تصویر یک گاو در دامداری

دامداری در قبرس شمالی

در قبرس شمالی شغل‌های متنوعی وجود دارند. این شغل‌ها علاوه بر بومیان کشور، مورد توجه مهاجران نیز قرار گرفته‌اند. دامداری و دامپروری را می‌توانیم در بین این مشاغل جای دهیم. شروع شغل دامداری در قبرس شمالی به علت موقعیت جغرافیایی خاصی که وجود دارد می‌تواند یک انتخاب بسیار ایده‌آل باشد. به‌طورکلی دامداری و دامپروری از جمله مشاغلی به شمار می‌روند که همراه با خود مزایای بسیار گسترده‌ای دارند. اگر مهاجر هستید و قصد مهاجرت کاری به قبرس شمالی را داشته باشید، پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله در کنار بررسی تاریخچه شغل دامداری، قصد داریم نگاهی نیز به مزایا و چالش‌های پیش روی این امر بیندازیم؛ پس همراه ما باشید. 

تصویر یک گاو در دامداری

بررسی تاریخچه شغل دامداری در کشور قبرس شمالی

در ابتدای کار قصد داریم به تاریخچه شغل دامداری در کشور قبرس شمالی نگاهی بیندازیم. سابقه دامداری، دامپروری و کشاورزی به قرن دهم قبل از میلاد بر می‌گردد؛ به همین علت می‌توانید به سابقه طولانی آن‌ها پی ببرید. در واقع زمانی که افراد یونانی دام‌های خود را برای چرا کردن به قبرس آوردند، این کشور نیز شروع به پرورش گوسفند، گاو و سایر دام‌ها کرد. هر چقدر زمان می‌گذشت، دام‌های پرورش‌یافته نیز بیشتر و بیشتر می‌شدند؛ به‌گونه‌ای که دامداران نژادهای محلی خود را داشتند. حالا با گذشت سال‌ها افراد ساکن در قبرس شمالی مشغول پرورش حیواناتی همچون خوک، اسب، گاو، طیور، گوسفند و… هستند. به دلیل پشتکاری که این افراد در زمینه دامداری نشان می‌دهند، کشاورزی و دامداری بخش مهمی از اقتصاد کشور قبرس شمالی را تشکیل داده‌اند. غذا و معیشت مردم محلی قبرس شمالی با وجود انواع دام‌ها تأمین‌شده هستند. 

مطالعه بیشتر:کاریابی در قبرس شمالی

مزایای دامداری در کشور قبرس شمالی

دامداری در قبرس شمالی همراه با مزایای متنوعی است و نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. قبرس شمالی مساحت زیادی ندارد و دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای است. دامداری یکی از اصلی‌ترین دلایل امرار و معاش خانواده‌ها است. همچنین افراد نیازهای دامی و کشاورزی خود را به‌صورت محلی و بومی تأمین می‌کنند؛ به همین علت شما با پرورش انواع دام‌ها می‌توانید نیازهای بومیان را تا حد بسیار زیادی تأمین کنید. تولید بسیاری از محصولات وابسته به دام‌ها است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به لبنیات اشاره کنیم. با دامداری در این کشور می‌توانید نیاز به واردات را کاهش دهید و همچنین به سود بالایی نیز دست پیدا کنید. به دلیل مدیترانه‌ای بودن جغرافیای قبرس شمالی، دامداری آسان‌تر از آن چیزی خواهد شد که تصور می‌کنید. 

تصویری از یک دام

چگونه مهاجران می‌توانند به شغل دامداری در قبرس شمالی مشغول شوند؟ 

آن دسته از مهاجرانی که قصد دارند در شغل دامداری مشغول به کار شوند، باید نسبت به دریافت ویزای خود اشتغالی اقدام کنند. متقاضیان نیازمند خرید یک مزرعه در قبرس شمالی هستند. سپس باید از مزرعه در راستای پرورش دام بهره ببرند. این افراد در کنار خرید مزرعه باید ثابت کنند تمکن مالی کافی به‌منظور گذران زندگی دارند. 

مراحل قانونی جهت شروع شغل دامداری در کشور قبرس شمالی

برای فعالیت در زمینه دامداری در قبرس شمالی نیاز است مراحل قانونی مرتبط را طی کنید. در ابتدا باید نوع ویزای خود را مشخص کنید. ویزایی که به واسطه آن به کشور قبرس شمالی مهاجرت می‌کنید، ویزای خود اشتغالی است. شما باید طرح خود را به دولت این کشور ارائه دهید و در صورت پذیرفته شدن، باید نسبت به جمع‌آوری مدارک مورد نیاز اقدام کنید. از جمله این مدارک می‌توان به پاسپورت معتبر، ویزا، مدارک هویتی، نامه تمکن مالی، گواهی سلامت، بیمه درمانی و… اشاره کرد. 

تصویری از چند دام

اقلیم و شرایط جغرافیای قبرس و تاثیر آن بر شغل دامداری

شغل دامداری در کشور قبرس شمالی به دلیل اقلیم و شرایط جغرافیایی می‌تواند بسیار سودآور باشد. قبرس از جمله کشورهای جزیره‌ای به‌حساب می‌آید که آب‌وهوای آن مدیترانه‌ای است. همین موضوع باعث شده است دامپروری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد. ازآنجایی‌که آب‌وهوا گرم و مرطوب است و مناطق ساحلی بسیاری در این کشور به چشم می‌خورند، می‌توان به تولید لبنیات و پرورش گوشت پرداخت. همچنین در کشور قبرس شمالی دشت‌های بسیار وسیعی وجود دارند؛ ازاین‌رو دامداران می‌توانند از آن‌ها به منظور تردد گوسفندان خود بهره ببرند. برای پرورش گوسفندان، بزها و… یک سری از مناطق کوهستانی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به‌طورکلی می‌توانیم این‌طور بگوییم مراتع، مناطق کوهستانی، آب‌وهوای معتدل و مرطوب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و قبرس شمالی را به یک کشور مناسب برای دامداری تبدیل کرده‌اند. 

تنوع گونه های مختلف دام در کشور قبرس شمالی

در زمینه دامداری در قبرس شمالی می‌توانید شاهد تنوع بالایی باشید. گونه‌های مختلفی از دام‌ها در قبرس شمالی وجود دارند که باعث شده‌اند این کشور به یک بهشت برای دامداران تبدیل شود. برخی از گونه‌ها بومی و برخی دیگر غیربومی هستند. از جمله محبوب‌ترین دام‌هایی که در قبرس شمالی وجود دارند می‌توانیم به بز کرت، گوسفند قونیه، الاغ آناتولی، گاو ماسایی و… اشاره کنیم. این نژادها برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال برای تولید لبنیات همچون پنیر مناسب‌ترین گزینه بز کرت است. گوسفند قونیه نیز به دلیل گوشت منحصربه‌فردی که دارد، بسیار ارزشمند شناخته شده است.  

تصویر گوسفندها در دامداری

چالش های پیش روی صنعت دام در قبرس

در کنار تمام مزایایی که به چشم می‌خورند، نمی‌توان از چالش‌های مسیر گذر کرد. افراد زیادی در قبرس شمالی وجود دارند که مشغول به کار در صنعت دام هستند؛ به همین علت رقابت آن‌قدر زیاد است که باید بتوانید خودتان را بالا بکشید. در کنار رقابت، قیمت خوراک دام نیز بسیار بالا است. در کنار هزینه‌های بالا دام، می‌توانیم به مصرف سوخت، کود و همچنین نیروهای کار اشاره کنیم. همین موارد باعث شده‌اند افراد در نیمه‌های راه با مشکلاتی روبه‌رو شوند. اگر می‌خواهید بر چالش‌ها غلبه کنید، باید روی سرمایه خود مدیریت داشته باشید. زمانی که سرمایه شما به خوبی کنترل شود، می‌توانید حاشیه‌ها و چالش‌ها را به کمترین میزان خود برسانید. اگر کنترل همه چیز را به دست بگیرید، قبرس شمالی شرایط خوبی برای پیشرفت دارد. با وجود آب‌وهوای خوب و معتدل می‌توانید در قبرس شمالی به جایگاه خوبی برسید.

تغذیه دام ها در کشور قبرس شمالی

برای اینکه دامداری در قبرس شمالی موفقیت‌آمیز واقع شود، نیاز است به نکات مختلفی توجه کنید که تغذیه دام‌ها یکی از آن‌ها است. در واقع کیفیت خوراک دام‌ها با سلامت و رفاه آن‌ها ارتباط مستقیم دارد. برای تغذیه درست می‌توانید از انواع خوراک‌ها استفاده کنید که برخی از آن‌ها شامل یونجه، غلات، کاه و علوفه می‌شوند. نکته مثبتی که در کشور قبرس شمالی وجود دارد این است که دامپزشکان و دامداران با یکدیگر همکاری دارند تا از این طریق بتوانند سلامت دام‌ها را تأمین کنند. در قبرس شمالی علاوه بر خوراک دام باکیفیت باید پروتئین و ویتامین بدن حیوانات نیز تأمین شود؛ ازاین‌رو می‌توان قبرس شمالی را یک مکان ایده‌آل برای تهیه بهترین گوشت و لبنیات نامید. 

بهداشت دام ها و پیشگیری از بیماری در کشور قبرس شمالی

موضوع مهم دیگری که درباره دامداری در كشور قبرس شمالی باید به آن اشاره کنیم، بحث بهداشت دام‌ها است. راه‌های مختلفی برای انتقال بیماری‌ها وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به آب و اشیا آلوده اشاره کنیم. برای اینکه دام‌ها برای مدت طولانی سالم بمانند، نیاز است واکسیناسیون و بهداشت آن‌ها را در اولویت قرار داد. همچنین نظافت یکی دیگر از نکاتی است که توجه به آن را نباید از یاد برد. معمولاً دامداران برای اینکه بهداشت دام‌های خود را تأمین کنند، به صورت دوره‌ای آن‌ها را دست دامپزشکان می‌سپارند.

تصویری از یک دامداری

آب و هوا و منابع طبیعی برای دامداری در کشور قبرس شمالی

دوام دامداری و دامپروری در قبرس شمالی به آب‌وهوا و منابع طبیعی آن بر می‌گردد. همان‌طور که اشاره کردیم آب‌وهوایی که در قبرس شمالی جریان دارد، مدیترانه‌ای است. یکی از مزایای این کشور برخورداری از آفتاب فراوان است؛ به همین علت شرایط ایده‌آلی برای پرورش دام‌ها فراهم شده‌اند. خاک‌هایی که در این منطقه وجود دارند، از زهکشی بسیار مناسبی برخوردار خواهند بود. تمامی این موارد در کنار هم جمع شده‌اند و دام‌های قبرس شمالی را تبدیل به بهترین‌ها کرده‌اند. 

قوانین نظارتی برای دامداری در کشور قبرس شمالی

برای اینکه دامداری در قبرس شمالی سطح بالایی داشته باشد، گروه‌هایی تشکیل شده‌اند که روی دام‌ها و مراتع نظارت کامل دارند. به‌طورکلی چهار قانون وجود دارند که در قبرس شمالی باتوجه‌به آخرین استانداردها باید رعایت شوند. این چهار اصل شامل گزینه‌های زیر هستند:

  • قانون رفاه حیوانات
  • قانون خدمات دامپزشکی
  • قانون دام
  • قانون ایمنی مواد غذایی

در هر چهار قانون نیاز است تمام استانداردهای بهداشتی مورد توجه قرار بگیرند. تمامی استانداردها و قوانین در کنار هم قرار می‌گیرند و بهترین نظارت را با خود به ارمغان می‌آورند. 

سخن آخر در رابطه با دامداری در کشور قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از کشورها با آب‌وهوای مدیترانه‌ای است؛ به همین علت اگر به دامداری و دامپروری علاقه دارید، می‌توانید در این کشور نسبت به راه‌اندازی مزرعه اقدام کنید. دامداری در قبرس شمالی می‌تواند سود زیادی داشته باشد. همچنین شرایط خوبی در این کشور برای دام‌ها وجود دارند. دامداران و دامپزشکان با همکاری یکدیگر تلاش می‌کنند دام‌هایی سالم پرورش دهند و کشور را در زمینه واردات بی‌نیاز کنند. شما نیز می‌توانید با مهاجرت به قبرس شمالی، استارت خود اشتغالی را بزنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی