تجربیات زندگی در قبرس شمالی

تجربیات زندگی در قبرس شمالی

مروری بر تاریخچه کشور قبرس شمالی

نخستین گام برای مهاجرت به قسمت شمالی کشور قبرس استفاده از تجربیات زندگی در قبرس شمالی است که توسط سایر مهاجران به این کشور مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. اگر شما عزیزان نیز قصد مهاجرت به این کشور خوش آب و هوا را دارید، این مقاله با پرداختن به جنبه‌های گوناگون مهاجرتی، گستره‌ی دید قابل اطمینانی را برای شما عزیزان فراهم خواهد کرد. از این رو، در ابتدا به اطلاعات اساسی در رابطه با این کشور خواهیم پرداخت و در نهایت تجربیات زندگی در قبرس شمالی که از سوی دیگر مهاجران ثبت شده است را برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد.

قبرس شمالی با جمعیتی معادل 390,745 نفر در منطقه‌ا‌ی اوراسیایی واقع شده است. پایتخت این کشور، نیکوزیای شمالی است که دارای 50,000 نفر جمعیت می‌باشد. بخش شمالی قبرس با شکلی که امروزه به خود گرفته است پس از تجاوز ترکیه به کشور قبرس در تاریخ 20 ژوئیه 1974 شکل گرفت. براساس منابع تاریخی، در 15 نوامبر 1983 به صورت رسمی استقلال خود را از جمهوری قبرس اعلام کرد! اما با وجود مساحت 3,335 کیلومتر مربعی خود، جز کشور ترکیه، توسط هیچ کشور و یا سازمان بین المللی دیگری به عنوان یک کشور مستقل به شمار نمی‌آید.

زبان رایج در این کشور ترکی قبرسی است که تشابه زیادی به ترکی استانبولی دارد. اکثر افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند مسلمان سنی هستند. هرچند می‌بایست به این نکته نیز اشاره کرد که اقلیت‌های مسیحی ارتدوکس نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. قبرس شمالی با آب و هوای مدیترانه‌ای، از جمله کشورهایی است که با وجود 4 فصل متفاوت زندگی دل‌انگیزی را برای ساکنان خود به همراه دارد. به همین جهت، قبرس شمالی از جمله کشورهایی است که مورد استقبال فراوان ایرانیان قرار گرفته است.

   

مهاجرت به قبرس شمالی

 

بررسی شرایط زندگی از نظر اوضاع سیاسی و اقتصادی در کشور قبرس

یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای اساسی بر روی تجربیات زندگی در قبرس شمالی، اوضاع سیاسی و دیپلماسی‌هایی است که این کشور در جامعه‌ی جهانی دنبال می‌کند. زیرا که زمینه‌های پیشرفت و بالندگی یک کشور در گرو روابطی است که با سایر کشورها برقرار می‌کند. در سیاسیت‌های داخلی این کشور، مجلس شورای قبرس شمالی که یکی از ارکان قانون‌گذار می‌باشد، طی دوره‌های 5 ساله به کمک آراء مردم انتخاب می شود. در روابط بین المللی نیز از آنجایی که ترکیه تنها کشوری است که قبرس شمالی را به رسمیت می‌شناسد، کنسولگری قبرس شمالی تنها در آنکارا، استانبول، ازمیر و مرسین وجود دارد.

کشور قبرس شمالی به جز ترکیه با 13 کشور دیگر نیز مبادلات سیاسی و تجاری دارد. به همین علت، در این 13 کشور دفاتر فعالیت‌های سیاسی قبرس شمالی به صورت جدی فعالیت می‌کنند. از این رو، اوضاع اقتصادی این کشور تا حدود بسیار زیادی به این مبادلات وابسته است. واحد پول قبرس شمالی لیر ترکیه است و هزینه‌های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. براساس جدیدترین آمارهای به دست آمده، نرخ بیکاری در قبرس شمالی تقریبا 7% است. این کشور با سرانه تولید ناخالص داخلی 4.23 میلیارد دلار توانسته است رفاه شهروندان خود را تامین نماید. البته ثبات اقتصادی قبرس جنوبی نسبت به قبرس شمالی بیشتر است!  

براساس تجربیات زندگی در کشور قبرس شمالی مهاجرانی که از طریق ویزای کاری و برخی انواع ویزای سرمایه‌گذاری به این کشور سفر کرده‌اند، سفر از طریق job offer بسیار راحت‌تر است. حداقل حقوق در این کشور 9,880 لیر برآورد شده است. هزینه‌ی زندگی در این کشور 62% بیشتر از هزینه‌های زندگی در ایران است. حتی هزینه‌های مربوط به مسکن 17% بیشتر از ایران است.

   

تجربیات زندگی در قبرس شمالی

 

بررسی شرایط کاری از نظر مردم در کشور قبرس شمالی

همانگونه که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم نرخ بیکاری در قبرس شمالی تقریبا 7% است. به همین علت، با توجه به آمارهای موجود و تجربیات زندگی در قبرس شمالی، تعداد افراد کمتری در این کشور از نداشتن شغل مناسب رنج می‌برند. از این رو، سالانه افراد زیادی برای دریافت جاب آفر و ویزای کاری این کشور تلاش می‌کنند. لازم به ذکر است که راه‌های مختلفی برای کار در این کشور وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از طریق دریافت پیشنهاد کاری، ثبت شرکت و کارآفرینی در قبرس شمالی کار و بیزینس مورد نظر خود را دنبال نمایید. البته هر یک از این روش‌ها شرایط و پیش‌نیازهای خاص خود را دارند.

با توجه به تجربیات زندگی در قبرس شمالی مهاجران، ثبت شرکت و کارآفرینی راه‌های تضمین‌شده‌تری برای کار در این کشور هستند. علت این امر، استقبال فراوان قبرس شمالی از صاحبان سرمایه و افرادی است که علاوه بر دانش و سرمایه، زمینه‌های شکوفایی اقتصادی این کشور را فراهم می‌کنند. نرخ مالیات در این کشور پایین است و ویزای کار به صورت 4 ساله صادر می‌گردد. به کمک این ویزا می‌توانید برای همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت نمایید.

از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.     مدارک هویتی به همراه ترجمه‌ی معتبر.
  2.     اصل و کپی رزومه‌ی تحصیلی به همراه ترجمه‌ی معتبر.
  3.     اصل و کپی رزومه‌ی ‌کاری به همراه ترجمه‌ی معتبر.
  4.     بیمه‌نامه.
  5.     گواهی تمکن مالی.
  6.     تاییدیه‌ی قرارداد کاری با کارفرما در قبرس شمالی.
  7.     تکمیل فرم‌های مربوط به ویزای کاری.
  8.     اصل و کپی مدارک هویتی، تحصیلی و کاری همسر و فرزندان به همراه ترجمه‌ی معتبر.

    مکان‌های تاریخی قبرس شمالی

 بررسی امنیت از دیدگاه مردم در کشور قبرس شمالی

یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت در زمان مهاجرت به یک کشور بررسی میزان امنیت حاکم در آن کشور، در ابعاد مختلف زندگی است. بنابراین توجه به تجربیات زندگی در قبرس شمالی و شنیدن نقطه نظرات افراد مختلف می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات شما عزیزان باشد. موضوع امنیت، در ابعاد مختلفِ زندگی خود را بروز می‌دهد. به عنوان مثال امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی، امنیت شغلی، امنیت جانی و … از جمله مواردی هستند که می‌بایست به آنها توجه داشت. کشور قبرس شمالی با کاهش مالیات، ثابت نگه داشتن وضعیت معیشت شهروندان، پایین بودن نرخ فساد و … توانسته است امنیت اقتصادی قابل قبولی برای اقشار مختلف جامعه فراهم کند.

از آنجایی که نرخ بیکاری در این کشور تقریبا پایین است، امنیت شغلی افراد نیز در گرو قوانین موجود تامین شده است. براساس تجربه و تجربیات زندگی در قبرس شمالی، میزان جرم و جنایت، دزدی، بزهکاری و … در این کشور بسیار پایین است. شاخص امنیت در قبرس تقریبا 75% است که نقطه قوت این کشور به شمار می‌آید. آزادی بیان و اندیشه از جمله آرمان‌هایی است که در این کشور به آنها جامه‌ی عمل پوشانده شده است.

تنها مشکل موجود در قبرس شمالی قوانین سختگیرانه‌ای است که نسبت به پناهندگان وضع شده است. از آنجایی که کشور قبرس به شدت با پناهندگی مخالف است، شرایط نامناسبی برای پناهندگان به وجود می‌آید. اخراج از این کشور، قاچاق انسان، سوء استفاده‌های مادی و معنوی و … از جمله خطرات پناهندگی به این کشور می‌باشند. حتی پناهندگان 18 تا 22 ماه ابتدایی ورود به این کشور در زندان‌ها به سر می‌برند تا تکلیف پرونده‌ی مهاجرتی آنها مشخص گردد. لازم به ذکر است که زمان کار برای پناهندگان بیشتر از سایر افراد است، در حالی که از درآمد کمتری برخوردار خواهند بود.

    

طبیعت زیبای قبرس شمالی

 

نظرات مردم درباره خرید ملک در کشور قبرس شمالی

ممکن است برخی از شما عزیزان در فکر خرید ملک در کشور قبرس باشید. همانگونه که فکر می‌کنید، خرید ملک یکی از امن‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در سایر کشورها است. از این جهت آگاهی از شرایط و قوانین موجود و همچنین تجربیات زندگی در قبرس شمالی برای شما اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و مورد استقبال دولت این کشور، خرید ملک می‌باشد. با خرید ملک نه‌ تنها در یک کشور اوراسیایی سرمایه‌گذاری می‌کنید، بلکه بعد از گذشت چند سال می‌توانید اقامت دائم و پاسپورت این کشور را نیز بدست آورید. حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک در قبرس شمالی 2,500,000 یورو می‌باشد. البته شما عزیزان می‌بایست مبلغ مالیات، حق املاک و برخی هزینه‌های جانبی را نیز به صورت جداگانه در نظر داشته باشید. اقامتی که از طریق سرمایه‌گذاری جهت خرید ملک به شما اعطا می‌شود برای 5 تا 8 سال زندگی در این کشور است. در این نوع مهاجرت می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت نمایید.

بهترین پیشنهاد خرید ملک برای شما عزیزان این است که ابتدا برای ویزای توریستی اقدام نمایید. از این طریق در بازه‌ی زمانی که ویزای توریستی برای شما فراهم می‌کند، می‌توانید با خیال راحت ملک مورد نظر خود را پیدا کرده و تمامی شرایط را به دقت بررسی نمایید. سپس با اطمینان خاطر برای ویزای سرمایه‌گذاری خود اقدام کنید. با دریافت این ویزا و پس از 5 تا 8 سال زندگی در قبرس شمالی، دولت این کشور به شما اقامت دائم اعطا خواهد کرد. پس از آن نیز می‌توانید برای دریافت پاسپورت قبرس شمالی اقدام نمایید. با دریافت پاسپورت این کشور، شما نیز از تمامی حقوق شهروندی همانند سایر شهروندان قبرس برخوردار خواهید بود.

  

 سواحل زیبای قبرس شمالی

 

نظرات و دیدگاه مردم از تجربه زندگی در کشور قبرس شمالی

براساس تجربیات زندگی در قبرس شمالی بسیاری از مهاجران به این کشور، می‌توان اذعان داشت که قبرس گزینه‌ی مناسبی برای بسیاری از افراد است. اگر از آن گروه افرادی هستید که نمی‌توانید از پس هزینه‌های سنگین زندگی در بسیاری از کشورهای تراز اول دنیا برآیید، قبرس شمالی برای شما گزینه‌ی ایده‌آلی است. برای افرادی که قصد دارند با شروع زندگی در یک کشور مقرون به صرفه زمینه‌های مهاجرت به کشوری توسعه‌یافته را فراهم نمایند، قبرس شمالی انتخاب هوشمندانه‌ای است. از آنجایی که در سال‌های اخیر تعداد ایرانیان مقیم این کشور افزایش یافته است، احساس غریبی نخواهید کرد. تعداد زیادی از افراد بیان کرده‌اند که پروسه اخذ ویزا بسیار سریع و آسان است. مردمان این کشور نیز برخورد دوستانه‌ای با مهاجران و البته ایرانیان دارند.

از این موضوعات نیز که بگذریم، مشاغل بسیاری در این کشور وجود دارند که پذیرای شما عزیزان خواهند بود. در میان این مشاغل مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، حسابداری، داروسازی، پرستاری و کارهای خدماتی از جمله ضروری‌ترین مشاغل هستند. تجربه ثابت کرده است که در میان پرونده‌های مهاجرتی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری سریعتر و آسانتر رخ می‌دهد. در این میان نکات دیگری نیز وجود دارد! در هنگام خرید ملک می‌بایست 33% مبلغ نهایی را در هنگام عقد قرارداد پرداخت نمایید و مابقی بر حسب شرایط قولنامه پرداخت خواهد شد. کمیسیون املاک، مبلغی ما بین 10-5% می‌باشد. تمکن مالی برای زندگی ماهانه یک خانواده‌ی 3 نفره در قبرس شمالی تقریبا 3000 تا 4000 لیر است. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور سکوی پرتابی برای تحصیل در  بهترین دانشگاه‌های دنیا است.

    

جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی

 

چرا تجربیات مردم از زندگی در کشور قبرس شمالی مهم است؟

ممکن است این سوال در ذهن برخی از شما عزیزان ایجاد شود که مطالعه‌ی تجربیات زندگی در قبرس شمالی از زبان سایر مهاجران چگونه برای ما مفید واقع خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال اجازه دهید به دو نکته‌ی اساسی اشاره کنیم. براساس تجربیات خود متاسفانه شاهد بوده‌ایم که برخی وکلا، در بازه‌های زمانی خاص، بسیاری از موکلان خود را برای مهاجرت به یک کشور خاص ترغیب می‌کنند. مطالعه‌ی تجربیات سایر مهاجران سبب می‌شود تا در این دام گرفتار نشوید. در نتیجه انتخاب کشور مورد نظر، حاصل مطالعه‌ی دقیق شما خواهد بود و نه مقاصد سودجویانه‌ی برخی افراد. از سوی دیگر، مطالعه‌ی تجربیات سایر مهاجران این امکان را فراهم می‌کند تا از توانایی‌های بلقوه و نقاط قوت و ضعف کشور مقصد آگاهی بدست آورید. همچنین با ایجاد نمایی کلی از مسیر پیش رو، گستره‌ی دید شما را افزایش خواهد داد.

هیچکس به اندازه‌ی خود شما از شرایط زندگی، توانایی‌ها و مشکلات فردی شما آگاه نیست. از این رو، شما بهترین تصمیم‌گیرنده‌ی نهایی برای آینده‌ی خود هستید. از تجربیات و خطاهای دیگران درس بگیرید و آینده‌ای زیبا برای خود رقم بزنید. مسیر مهاجرت راهِ پر پیچ و خمی است که قوانین بسیاری را دل خود نهفته دارد. هر قدمی که در این مسیر برداشته می‌شود نیازمند دانش و آگاهی است. از این رو با دانش و تجربیات دیگران پلکانی بسازید تا بدون هیچ خطری شما را به مقصد نزدیک کند. متاسفانه نمونه‌های زیادی وجود دارد که افراد به علت نداشتن دانش کافی و اعتماد کردن به اشخاص نادرست در مسیرهایی گام نهاده‌اند که هیچ امید بازگشتی وجود ندارد. خطرات بسیاری در مسیر مهاجرت وجود دارد، بنابراین خود را از دانش و تجربیات افراد دلسوز و آگاه محروم نکنید. آینده‌ی درخشان از آنِ شماست!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی