تصویر یک زنبور دار

زنبورداري در قبرس شمالي

وضعیت زنبورداري در قبرس شمالي به شدت مطلوب است و اگر قصد کار در قبرس شمالی را دارید می بایست این را بدانید که این شغل رونق زیادی داشته و افراد فعال در این زمینه هم به سود مطلوبی دسترسی پیدا کرده اند. از زمان های قدیم، عسل از جمله مواد غذایی محبوب در کشور قبرس شمالی به حساب می آمده است. غذایی مفید و کاربردی که می تواند برای پخت خوراکی های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که امروزه تیم های زیادی در زمینه زنبورداري فعالیت می کنند. البته که چگونگي زنبورداري در قبرس شمالي طی نسل های مختلف، تغییرات زیادی را به خود دیده است. امروز ما قصد داریم تا اسرار مربوط به زنبورداري در كشور قبرس شمالي را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما در ادامه همراه شوید.

تصویر یک زنبوردار مشغول کار

تاريخچه زنبورداري در كشور قبرس شمالي

قبل از هر چیز، بیایید تا به تاریخچه نگهداری و مراقبت از زنبور در کشور هایی همچون قبرس شمالی نگاهی بیندازیم. به صورت کلی، زنبورداري در قبرس شمالي یکی از شغل های قدیمی و محبوب به حساب می آید. تاریخچه این شغل به چند صد سال قبل باز می گردد. امکان مشخص کردن تاریخ شروع زنبور داری و پرورش عسل میان انسان ها وجود ندارد. از آنجایی که مردم قبرس شمالی به منابع غذایی زیادی دسترسی نداشتن، افراد حاضر در این منطقه مجبور بودند از مواد طبیعی و گیاهی موجود تغذیه کنند. خیلی از تحقیقات می گویند که صنعت زنبورداری از قرن 20 میلادی در این کشور شروع شد اما هیچ راه قطعی برای تایید این فرضیه وجود ندارد!

به خاطر داشتن طبیعت فوق العاده و پوشش گیاهی غنی، مردم قبرس شمالی نسبت به پرورش انواع زنبور روی آوردند. البته که در باور مردم سنتی این منطقه عسل فقط کاربرد غذایی ندارد! مردم سنتی و قدیمی عسل را به خاطر خواص درمانی ویژه اش هم مورد استفاده قرار می دادند. به همین علت هم توجه به چگونگي زنبورداري در قبرس شمالي و بهینه سازی روند تولید عسل برای مردم این کشور اهمیت زیادی داشت.

تاثیر این باور های سنتی مربوط به خواص عسل، در اقتصاد امروزی قبرس هم دیده می شود. زنبور داری یکی از عوامل مهم و موثر روی وضعیت اقتصادی این کشور به حساب می آید. استفاده از تکنیک های مدرن و تجهیزات به روز به قبرس شمالی اجازه داده تا به یکی از بزرگترین تولید کنندگان عسل جهان تبدیل شود.

مطالعه بیشتر : کاریابی در قبرس شمالی

تجهيزات و شرايط مورد نياز براي زنبورداري در كشور قبرس شمالي

خیلی از افراد فکر می کنند که تجهیزات به کار رفته در این زمینه، از جمله اسرار مربوط به زنبورداري در كشور قبرس شمالي به حساب می آیند. این تفکر درست نیست. چرا که تجهیزات به کار رفته در صنعت زنبورداری کشور قبرس شمالی، همچون سایر کشور های جهان نسبتا مدرن و بروز هستند. شاید مردم قدیمی روی تجهیزات خود حساسیت زیادی نشان می دادند اما در حال حاضر، تجهیزات به کار رفته در این کشور همچون سایر مراکز تولید زنبور جهان می باشند. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از تجهیزات پر اهمیت صنعتی زنبور داری در کشور هایی همچون قبرس شمالی را مشاهده نمایید.

  •       زنبور دودی
  •       لباس مخصوص محافظت در برابر زنبور
  •       ابزار های مدیریت کندو
  •       کندو های با کیفیت
  •       تجهیزات مربوط به زیرسازی موم کندو
  •       روبند محافظ
  •       ابزار های جدا سازی عسل از کندو

به خاطر داشته باشید که هر کدام از تجهیزات زنبورداری موجود در این لیست، یک سری کاربرد های خاص را دنبال می کنند. با استفاده از با کیفیت ترین تجهیزات، سرعت تولید عسل هم افزایش پیدا خواهد کرد.

یک عکس از کندوی عسل

انواع زنبورهای موجود در كشور قبرس شمالي

شاید برای شما هم سوال پیش بیایید که کشاورزان فعال در زمینه زنبورداري در قبرس شمالي از چه مدل زنبوری استفاده می کنند؟ پاسخ به این سوال کار خیلی راحتی نیست. چرا که کشاورزان نژاد های مختلفی از انواع زنبور را برای کسب سود به کار می گیرند. زنبور عسل و زنبور های منفرد از جمله گونه هایی به حساب می آیند که در این کشور موجود می باشند. البته که دیگر مدل های زنبور هم در این کشور حضور دارند اما اکثر آنها در دو دسته بندی زنبور عسل و منفرد قرار می گیرند.

مزاياي زنبورداري در كشور قبرس شمالي

زنبورداري در قبرس شمالي مزایای زیادی را به همراه دارد. این شغل یکی از کار های سنتی مردم این منطقه به حساب می آید که در فرهنگ قبرس شمالی ریشه دارد. این شغل مزایای زیادی برای محیط زیست داشته و به طبیعت اجازه می دهد تا وضعیتش را بهتر نماید. جدا از داشتن همه این مزایا برای طبیعت، زنبور داری سود مطلوبی را نیز برای کشاورزان و افراد حاضر در این زمینه ایجاد کرده است. پر سود بودن باعث شده تا دولت و تیم های سوم شخص، سرمایه گذاری های عظیمی را روی این صنعت انجام دهند.

تصویر یک زنبور دار

بررسي صنعت عسل در كشور قبرس شمالي

حال که مباحث مربوط به چگونگي زنبورداري در قبرس شمالي و اسرار مربوط به زنبورداري در كشور قبرس شمالي را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا صنعت عسل و اهمیتش کشور قبرس شمالی را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، عسل یکی از مهم ترین مواد غذایی تولید شده در این منطقه به حساب می آید. مردم حجم زیادی از عسل را در طی بازه های زمانی مختلف مورد مصرف قرار می دهند. در حال حاضر عسل به یکی از بزرگترین راه های درآمدی کشاورزان و صادرکنندگان حاضر در کشور قبرس شمالی تبدیل شده است. عسل تولید شده با گل های اکالیپتوس، آویشن و شکوفه پرتقال در این منطقه محبوبیت زیادی داشته و توسط مردم عادی مورد استفاده قرار می گیرند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در حال حاضر بیش از 250 هزار کندوی عسل در این منطقه قرار گرفته و انواع عسل با کیفیت را تولید می نمایند. برخی از کشاورزان به روش سنتی تولید عسل خود پایبند بوده و هیچ تغییری را در آن ایجاد نکرده اند. در حالی است برخی از کشاورزان با استفاده از تجهیزات به روز و مدرن، توانسته اند تا حجم عسل تولیدی را افزایش و کیفیت آن را بالا ببرند. مسلما استفاده از تجهیزات به روز و مدرن برای تولید عسل، می تواند روند کسب سود را تحت تاثیر خود قرار دهد. 

مطالعه بیشتر :کابینت سازی در قبرس شمالی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی