تصویری از کشور قبرس

آنچه باید درباره قوانین قبرس شمالی بدانید.

قوانین قبرس شمالی

قوانین قبرس شمالی شامل تمامی افرادی که در این کشور زندگی می کنند، می شوند. تمامی ساکنان کشور قبرس شمالی به دور از هر گونه بی عدالتی از حقوق اجتماعی برابری برخوردار هستند.‌ تبعیض در بین مردم این کشور وجود ندارد. تمامی مسئولین تلاش می کنند عملکرد با کیفیتی از خود ارائه دهند. عوامل زیادی در قبرس شمالی وجود دارند که زندگی در این کشور را، برای مردم سایر کشور ها جذاب جلوه می دهند. مردم دیگر کشورها می توانند با گرفتن ویزای سرمایه گذاری یا سایر ویزاها به این کشور مهاجرت کنند. یکی از راه های گرفتن ویزای سرمایه گذاری خریدن ملک در قبرس شمالی می باشد. افرادی که زیر ۱۸ و یا بالای ۶۰ سال سن دارند به راحتی می توانند در کنار خانواده خود در قبرس شمالی زندگی کنند.

در این مطلب در مورد قوانین این کشور در شرایط مختلف برای اقامت و زندگی صحبت خواهیم کرد، اگر شما هم به زندگی در قبرس شمالی و آشنایی با قوانين مهم در كشور قبرس شمالی علاقمند هستید تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر:خرید آپارتمان در قبرس شمالی

تصویری از قبرس

آداب‌ و رسوم و قوانين كشور قبرس شمالی

قوانین قبرس شمالی در بر دارنده آداب و رسوم مختلفی می باشند. این کشور از دیرباز مقصد مهاجرتی بسیاری از کشورهای جهان بوده است و به همین خاطر، آداب و رسوم مختلف و گسترده ای دارد. تمامی آداب و رسوم این کشور چارچوب و قوانین خاصی را در خود نهفته دارند که باید آنها را شناخته و به آن ها احترام بگذارید. مردم قبرس شمالی جشن های سنتی خود را به صورت کامل با لباس های تاریخی خود برگزار کرده و با این شیوه سنت و فرهنگ خود را زنده نگه می دارند. این مردم بسیار مهمان نواز هستند و دوست دارند مراسمات شلوغی برگزار کنند که همه در کنار یکدیگر باشند. بزرگان خانواده مانند پدر و مادر بزرگ همیشه جایگاه بالایی دارند و به آنها احترام گذاشته می شود.

اکثریت مردم این کشور به کارهای پشت میز نشینی علاقه دارند و مهمترين قوانين در كشور قبرس شمالی را به خوبی رعایت می کنند. فرهنگ غرب هم از طرف مردم قبرس شمالی قابل قبول بوده است و از آن استقبال کرده اند. نصیحت کردن در بین مردم قبرس شمالی خیلی پسندیده نمی باشد. این مردم در مراسمات عزا داری از گل سوسن سفید استفاده می کنند. از دیگر قوانین و آداب مردم قبرس شمالی می توان به تنها خوابیدن فرزندان اشاره نمود. فرزند شما تا سه سالگی باید در کنارتان بخوابد. هیچگاه نباید در گوشی صحبت نمایید یا هنگام غذا خوردن با صدای بلند بخندید. این قوانین و سایر آدابی که ما احتمال دارد از قلم انداخته باشیم، برای ساختن زندگی مسالمت آمیز در این کشور مهم می باشند.

مطالعه بیشتر :مهاجرت به قبرس شمالی

تصویر پرچم قبرس

قوانين ورود به كشور قبرس شمالی

برای ورود به کشور قبرس شمالی باید یک سری قوانین را رعایت نمود. قوانین قبرس شمالی برای ورود به این کشور عبارتند از:

۱– قبرس شمالی جزو کشورهای عضو شینگن نیست با اینکه اروپایی می باشد. افرادی که ویزای شینگن دارند می توانند به این کشور وارد شوند؛ اما با ویزای قبرس شمالی نمی توان به دیگر کشورهای اروپایی سفر نمود.  

۲– افرادی که به قبرس شمالی وارد می شوند نباید به قبرس جنوبی یا جمهوری قبرس بروند.

۳– همیشه باید اسناد هویتی و گذرنامه همراهتان باشد.

۴– ورود به قبرس شمالی فقط از گذرگاه هایی که از طرف دولت تعیین می شوند انجام می گردد.

۵– ورود با مدارک جعلی منجر به بازداشت و زندانی شدن افراد می شود.

۶– حمل کردن مواد مخدر، انواع سلاح چه گرم و چه سرد و قرص های مختلف ترک اعتیاد و… مخالف قوانين در قبرس شمالی می باشد و با مجازات سنگین همراه خواهد بود.

۷– خرید در کشور قبرس شمالی معمولاً با مالیات همراه خواهد بود. در صورت خرید ۹۰ یورویی می توانید خود را از پرداخت مالیات معاف نمایید.

۸– حق اقامت بیشتر از مدت ویزای خود در این کشور را ندارید و باید دقیقاً همان هدفی را دنبال کنید که برای آن ویزا گرفته اید.

مطالعه بیشتر:قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی

قوانين اجتماعی كشور قبرس شمالی

قوانین قبرس شمالی مخصوصاً قوانین اجتماعی از کشور انگلستان تقلید شده اند. هدف تمام ادارات دولتی در این کشور حفظ انسانیت و ایجاد حقوق برابر اجتماعی می باشد.  این کشور دموکراتیک است و بر دو اصل حاکمیت قانون و عدالت اجتماعی استوار می باشد. قانون اساسی این کشور توسط رییس جمهور، نخست وزیر و ده وزیر دیگر تعیین می شود. این قوانین که بسیار مشابه با قوانین حاکم بر کشور انگلستان می باشند، به بهترین شکل ممکن اجرا می شوند. قوانین اجتماعی از هر گونه تبعیض نژادی به دور می باشند و تمامی مردم را به یک اندازه تحت تأثیر قرار می دهند.

مطالعه بیشتر:کار در قبرس شمالی

یک عکس مربوط به قبرس

 

قوانين اقامت در كشور قبرس شمالی

قوانین اقامت از مهمترين قوانين در كشور قبرس شمالی می باشند. تنها با رعایت این قوانین می توانید اقامت دائم کشور قبرس شمالی را بگیرید. اگر حتی در بین مراحل اخذ اقامت یا بعد از آن متوجه شوند که معیارها و شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم را ندارید، احتمال دارد آن را باطل کنند. افرادی بالای ۱۸ سال به همراه فرزندان و سایر افراد خانواده که بالای شش سال اقامت موقت زندگی در این کشور را دارند، برای اخذ اقامت دائم مناسب می باشند. گرفتن اقامت دائم در این کشور با داشتن شرایطی مانند شرایط مالی مناسب، شخصیت و رفتار مناسب بسیار ساده تر می شود. برای گرفتن اقامت دائم قبرس شمالی، داشتن مدارک زیر بسیار کمک کننده می باشد:

۱– خرید ملک  با ارزش حداقل  ۱۲۵ هزار پوند.

۲– داشتن اقامت متوالی حداقل یک ساله در قبرس شمالی. نباید بیشتر از چهل روز در طول سال از این کشور خارج شده باشید.

۳–  داشتن مجوز اقامت سه ساله برای افراد ۶۰ سال به بالا، همچنین داشتن مجوز اقامت ۶ سال به بالا برای افراد زیر ۶۰ سال.

۴– تحت پوشش بیمه سلامت بودن.

۵– گرفتن مجوز اقامت برای افراد بالای ۱۸ سال لازم می باشد.

۶– هنگام تولد فرزند باید به دفتر سفارت خود مراجعه کرده و آن را اطلاع دهند، بعد برای ثبت تولد آن در محل زندگی اقدام نمایند.

۷– برای کار کردن در قبرس شمالی باید حتماً ویزای کاری بگیرید.

 مطالعه بیشتر :مهاجرت تحصیلی به قبرس

قوانين مربوط خريد و اجاره ملک در كشور قبرس شمالی

طبق قوانین قبرس شمالی پرداخت اجاره، خرید ملک، شهریه و… با پوند، دلار و یورو قابل انجام است، اما هزینه های روزانه با لیر ترکیه پرداخت می شوند. برای خرید خانه و یا اجاره ملک در قبرس شمالی یک سری قوانین وجود دارند که عبارتند از:

۱– هزینه اجاره املاک با توجه به موقعیت، مدت اجاره، متراژ ساختمان و… تعیین می شود.

۲– معمولاً زیر ۶ ماه مبلغ اجاره بیشتر است؛ اما مبلغ اجاره برای بیشتر از ۶ ماه به خاطر گرفتن رهن کمتر می گردد.

۳– با استفاده از قرارداد اجاره ملک در قبرس شمالی می توانید ویزای توریستی بگیرید.

۴– مسئول هزینه شارژ ملک باید در قرارداد اجاره تعیین شود.

۵– برای خرید خانه باید حتماً مدارک زیر را داشته باشید:

سن بالای ۱۸ سال.

سرمایه گذاری با مبلغ بالای ۳۰۰۰۰۰ یورو.

تعیین نمودن منشأ پول.

اثبات نمودن تمکن مالی.

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه.

۶– خرید خانه نیاز به مدارک زبان یا گواهی سلامت ندارد.

۷– با خرید ملک در کشور قبرس شمالی دیگر برای گرفتن اقامت نیاز نیست همیشه حضور داشته باشید.

مطالعه بیشتر :اجاره استودیو در قبرس شمالی

یک عکس از قبرس

قوانين اقتصادی در كشور قبرس شمالی

قوانين مهم در كشور قبرس شمالی مربوط به قوانین اقتصادی می باشد. قسمت خدمات مانند: گردشگری ، تجارت، آموزش و … روی اقتصاد این کشور بیشترین تأثیر را دارند. گام دوم اقتصاد قبرس شمالی مربوط به صنعت و در نهایت کشاورزی است. اقتصاد این کشور بر طبق بازار آزاد می باشد. اقتصاد قبرس شمالی وابسته به ترکیه است و لیر ترکیه واحد پول آن می باشد. نرخ رشد اقتصاد این کشور بالا می باشد و همچنین به فکر جذب فارغ التحصیلان با استعداد و سرمایه گذاران فعال می باشد. با جذب این افراد مطمئنا اقتصاد قبرس شمالی بهبود پیدا کرده و رشد صعودی آن ادامه دار خواهد بود.

مطالعه بیشتر :مالیات در قبرس شمالی

قوانين مربوط به بانك و پول های خارجی در كشور قبرس شمالی

مهمترين قوانين در كشور قبرس شمالی در بر دارنده قوانین بانک ها و پول های خارجی می باشند. بانک ها تأثیرات مثبت زیادی روی رشد اقتصادی این کشور داشته اند. بانک ها روی تراکنش های مالی تأثیر گذار هستند. یکی از قوانینی که برای کمک به مردم گذاشته شده است، اختصاص دادن تسهیلات مختلف به آنها می باشد. افراد ساکن در قبرس شمالی برای شروع کارهای جدید خود می توانند درخواست وام دهند. برای خرید خودرو هم وام داده می شود. پول های خارجی در کشور قبرس شمالی به راحتی مخصوصاً برای خرید های سنگین مانند ملک و… مورد استفاده قرار می گیرند. در اکثریت مراکز خدماتی و فروشگاه ها و … معمولاً پول های خارجی مانند : دلار، پوند، یورو و … را قبول می کنند.

قوانين مربوط به بيمه برای افراد مقيم در كشور قبرس شمالی

قوانین مربوط به بیمه هم از مهمترين قوانين در كشور قبرس شمالی هستند. توریست ها باید بیمه مسافرتی شوند. خرید بیمه مسافرتی برای توریست ها الزامی است و هزینه زیادی ندارد. اگر در کشور قبرس شمالی اقامت دارید باید حتماً تحت پوشش یکی از بیمه های خود این کشور قرار بگیرید. پیدا کردن بیمه و قرار گرفتن تحت پوشش آن به عهده خود فرد می باشد. بیمه دانشجویان بر عهده دانشگاه است؛ در واقع دانشجو ۴۰ درصد و دانشگاه ۶۰ درصد بیمه را پرداخت می کند. در این کشور پکیج های بیمه نیز ارائه می شود؛ مانند : پکیج خدمات دندان پزشکی که کمی پر هزینه تر می باشد.

تصویری از درون قبرس شمالی

قوانين مربوط به گواهينامه و رانندگی در كشور قبرس شمالی

قوانين در قبرس شمالی بسیار پر اهمیت هستند، مخصوصاً قوانین راهنمایی و رانندگی. دانشجو ها با ترجمه گواهینامه خود در کشور قبرس شمالی و پشت سر گذاشتن چند جلسه تئوری و عملی می توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند. این قانون دادن گواهینامه از استقبال تعداد زیادی از دانشجویان برخوردار شده است. جهت خیابان ها در این کشور از سمت چپ می باشد. تعدادی از قوانین راهنمایی و رانندگی در قبرس شمالی عبارتند از:

۱– تابلو ها و علائم رانندگی در این کشور به سه زبان انگلیسی، ترکی و یونانی نوشته شده اند.

۲– استفاده از عینک آفتابی در جاده های قبرس شمالی که مسیر آنها از شرق به غرب می باشند، ضروری است.

۳– گواهینامه رانندگی ایرانی در صورت ترجمه و تبدیل شدن به بین المللی در قبرس شمالی قابل قبول می باشد.

۴– جمعیت در این کشور پایین است، به همین خاطر تردد با ماشین راحت می باشد.

 مطالعه بیشتر:گواهینامه قبرس شمالی

قوانين فرهنگی در كشور قبرس شمالی

فرهنگ و قوانين در قبرس شمالی به خاطر تاریخچه و تمدن این کشور برقرار می باشد؛ البته این کشور از فرهنگ سایر کشورها مانند: انگلیس، ترکیه، فرانسه و… هم استقبال نموده است. مردم این کشور همچنان بر فرهنگ و سنت خود پای بر جا هستند و به آن افتخار می کنند. فرهنگ این کشور جزو امتیازات مثبت آن می باشد و مردم آن با رعایت قوانین فرهنگی خاص خود، مانند: برپایی جشن های سنتی و… سعی در حفظ آن دارند. مردم این کشور از لحاظ مذهبی هم آزاد هستند. در واقع فرهنگ و مذهب در این کشور هیچ گونه تداخلی با هم ندارند که هیچ، تکمیل کننده یکدیگر نیز می باشند.

 

 

تصویری از قبرس شمالی

قوانين مربوط به دانشجويان در كشور قبرس شمالی

قوانين در قبرس شمالی بیشترین کمک را به دانشجویان می کند. دانشجو ها برای اینکه اقامت تحصیلی قبرس شمالی را بگیرند نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. هزینه شهریه دانشگاه های این کشور بسیار پایین تر و همچنین به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد. بعد از چند ترم دانشجویان دانشگاه های قبرس شمالی می توانند با دانشجویان سایر دانشگاه های کشورهای اروپایی جا به جا کنند‌. در واقع قبرس شمالی می تواند راهی برای تحصیل در سایر کشورهای اروپایی باشد. رشته های دانشگاهی این کشور بسیار متنوع می باشند. دانشجویان ایرانی نیازی به گرفتن ویزا ندارند. تمامی دروس در این کشور به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی تدریس می شوند، انتخاب زبان به عهده دانشجو می باشد. دانشجویان بعد از مدتی می توانند درخواست شهروندی بدهند. دانشگاه های قبرس شمالی بهترین گزینه برای گرفتن بورسیه تحصیلی هستند.

تصویری از کشور قبرس شمالی

قوانين كشور قبرس شمالی در خصوص حجاب و افراد مذهبی

دین اسلام، دین رسمی در کشور قبرس شمالی می باشد. قوانين مهم در كشور قبرس شمالی بیشتر مربوط به قوانین اسلام می باشند. البته ناگفته نماند اقلیت ها و دین های دیگری هم در این کشور وجود دارند؛ اما بیشتر مردم این کشور سنی می باشند. قانون این کشور بیان دین هر فرد را آزاد کرده است و مردم به راحتی می توانند فعالیت های دینی خود را انجام دهند. در این کشور تبعیض از هیچ نظری وجود ندارد، همه مردم با هر دین و نژادی، با هر رنگ و طبقه ای از قوانین یکسان برخوردار هستند و هیچ فشاری به آنها وارد نمی شود. قبرس شمالی از فرهنگ ها و دین های مختلفی تشکیل شده است. جشن های دینی و مذهبی هم در این کشور برگزار شده و از آنها استقبال می شود.

قوانين مربوط به بهداشت و درمان در كشور قبرس شمالی

قوانین مربوط به بهداشت و درمان هم از قوانين مهم در كشور قبرس شمالی هستند که باید رعایت شوند. بهداشت و درمان حق مسلم تمامی افراد این کشور است. دسترسی به مراکز درمانی و همچنین انجام خدمات درمانی برای تمام مردم آزاد می باشد. به کار بردن تجهیزات پزشکی پیشرفته در بیمارستان ها از اولویت های این کشور است. ارائه دارو و سایر خدمات در مراکز درمانی با سرعت و دقت بالا انجام می شود.

قوانين مربوط به گمرک و واردات در كشور قبرس شمالی

قوانین مربوط به گمرک و واردات که نمونه ای از مهمترين قوانين در كشور قبرس شمالی می باشند، بر طبق قوانین ترکیه تعیین شده اند. برای انجام واردات کالا به این کشور باید مجوزهای لازم گرفته شوند. بعضی از قوانین گمرکی قبرس شمالی عبارتند از:

۱– اعلام ورود به گمرک جهت واردات محصولات.

۲– پرداخت هزینه های گمرکی.

۳– پرداخت عوارض و مالیات مربوط به بعضی محصولات.

۴– هر فرد می تواند حدود ۳۰۰ یورو واردات انجام دهد.

این قوانین جهت حفظ نظم و همچنین تنظیم نمودن بازار و ایجاد درآمد برای دولت تعیین می شوند. واردات غیر مجاز مشکلات حقوقی به همراه دارند.

 

قوانين مربوط به محيط زيست در كشور قبرس شمالی

قوانين در قبرس شمالی شامل تمام زوایای زندگی افراد می شود که محیط زیست هم یکی از این زاویه ها می باشد. این قوانین برای حفاظت از منابع طبیعی، محیط زیست و… تعیین شده اند. بعضی از این قوانین عبارتند از:

۱– استفاده از کیسه های قابل بازیافت به جای یکبار مصرف.

۲– استفاده از سطل زباله در محیط های مختلف.

۳– حفاظت از گیاهان و اکثریت حیوانات مخصوصاً گونه های نادر.

در کل برای داشتن محیط زیستی زیباتر باید به قوانین احترام گذاشت و از شکار حیوانات جلوگیری نمود. این قوانین مورد احترام اغلب مردم قبرس شمالی می باشند.

مطالعه بیشتر :هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی