تصویر دانشگاه و دانشجویان و فاند تحصیلی

بورسيه تحصيلي قبرس شمالي

کشور قبرس شمالی، یکی از کشورهای جزیره‌ای در دریای مدیترانه است که به عنوان بخشی از یک جزیره با دو کشور قبرس شمالی و جنوبی نامگذاری شده است. این کشور که در نزدیکی ترکیه قرار دارد، به عنوان محلی مناسب برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی از جمله دانشجویان ایرانی شناخته می‌شود. دانشجویان ایرانی زیادی در حال تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند. این دانشگاه شرایط تحصیلی مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم ساخته است‌؛ از جمله آن می‌توان به بورسيه تحصيلي قبرس شمالي اشاره کرد. در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع بورسيه تحصيلي در كشور قبرس شمالي که توسط دانشجویان ایرانی نیز قابل انتخاب هستند، بپردازیم.

چرا تحصیل در قبرس شمالی می تواند یک فرصت مناسب برای شما باشد

مقدمه ای بر بورسيه تحصيلي قبرس شمالي

تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی، به عنوان یکی از روش‌های دریافت اقامت از این کشور شناخته می‌شود. همه ساله دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور ثبت نام می‌کنند. به لطف وجود شرایط بورسيه تحصيلي در كشور قبرس شمالي، هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی در شهرهای این کشور بسیار پایین گزارش شده است. در کنار اینکه شرایط تحصیل آسان برای متقاضیان واجد شرایط فراهم شده است، هزینه های زندگی دانشجویی در قبرس شمالی نیز نسبت به بسیاری از کشورهای جهان پایین تر است. به طور مثال، برای رفت و آمد به این کشور تنها لازم است تا ویزای خود را در محل فرودگاه دریافت کنید.
شهریه دانشگاه‌ها در تمامی مقاطع تحصیلی در مقایسه با دانشگاه های اروپایی، نسبتا پایین‌تر است؛ به گونه‌ای که شهریه اکثر دوره‌های کارشناسی تا دکترا کمتر از 15 هزار دلار خواهند بود‌. مزایای تحصیل در قبرس شمالی تنها به موارد فوق ختم نمی‌شود‌. دانشجویان بومی و بین المللی قبرس شمالی می‌توانند از مزایای بورسيه تحصيلي در دانشگاه های قبرس شمالي بهره‌مند شوند. این بورسیه‌ها اغلب با توجه به شایستگی‌های تحصیلی اعطا می‌شوند و می‌توانند از 25 تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشگاه را در بر بگیرند. این امر باعث شده است تا تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب باشد.

مطالعه بیشتر : تحصیل در قبرس

تصویر دانشگاهی در قبرس

انواع بورسيه تحصيلي در كشور قبرس شمالي

بورسيه تحصيلي قبرس شمالي در دانشگاه های این کشور برای رشته‌های مختلفی ارائه شده است. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی بسته به شرایط سنی، مقطع تحصیلی که قصد دارید تا در آن تحصیل کنید، رشته انتخابی، معدل و مدرک زبان مشمول اخذ بورسیه تحصیلی خواهید شد. اینکه رشته و مقطع تحصیلی انتخابی شما در کدام دانشگاه مشمول دریافت بورسیه خواهد بود، موردی است که باید درباره آن کمی جستجو کنید. با این حال، وزارت آموزش و ورزش ملی جمهوری ترکی قبرس شمالی در یک دسته‌بندی کلی دو نوع بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها در ادامه به طور کامل شرح داده شده‌اند.

نکات مهم تحصیل در قبرس شمالی

بورسیه فول فاند قبرس

بهترین بورسيه تحصيلي قبرس شمالي، آن دسته از بورسیه‌هایی هستند که تمامی هزینه‌های تحصیلی شما را متقبل می‌شوند. این بورسیه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان برتر بین المللی که نمرات بالایی را در دوره‌های تحصیلی قبلی خود گذرانده باشند، ارائه می‌شود. بر طبق این بورسیه تحصیلی، تمامی هزینه‌های مربوط به شهریه تحصیل در رشته انتخابی شما بر عهده دانشگاه خواهد بود. همچنین اقامت شما در خوابگاه‌های دانشجویی رایگان بوده و هیچگونه هزینه‌ای از این بابت از شما درخواست نمی‌شود. در ضمن، مبلغ ۲۰۰ دلار برای یک سال به عنوان کمک هزینه تحصیلی برای شما پرداخت خواهد شد. همچنین یک مبلغ کمک هزینه ثابت ۱۲۰ لیری نیز به ازای هر ترم برای دانشجویان پرداخت می شود.
منصفانه بخواهیم در نظر بگیریم، چنین شرایطی حتی برای بسیاری از دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی کشورمان نیز وجود ندارد. بدین صورت که در ایران اکثر دانشجویان، حداقل باید هزینه‌های مربوط به خوابگاه و هزینه‌های شخصی را در نظر داشته باشند؛ حتی اگر که هزینه‌های مربوط به تحصیل در رشته مربوطه در آن دانشگاه دولتی رایگان باشد.

مطالعه بیشتر :بهترین دانشگاه های قبرس شمالی

تصویر یک مرکز تحصیلی در قبرس

بورسیه تحصیلی جزئی قبرس

نوع دیگری از بورسيه تحصيلي قبرس شمالي، مختص آن دسته از متقاضیانی است که واجد شرایط دریافت بورسیه کامل نبوده‌اند. با این حال، از نظر وضعیت تحصیلی در وضعیت مناسبی قرار دارند و می‌توانند از مزایای بورسیه‌های جزئی بهره‌مند شوند. بر طبق این بورسیه‌ها، متقاضیان باید تا ۵۰ درصد از مبلغ شهریه را پرداخت کنند. به بیان دیگر می‌توان گفت که این بورسیه‌ها می‌توانند بین ۵۰ تا ۷۵ درصد و یا کمی بیشتر باشند.
سوابق تحصیلی شما در مقاطع تحصیلی قبلی، تعیین کننده میزان بورسیه دریافتی خواهد بود. دانشجویانی که بورسیه جزئی دریافت می‌کنند، معمولا باید هزینه‌های مربوط به اقامت در خوابگاه و تغذیه را نیز به طور کامل پرداخت کنند. با این حال همانند دریافت کنندگان بورسیه کامل، مبلغ ۲۰۰ دلار کمک هزینه سالانه و ۱۲۰ لیر برای هر ترم را دریافت خواهند کرد.

بورسيه تحصيلي در بهترين دانشگاه‌های معتبر كشور قبرس شمالي

دانشگاه های قبرس شمالی، چندین نوع بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. هر دانشگاه نیز ممکن است شرایط متفاوتی را از بابت اعطای بورسیه تحصیلی داشته باشد. از جمله انواع بورسيه تحصيلي در دانشگاه های قبرس شمالي می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تصویر دانشجویان فاند شده در دانشگاه

• بورسيه تحصيلي قبرس شمالي در دانشگاه بین المللی قبرس CIU

دانشگاه بین المللی قبرس، همه ساله تعداد زیادی بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر می‌گیرد. منبع این بورسیه‌ها معمولاً دولتی بوده و با حمایت مالی دولت قبرس شمالی ارائه می‌شوند‌. بورسيه تحصيلي قبرس شمالي در دانشگاه بین المللی قبرس تا 100 درصد هزینه‌های شهریه و سایر هزینه‌های دانشجویان را پوشش خواهد داد.

• بورسیه‌های دانشگاه علوم قبرس CSU

دانشگاه علوم قبرس، یکی دیگر از ارائه دهندگان بورسيه تحصيلي در دانشگاه های قبرس شمالي است که در حال حاضر، میزبان دانشجویان بین‌المللی ۲۳ کشور جهان می باشد. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از بورسیه ‌های تحصیلی را برای همه دانشجویان بین‌المللی که شرایط لازم را برای دریافت این بورسیه داشته باشند، در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها می‌توانند ۵۰ درصد، ۶۰ درصد، ۷۵ درصد، ۸۰ درصد و یا ۱۰۰ درصد باشند‌.

• بورسیه تحصیلی دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

دانشگاه مدیترانه شرقی، از قدیمی‌ترین دانشگاه های قبرس شمالی است که محل تحصیل بیش از ۲۰ هزار دانشجوی داخلی و بین‌المللی می باشد. این دانشگاه در تمامی دوره‌های خود به جز پزشکی و دندانپزشکی، بورسیه ۲۵ تا ۵۰ درصدی را ارائه می‌دهد. این بورسیه‌های ۵۰ درصدی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل دریافت هستند.

• دانشگاه خاور نزدیک NEU

یکی دیگر از ارائه دهندگان بورسيه تحصيلي قبرس شمالي، دانشگاه خاور نزدیک است. این دانشگاه در حال حاضر محل تحصیل بیش از ۷۰۰۰ دانشجوی داخلی و بین المللی است. از نظر انواع بورسيه تحصيلي در كشور قبرس شمالي نیز این دانشگاه بورسیه ۵۰ درصدی را برای اکثر رشته‌های خود در نظر گرفته است. البته رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی شامل این بورسیه نمی‌شوند.

• بورسیه تحصیلی دانشگاه آمریکایی گیرنه

دانشگاه آمریکایی گیرنه که در سال ۱۹۸۵ تاسیس گردید، در حال حاضر محل تحصیل بیش از ۲۰ هزار دانشجو از ۱۳۰ کشور جهان است. این دانشگاه بورسیه تحصیلی ۵۰ درصدی را برای اکثر رشته‌های مقطع کارشناسی خود در نظر گرفته است. همچنین برخلاف دانشگاه های معرفی شده قبل که بورسیه تحصیلی را برای رشته‌های پزشکی ارائه نمی‌دادند، در این دانشگاه برای رشته پزشکی نیز بورسیه‌ای در نظر گرفته شده است. این بورسیه شامل معافیت از پرداخت ۲۵ درصد از شهریه برای دانشجویان ممتاز خواهد بود. این امر باعث می‌شود تا شهریه ۱۱۵۰۰ دلاری به ۸۶۰۰ دلار کاهش یابد. در ضمن این دانشگاه به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بورسیه ای را ارائه نمی‌دهد.
• دانشگاه فنی خاورمیانه. دانشگاه فنی خاورمیانه، از دانشگاه های قبرس شمالی است که به عنوان یکی از شعبه‌های ترکیه در قبرس شمالی شناخته می‌شود. این دانشگاه در حال حاضر بورسیه تحصیلی ۲۵ تا ۷۵ درصدی را برای تمامی رشته‌های خود در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. با این حال، مقاطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه فاقد هرگونه بورسیه تحصیلی هستند.

تصویر محیط دانشگاه

شرايط دريافت بورسيه تحصيلي در كشور قبرس شمالي

شرایط دریافت بورسيه تحصيلي قبرس شمالي برخلاف آنچه تصور می‌شود، بسیار ساده است. اول اینکه متقاضی باید یک دانشجوی بین المللی بوده و حداقل معدل ۱۵ را در مقطع تحصیلی قبلی گذرانده باشد. البته هر چقدر که معدل فرد متقاضی در مقاطع تحصیلی قبلی بیشتر باشد، بورسیه تحصیلی بیشتری را نیز دریافت خواهد کرد. اگر بورسیه تحصیلی ۷۰، ۸۰ و یا ۱۰۰ درصدی یک دانشگاه وجود داشته باشند، معمولا برای دانشجویانی خواهند بود که بالاترین معدل‌ها را داشته باشند. از دیگر نکات مثبت درباره شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های قبرس شمالی، این است که الزام خاصی درباره داشتن مدرک زبان انگلیسی وجود ندارد. اگر دانشجو توانایی تکلم روان به زبان انگلیسی را داشته باشد، به احتمال زیاد بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی می‌تواند در دانشگاه ثبت نام کند.
با توجه به اینکه انواع بورسيه تحصيلي قبرس شمالي ارائه شده در برترین دانشگاه‌های این کشور، محدودیتی از نظر تعداد پذیرش ندارند، تمامی دانشجویان بین المللی واجد شرایط برای دریافت این بورسیه‌ها، در اولویت قرار می‌گیرند. سپس دانشجویان واجد شرایط با توجه به سوابق تحصیلی برتر خود برای دریافت بورسیه‌های بیشتر اولویت بندی می‌شوند.

بورسيه تحصيلي در مقاطع مختلف در كشور قبرس شمالي

انواع بورسيه تحصيلي در كشور قبرس شمالي در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارند. اگر دانشگاهی بورسیه تحصیلی را برای مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد، معمولا همان میزان درصد بورسیه را برای مقاطع تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکترا نیز در نظر می‌گیرد. با این حال، این نکته را در نظر داشته باشید که شهریه مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حالت عادی بسیار کمتر از شهریه دریافت شده برای دانشجویان کارشناسی خواهد بود.

تصویر دانشجویان و فاند تحصیلی در قبرس

چگونگي بورسيه براي دانشجوهای ممتاز در رشته‌های ورزشي

یکی از انواع بورسيه تحصيلي قبرس شمالي، مختص آن دسته از متقاضیانی است که دارای سوابق درخشان ورزشی هستند. دانشجویانی که پیشتر مدال‌های قهرمانی ملی و یا قهرمانی در لیگ‌های کشوری را دریافت کرده اند، می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی مخصوص دانشجویان ورزشکار شرکت کنند. در صورتی متقاضیان می‌توانند برای این بورسیه درخواست دهند که مدال فردی در یک رشته دریافت کرده باشند. در روش دیگر نیز اگر عضوی از تیمی باشند که مدال قهرمانی را دریافت کرده است، باز هم واجد شرایط دریافت این بورسيه تحصيلي قبرس شمالي خواهند بود.
بورسيه تحصيلي قبرس شمالي برای دانشجویان ورزشکار معمولا هزینه‌های شهریه و خوابگاه را در بر می‌گیرد و کمک هزینه‌هایی را نیز به دانشجو پرداخت می‌کند. با این حال، شرط دریافت چنین کمک هزینه‌هایی برای دانشجویان واجد شرایط این است که باید عضو تیم‌های ورزشی دانشگاه شوند.

تصویر دانشگاه و دانشجویان و فاند تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی