خودرویی اجاره ای در جاده های قبرس در حال حرکت

اجاره ماشین در قبرس شمالی

بسیاری از افرادی که به قصد گردشگری به قبرس شمالی سفر می کنند، جهت گشت و گذار نیاز به خودرو دارند، لذا بهترین راه حل برای آنها اجاره ماشین در قبرس شمالی است. به همین دلیل با توجه به اینکه ماشین های مختلف زیادی در مراکز کرایه خودرو وجود دارند، هر شخصی بر اساس نیاز و یا سلیقه خود می تواند ماشین اجاره کند.همچنین از طرف دیگر اگر قصد اقامت بلند مدت در قبرس را دارید یقینا خرید خودرو در قبرس شمالی برای شما گزینه بهتری است ما در ادامه همین مقاله به شما منابعی را معرفی میکنیم تا بتوانید به سرعت و سهولت خودرو خود را کرایه کرده و همچنین از تمام نکات مربوط به کرایه خودرو در قبرس اگاه شوید.

آدرس و مشخصات وب سایت هایی که به وسیله آنها در لحظه می توانید انواع خودرو ها را در قبرس اجاره کنید

نام سایت

ادرس سایت

sunrentacar

https://www.sunrentacar.com/

pacific-rentals

https://www.pacific-rentals.com/

britishrentacar

https://www.britishrentacar.com/

خودرویی اجاره ای در جاده های قبرس

راهنمای اجاره ماشین در قبرس

سفر به قبرس شمالی با مقاصد مختلفی انجام می شود. در این سالها ایرانیان زیادی برای تحصیل به قبرس مهاجرت می کنند و یا قصد اقامت در این جزیره را دارند، به همین دلیل خرید خودرو یا برای ایشان مقرون به صرفه نیست یا شرایط خرید ندارند.

 لذا اجاره ماشین در قبرس شمالی توسط ایرانیان زیادی انجام می گیرد. افراد با توجه به اینکه در همه شهرهای قبرس شمالی مراکز زیادی وجود دارند که خودرو اجاره میدهند، به راحتی موفق می شوند ماشین مورد نیاز خود را چند روزه اجاره نمایند.

در همین راستا باید گفت جهت تسهیل کرایه ماشین در قبرس نکاتی وجود دارند که لازم است بیان شوند. 

  بهتر است هر کسی متناسب با نیاز خود اقدام به اجاره خودرو در قبرس شمالی کند. در قبرس هم خودروهای شاسی بلند برای اجاره وجود دارد و هم خودروهای اسپرت را میشود اجاره کرد. تنوع بالاست، لذا محدودیتی وجود ندارد.

 اگر دو نفر یا دو خانواده باهم به قبرس سفر نموده اند، می توانند هر دو باهم یک خودرو را در مراکز خدمات اجاره اتومبیل قبرس شمالی با ارائه مدارک اجاره نمایند. حق اجاره یک نفر پرداخت می شود.

 هنگام اجاره خودرو به فنی و بدنه خودرو، میزان بنزین و سیستم گرمایشی و سرمایشی توجه گردد؛ زیرا همان گونه که تحویل گرفته شده، باید تحویل داده شود.

خودرو اجاره ای در جاده ای در قبرس

نحوه اجاره خودرو در قبرس شمالی

اجاره ماشین در قبرس شمالی راحت می باشد؛ مراکز خدمات کرایه خودرو متعدد می باشند. حتی اگر شخصی برای سفر چند روزه به قبرس سفر کرده، می تواند به راحتی خودرو را اجاره نماید. خودروها در قبرس دسته بندی شده اند. این دسته بندی شامل خودروهای اقتصادی، لوکس و گران قیمت، اتوماتیک و دنده ای، بلندی و کوتاهی شاسی و ظرفیت خودرو می باشد. البته هزینه اجاره آنها نیز متفاوت است. 

 اجاره خودرو در قبرس بسیار راحت است؛ اما جرایم تخلفات رانندگی بسیار بالاست. زیرا حساسیت برروی اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی بالا می باشد. هزینه بنزین بر عهده شخص اجاره گیرنده است و باید به همان میزان که بنزین داخل خودرو بوده، به همان میزان باک را هنگام تحویل پر نماید. اگر تصادفی رخ دهد، جریمه و هزینه تعمیر بر عهده مستاجر است. لذا لازم است از یک سو قوانین راهنمای و رانندگی ناجا مطالعه گردد و از سوی دیگر از نقشه استفاده شود.

 گوگل مپ یکی از ابزارهایی است که هنگام  اجاره ماشین در قبرس شمالی کمک می کند هم از کوتاه ترین مسیرها رانندگی انجام شود و هم مسیرها به درستی طی گردند. همچنین اگر شخص قصد سفر به مناطقی را دارد که نیاز به خودروهای قدرتی و شاسی بلند میباشد، با توجه به اینکه اگر خودرو خراب گردد و شخص مقصر باشد، باید هزینه تعمیر را پرداخت نماید، حتما خودروی مناسب باید اجاره شود. اگر بار زیاد حمل می شود یا تعداد نفرات زیاد است، متناسب با بار و تعداد خودرو اجاره شود. در چنین مواقعی شخص می تواند حتی ون اجاره نماید. مقرون به صرفه تر از اجاره دو خودرو است ایمنتر هم می باشد.

خودروها از تنوع رنگ خوبی نیز برخوردار هستند. برای کسانی که موقت در قبرس اقامت دارند، راه حلی خوبی است. شخص به مراکز خدمات اجاره اتومبیل قبرس شمالی مراجعه نموده و می تواند یک خودرو لوکس را برای چند روز کرایه کند. البته به طبع هزینه اجاره چنین اتومبیلی نسبت به خودرو اقتصادی با ظرفیت موتور پایین، بیشتر است.

خودروهای مخصوص اجاره در قبرس شمالی در پارکینگ

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو

اجاره ماشین در قبرس شمالی تنها با یک گواهینامه رانندگی امکان پذیر است؛ اما با این تفاوت که گواهینامه بین المللی تنها برای مسافران قابل قبول است. دانشجویان و یا کسانی که مقیم قبرس شمالی شده اند، باید گواهینامه رانندگی قبرس بگیرند. لذا اگر کسی قصد سفر دارد، لازم است برای اینکه بتواند در قبرس شمالی رانندگی کند، گواهینامه بین المللی بگیرد. امکان ثبت نام برای این گواهینامه در شعب جهانگردی وجود دارد. مدت اعتبار آن یک تا سه ساله می باشد و شخص خود مدت اعتبار آن را تعیین میکند. بعد از دریافت گواهینامه بین المللی، شخص اقدام به ترجمه آن می کند،

 لذا شخص با گواهینامه ترجمه شده میتواند اقدام به اجاره خودرو در قبرس شمالی کرده و رانندگی کند. البته نکته ای که در این میان لازم است توجه شود، این است که قبرس مانند کشور انگلستان دارای خیابانهایی است که برعکس ایران است. رانندگی از سمت چپ انجام می شود، لذا لازم است شخص کمی رانندگی در چنین خیابان هایی را ابتدای امر در مناطق خلوت تمرین کند. همانطور که در بالا ذکر گردید جرایم راهنمایی رانندگی بالا است و حتی تا 5000 لیر میرسد.

در ادامه باید گفت کسانی که دانشجو هستند یا مقیم می شوند، باید گواهینامه رانندگی قبرس را بگیرند؛ زیرا دیگر گواهینامه بین المللی کاربرد ندارد. کتابچه قوانین به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی است و در حال حاضر آزمون شفاهی برگزار می گردد. هزینه گواهینامه در حدود 3000 لیر می باشد.

تصویر خودروهای مخصوص اجاره

قیمت اجاره ماشین در قبرس شمالی

 قیمت کرایه ماشین در قبرس شمالی بنا بر خودرویی که شخص اجاره می کند، متفاوت می باشد. همانطور که گفته هر چه خودرو گران قیمت تر باشد، هزینه کرایه بیشتری طبیعتا دارد، لذا افراد بنا بر نیاز و توان مالی خود، ماشین در قبرس اجاره می کنند. البته لازم به ذکر است به طور کلی هزینه اجاره خودرو روزانه در قبرس از 16 دلار شروع میشود و تا 160 دلار در روز می تواند برسد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی