تصویر از ترکیه

مقایسه قبرس شمالی و ترکیه

 در این قسمت می خواهیم به طور کلی به مقایسه ترکیه با قبرس شمالی بپردازیم. همچنین در رابطه با تفاوت قبرس و ترکیه در چیست صحبت کنیم. از نظر جمعیت می توان گفت ترکیه تقریبا دو و نیم برابر قبرس شمالی دارای جمعیت می باشد. البته مساحت ترکیه نیز دو برابر مساحت قبرس شمالی است. پایتخت قبرس شمالی نیکوزیا و پایتخت ترکیه آنکارا می باشد. شما با بررسی و مقایسه ترکیه و قبرس می توانید اطلاعات بسیار مفیدی به دست آورید. هم قبرس شمالی و هم ترکیه به کشور ایران نزدیک می باشند و افراد هیچ گونه نگرانی در رابطه با دوری و مسافت راه نخواهند داشت. آن ها می توانند به راحتی هر کدام از مکان های مورد نظر را برای مسافرت انتخاب کنند.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی و ترکیه

 یکی از فاکتورهای بسیار مهم در مقایسه ترکیه با قبرس شمالی، سرمایه گذاری می باشد. بسیاری از افراد که قصد مهاجرت دارند از طریق سرمایه گذاری این کار را انجام می دهند. به همین دلیل به دنبال اطلاعات کامل و جامع هستند تا بتوانند یک کشور کم ریسک و با سوددهی باال را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایند. افراد با خرید ملک در قبرس شمالی و ترکیه می توانند سرمایه گذاری کرده و از این طریق اقامت خود را نیز دریافت کنند. در ترکیه شما می توانید از طریق ثبت شرکت، سپرده بانکی، خرید اوراق قرضه و خرید سهام سرمایه گذاری خود را انجام دهید. در قبرس شمالی نیز افراد از طریق خرید ملک مسکونی و تجاری، دایر کردن شرکت خرید اوراق سرمایه گذاری و ایجاد مشاغل می توانند به راحتی سرمایه گذاری کرده و اقامت خود را دریافت کنند.

تحصیل در قبرس شمالی یا ترکیه

 تحصیل در ترکیه بهتر است یا قبرس؟ یکی از مواردی که افراد در مقایسه ترکیه با قبرس شمالی به آن توجه می کنند، تحصیل می باشد. بسیاری از افراد که اقدام به مهاجرت می کنند، می خواهند از طریق تحصیل این کار را انجام داده تا بتوانند اقامت خود را نیز به راحتی دریافت کنند. دانشگاه های مختلف در قبرس شمالی و ترکیه هر سال پذیرای دانشجویان بین المللی می باشند. می توان گفت تحصیل در قبرس شمالی بر اساس سیستم آموزشی آمریکا و تحصیل در ترکیه بر اساس سیستم آموزشی معاهده بولونیا می باشند. هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی و ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی دیگر بسیار منطقی و کمتر می باشد. افراد می توانند از بورسیه تحصیلی در دانشگاه های این دو منطقه استفاده کنند و با هزینه های بسیار پایین تر به تحصیل خود پرداخته و از این طریق اقامت خود را نیز دریافت کنند.

تصویری از پرچم ترکیه و قبرس در کنار هم

 

کار در قبرس شمالی یا ترکیه

 در نظر داشته باشید که قبل از مهاجرت باید به صورت کامل به مقایسه ترکیه با قبرس بپردازید تا بتوانید اطلاعات مهمی به دست آورید. کار کردن در این دو منطقه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. شرایط کار کردن در ترکیه و قبرس شمالی مساعد می باشد. نرخ بیکاری در این دو منطقه بسیار پایین است. افراد با داشتن مهارت و تخصص بالا و تسلط بر روی زبان های ترکی انگلیسی می توانند کار مناسب خود را در مدت زمان کوتاهی پیدا کنند. تقریبا شرایط کار کردن در هر دو منطقه یکسان و شبیه به هم می باشد. بهتر است ابتدا کارفرما برای شما دعوتنامه ارسال کند و شما از طریق دعوت نامه کارفرما، برای اقامت و ویزای خود اقدام نمایید. پس از ارسال مدارک مورد نظر می توانید ویزای کاری از طریق قبرس شمالی و یا ترکیه را دریافت کرده و کار خود را در این دو منطقه شروع نمایید.

خرید ملک در قبرس شمالی یا ترکیه 

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که قبرس بهتره خانه بخریم یا ترکیه؟ خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی نوعی سرمایه گذاری بسیار عالی به حساب می آید. افرادی که می خواهند در ترکیه با خرید ملک سرمایه گذاری کنند، باید ملکی به مبلغ حداقل ۲۵۰ هزار دالر خریداری کرده و تا مدت ۳ سال نیز آن را به فروش برسانند. در قبرس شمالی هر زوج فقط می توانند یک ملک خریداری کنند و حق خریدن چند ملک با هم را به هیچ عنوان ندارند. برای خرید ملک در قبرس شمالی باید حداقل مبلغ ۱۲۵ هزار یورو بپردازید تا بتوانید صاحب یک آپارتمان شوید. همچنین در هنگام بستن قرارداد خانه مورد نظر باید حداقل یک سوم مبلغ کل خانه را نیز بپردازید.

ازدواج در قبرس شمالی یا ترکیه

 افراد خارجی می توانند از طریق ازدواج با شهروند قبرس و ترکیه، به این منطقه مهاجرت کرده و زندگی خود را شروع کنند. البته در نظر داشته باشید که ازدواج کردن با یک شهروند ترک و یا شهروند قبرس شمالی دارای شرایطی می باشد. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی تمام شرایط را بررسی کرده تا بتوانید بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید.

یک تصویر از قبرس شمالی

بررسی و مقایسه بازار کار قبرس و ترکیه

 اگر شما به بررسی و مقایسه ترکیه با قبرس بپردازید باید به بازار کار این دو منطقه نیز دقت کنید تا در صورت مهاجرت بتوانید یک کار بسیار مناسب پیدا کنید. در نظر داشته باشید که نرخ بیکاری در هر دو منطقه بسیار پایین می باشد. این موضوع یک خبر خوب برای افرادی است که می خواهند به این منطقه مهاجرت کنند. بازار کار در ترکیه و قبرس شمالی بسیار عالی می باشد. افراد مهاجر هیچ گونه نگرانی در این زمینه نخواهند داشت. البته در نظر داشته باشید که داشتن تخصص و مهارت و دانستن زبان ترکی و انگلیسی یکی از آپشن های بسیار عالی می باشند. شما می توانید با این ویژگی ها در سریعترین زمان ممکن کار مورد علاقه خود را پیدا کرده و مشغول به فعالیت شوید.

یک تصویر از ترکیه

مقایسه هزینه زندگی در قبرس یا ترکیه

 هزینه زندگی زندگی در ترکیه یا قبرس تفاوت چندانی با هم ندارند. تقریبا هزینه های زندگی مانند خرید ملک، خوراک، پوشاک، رفت و آمد در این دو منطقه شبیه به هم می باشند. البته اگر بخواهیم جزئی تر به این موضوع نگاه کنیم می توان گفت هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به ترکیه کمتر است. قبرس شمالی برای افرادی که قصد مهاجرت دارند انتخاب مناسب تری می باشد.

مقایسه فرهنگی و اجتماعی بین ترکیه و قبرس

 این دو کشور به دلیل نزدیک بودن به ایران بسیار از نظر آداب و رسوم نیز شبیه به ایران می باشند. مردم ترکیه و قبرس شمالی بسیار به آداب و رسوم سنتی پایبند هستند. البته شما می توانید فرهنگ اروپایی را در ترکیه بیشتر مشاهده نمایید. همچنین فرهنگ اروپایی در لباس و آداب و رسوم مردم ترکیه بیشتر نمایان می باشد. در قبرس شمالی ارزش خانواده بسیار زیاد است و همه افراد در این منطقه به دیدار خانواده خود می روند.

تصویر ترکیه

مقایسه امنیت قبرس با ترکیه 

مقایسه ترکیه با قبرس از نظر امنیت یکی از مواردی می باشد که افراد قبل از مهاجرت باید به آن بسیار دقت کنند. در نظر داشته باشید که امنیت در هر دو منطقه باال است. در منطقه ترکیه به دلیل توریستی بودن این امنیت بسیار بیشتر می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به این دو منطقه را دارند در رابطه با امنیت هیچ گونه نگرانی نباید داشته باشند.

سفر به قبرس یا ترکیه

 با توجه به افزایش قیمت ارز در زمان کنونی می توان گفت سفر به قبرس و ترکیه جزو انتخاب های بسیار مناسب می باشد که افراد می توانند از آن بهره ببرند. پول رایج در این دو منطقه لیر است و نسبت به ارز های دیگری مانند دالر و یورو هنوز هم جزو ارز های قیمت مناسب می باشد که ایرانی ها می توانند آن را خریداری کنند.

اخذ اقامت قبرس یا ترکیه؟ کدام انتخاب بهتری است؟

 در مطالب باال سعی کردیم تا در رابطه با مهاجرت به قبرس شمالی یا ترکیه اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. باید در نظر داشته باشید که شما می توانید ترکیه و قبرس را برای اقامت انتخاب نمایید. البته انتخاب این دو منطقه بستگی به شرایط شما دارد. اگر می خواهید در منطقه ای آرام و پر از آرامش زندگی کنید قبرس شمالی یک انتخاب بسیار عالی می باشد اما اگر می خواهید از موقعیت های کاری زیادی برخوردار شوید ترکیه یک کشور بسیار عالی برای مهاجرت ایرانیان است. قبرس شمالی یا ترکیه؟ انتخاب بین این دو با شما است.

تصویر از ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی