سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟

سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟

سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟

کشور قبرس

کشور قبرس کشوری جزیره ای، بنا شده در دریای مدیترانه است.  این کشور با سوریه و کشور یونان هم مرز می باشد و جز سومین جزایر پرجمعیت دریای مدیترانه به شمار می رود.

کشور قبرس به دو بخش تقسیم بندی شده است. قسمت قبرس شمالی و قسمت قبرس جنوبی ، ساکنین قبرس شمالی، ترک نشین ها هستند. کشور قبرس شمالی کشوری است که فقط توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته می شود. ساکنین  کشور قبرس جنوبی یونانی ها هستند. قسمت قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا است.

اگر بخواهیم در مورد اینکه سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ به طور کلی صحبت کنیم باید بگوییم که به خاطر تفاوت در واحد پول این دو کشور، هزینه های سفر هم متقابلا متفاوت خواهد بود.اگر بخواهید از کشور قبرس شمالی به کشور دیگری سفر کنید؛ باید بدانید که به دلیل اینکه جهان این کشور را به رسمیت نمی شناسد، پرواز های بین المللی از فرودگاه این کشور امکان پذیر نخواهد بود. ولی در مقابل می توان از کشور قبرس جنوبی با پرواز مستقیم به هر کشوری که مد نظرتان باشد سفر کنید، چرا که فرودگاه این کشور، جز فرودگاه های بین المللی به شمار می رود.

 

شرايط آب و هوايي در قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

 

اگر بخواهیم در شرایط آب و هوایی بدانیم که سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ باید بدانید که کشور قبرس یک کشور می باشد. فقط به دو قسمت تقسیم بندی شده است، به همین دلیل آب و هوا، تفاوت چندانی در شمال یا جنوب این کشور ندارد. اگر بخواهیم آب و هوای این کشور را شرح دهیم باید بدانید که به خاطر داشتن ساحل، آب و هوای شرجی و گرمی دارد و تنها فرقی که با هم دارند این است که قسمت شمالی نسبت به قبرس جنوبی مرطوب تر می باشد.

اگر می خواهید در بهترین آب و هوای ممکن به کشور قبرس سفر کنید و از گشت و گذار در این کشور لذت ببرید، بهتر است در بهار یا پاییز به این کشور سفر کنید، چرا که آب و هوا در این فصول آزاردهنده نیست و دمای آب برای شنا کردن مناسب می باشد. در جواب به سوال سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ می توان گفت هر دو می تواند محل مناسبی باشد.

 

از نظر جاذبه هاي گردشگري قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

هر دو قسمت کشور قبرس جاذبه های گردشگری زیبایی دارند. نمی توان در پاسخ به سوال سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ یکی را انتخاب کرد؛ زیرا هرکدام زیبایی های مختص به خودشان را دارند و شما بسته به سلیقه ی خود می توانید محل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در این قسمت به چند نمونه از این جاذبه ها اشاره خواهیم کرد:

کلیسای بلاپایس یکی از مکان های دیدنی کشور قبرس شمالی می باشد.

این کلیسا یکی از مشهورترین کلیسا ها به شمار می رود که در روستای بلاپایس واقع شده است.

سواحل قبرس

ساحل لاکپشت ها در کشور قبرس شمالی یکی دیگر از مکان های دیدنی است. لاک پشت ها در ساحل تخم می گذراند و اگر به این مکان بروید شاهد تولد لاکپشت های کوچک خواهید بود. اگر دوست دارید تقلای لاکپشت های کوچکی را که برای رسیدن به دریا تلاش می کنند را مشاهده کنید ساحل لاکپشت ها بهترین مکان برای گذراندن وقت شما خواهد بود.

قلعه کلوسی، کلیسای سنت لازاروس از مکان های دیدنی کشور قبرس جنوبی هستند. شما با سفر به این کشور می توانید از تمامی لحظات خود نهایت لذت را ببرید و از زیباترین جاها دیدن کنید.

سواحل نقره ‌ای فاماگوستا یکی از سواحلی است که دارای آب گرم می باشد و گردشگران می توانند از آب گرم و طبیعت بکر  آنجا لذت ببرند.

 

مقايسه قبرس شمالی و جنوبي از نظر فرهنگي و زبان مردم

 

قبرس شمالی کشوری است که فقط توسط  کشور ترکیه به رسمیت شناخته می شود. ساکنین کشور قبرس شمالی ترک نشین ها هستند و دین آنها اسلام می باشد. از نظر فرهنگ و… فرهنگ آنها شبیه به مردم کشور ترکیه می باشد.

اگرچه زبان مردم کشور قبرس شمالی ترکی می باشد اما آنها به زبان قبرسی هم می توانند سخن بگویند.

در مقایسه ی سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ باید گفت مردمان قبرس شمالی  خانواده دوست هستند و دوست دارند تایم خالی خود را در کنار خانواده ی خود بگذرانند.

در مقابل ساکنان کشور قبرس جنوبی یونانی ها هستند و به زبان یونانی نیز صحبت می کنند البته به خاطر توریست ها و… به زبان انگلیسی هم در این کشور صحبت می شود دین آنها مسیحی ارتودوکس می باشد و فرهنگی نظیر فرهنگ غرب دارند.

 

بررسي بهترين هتل ها در قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

در مقایسه ی سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي از نظر بهترین هتل، باید گفت هتل لاکچری کنکورد یکی از هتل های پنج ستاره ی قبرس شمالی است. این هتل دارای امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران می باشد. این هتل در ساحل فاماگوستا قرار دارد.

هتل پنج ستاره دلوکس لیماک یکی دیگر از هتل های لوکس قبرس شمالی می باشد که تمامی امکانات اعم از استخر سرپوشیده سالن بدنسازی و… را دارد.

هتل گلدن بای بیچ یکی از هتل های پنج ستاره ی کشور قبرس جنوبی است. که دارای امکاناتی از جمله زمین تنیس؛ محل نگهداری کودکان و… می باشد. این هتل در در نزدیکی خلیج لارناکا قرار دارد. بسته به بودجه ای که دارید و هزینه ای که می خواهید برای رزرو هتل انجام دهید هتل های بسیاری وجود دارد که هتل پنج ستاره جز بهترین ها می باشد.

 

مقايسه بين سواحل زيبا در  قبرس شمالی با قبرس جنوبي

سواحل کشور قبرس شمالی از دسته سواحلی هستند که به خاطر زیبایی بین توریست ها وگردشگران معروف شده است. این سواحل به عنوان بهترین مکان، برای گذراندن تعطیلات به شمار می روند.

کشور قبرس شمالی به خاطر اینکه در امتداد دریای مدیترانه واقع شده است سواحل زیبایی دارد و گردشگران هر ساله برای تعطیلات به این کشور سفر می کنند.

اگر بخواهیم بدانیم سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ و این دو کشور را از نظر سواحل مقایسه کنیم باید بدانید که سواحل قبرس شمالی زیباتر از قبرس جنوبی می باشد. چرا که سواحل قبرس شمالی برعکس سواحل قبرس جنوبی آسیب کمتری از طرف گردشگران را تجربه کرده است. اگر به دنبال سواحلی خلوت تر از تجمع جمعیت هستید سواحل قبرس شمالی مناسب شماست و اگر عاشق جمعیت و سروصدا هستید می توانید تعطیلات خود را در سواحل قبرس جنوبی امتحان کنید.

در هر صورت گذراندن تعطیلات در هر دو کشور برای شما لذت بخش خواهد بود.

مقايسه هزينه سفر در قبرس شمالی با قبرس جنوبی

 

واحد پول کشور قبرس شمالی لیر و واحد پول قبرس جنوبی یورو است. به این منظور سفر به قبرس شمالی هزینه های کمتری را در پی خواهد داشت. اگر بخواهیم در جواب سفر كردن به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ صادق باشیم با بررسی ارزش لیر و یورو جواب سوال خود را خواهیم گرفت چرا که واحد پول لیر ارزش کمتری نسبت به یورو دارد و هزینه های شما در این سفر کمتر خواهد بود. شما می توانید با بودجه ی مورد نظر خود بهترین خرید را داشت باشید و از مکان های تفریحی هم استفاده کنید.

غذاهاي قبرس شمالی بهتر است يا قبرس جنوبی؟

 

امتحان کردن غذاهای جدید از جمله کارهایی است که باید در بین لیست کارهایی که قرار است انجام دهید یادداشت کنید.

چشیدن طعم جدید و آشنایی با طعمی که تا کنون آن را نچشیده اید برای همه لذت بخش خواهد بود. آشنایی با طعم جدید می تواند شما را با ذائقه ی ملیت یک کشور آشنا کند.

اگر بخواهیم از نظر غذا سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ را برسی کنیم باید بدانید که سولاکی یک غذای کبابی کشور قبرس جنوبی است که با ذائقه ی خیلی ها می تواند جور دربیاید چون اکثر افراد، طعم گوشت کباب شده را می پسندند.این غذای لذیذ به دلیل طعم بی نظیری که دارد به عنوان یک غذای بین المللی نیز شناخته می شود.

غذای قبرس جنوبی

یکی دیگر از غذاهایی که هر ورزشکاری باید امتحان کند لووی است. این غذا بسیار کم کالری ولی سرشار از پروتئین است.

از لوبیای چشم بلبلی در پخت این غذا استفاده می شود و خیلی ها به همراه این غذا تن ماهی نیز سرو می کنند. 

 شما حتما غذاهای کشور قبرس شمالی را دوست خواهید داشت اگر ذائقه تان با غذاهای کشور ترکیه جور در بیاید.

قبرس شمالی به خاطر دین اسلام از گوشت خوک در غذاهای خود کمتر استفاده می کند و در خیلی از رستوران ها سرو نمی شود.

این یک حسن برای عزیزانی است که می خواهند گوشت حلال میل کنند.

 کوپپیا یک غذای آشنا برای همه می باشد. شاید الان با خود فکر کنید که چطور یک غذای آشنا می تواند باشد به طوری که حتی یکبار هم آن را امتحان نکرده اید. ولی باید بدانید که کوپپیا مناسب افرادی است که دلمه دوست دارند چرا که این غذا همان دلمه ی خودمان می باشد و فقط نام این غذا فرق دارد.

اکمک کادایف یک دسر فوق العاده است که طعم آن را بعد چشیدن نمی توانید فراموش کنید. این شیرینی خامه دار را می توانید به همراه نوشیدنی گرم میل کنید.

ساحل قبرس

 

مقايسه قبرس شمالی و جنوبي از نظر بناهاي تاريخي

 

بناهای تاریخی هر کشور از مهم ترین آثاری هستند که تاریخ و تمدن آن کشور را به نمایش می گذراند. اگر بخواهیم به این بناها در قبرس شمالی اشاره کنیم مسجد لالا مصطفی پاشا یکی از این موارد می باشد. این مسجد در ابتدا کلیسا بوده است و بعد از حمله ی عثمانی ها به مسجد تبدیل شده است و نشان دهنده ی  برپایی دین اسلام در این کشور می باشد.

کلیسای سنت بارناباس با قدمتی بیش از 260 سال دارد که یکی از مکان های تاریخی شهر فاماگوستا می باشد.

شهر باستانی سولی  یکی دیگر از مکان های تاریخی می باشد که توسط رومی ها ساخته شده است. این شهر یکی از شهر های باستانی به شمار می رود.

اگر عاشق تاریخ هستید باید بدانید در پاسخ به سوال سفر به  قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ هیچ ارجعیتی وجود ندارد زیرا تاریخ کهنی در کشور قبرس وجود دارد و شما میتوانید با گشتن در مکان های تاریخی با تمام وجود خود این تاریخ کهن را حس کنید و از زیبایی های این مکان ها لذت ببرید.

بنای تاریخی

هر کشوری زیبایی های مختص به خود را دارد و هر کسی که به عنوان گردشگر می خواهد به یک کشور جدید سفر کند؛ قبلا همه چیز را بررسی و سپس اقدام می کند.

در جواب به سوال سفر به قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ باید گفت هر دو قسمت کشور قبرس ،چه قبرس شمالی و چه قبرس جنوبی با داشتن طبیعت بکر و سواحل بی نظیری که دارند؛ می توانند بهترین محل برای تعطیلات باشند. در این مقاله سعی بر این بود که شما با غذا های این کشور محل های دیدنی و هزینه هایی که باید تقبل کنید آشنایی پیدا کنید.  سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

 بطور کلی در مقایسه ی سفر به  قبرس شمالي بهتر است يا قبرس جنوبي؟ باید بدانید که هزینه ی سفر قبرس شمالی می تواند ارزان تر باشد چرا که ارزش لیر در مقابل یورو کمتر است و از این بابت شما می توانید با صرف هزینه ی کمتر بهترین هتل را نیز برای خود رزرو کنید و از تعطیلات خود لذت ببرید. ولی اگر برای مهاجرت به این دو کشور فکر می کنید باید بدانید که قبرس جنوبی به خاطر اینکه عضو اتحادیه ی اروپا است احتمالا گزینه ی مناسب تری برای مهاجرت خواهد بود. البته همه چیز به خود شما بستگی دارد و شما خودتان باید همه ی جوانب را بررسی و سپس اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی