چه خودروهایی اقتصادی هستند؟

( از نظر هزینه سوخت و قیمت )ماشینهای کوچک وکم مصرف مثل ماشینهای ژاپنی وآلمانی

– آیا برای سفر به قبرس شمالی گرفتن ویزا نیاز است؟

ویزای قبرس شمالی فرودگاهی می باشد و برای صدور ویزا در فرودگاه باید مدارک زیر را ارایه دهند . دعوتنامه ارسال شده از طریق شرکت امیرال اینوستمنت به همراه نامه محل اقامت شما در مدت حضور درجزیره بلیط برگشت، حداقل ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار یا پوند انگلیس برای شروع پروسه خرید ملک و هزینه های سفر

  • مدت پرواز به قبرس شمالی چقدر هست؟

تمامی پروازها به قبرس شمالی ابتدا در استانبول و یا آنکارا توقف می کنند و سپس به قبرس شمالی پرواز می کنند، به شکلی که شما ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه باید تا ترکیه پرواز کنید پس از وقفه ای بین ۱ تا ۳ ساعت در ترکیه و تعویض هواپیما یک ساعت و ۲۰ دقیقه تا قبرس شمالی مجدد پرواز می کنید بلیط ها به صورت پیش فرض برای ۲ مقصد صادر می گردند تهران تا استانبول و استانبول تا قبرس شمالی ( فرودگاه ارجان ).

چه مدارکی برای افتتاح حساب لازم می‌باشد؟   

پاسپورت معتبر

گواهی اقامت

امضای اظهار نامه مالیاتی

مدرک نشان دهنده محل زندگی افراد در قبرس شمالی مثل قبض آب و برق (حداکثر باید مربوط به ۳ ماه گذشته باشد)

برای افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی لازم است افراد کارت اقامت حداقل یک ساله داشته باشند.

آیا د اشتن سیم کارت قبرس شمالی برای افتتاح حساب لازم است؟

خیر

داشتن چه مقدار پول در حساب بانکی قبرس شمالی لازم است؟ 

 حداقل 100 دلار

آیا از ویزا یا مستر کارتی که دریافت می‌کنیم می‌توانیم در همه کشورها استفاده کنیم؟ برای خریدهای اینترنتی بین المللی چطور؟بله

آیا برای افتتاح حساب در کشور قبرس شمالی داشتن کارت اقامت قبرس شمالی یا یک شرکت ثبت شده الزامی می باشد؟  

بله ضروریست.

بهترین بانک برای افتتاح حساب برای ایرانیان در قبرس شمالی کدام بانک‌ها هستند؟

  ایش بانکاسی isbankasi

Capital bank

 آیا می‌توان به غیر از لیر از واحدهای پولی دیگری نیز برای افتتاح حساب در قبرس شمالی استفاده کرد؟

  بله (دلار.یورو.پوند)

آیا می‌توان بدون رفتن به قبرس شمالی اقدام به افتتاح حساب کرد؟

  خیر

چگونه برای خرید با توجه به محدودیت خروج ارز در ایران مبلغ مورد نظر را با خود به قبرس شمالی بیاورم؟

در قبرس شمالی صرافی های ایرانی وجود دارند که می توانید مبلغ مورد نظر خود را با حواله به حساب صرافی دریافت نمایید. همچنین شرکت امیرال اینوستمنت با توجه به همکاری با صراف های معتبر تمامی امور مربوط به انتقال پول شما رو در کمتر از چند ساعت انجام می دهد.

موقعیت قبرس شمالی کجاست؟

جزیره قبرس در قسمت شرق مدیترانه و در بخش اوراسیا واقع شده است قبرس در جنوب ترکیه قرار گرفته است و از شرق به خاورمیانه از غرب به یونان و از جنوب به مصر منتهی میشود جزیره قبرس از نظر وسعت سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. قبرس شمالی یک ناحیه دفاکتو در شمال قبرس است. پایتخت این ناحیه نیز به مانند کشور قبرس جنوبی، میان ترک‌ها و یونانی‌ها تقسیم شده و شمال شهر نیکوزیا به نام نیکوزیای شمالی با جمعیتی بالغ بر ۵۰٬۰۰۰ نفر مرکز قبرس شمالی می‌باشد.

تاریخچه تشکیل کشور قبرس شمالی و وضعیت آن از نظر جامعه جهانی و سازمان ملل چگونه است؟

بین سال‌های ۱۹۶۳ و ۱۹۷۴، به دلیل تفاوت‌های فرهنگی بین جوامع ترک و یونانی، تنش‌های بین آن‌ها به جنگ تبدیل شد. با مداخله نظامی ترکیه، جزیره قبرس در سال ۱۹۷۴ به دو کشور مستقل تقسیم شد. جمهوری ترک قبرس شمالی در شمال جزیره قبرس و قبرس یونانی (جنوبی) در جنوب این جزیره قرار گرفت. بخش ترک‌نشین قبرس (قبرس شمالی) در سال ۱۹۸۳ اعلام استقلال کرد و نام خود را جمهوری قبرس شمالی  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) گذاشت که هنوز توسط سازمان ملل متحد و کشورهای جهان رسمیت نیافته‌است. این کشور در حال حاضر توسط ترکیه و جند کشور محدود به رسمیت شناخته می شود.

اتحادیه اروپا با پذیرش بخش یونانی‌نشین قبرس (قبرس جنوبی) در آن اتحادیه، از دولت ترکیه خواهان شناسایی بخش یونانی‌نشین قبرس و تلاش برای ایجاد زمینه وحدت قبرس شمالی و جنوبی در راستای همگرایی ترکیه با اتحادیه اروپا است.

نکته‌ی حائز اهمیت آن است که پیش‌بینی می‌شود در صورت وقوع این توافق، قیمت ملک در قبرس شمالی چند برابر می‌شود و در کل در آن صورت، هر سرمایه‌گذاری‌ای در قبرس شمالی، سوددهی سریعتر و بیشتری خواهد داد.

امنیت قبرس شمالی چگونه هست؟

قبرس شمالی پنجمین کشور امن دنیاست.

واحد پول قبرس شمالی چیست؟

واحد اصلی پول قبرس شمالی همان لیر ترکیه می باشد و پول خرد آن کروش نامیده می شود. خرید خانه و ماشین عموما براساس پوند انگلستان محاسبه می شود.

زبان مردم قبرس شمالی چیست؟

مردم قبرس شمالی به زبان ترکی قبرسی که هم ریشه با ترکی استانبولی است صحبت می کنند ولی اکثر آنان به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

فرق قبرس شمالی و جنوبی چیست؟

هزینه زندگی در شمال به میزان قابل توجهی کمتر است. اگر می‌خواهید یک مقصد ارزان قیمت یا محیط زیبای مدیترانه‌ای داشته باشید، قبرس شمالی می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. با این حال، اقتصاد قبرس جنوبی با ثبات‌تر است و مقررات شفاف‌تر و مطابق با اتحادیه اروپا را ارائه می‌دهد. زیت اصلی زندگی در قبرس شمالی، دریافت تمام مزایای سبک زندگی مدیترانه‌ای با قیمت بسیار پایین است. با توجه به اینکه بخش شمالی جزیره فقط توسط ترکیه به رسمیت شناخته شده است، از نظر اقتصادی به اندازه قبرس جنوبی قوی نیست و همچنان از تحریم‌ها رنج می‌برد. با این حال، هزینه زندگی و ملک در قبرس شمالی بسیار کمتر از اکثر کشورهای اروپایی است. قبرس شمالی قطعا یکی از کم هزینه‌ترین کشورها برای زندگی در امتداد سواحل مدیترانه است. در مقایسه با هزینه زندگی در انگلستان، قبرس شمالی از نظر هزینه‌ها ارزش پس انداز زیادی دارد. خرید و اجاره ملک بسیار ارزان‌تر از هر جای دیگری در مدیترانه است. اگر خرید از بازارهای محلی میوه و سبزیجات برای شما خیلی ارزان تمام می‌شود. با این حال، محصولات وارداتی گران هستند زیرا فقط از طریق ترکیه قابل تحویل می‌باشند و مشمول مالیات‌های سنگینی می‌شوند. غذا خوردن در بیرون از منزل نیز ارزان است، به خصوص اگر بتوانید رستوران‌های محلی کوچکی را دور از مناطق توریستی پیدا کنید. شما بسته به میزان درآمدی که دارید، تقریباً می‌توانید هر سطحی از سبک زندگی که می‌خواهید را در جزیره داشته باشید. ،سینما، کلوب، کافه و مجموعه‌ای باورنکردنی از رستوران‌ها وجود دارند که همه سلیقه‌ها و همه بودجه‌ها را برای کسانی که در قبرس شمالی زندگی می‌کنند، ارائه می‌دهند. کازینو، دیسکو، انجمن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های ورزشی عمومی، اسپا و کلوپ‌های ساحلی نیز وجود دارند.

مهمترین شهرهای قبرس شمالی و ویژگی های هر کدام چیست؟

  • شهر نیکوزیا (Nicosia)نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی و یکی از شهرهای مناسب زندگی ایرانیان است. این شهر به عنوان 20 شهر برتر اروپا شناخته می‌شود.
  • شهر ساحلی قاضی ماگوسا یا شهر فاماگوستا در قبرس شمالی: فاماگوستا یا (قاضی ماگوسا) در سواحل جنوب شرقی قبرس شمالی و در شرق شهر لفکوشا واقع شده است. تاریخ و پیشینه ی این شهر به قرن سوم پیش از میلادی باز می گردد. امروزه شهر فاماگوستا یکی از شهرهای مهم قبرس شمالی به حساب می آید.
  • _ شهر متروکه واروشا یا ماراس در قبرس: از شهرهای مهم و معروف در قبرس شمالی می توان به شهر ماراش یا واروشا اشاره کرد. واروشا یا ماراش (به زبان ترکی به معنای حومه شهر) شهری است متروکه که در جنوب شهر فاماگوستا قرار دارد. روزگاری که شهر فاماگوستا از جاذبه های گردشگری مشهور در قبرس به حساب می آمد
  • _ شهر گیرنه معروف به شهر توریست ها در قبرس شمالی: یکی از زیباترین و مهم ترین شهرهای قبرس شمالی شهر گیرنه Girne یا کایرنیا Kyernia است. جاذبه های این شهر به اندازه ای است که از آن به نام شهر توریست ها یاد می کنند. می توان گفت که شهرت شهر گیرنه به سبب موقعیت جغرافیای اش که بین دریا و کوهستان قرار گرفته و همچنین وجود بندر و قلعه های تاریخی آن است. این ویژگی ها باعث شده تا توجه بسیاری از توریست ها را برای سفر به این منطقه جلب کند. قلعه های تاریخی و بی نظیری مانند قلعه گیرنه، قلعه سنت هلارین و قلعه Bufavent در این شهر قرار دارند.
  • جالب توجه است بدانید که عموم شهر گیرنه به زبان انگلیسی با لهجه ی بریتانیایی مسلط هستند. از این رو اگر شما هم به زبان انگلیسی مسلط هستید این شهر می توان جزو الویت های شما برای خرید ملک و مهاجرت به قبرس شمالی قرار بگیرد.
  • _ منطقه ساحلی اسکله: منطقه ی Trikomo یا اسکله ( به زبان ترکی Iskele) یکی از شهرهای مهم و توریستی قبرس شمالی است. اسکله به واسطه داشتن سواحل زیبا و فوق العاده اش معروف است. اسکله در ضلع شمال شرقی قبرس شمالی قرار دارد. این شهر از سال 1998 از شهر فاماگوستا جدا و مستقل شده است.
  • یکی از زیباترین و بهترین سواحل منطقه ی اسکله، ساحل لانگ بیچ (Long Beach) می باشد. به سبب ویژگی هایی چون ساحل ماسه ای و یک دست لانگ بیچ، سال هاست که سرمایه داران و شرکت های بزرگ ساختمان سازی دست به ساخت شهرک های متعددی با امکانات رفاهی فوق العاده ای نظیر هتل های پنچ ستاره زدنند و گردشگران بیشماری را برای تفریحات فصلی به این منطقه فرا خواندند.
  • _ شهر کوچک اما آرام کارپاز: معمولا اولین جایی که با ذکر نام قبرس شمالی به ذهن اکثر افراد خطور می کند، شبه جزیره کارپاز و ساحل طلایی می باشد. در ابتدا و پیش از هر چیزی باید گفت که وجود ساحل طلایی (Golden Beach) در کارپاز که تحت حفاظت است، آن را در میان شهرهای اطرافش منحصر به فرد ساخته است. علاوه براین در کارپاز بیش از 46 ساحل شنی به چشم می خورد. این سواحل مرکز لانه سازی لاک پشت های سبز دریایی (Chelonia mydas) و لاگر (Caretta caretta) در شرق مدیترانه به حساب می آید. همچنین این شهر به واسطه ی الاغ هایش هم معروف می باشد.
  • فعالیت اصلی افراد در منطقه ی کارپاز کشاورزی، ماهی گیری، شکار بوده و برخی دیگر هم به صنعت گردشگری مشغول هستند. داشتن جاذبه های فوق باعث شده تا این شهر به مقصد گردشگری برای توریست ها تبدیل شود.

دین و مذهب مردم قبرس شمالی چیست؟

مردم قبرس شمالی، خود را مسلمان سکولار می‌دانند و به میراث عثمانی خود افتخار می‌کنند. هویت و فرهنگ قبرس شمالی به شدت بر پایه پیوندهای خانوادگی مرتبط با والدین، خواهران و برادران و خویشاوندان است. زندگی بیشتر اهالی کشور قبرس شمالی حول محور فعالیت‌های اجتماعی می‌چرخد و انوع جشنواره‌های غذا در شهرهای این کشور برگزار می‌شود.

رقص محلی، موسیقی و هنر نیز بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ ترک‌های قبرس شمالی است. برای ترک‌های قبرسی، زندگی خانوادگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بنابراین مقدار زیادی از اوقات فراغت آن‌ها در جمع‌های خانوادگی صرف می‌شود.

 وسعت و جمعیت قبرس شمالی چقدر است؟

کشور قبرس شمالی، در سال ۲۰۲۱ دارای ۳۱۳,۶۲۶ نفر جمعیت است. این جمعیت در ۳۳۵۵ کیلومتر مربع گستره شده‌اند. قبرس شمالی سالانه پذیرای هزاران گردشگر از طریق هوایی و دریایی است. علاوه بر سواحل شنی بسیار در این کشور، طبیعت جنگلی و سرسبز قبرس شمالی نیز قابل توجه است.

آب و هوای قبرس شمالی چگونه است؟

قبرس از سالم‌ترین و بهترین آب و هوای مناطق معتدل مدیترانهای برخوردار بوده و دارای تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستان‌های معتدل مدیترانه‌ای و بارانی می‌باشد. متوسط تعداد روزهای آفتابی در این جزیره زیبا ۳۲۰ روز در سال می‌باشد. آب و هوای تابستانی در این جزیره از اواسط ماه مه تا اوسط اکتبر و زمستان‌های معتدل و بارانی آن از ماه دسامبر تا فوریه به طول می‌انجامد. شرایط آب و هوایی بهاری و پاییزی کوتاه نیز تکمیل‌کننده چهار فصل در این جزیره می‌باشند.

اگر سوالی دارین که ما در این قسمت نیاوردیم

همکاران ما در بخش پشتیبانی پاسخگوی کلیه سوالات شما می باشند