تصویر یک جاذبه در یکی از شهر های قبرس شمالی

جاذبه‌ های کشور قبرس شمالی

آشنایی با جاذبه‌ های کشور قبرس شمالی

جاذبه‌ های گردشگری قبرس شمالی به قدری متنوع هستند که گردشگران و توریست‌ های بسیار زیادی به دنبال دیدن این جاذبه‌ ها می باشند. در نظر داشته باشید گشت و گذار های فرهنگی و تاریخی برای بسیاری از افراد دارای جذابیت بالایی هستند. قبرس به عنوان یک مقصد اصلی برای گردشگران محسوب می‌ شود. همچنین دارای جاذبه‌ های گردشگری طبیعی بسیار زیبا است. شما می‌ توانید آثار باستانی باشکوهی را نیز در کشور قبرس شمالی مشاهده کرده و از آن عکس‌ های زیبایی به یادگار ثبت کنید.

تصویری از کشور قبرس شمالی

تفاوتی نمی‌ کند که شما به کدام جاذبه‌ ها علاقه داشته باشید. در قبرس شمالی می‌ توانید علاوه بر جاذبه‌ های طبیعی جاذبه‌ های تاریخی را نیز مشاهده کنید. همچنین می‌ توانید در کنار سواحل مدیترانه دراز کشیده و آفتاب بگیرید و از آرامش حاکم بر این جزیره زیبا لذت ببرید. تنها کافی است که بخواهید و قدم به کشور قبرس شمالی بگذارید تا بتوانید تمام این جاذبه‌ ها را مشاهده کرده و این سفر را برای خود به یک سفر به یاد ماندنی و بسیار عالی تبدیل کنید.

مطالعه بیشتر :اجاره آپارتمان در قبرس شمالی

مشهورترین جاذبه‌ های کشور قبرس شمالی

جاذبه هاي گردشگري كشور قبرس شمالي به قدری مشهور هستند که بسیاری از افراد از سراسر دنیا این کشور را برای سفر انتخاب می‌ کنند تا بتوانند از این جاذبه‌ های مشهور و بسیار زیبا دیدن کنند. کلیسای جامع سن سوفیا که امروزه به مسجد جامع سلیمیه نیز معروف است یکی از مهمترين جاذبه هاي گردشگري قبرس شمالي به حساب می‌ آید.‌ شما می‌ توانید معماری گوئتیک را در این بنا به راحتی مشاهده کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید سال‌ های زیادی سپری شد تا این محل ساخته شود. پس از ساخته شدن، این محل برای تاجگذاری پادشاهان در نظر گرفته شد. پس از حمله امپراطوری عثمانی به این منطقه کلیسا سن سوفیا به مسجد سلیمیه تغییر نام یافت. پس از تغییر نام، این مسجد به عنوان یک نماد از دین اسلام معرفی شد.

سقف گنبدی شکل و طراحی بسیار زیبای آن می‌ تواند چشم هر بیننده‌ ای را به خود خیره کند. قلعه بوفاونتو یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری قبرس به حساب می‌ آید. اگر شما می‌ خواهید یک ماجراجویی بسیار هیجان انگیز را به دور از اتفاقات روزمره تجربه نمایید بهتر است این قلعه را از نزدیک مشاهده کنید. این قلعه از نظر موقعیت مکانی بر روی یک تپه شیبدار قرار گرفته است. به محضی که شما به این قلعه برسید می‌ توانید منظره بسیار زیبایی از جزیره را مشاهده کرده و عکس‌ های زیبایی نیز از این منظره ثبت نمایید. بدون شک جاذبه‌ های گردشگری قبرس برای افرادی که دوستدار تاریخ و بنا های تاریخی و باستانی هستند بسیار دوست داشتنی می‌ باشند.‌

تصویری از جاذبه های قبرس

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری قبرس شمالی قلعه سنت هیلاریون است. بر اساس افسانه‌ ها می‌ توان گفت این قلعه الهام بخش قلعه سفید برفی والت دیزنی نیز می باشد. این قلعه در رشته کوه‌ های کیرینیا قرار گرفته است. شما با رفتن به این قلعه می‌ توانید مناظر بسیار زیبا و آرامش بخشی را مشاهده کنید. می‌ توان گفت یکی از زیباترین مکان‌ های موجود در قبرس شمالی همین قلعه است. چشم انداز فوق العاده این قلعه باعث شده که افراد بتوانند یک نمای شگفت انگیز از اطراف را مشاهده کرده و لحظات بسیار خاصی را تجربه کنند.‌ یکی از مهمترین بنادر قبرس شمالی که جزو جاذبه‌ های گردشگری این منطقه نیز محسوب می‌ شود بندر گیرنه است. این بندر ساحل بسیار زیبایی دارد.

برای تفریح و استراحت یک منطقه بسیار عالی به حساب می‌ آید. شما می‌ توانید از این ساحل به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. پس اگر به دنبال استفاده از بازی‌ های آبی هستید و می‌ خواهید زیر نور آفتاب بر روی شن‌ های ساحل دراز کشیده و تابش آفتاب را بر روی پوست بدن خود احساس کنید بدون شک ساحل گیرنه یک انتخاب بسیار عالی برای شما محسوب می‌ شود.

مطالعه بیشتر : اختلاف ساعت قبرس با ایران

معرفی جاذبه‌ های کشور قبرس شمالی

در مطالب بالا به معرفی مشهورترین جاذبه‌ های گردشگری قبرس شمالی پرداختیم تا شما بتوانید با این جاذبه‌ ها تا حدودی آشنا شده و در هنگام سفر خود به این منطقه از این جاذبه‌ های زیبا دیدن کنید. بدون شک وجود این جاذبه‌ ها سبب شده است که هر سال گردشگران و توریست‌ های بسیار زیادی قبرس شمالی را برای سفر انتخاب کنند. همین موضوع نیز توانسته است به رونق اقتصادی این منطقه کمک زیادی نماید. حال در ادامه می‌ خواهیم جاذبه‌ های دیگر قبرس شمالی را به شما معرفی کنیم تا در صورت نیاز و هنگام سفر به این منطقه بتوانید از این جاذبه‌ های زیبا نیز دیدن کرده و لحظات بسیار نابی را تجربه کنید. یکی از زیباترین سواحل موجود در قبرس شمالی ساحل کارنیا به حساب می‌ آید که در شمال غرب این منطقه قرار گرفته است. شما در این ساحل می‌ توانید شن‌ های سفید رنگ بسیار زیبایی را مشاهده کرده و از یک منظره خیره کننده استفاده کنید.

همچنین می‌ توانید به غواصی، قایق سواری، شنا، صید ماهیو دیگر فعالیت‌ ها و تفریحات آبی بپردازید. شما می‌ توانید پس از استفاده از تفریحات آبی به شهر گیرنه رفته و از جاذبه‌ های تاریخی و فرهنگی موجود در این شهر نیز دیدن کنید. به عنوان مثال قلعه کیانیا، حمام عثمان، باغ های زیبا و … جزو جاذبه‌ های این شهر به حساب می‌ آیند. اگر شما به طبیعت علاقه دارید بدون شک جنگل کارپاز یک جاذبه بسیار عالی و بی‌ نظیر برای شما محسوب می‌ شود. این جنگل بسیار بزرگ بوده و شما می‌ توانید نمونه‌ های مختلف حیات وحش را در این جنگل مشاهده کنید. از نظر موقعیت جغرافیایی جنگل کارپاز در شمال شرق قبرس شمالی واقع شده است و جزو بهترین و زیباترین جاذبه‌ های گردشگری قبرس  محسوب می‌ شود.

شما می‌ توانید گل‌ ها، پرندگان، خزندگان، حیوانات بسیار متنوع و زیبایی را در این جنگل مشاهده کنید. همچنین می توانید در آن به دوچرخه سواری، عکاسی، کمپینگ و پیاده‌ روی بپردازید. هر سال بسیاری از افراد این جنگل را برای کمپینگ کردن انتخاب می‌ کنند تا بتوانند در کنار افراد دیگر لحظات بسیار خوبی را تجربه کرده و از طبیعت زیبا و سالم آن استفاده کنند. وجود گوزن‌ های زیبا در این جنگل سبب می‌ شود تا شما بتوانید عکس‌ های بسیار خاصی را ثبت نمایید.

همچنین با یک گونه جانوری بسیار نادر نیز روبرو شوید. کلیسای سنت لازاروس یکی دیگر از بهترین جاذبه‌ های گردشگری قبرس محسوب می‌ شود که مشهورترین مکان مذهبی مسیحیان نیز در این منطقه است. نورپردازی بسیار فوق العاده‌ ای در این کلیسا وجود دارد که شما می‌ توانید منظره بسیار زیبایی از آن را در شب مشاهده کنید. اگر می‌ خواهید از این کلیسا دیدن کنید بدون شب بدون شک شب یک زمان بسیار مناسب برای بازدید از این کلیسا محسوب می‌ شود. افرادی که از این کلیسا دیدن کردند این کلیسا را به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری قبرس نام برده و علاقه زیادی به آن دارند. مطمئناً شهر سالامیس نیز می‌ تواند برای شما یک تجربه بسیار خاص محسوب شود. این شهر در سواحل شرقی قبرس شمالی قرار گرفته است و جزو مهم‌ ترین و جذاب‌ ترین جاذبه‌ های این منطقه محسوب می‌ شود.

تصویر یک جاذبه در یکی از شهر های قبرس شمالی

شما می‌ توانید از این شهر باستانی دیدن کنید. این شهر ۱۲ قرن قبل از میلاد مسیح به وجود آمده است و سال‌ های زیادی گذشته تا به رشد و پیشرفت برسد. در نظر داشته باشید شما می‌ توانید بنا های رومی و آثار تاریخی بسیار زیبا و بی‌ نظیری را در این شهر مشاهده کرده و آن ها را از طریق دوربین عکاسی خود ثبت نمایید. این شهر باستانی در کنار ساحل نیز قرار گرفته است و شما می‌ توانید تاریخ قدیم قبرس را در گوشه و کنار این شهر مشاهده کرده و با آن آشنایی پیدا کنید.

مطالعه بیشتر :اجاره استودیو در قبرس شمالی

تفريحات كشور قبرس شمالي

حال که با مهمترين جاذبه هاي گردشگري قبرس شمالي آشنا شدید، بهتر است در رابطه با تفریحات این کشور نیز مطالبی را عنوان کنیم تا شما بتوانید در صورت سفر به این کشور از این تفریحات نیز استفاده کنید. بدون شک یکی از تفریحات بسیار پرطرفدار در قبرس شمالی تفریحات آبی می‌ باشد که افراد می‌ توانند از آن ها استفاده کنند. آب و هوای بسیار مطبوع قبرس شمالی سبب شده است که این منطقه به عنوان یک منطقه بسیار ایده‌آل و عالی برای غواصی شناخته شود. افراد می‌ توانند در تمام فصول در این منطقه به غواصی و شنا کردن بپردازند. غواصی یکی از فعالیت‌ های هیجان انگیز و محبوب در قبرس شمالی می‌ باشد. افراد می‌ توانند در آب‌ های شفاف و آبی دریای مدیترانه این کار را انجام دهند.‌ شما می‌ توانید به اعماق دریا رفته و گونه‌ های آبزی را از نزدیک مشاهده کرده و یک تجربه بی‌ نظیر را برای خود رقم بزنید.

پیاده‌ روی نیز یکی از جاذبه‌ ها و تفریحات این منطقه به حساب می‌ آید. شما می‌ توانید کوهستان‌ های زیبایی را در قبرس شمالی پیدا کرده و از صخره‌ نوردی، کوهنوردی و پیاده‌روی لذت زیادی ببرید. به عنوان مثال می‌ توانید در کوهستان‌ های گیرنه صخره‌ نوردی کرده و منظره شهر گینه را از روی این کوه‌ ها مشاهده کنید. یکی از پرطرفدار ترین تفریحات در این منطقه خرید و گشتن در فروشگاه و بازار قبرس شمالی می‌ باشد. در قبرس شمالی مراکز خرید مدرن و بازار های محلی وجود دارند.

شما می‌ توانید تمام وسایل مورد نیاز خود را از این مراکز تهیه کنید. همچنین اگر به دنیای مد و لباس علاقه دارید می‌ توانید لباس‌ های بسیار عالی از برند های مختلف را در این مراکز پیدا کنید. همچنین با آثار هنری و دست سازه‌ های محلی مردم این شهر نیز آشنایی پیدا کرده و به عنوان سوغاتی آن ها را تهیه کنید. در قبرس شمالی تنوع بسیار زیادی از شیرینی‌ ها و غذا های محلی وجود دارند. شما با کمی گشت و گذار می‌ توانید با تمام این موارد آشنایی پیدا کنید. مطمئناً یکی از تفریحات بی‌ نظیر در قبرس شمالی تماشای لاک پشت‌ ها می‌ باشد.

بهترين جاذبه هاي گردشگري

شما می‌ توانید از نزدیک با لاک پشت‌ ها دیدن کرده و زمان خود را به بهترین نحو ممکن سپری کنید و از لاک پشت‌ ها عکس‌ های بسیار زیبایی ثبت کنید. ورزش‌ های آبی مانند قایق سواری، غواصی، ماهیگیری، جت اسکی و … جزو تفریحات بسیار پرطرفدار در این منطقه به حساب می‌ آیند. کمتر توریست و گردشگری وجود دارد که از این ورزش‌ ها استفاده نکند. شما می‌ توانید بر روی قایق‌ های مخصوص سوار شده و به ماهیگیری در آب‌ های نیلگون این منطقه بپردازید. اگر می‌ خواهید یک تجربه آرامش بخش را داشته باشید رفتن به حمام ترکی پیشنهاد ما به شما است. شما در این حمام‌ ها می‌ توانید روح و جسم خود را بهبود دهید.

حمام ترکی جزو بهترين جاذبه هاي گردشگري كشور قبرس شمالي نیز محسوب می شود. حمام ترکی در یک فضای بسیار آرام و زیبا پذیرای مهمان‌ ها و گردشگران بسیار زیادی است. شما می‌ توانید در این حمام ماساژ‌ های ویژه‌ ای نیز دریافت کنید. لذت دریافت ماساژ در سالن‌ های بخار می‌ تواند یک تجربه بی‌ نظیر برای شما باشد.‌ شما در کنار تمام تفریحات موجود در جزیره قبرس می‌ توانید از ورزش‌ هایی مانند جامپینگ، تنیس، سوارکاری، پینت بال و … نیز استفاده کنید و لحظات بسیار عالی و پرهیجانی را در کنار خانواده و عزیزانتان سپری کرده و این سفر را برای خود به یک سفر بسیار به یاد ماندنی تبدیل کنید.

مهمترین شهر های دیدنی کشور قبرس شمالی

یکی از جاذبه‌ های گردشگری قبرس شمالی دیدن از شهر های مختلف این منطقه می‌ باشد. شما با دیدن از شهر های مختلف می‌ توانید به راحتی با تاریخ و تمدن این کشور نیز آشنایی پیدا کرده و از جاذبه‌ های مختلفی نیز دیدن کنید. بدون شک نیکوزیا یکی از مهمترین شهر های این منطقه به حساب می‌ آید. همچنین پایتخت قبرس شمالی نیز محسوب می‌ شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید نیکوزیا تنها پایتخت تقسیم شده در کل دنیا است. قسمتی از آن در ترکیه و قسمت دیگر آن در یونان جنوبی قرار دارد. دومین شهر مهم کشور قبرس شمالی نیز فاماگوستا نام دارد. این شهر در حدود ۵۵ کیلومتری شهر نیکوزیا قرار گرفته است و دارای جاذبه‌ های بی‌ نظیری می‌ باشد. شما می‌ توانید معماری قرون وسطایی را در این شهر مشاهده کنید. همچنین این شهر قدیمی‌ ترین سکونتگاه های منطقه را نیز در خود جای داده است.

یکی از شهر های مهم قبرس شمالی که جزو مهمترين جاذبه هاي گردشگري قبرس شمالي نیز محسوب می‌ شود شهر گیرنه است. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی در ساحل شمالی قبرس واقع شده است و یک شهر بندری و شلوغ می باشد. به دلیل جاذبه‌ های طبیعی بی‌ نظیری که دارد این شهر یک مکان عالی برای گذران تعطیلات محسوب می‌ شود.

مطالعه بیشتر :خرید ملک در قبرس شمالی 

زيباترين قلعه هاي پربازديد و ديدني كشور قبرس شمالي

قلعه‌ های موجود در این کشور جزو زیباترین و مهمترين جاذبه هاي گردشگري قبرس شمالي به حساب می‌‌ آیند. افراد زیادی برای بازدید از این قلعه ها کشور قبرس شمالی را انتخاب می‌ کنند. بدون شکل قلعه گیرنه که در مجاورت بندر قرار گرفته است یکی از زیباترین قلعه‌ های این منطقه به حساب می‌ آید. شما می‌ توانید معماری زیبا و باشکوهی را در این قلعه مشاهده کنید. می‌ توان گفت قلعه گیرنه یک شاهکار هنری محسوب می‌ شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در قسمتی از این قلعه موزه کشتی شکسته نیز قرار گرفته است. شما می‌ توانید قدیمی‌ترین کشتی‌ های کشف شده را نیز در این قلعه مشاهده کنید.

تاریخچه این کشتی‌ ها به ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌ گردد. در شهر گیرنه یک جاذبه تاریخی و قلعه بی‌ نظیر با ارتفاع حدود ۶۷۰ متر از سطح دریا واقع شده است که به آن قلعه سنت هیلاریون می‌ گویند. این قلعه دارای سه طبقه است. هر طبقه با پله‌ های باریک و پیچ در پیچ به همدیگر راه دارند. قلعه کانتارا در سال ۹۶۵ احداث شد. هدف از احداث این قلعه محافظت از جزیره کارپاس بوده است. ارتفاع این قلعه حدود ۶۱۰ متر از سطح دریا می‌ باشد. افراد به راحتی می‌ توانند به طبقه آخر آن دسترسی پیدا کنند. شما با رفتن به روی این قلعه می‌ توانید از چشم انداز های بسیار بی‌ نظیری مانند فاماگوستا، خلیج سالامیس و جزیره کارپاس دیدن نمایید.

مطالعه بیشتر : اجاره ماشین در قبرس شمالی

بهترين سواحل كشور قبرس شمالي

کشور قبرس شمالی به سواحل بی‌ نظیر و بکرش معروف است. می‌ توان گفت سواحل این کشور جزو جاذبه‌ های گردشگری قبرس شمالی محسوب می‌ شوند. بسیاری از افراد پس از سفر به قبرس شمالی حتماً از سواحل آن نیز استفاده می‌ کنند. مخصوصاً در فصل بهار و تابستان گردشگران و توریست‌ ها می‌ توانند بر روی این سواحل دراز کشیده و آفتاب بگیرند. همچنین می‌‌ توانند از آرامش حاکم بر این جزیره نیز حداکثر استفاده را ببرند. اگر می‌ خواهید تعطیلات خود را در کشور قبرس شمالی و بر روی سواحل شنی آن بگذرانید بدون شک ساحل پالم یکی از بهترین و زیباترین سواحل شنی این منطقه به حساب می‌ آید. شما می‌ توانید بر روی آن تفریح کرده و استراحت کنید. هتل متروکه واروشا نیز در قسمتی از این ساحل قرار گرفته است. شما می‌ توانید از آن عکس‌ های بی‌ نظیری به یادگار ثبت کنید. این ساحل دارای بخش خصوصی است.

 

شما برای ورود به آن باید هزینه جداگانه‌ ای نیز بپردازید. اگر می‌ خواید یکی از زیباترین و تمیزترین سواحل قبرس شمالی را استفاده کنید بدون شک ساحل پالم یک انتخاب بسیار عالی برای شما به حساب می‌ آید. ساحل آلا گادی نیز در قبرس شمالی وجود دارد. این ساحل به ساحل لاک پشت نیز معروف است. ساحل آلا گادی در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر گیرنه کشور قبرس شمالی قرار گرفته است و یک ساحل بسیار طولانی در امتداد دریای مدیترانه می‌ باشد. پلاژ عمومی این ساحل بسیار زیبا و تماشایی است و شما به صورت رایگان می‌ توانید از این ساحل استفاده کنید و از منظره بی‌ نظیر آن بهره ببرید. درون این ساحل رستوران‌ ها و کافه‌ های بسیار زیادی وجود دارند که آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران هستند. همچنین می‌ توانید از تفریحات آبی نیز در این منطقه بهره برده و لحظات بسیار خوبی را سپری کنید. تابستان این ساحل یک محل بسیار عالی برای رفت و آمد لاک پشت‌ های سبز رنگ است. ی

کی از سواحل بی‌ نظیر دیگر کشور قبرس شمالی که در فاصله ۶ کیلومتری فاماگوستا قرار دارد ساحل نقره‌ ای می‌ باشد. این ساحل دارای یک بخش عمومی بوده که افراد به صورت کاملاً رایگان می‌ توانند وارد آن شوند. همچنین ساحل نقره‌ ای دارای بخش خصوصی نیز می‌ باشد. افراد برای استفاده از آن باید یک هزینه جداگانه پرداخت نمایند. علت محبوبیت و شهرت این ساحل به فضای دنج و آرام و تمیز آن می‌ باشد. بدون شک تماشای غروب خورشید در این ساحل می‌ تواند برای شما به یک خاطره رویایی و فراموش نشدنی تبدیل شود. عمق آب در این ساحل زیاد نیست. شما با کودکان خود نیز می‌ توانید در اطراف آن به شنا کردن بپردازید.

مطالعه بیشتر : شهر اسکله قبرس شمالی

چگونگي سفر با تور به كشور قبرس شمالي

حال که در رابطه با بهترين جاذبه هاي گردشگري كشور قبرس شمالي صحبت کردیم شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه می‌‌ توانید به این منطقه سفر کنید. پیشنهاد ما به شما رزرو و خرید تور می‌ باشد. شما از طریق تور می‌ توانید با قیمت بسیار مناسب در زمان مورد نظر قدم به این کشور رویایی و اسرارآمیز بگذارید و از جاذبه‌ های بی‌ نظیر آن بهره ببرید. سفر با تور سبب می‌ شود تا شما بتوانید از امکاناتی مانند ایرلاین با کیفیت، هتل بسیار عالی، وجود تورلیدر و ترانزیت شهری نیز استفاده کرده و به راحتی از جاذبه‌ های مختلف درون این کشور دیدن کنید. تنها کافیست که آژانس هواپیمایی مورد نظر خود را پس از تحقیق انتخاب کرده و تور خود را از این آژانس خریداری کنید. کشور قبرس شمالی برای ایرانیان نیازی به دریافت ویزا ندارد و ایرانیان می‌ توانند به راحتی به این کشور سفر کنند.

 

تنها کافی است که شما بخواهید و تور خود را در سریع‌ ترین زمان ممکن خریداری کنید. همچنین انتخاب بهترین زمان برای سفر به قبرس شمالی نیز بسیار مهم و حیاتی می‌ باشد. شما باید یک زمان بسیار عالی برای سفر به این منطقه را انتخاب کنید تا بتوانید از تمام جاذبه‌ ها استفاده کرده و از تفریحاتی مانند تفریحات آبی آن نیز بهره ببرید. سفر با تور بسیار راحت است و شما دغدغه رزرو بلیط و هتل را نخواهید داشت. تنها می‌ توانید تور خود را خریداری کرده و سپس سوار هواپیما شده و وارد کشور قبرس شمالی شوید و از امکانات موجود تور خود حداکثر استفاده را ببرید. سپس از تمام جاذبه هاي گردشگري كشور قبرس شمالي بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی