قلعه سنت هيلاريون قبرس

قلعه سنت هيلاريون قبرس

قلعه سنت هيلاريون قبرس

یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی قلعه سنت هيلاريون قبرس است. این قلعه در بالای رشته کوه گیرنه مشرف به دریای مدیترانه و نواحی اطراف قبرس شمالی قرار گرفته است. بسیاری معتقدند قلعه سنت هیلاریون الهام بخش انیمیشن معروف زیبای خفته اثر والت دیزنی بوده است. این قلعه تاریخی یکی از معدود قلعه‌های حفظ شده در میان قلعه‌های صلیبی است. در واقع حفظ این قلعه را باید مدیون مدیران آثار باستانی قبرس شمالی دانست. حضور در این قلعه برای افرادی که به تاریخ علاقه دارند یا دوست دارند از جاذبه‌های توریستی قبرس بازدید کنند، فرصت بی‌نظیری خواهد بود. با حضور در این قلعه می‌توانید سرزمین‌های بسیاری را در اطراف دریای مدیترانه مشاهده کنید و لذتی خاطره انگیز از سفر به قبرس شمالی برای خودتان به ارمغان آورید. البته برای سفر به این قلعه کوهستانی قطعاً وسایلی مثل کفش‌های قدرتمند و نوشیدنی‌های مختلف را باید همراه داشته باشید.

مطالعه بیشتر :کلیسای بلاپایس

قلعه سنت هيلاريون قبرس

تاريخچه قلعه تاريخي سنت هيلاريون در كشور قبرس شمالي

تاریخچه قلعه سنت هيلاريون قبرس شمالي به زندگی یک راهب به نام هیلاریون برمی‌گردد که مورد آزار و اذیت در سرزمین مقدس قرار می‌گرفته است. هیلاریون پس از این آزار و اذیت از آن سرزمین فرار کرده و در غار کوهستانی که مشرف به دشت گیرنه بود، زندگی خودش را تا زمان مرگ ادامه داده است. بسیاری از مردم قبرس شمالی معتقدند که این راهب از گذرگاه بین ساحل و نیکوزیا محافظت می‌کرده است. در قرن دهم بیزانسی‌ها یک کلیسا و صومعه را بر روی مقبره هیلاریون ایجاد کردند. در سال 1191 گی دو لوزینیان از این قلعه که به عنوان یکی از نقاط استراتژیک قبرس شناخته می‌شده است برای شکست امپراطور خودخوانده بیزانسی این منطقه، ایزاک کومنینوس، استفاده کرد. پس از آن این قلعه گسترده‌تر شد و به عنوان یک پاسگاه نظامی مهم مورد استفاده قرار گرفت. هر چند در سال ۱۹۶۴ میلادی گروه ناسیونالیست زیرزمینی ترک تبار توانستند کنترل این قلعه را به دست گیرند.

مطالعه بیشتر :اختلاف ساعت ایران و قبرس

قلعه سنت هيلاريون قبرس شمالي

موقعيت جغرافيايي به قلعه تاريخي سنت هيلاريون در كشور قبرس شمالي

موقعیت جغرافیایی قلعه تاريخي سنت هيلاريون كشور قبرس شمالي درست در غرب جاده اصلی Girne Lofkosa و در کوه های Besparmak است. این قلعه تاریخی در میان سه قلعه صلیبی کانتارا، بوفونتو و سنت هیلاریون به عنوان غربی‌ترین قلعه شناخته می‌شود. سنت هیلاریون در ارتفاع 732 متری قرار دارد.  موقعیت جغرافیایی قلعه سنت هیلاریون از این جهت که شما را قادر می‌سازد مناطق وسیعی از اروپا را مشاهده کنید چشم نواز است. دیواره‌ها و برج‌های موجود در این قلعه به گونه‌ای هستند که وقتی از دور آنها را مشاهده می‌کنید گویا بر روی صخره‌ها جوانه زده‌اند. شاید افسانه‌ای فرض کردن این قلعه هم به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک و ظاهر جذاب آن باشد.

مطالعه بیشتر:فرهنگ قبرس شمالی

قلعه تاريخي سنت هيلاريون كشور قبرس شمالي

نحوه دسترسي به قلعه سنت هیلاريون در كشور قبرس شمالي

برای دسترسی به قلعه سنت هيلاريون قبرس باید به تابلوهای راهنما در بزرگراه اصلی گیرنه و نیکوزیا دقت کنید. البته باید به این مورد هم توجه داشته باشید که حمل و نقل عمومی برای رفتن به این قلعه تاریخی وجود ندارد و شما باید از وسیله نقلیه شخصی یا اجاره تاکسی برای گردشگری در این منطقه استفاده کنید. نکته بعدی که لازم است به آن اشاره کنیم مسیر حرکت ماشین می‌باشد. مسیر حرکت شما دقیقاً از مناطق نظامی عبور می‌کند و حق پیاده‌روی در آنها را نخواهید داشت. برای رسیدن به این قلعه شما باید از مسیری دشوار و شیبدار عبور کنید. از سمت روستای زیتینلیک به سمت جنوب غربی مرکز گیرنه بروید و به دنبال تابلوهای راهراه سبز دوتایی باشید. فقط دقت کنید که این تابلوها مسیر حرکت شما را در یک محیط نظامی نشان می‌دهند و به هیچ وجه نباید از محدوده آنها خارج شوید.

نحوه دسترسي به قلعه سنت هیلاريون

ساعت بازديد قلعه سنت هيلاريون در كشور قبرس شمالي

 ساعات بازدید از قلعه سنت هيلاريون قبرس شمالي بر اساس شرایط آب و هوایی متغیر می‌باشد. در تابستان شما از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر امکان بازدید از این محیط را دارید. البته به این نکته توجه داشته باشید که آخرین ورود ساعت ۱۷ خواهد بود و پس از آن از ورود مردم جلوگیری به عمل می‌آید. در فصل زمستان هم شما از ساعت ۹ صبح تا ۱۶:۳۰ عصر امکان بازدید خواهید داشت که آخرین ورود ساعت ۱۵:۳۰ خواهد بود. طبیعتاً برای بازدید این قلعه در فصل تابستان بهتر است ساعات ابتدایی یا پایانی را انتخاب کنید. در زمستان هم انتخاب ساعات میانی به دلیل شرایط آب و هوایی ایده‌آل‌تر خواهد بود.

ساعت بازديد قلعه سنت هيلاريون

هتل هاي نزديک قلعه سنت هيلاريون در كشور قبرس شمالي

هتل‌های مختلفی در نزدیکی جاده منتهی به قلعه تاريخي سنت هيلاريون كشور قبرس شمالي وجود دارند. یکی از مهمترین این هتل‌ها هیلتون نیکوزیا است که در 10.5 مایلی این قلعه تاریخی واقع شده است. برای استفاده از این هتل شما باید هر شب ۱۷۶ دلار پرداخت کنید. البته هتل‌های ارزان قیمت‌تری مثل آنتونیس هم وجود دارند که شما با پرداخت مبلغ ۵۸ دلار برای هر شب می‌توانید از آنها بهره ببرید. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که فاصله این هتل از قلعه سنت هیلاریون حدود 31 مایل است و کیفیت خدمات آن هم از هیلتون نیکوزیا ضعیف‌تر می‌باشد.

قلعه سنت هيلاريون قبرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی