حقوق و درآمد در قبرس شمالی

حقوق و درآمد در قبرس شمالی

میانگین دستمزد در کشور قبرس شمالی به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از موضوعاتی که مطمئنا در زمان مهاجرت ذهن بسیاری از شما عزیزان را به خود مشغول خواهد کرد، میانگین حقوق و درآمد در قبرس شمالی می‌باشد. موضوعی که نگرانی در رابطه با آن امری کاملا طبیعی است. از این رو، قصد داریم تا با پرداختن به تمامی جوانب مرتبط با این امر، گامی در جهت یاری شما عزیزان برداریم. زمانی که در این کشور مشغول به کار می‌شوید، عوامل گوناگونی وجود دارند که در میزان حقوق و درآمد در کشور قبرس شمالی تاثیر خواهند گذاشت. به عنوان مثال، میزان تحصیلات و سابقه‌ی کاری مرتبط، اولین عوامل تاثیر‌گذار هستند. اینکه شما تا چه میزان به زبان ترکی، یونانی یا انگلیسی تسلط دارید از جمله عواملی است که نه تنها در تعداد فرصت‌های شغلی، بلکه در سِمت شما نیز تاثیرگذار می‌باشد.

شهر محل کار، نوع شغل، میزان تسلط و مهارت در کار، مبلغ توافقی با کارفرما و … از جمله دیگر عواملی هستند که می‌توانند پایه حقوق شما را تغییر دهند. حتی جالب است بدانید که در مشاغل تخصصی، دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده‌اید نیز عامل موثری بر حقوق و درآمد در قبرس شمالی می‌باشد. به گونه‌ای که فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر دنیا از پایه حقوق بالاتری برخوردار هستند.

     

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

 

شرایط بازار کار و مشاغل پرطرفدار در کشور قبرس شمالی

اقتصاد قبرس شمالی وابستگی شدیدی به صنعت گردشگری و توریسم دارد. اما وجود دانشگاه‌های بین المللی، بنادر پررونق و بازار املاک پویا در این کشور شاهد رشد چشمگیر ساختمان‌سازی و بازرگانی هستیم. ناگفته نماند که مشاغل مربوط به دانشگاه‌ها و همچین کادر درمانی نیز طرفداران فراوانی دارند. اگر در کنار تسلط به زبان انگلیسی، به زبان ترکی استانبولی نیز تسلط داشته باشید، فرصت‌های شغلی بسیاری برای شما وجود خواهد داشت. میزان ساعات کاری در این کشور 40 ساعت در هفته است. برای تمامی مشاغل نیز بین 20 تا 24 روز در سال مرخصی در نظر گرفته شده است. باید به این نکته اشاره کنیم که برای کاریابی در این کشور می‌بایست از طریق موسسات و دفاتر کاریابی اقدام کنید. در این کشور مشاغل خاصی وجود دارند که به علت سهولت و حقوق خوبی که دارند در میان مهاجران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند. از جمله مشاغلی که به علت مزایای خود در قبرس شمالی طرفداران زیادی دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.     مشاغل مالی.
  2.     آژانس‌های مسافرتی.
  3.     خدمات تفریحی.
  4.     هتلداری.
  5.     ساختمان‌سازی.
  6.     رستوران.
  7.     کشاورزی و دامداری.
  8.     معاملات املاک.
  9.     صادرات و واردات.

10.مارکتینگ و IT.

     

بررسی میزان حقوق و درآمد در قبرس شمالی

 

حداقل حقوق در کشور قبرس شمالی چقدر است؟

زمانی که در رابطه با حقوق و درآمد در قبرس شمالی تحقیق می‌کنیم، توجه به این نکته که کمینه‌ی درآمد در شغل مورد نظر ما چقدر است، اهمیت فراوانی دارد. همانگونه که پیش‌تر نیز به آن پرداختیم عوامل گوناگونی وجود دارد که در میزان حقوق شما تاثیر خواهند گذاشت. اما با در نظر گرفتن تمامی عوامل، می‌توان به صورت نسبی مبلغی را به عنوان معیار سنجش در نظر گرفت. در میان مشاغل تمام وقت، کمترین مبلغ درآمد سالانه مربوط به مشاغل خدماتی است که در مباحث بعدی به بیان برخی از این انواع خواهیم پرداخت.

اما اگر بخواهیم به صورت کلی درآمد تمامی مشاغل قبرس را مورد بررسی قرار دهیم، کمترین درآمد مربوط به شغل‌های پاره وقت است. اداره کار قبرس شمالی حقوق پایه به ازای هر ساعت کار را 54 لیر در نظر گرفته است. بنابراین افرادی که به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار هستند با توجه به میزان ساعات کاری خود حقوق دریافت می‌کنند. به همین علت، کمترین درآمد در قبرس شمالی بین 8,900 تا 15,000 لیر در سال برآورد شده است. البته این میزان درآمد تنها می‌تواند نیازهای روزمره‌ی یک فرد را برطرف سازد.

 

لذت کار و زندگی در قبرس شمالی

 

متوسط حقوق در کشور قبرس شمالی چقدر است؟

حداقل حقوق و درآمد در قبرس شمالی به زبان ترکی Asgari ücret نام دارد که از سوی وزارت کار و تامین اجتماعی قبرس شمالی تعیین می‌گردد. براساس مصوبه‌ی این سازمان، تمامی ارگان‌ها موظف هستند تا حداقل میزان درآمد کارکنان خود را براساس این مبلغ بپردازند. به گونه‌ای که می‌توان گفت این مبلغ معیاری از میانگین تمامی مبالغ حقوق در این کشور است. با توجه به مصوبه‌ی این سازمان در یکم ژوئیه‌ی 2023 ، مبلغ 18,103 لیر به عنوان پایه حقوق بسیاری از مشاغل تعیین شده است. در حالی که در ترکیه، کشوری که خود را از موسسان قبرس می‌داند، این مبلغ 11,402 لیر در سال می‌باشد.

البته این میانگین حقوق و درآمد در قبرس شمالی برای همه‌ی مشاغل در نظر گرفته نشده است. به عنوان مثال، یک دانشجو که به صورت پاره وقت کار می‌کند، سالانه به صورت میانگین 9,000 لیر دریافت می‌کند! حال آنکه میانگین دستمزد سالانه‌ی یک مدیر تقریبا 60,000 لیر است. در این میان، مشاغلی نیز وجود دارند که هیچگونه تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته نشده است. به عنوان مثال، برای هنرمندان و ورزشکارن هیچگونه ویزای اختصاصی وجود ندارد. به همین علت نمی‌توان میانگین حقوق این مشاغل را مورد بررسی قرار داد. در رابطه با سایر مشاغل نیز توجه شما عزیزان را به سایر بخش‌های این مقاله جلب می‌کنیم.

          

دریافت ویزای کاری قبرس

 

میانگین حقوق برخی از مشاغل پرطرفدار در کشور قبرس شمالی

پس از پرداختن به کمترین میزان حقوق و درآمد در قبرس شمالی بهتر است درآمد برخی مشاغل رایج این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. زیرا که مطمئنا این اطلاعات می‌تواند نکات ارزشمندی را در اختیار عزیزانی قرار دهد که به قصد مهاجرت کاری، عازم این کشور می‌شوند. توجه داشته باشید که مشاغل زیر تنها به عنوان نمونه بیان شده اند و معرف گروهی از مشاغل مشابه می‌باشند. با توجه به تنوع مشاغل موجود، میانگین مبلغ سالانه‌ی حقوق و درآمد در کشور قبرس شمالی در برخی از رایج‌ترینِ این مشاغل عبارتند از:

  1.     مدیریت: 31,000 تا 100,000 لیر.
  2.     وکیل: 29,000 لیر.
  3.     اپراتور: 23,000 لیر.
  4.     حسابدار: 20,400 لیر.
  5.     کارمند دولتی: 18,400 لیر.
  6.     پزشک: 30,500 تا 33,000 لیر.
  7.     پرستار: 19,600 لیر.
  8.     دستیار پزشک: 22,900 لیر.
  9.     مهندس: 26,000 تا 31,500 لیر.

10.معمار: 27,060 لیر.

11.بنا: 19,000 لیر.

12.جوشکار: 20,080 لیر.

13.مترجم: 21,700 لیر.

14.معلم: 21,000 تا 24,400 لیر.

15.کارگر: 18,500 لیر.

16.نگهبان: 18,700 تا 19,500 لیر.

17.منشی: 18,400 لیر.

18.خدمتکار: 18,700 لیر.

19.آشپز: 25,000 لیر.

20.دریانورد: 21,100 لیر.

21.حقوق بازنشستگی: 18,600 تا 36,100 لیر.

           

بررسی کار دانشجویی در قبرس شمالی

 

یک دانشجو در کشور قبرس شمالی چقدر می‌تواند درآمد کسب کند؟

یکی از موضوعاتی که در مباحث مربوط به حقوق و درآمد در قبرس شمالی مورد توجه کمتری قرار می‌گیرد، میزان درآمد دانشجویان در زمان تحصیل در قبرس شمالی است. موضوعی حائز اهمیت که نه تنها دانشجویان، بلکه خانواده‌ی آنها را نیز درگیر می‌کند. براساس قوانین قبرس شمالی، دانشجویان بسیاری از رشته‌ها می‌توانند حداکثر 20 ساعت در هفته(در طول ترم تحصیلی) کار کنند. این میزان ساعت کاری در فصل تابستان و تعطیلات حتی به 38 ساعت در هفته نیز می‌رسد. اگرچه مبلغ اداره کاری برای تمامی مشاغل حداقل 18,103 لیر است، دانشجویان با این نوع کار پاره وقت می‌توانند ماهانه 4,300 لیر درآمد داشته باشند.

در رشته‌های پزشکی، مدیریت و برخی رشته‌های مشابه، و حتی در مقاطع دکترا، دانشجویان می‌توانند بیش از مبلغ یاد شده نیز درآمد داشته باشند. حتی کار کردن در موسسات بین المللی که از پایه حقوق بالاتری برخوردارند نیز تاثیرگذار است. اما زیاد نگران نباشید زیرا که با تسهیلات و تخفیفاتی که دولت قبرس برای دانشجویان در نظر گرفته است، هزینه‌های شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی