كشاورزي در قبرس شمالي

كشاورزي در قبرس شمالي

كشاورزي در قبرس شمالي

كشاورزي در قبرس شمالي جایگاه مهمی در اقتصاد این کشور دارد. در این کشور فرصت های زیادی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران در حوزه کشاورزی، باغداری و دامداری دیده می شود. به طور کلی فرصت های مناسبی برای كشاورزي در كشور قبرس شمالي وجود دارد چرا که این منطقه دارای آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز می باشد. بر همین اساس قبرس محصولات کشاورزی متنوعی دارد. در حال حاضر كشاورزي در کشور قبرس شمالي با سیستم های آبی مدرن و فناوری های فوق پیشرفته انجام می شود و هنوز هم جای پیشرفت زیادی دارد. توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه كشاورزي در قبرس شمالي در ادامه مقاله همراه نیز ما باشید. امید است در نهایت اطلاعات جامع و مفیدی کسب کنید.

 

مروري بر تاريخچه كشاورزي در كشور قبرس شمالي

مروري بر تاريخچه كشاورزي در قبرس شمالي کمی پیچیده و طولانی می باشد چرا که این کشور زیر نظر امپراطوری های مختلفی بوده است. به این ترتیب ما شاهد یک تاریخچه پر فراز و نشیب خواهیم بود. در مجموع كشاورزي در این منطقه تحولات زیادی را در طول تاریخ تجربه کرده است. در هر دوره تاریخی امپراطوری های گوناگون سعی کردند با روش های خاص خود، کشاورزی در این منطقه را بهبود ببخشند. به عنوان مثال رومی ها از آبیاری کانالی برای کشاورزی استفاده می کردند. اما تقسیم جغرافیایی در دهه ۱۹۶۰ بر روی کشاورزی منطقه تأثیرات منفی و بدی گذاشت. در پی این تقسیم بندی، منابع آب قبرس شمالی محدود شد. اما در دهه های اخیر با ورود تکنولوژی های مدرن، كشاورزي در قبرس شمالي روبه بهبود است و پیشرفت چشمگیری دارد. در حال حاضر تولیدات اصلی این کشور مواردی نظیر برنج، گندم، سیب زمینی، انگور و زیتون می باشد.

مروري بر تاريخچه كشاورزي در كشور قبرس شمالي

 

قيمت زمين هاي کشاورزي در كشور قبرس شمالي

زمین های کشاورزی این منطقه معمولا در مناطق روستایی و نزدیک به شهرها و سواحل قرار دارند. قيمت زمين هاي كشاورزي در كشور قبرس به عوامل زیادی بستگی دارد. موقعیت زمین، وضعیت اقتصادی کشور، میزان تقاضا و عرضه و محصولات کشاورزی که در آنجا کاشته می شوند روی قیمت زمین تاثیر می گذارند. در برخی از مناطق روستایی، زمین های کشاورزی معمولا ارزان می باشند. در مناطق پیشرفته تر و مدرن تر، زمین با قیمت بیشتری به فروش می رسند.

 

روش هاي کشاورزي در كشور قبرس شمالي

روش هاي کشاورزي در كشور قبرس شمالي به دلیل شرایط جغرافیایی و تاریخچه این منطقه متنوع و جذاب می باشد. به عنوان مثال همانطور که پیشتر اشاره کردیم؛ استفاده از آبیاری کانالی یکی از روش های قدیمی کشاورزی در این منطقه است. از روش کشت گلخانه ای نیز به صورت گسترده استفاده می شود. در واقع کشاورزان به سبب تغییرات اقلیمی و محدودیت های آبی این کشور، بیشتر از کشت گلخانه ای استفاده می کنند. تولید میوه هایی همچون گوجه فرنگی، خیار و فلفل تقریبا فقط در گلخانه ها انجام می شود. کشاورزان قبرسی از روش هایی مانند کمپوست سازی، تناوب زراعی و استفاده از کود هم برای بهبود محصولات کشاورزی خود استفاده می کنند.

 

شرايط آب و هوايي و خاك مناسب در كشور قبرس شمالي

 همانطور که گفتیم؛ شرايط آب و هوايي و خاك مناسب در كشور قبرس شمالي باعث شده است که محصولات متنوعی در این منطقه کشت شوند. اما به طور کلی آب و هوای این منطقه مدیترانه ای بوده بنابراین برای کشت محصولاتی مانند زیتون بسیار مناسب می باشد. خاک این منطقه زهکشی خوبی دارد اما دارای مواد مغذی کمی است. به این ترتیب کشاورزان از کودهای مختلف برای پرورش محصولات خود استفاده می کنند. البته همین خاک برای پرورش انگور و زیتون دقیقا مناسب می باشد.

 

محصولات کشاورزي متنوع در كشور قبرس شمالي

محصولات کشاورزي متنوع در كشور قبرس شمالي به سبب آب و هوای متغیر این منطقه می باشد. البته در طول تاریخ به سبب سیاست های مربوطه برخی از محصولات بیشتر تولید می شدند. به عنوان مثال در دوران عثمانی کشت تنباکو و پنبه بسیار افزایش پیدا کرد. اما به طور کلی محصولاتی مانند گندم، زیتون، انگور، تنباکو و پنبه به طور گسترده در قبرس شمالی کشت می شوند. در واقع میوه های مدیترانه ای و محصولاتی که به گرما و رطوبت زیادی نیاز دارند در قبرس شمالی به خوبی رشد می کنند. به عنوان مثال انجیر، خرما، لیمو، پرتقال و گریپ فروت میوه های مدیترانه ای هستند که در این منطقه تولید می شوند. سبزیجات متنوعی هم در این منطقه کشت می شود که بسیار آبدار و خوشمزه می باشند. سبزیجات قبرس شمالی بو و طعم بی نظیری دارند.

محصولات کشاورزي متنوع در كشور قبرس شمالي

 

سياست هاي کشاورزي در كشور قبرس شمالي

سياست هاي کشاورزي در كشور قبرس شمالي در راسته تأمین امنیت غذایی کشور و توسعه پایدار می باشد. کشاورزی که بخش مهمی از اقتصاد کشور را شامل می شود برای دولت بسیار مهم بوده و سرمایه گذاری های زیادی در این حوزه انجام می شود. دولت قبرس در تلاش است با ارائه حمایت های مالی از کشاورزان، مردم را ترغیب به انجام این کار ارزشمند کند. همچنین برای افزایش بهره وری در کشاورزی، سیاستمدارها و سرمایه گذاران در تلاش اند که امکانات بیشتر و پیشرفته تری در اختیار کشاورزان قرار دهند. ارائه انبار های بزرگ یا ابزار های مدرن از امتیاز هایی هستند که در اختیار کشاورزان قرار گرفته است. استفاده از ابزار های مدرن یا توسعه تکنولوژی از آنجایی اهمیت دارد که به تولید بیشتر کمک می کند.

ترویج کشاورزی زیستی نیز یکی دیگر از سياست هاي كشاورزي در كشور قبرس می باشد. در این گونه کشاورزی از از کودهای شیمیایی، سموم، دستکاری های ژنتیکی و … استفاده نمی شود. به طور کلی قبرس شمالی در تلاش است که محصولات کشاورزی خود را تا جای ممکن ارگانیک کند. در همین راستا می توان گفت که حفاظت از محیط زیست یکی از دیگر سیاست های کشاورزی در این منطقه می باشد. در قبرس شمالی کشاورزان تشویق به استفاده از روش های کشاورزی پایدار می شوند تا به محیط زیست آسیب های کمتری وارد شود.

سياست هاي کشاورزي در كشور قبرس شمالي

 

چالش هاي پيش روي کشاورزان در كشور قبرس شمالي

چالش های پیش روی کشاورزان در کشور قبرس شمالی مواردی همچون تغییرات آب و هوایی و افزایش خشکسالی می باشد. کاهش منابع آب و افت کیفیت آب های زیرزمینی نیز چالش بزرگی است. البته امروزه مهندسي كشاورزي در كشور قبرس شمالي برای رفع این چالش ها روی کار آمده تا برای افزایش سطح زیر کشت و کشاورزی با استفاده از آب کم و محدود، راه های جایگزین پیدا کند.

 

فرصت هاي مناسب براي کشاورزي در كشور قبرس شمالي

فرصت هاي مناسبی براي كشاورزي در كشور قبرس وجود دارد. شما می توانید به راحتی در این حوزه فعالیت یا سرمایه گذاری کنید. در واقع از آنجایی که دولت برای صنعت کشاورزي بودجه زیادی در نظر گرفته است و در حال حمایت بی وقفه از کشاورزان خود می باشد؛ فرصت های زیادی به وجود آمده است. همچنین برای تحصیل در رشته مهندسي كشاورزي در كشور قبرس شمالي از دانشجویان خارجی زیادی دعوت به تحصیل و همکاری می شود.

 

جايگاه كشاورزي در اقتصاد كشور قبرس شمالي

در آخر همانطور که بار ها اشاره کردیم؛ جايگاه كشاورزي در اقتصاد كشور قبرس شمالي بسیار پررنگ و ارزشمند است. دولت و سرمایه گذاران در تلاش اند که روش های کشاورزی را بهبود ببخشند و تولیدات این منطقه را افزایش دهند. علاوه بر کشاورزی در صنعت باغبانی یا دامداری نیز دولت فرصت های شغلی زیادی را ایجاد کرده است و از افراد شاغل در این زمینه حمایت های گسترده ای می کند. بر همین اساس كشاورزي در قبرس شمالي آینده بسیار روشنی دارد.

مهندسي كشاورزي در كشور قبرس شمالي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی