تصویر دانشجویان حقوق

تحصیل رشته حقوق در قبرس

در این مقاله درباره تحصیل رشته حقوق در قبرس صحبت خواهیم کرد. حقوق یکی از رشته‌های پرطرفدار در سراسر دنیا به حساب می‌آید که همیشه علاقه مندان زیادی داشته است. شرایط مناسب برای ادامه تحصیل در قبرس برای دانشجویان کشورمان، یکی از دلایلی است که سبب شده تا اشخاص زیادی به دنبال تحصیل در رشته حقوق در کشور قبرس باشند. در ادامه اطلاعات دقیقی درباره شرایط تحصیل در رشته حقوق در کشور قبرس ارائه خواهیم کرد، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تصویر گروهی از دانشجویان حقوق

شرایط تحصیل در رشته حقوق در قبرس

در خصوص شرایط تحصیل در رشته حقوق در قبرس لازم به ذکر است که دریافت پذیرش تحصیلی برای دانشجویان ایرانی کار سختی نیست و تقریبا تمامی اشخاص می‌توانند برای  مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی به این کشور بیایند و از مزایای تحصیل در این کشور بهره مند شوند. با این وجود، ارائه مدرک زبان با نمره آیلتس حداقل 5 و همچنین معدل بالای 12 از جمله‌ی مهمترین شروط برای پذیرش در رشته حقوق در کشور قبرس به حساب می‌آیند.

هزینه تحصیل در رشته حقوق در قبرس

یکی از مهمترین پارامترها در تحصیل رشته حقوق در قبرس، هزینه تحصیل دانشجو است. در برخی دانشگاه‌ها بورسیه و کمک‌های مالی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. با این وجود، بخش عمده‌ی هزینه‌های تحصیل در رشته‌های مختلف در کشور قبرس، بر عهده خود شخص است. بسته به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی این هزینه‌ها متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل در رشته حقوق در کشور قبرس نسبت به دیگر کشورها ارزان‌تر است. به صورت میانگین هزینه سالانه تحصیل در این کشور چیزی بین 12 تا 16 هزار دلار خواهد بود. البته در قبرس یکسری بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مهاجر وجود دارد که گاها تا 50 درصد هزینه‌های تحصیل در قبرس را کاهش می‌دهد. در نتیجه برای تحصیل در رشته‌ی حقوق در این کشور باید سالانه چیزی در حدود 6 تا 8 هزار دلار هزینه کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که در مقطع دکترا و در صورت داشتن معدل بالا، مقالات بین المللی و رزومه قوی، شما می‌توانید بورسیه صد در صدی دریافت کرده و بدون هزینه در این کشور تحصیل کنید. 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته حقوق در قبرس

در خصوص مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته حقوق در قبرس لازم به ذکر است که قبل از هر چیزی شما به یک پاسپورت با اعتبار حداقل هشت ماهه نیاز دارید. علاوه بر این، 4 عدد عکس زمینه سفید 4*6، سوابق تحصیلی از جمله مدرک دیپلم، کارشناسی و یا کارشناسی ارشد، ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی به همراه ترجمه آن‌ها به زبان انگلیسی و اصل مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و کپی مدارک و ترجمه آن‌ها نیز از جمله‌ی دیگر مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس به حساب می‌آیند. 

مطالعه بیشتر : وکیل مهاجرت به قبرس شمالی 

مراحل اخذ پذیرش رشته حقوق در قبرس

در خصوص مراحل اخذ پذیرش رشته حقوق در قبرس لازم به ذکر است که برای پذیرش در هر رشته‌ای در دانشگاه‌های قبرس، نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و تنها سوابق تحصیلی شما مد نظر قرار داده می‌شود. لذا بسته به مقطع و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، باید سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که شرایط پذیرش در دانشگاه‌های قبرس چندان سخت نیست و تنها کافی‌ست در زمانی که دانشگاه و اساتید آن اعلام می‌کنند، برای پذیرش اقدام نمایید. با این وجود، هر چقدر شما رزومه قوی‌تری داشته باشید، احتمالا در هنگام ثبت نام از تخفیف بیشتری برخوردار بوده و شهریه کمتری را پرداخت خواهید کرد. با تمام آنچه ذکر شد، ریسک پذیرش در دانشگاه‌های قبرس بسیار پایین است.

به منظور پذیرش در رشته حقوق در دانشگاه‌های قبرس، کافی‌ست مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه یا استاد مد نظر ارسال کنید. در این مرحله، در صورت پذیرش، دانشگاه به شما اطلاع می‌دهد که برای ادامه فرایند باید چه کاری انجام دهید. در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا، احتمالا یک مصاحبه نیز ترتیب داده می‌شود که علاوه بر سوابق تحصیلی شما، نتیجه آن نیز تاثیر مستقیمی در قبولی شما در دانشگاه مد نظر دارد.

تصویر یک دانشگاه در قبرس

بهترین دانشگاه‌ های حقوق در قبرس

هر چند، قبرس کشور کوچکی است اما دانشگاه‌های معتبر زیادی دارد. در خصوص رشته حقوق، دانشگاه نیکوزیا قبرس، بهترین و محبوب‌ترین چارت و برنامه حقوقی را برای دانشجویان ارائه می‌کند.  دانشگاه اروپایی قبرس هم به عنوان یک دانشگاه محبوب دیگر اقدام به ارائه این رشته تحصیلی به  دانشجویانی که کشور قبرس را برای تحصیل انتخاب کرده اند می کند. در ادامه توضیحات مختصری درباره هر کدام از این سه دانشگاه ارائه خواهیم کرد:

 مطالعه بیشتر :بهترین رشته های تحصیلی در قبرس شمالی

دانشگاه نیکوزیا قبرس

تحصیلات حقوقی در دانشگاه نیکوزیا قبرس از کیفیت بالایی برخوردار است و مدرک حقوقی که شخص در این دانشگاه اخذ می‌کند، توسط شورای حقوقی کشور قبرس تایید می‌شود. در دانشگاه نیکوزیا دانشجویان می‌توانند در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در رشته حقوق تحصیل کنند. مدت دوره لیسانس این دانشگاه 4 سال است و طبق اطلاعاتی که در وبسایت دانشگاه وجود دارد، مدرک لیسانس یا LLB ارائه شده توسط این دانشگاه به صورت رسمی توسط شورای حقوقی قبرس به رسمیت شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که در مقطع لیسانس، دانشجویان حقوق می‌توانند در دو رشته روابط بین الملل و مطالعات اروپایی و لیسانس حقوق تحصیل کنند. از طرفی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز گزینه‌های مختلفی پیش روی دانشجو است و شخص می‌تواند هم به صورت حضوری و هم به صورت آموزش از راه دور یا آنلاین در این دانشگاه به تحصیل بپردازد

تصویر مربوط به درس رشته حقوق

دانشگاه نئاپولیس پافوس

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل رشته حقوق در قبرس، دانشگاه نئاپولیس پافوس است. دانشجویان می‌توانند در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته حقوق در دانشگاه نئاپولیس پافوس به تحصیل بپردازند. برنامه حقوقی این دانشگاه نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. این دانشگاه برنامه‌های مطالعاتی پیشرفته و جدیدی را ارائه می‌کند که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می‌شود و در نتیجه راه را برای ادامه تحصیل شخص در کشورهای اروپایی هموار می‌کند. دپارتمان حقوقی دانشگاه نئاپولیس پافوس دو برنامه برای مقطع کارشناسی و دو برنامه برای مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. دانشجویان در دوره کارشناسی می‌توانند در دو شاخه حقوق انگلیسی و حقوق قبرس و یونان به تحصیل بپردازند. مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق این دانشگاه نیز در دو شاخه کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین المللی و اروپایی و کارشناسی ارشد جرایم مالی و عدالت کیفری ارائه می‌شود.

 

دانشگاه اروپایی قبرس

یکی دیگر از دانشگاه‌های محبوب برای تحصیل در رشته حقوق در قبرس، دانشگاه اروپایی قبرس است. تحصیل در رشته حقوق در این دانشگاه در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می‌باشد. به صورت کلی، برنامه کارشناسی ارائه شده توسط دانشگاه اروپایی قبرس با دیگر دانشگاه‌ها، متفاوت است. برنامه‌های ارائه شده توسط این دانشگاه بر یک سیستم حقوقی خاص تمرکز دارد. دوره کارشناسی رشته حقوق دانشگاه اروپایی قبرس در دو شاخه لیسانس حقوق قبرس و لیسانس حقوق یونان ارائه می‌شود. مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه اروپایی قبرس دارای سه برنامه است که شامل حقوق کیفری، حقوق بازرگانی بین المللی و حقوق عمومی می‌باشند. هر سه شاخه به زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌شوند و دانشجو می‌تواند به صورت حضوری یا آموزش از راه دور به تحصیل بپردازد.

برای تحصیل در مقطع دکترای رشته حقوق دانشگاه اروپایی قبرس، ارزیابی‌های خاصی صورت می‌گیرد. قبل از هر چیزی سوابق تحصیلی و مدارک شخص بررسی شده و سپس مصاحبه انجام می‌شود. در صورت پذیرش شخص باید به صورت حضوری برای تحصیل در دانشگاه حاضر شود.

 

هزینه تحصیل در زمان تحصیل در رشته حقوق در قبرس

هزینه تحصیل در زمان تحصیل رشته حقوق در قبرس، شامل موارد مختلفی می‌شود. شهریه ثابت، هزینه مربوط به واحدهای درسی، هزینه خوابگاه و غذا از جمله‌ی مهمترین هزینه‌هایی هستند که دانشجو در هنگام تحصیل در رشته حقوق باید پرداخت کند. در بخش‌های قبلی درباره این هزینه‌ها صحبت کردیم و گفتیم که بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی، این هزینه‌ها متفاوت خواهند بود.

علاوه بر این، هزینه زندگی در قبرس نیز یکی دیگر از هزینه‌هایی است که در زمان تحصیل رشته حقوق در قبرس، باید به آن پرداخته شود. هزینه زندگی در قبرس نیز به کیفیت زندگی شما بستگی دارد. با این وجود، متوسط هزینه زندگی در قبرس چیزی بین 300 تا 700 یورو خواهد بود که نسبت به کشورهای اروپایی بسیار مناسب است.

 مطالعه بیشتر :ثبت شرکت در قبرس 

مزایای تحصیل در رشته حقوق در قبرس

مزایای تحصیل رشته حقوق در قبرس شامل موارد زیر می‌باشد:

  •     ارزان بودن هزینه‌ی تحصیل در قبرس.
  •     عدم نیاز به نمره بالای زبان انگلیسی و امکان تحصیل به دو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی.
  •     عدم نیاز به دریافت ویزا در قبرس.
  •     سادگی فرایند پذیرش برای تحصیل در رشته حقوق در کشور قبرس.
  •     فراهم شدن شرایط برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپایی.
  •     آب و هوای عالی قبرس.

یک تصویر مربوط به رشته حقوق

جمع بندي تحصيل در رشته حقوق در قبرس:

بنابراين انتخاب تحصیل در  رشته حقوق در  كشور قبرس برای دانشجوهای  ایرانی مي تواند تصميم جذابي باشد، عدم نياز به ویزا و کم بودن هزينه هاي دانشگاهی، دو علت از مزیت‌های بالقوه تحصیل تو  این کشور ترک نشین مي باشد،كه به شما این امکان رو  مي دهد تا در هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در قبرس ادامه تحصيل بدهيد.

همچنین، به علت اینکه این کشور به ایران و ترکیه نزدیک می باشد، امکان رفت امد اسان و کم هزینه بین این کشورهای برای دانشجویان به خوبی فراهم است .

مطالعه بیشتر : مهاجرت کاری به قبرس شمالی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی