تصویری از المان

راه‌های مهاجرت به آلمان

آلمان کشوری در اروپای مرکزی است. مهاجرت به آلمان بسیار پرطرفدار است. آلمان به دلیل اقتصاد خوب، سیستم آموزشی کارآمد، وجود فرصت‌های شغلی بسیار، افراد بی‌شماری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. این کشور به لحاظ وسعت جغرافیایی بسیار وسیع است. برلین پایتخت آن در مقایسه با شهری مانند پاریس 9 برابر عظمت دارد. شهرهای هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت به ترتیب دیگر شهرهای بزرگ آلمان هستند. این کشور با دارا بودن امید به زندگی بالا ( در حدود 64/80 ) جایگاه خوبی را در میان دیگر کشورها از آن خود کرده است.

 در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات در مورد چگونگی مهاجرت به آلمان خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

 درست است که آلمان امروزه میزبان اتباع خارجی است و از آن‌ها استقبال می‌کند. اما برای آنکه بتوانید به این کشور مهاجرت کنید باید واجد شرایط باشید. دلایل مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد. شما می‌توانید از طریق مهاجرت کاری یا از طریق مهاجرت تحصیلی و یا از طریق پیوستن به اعضای خانواده خود برای دریافت اقامت آلمان اقدام کنید. هر کدام از این راه‌ها شرایط خاص خود را دارند.

تصویری از المان

بیایید با یکدیگر نگاهی داشته باشیم به شرایط عمومی و اولیه که هر فرد باید داشته باشد تا بتواند در این مسیر گام بردارد.

شرایط عمومی دریافت اقامت کشور آلمان

  • ثبات مالی

 شما برای اینکه بتوانید به کشور دیگری مهاجرت کنید باید بتوانید اثبات کنید که می‌توانید از پس هزینه‌های خود برآیید. کشور آلمان نیز از این قانون مستثنا نیست. در وهله اول باید بتوانید ثابت کنید می‌توانید هزینه‌های خود و همراهانتان را در آلمان پرداخت کنید. حتی اگر برای مهاجرت کاری اقدام می‌کنید تا زمانی که بتوانید حقوق و مزایا دریافت کنید باید مبلغی را جهت پرداخت هزینه‌هایتان داشته باشید و آن را به اثبات برسانید.

  • بیمه

 نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که پس از مهاجرت هر نوع پوشش بیمه‌ای که در کشور مبدا دارید در کشور مقصد ساپورت نخواهد شد. بدین معنی که دولت آلمان بیمه‌های درمانی خارج از این کشور را نمی‌پذیرد. در نتیجه حتماً برای دریافت بیمه درمانی در کشور آلمان اقدام کنید.

نکته خوب و مثبت در این زمینه وجود خدماتی جهت سلامت روان افراد جامعه است که در این کشور به خوبی ارائه می‌شود و تقریبا می‌توان گفت در دسترس همه مردم است.

 

زندگی در آلمان

 

  • زبان آلمانی

 آنچه که مسلم است این است که برای زندگی در آلمان و مهاجرت به این کشور باید به زبان آلمانی مسلط باشید.  برای اینکه بتوانید به زبان آلمانی مسلط باشید برنامه‌ریزی کنید و خود را برای امتحانات آماده کنید. نکته حائز اهمیت این است که این زبان دارای سه سطح مهارت است که شامل a,b,c است.

 اگر می‌خواهید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید باید بتوانید در سطح c1  یا c2  مدرک بگیرید.

  • ویزای آلمان

ویزای آلمان دارای انواع مختلفی است. شامل:

 ویزای تجارت

 ویزای تحصیلی

 ویزای کار

 ویزای نخبگان

 ویزای کارآموزی

 ویزای پیوستن به اعضای خانواده

پیش از آنکه تصمیم بگیرید برای مهاجرت به آلمان و دریافت چه نوع ویزا اقدام کنید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین راه را به شما معرفی کنند.

تصویر یکی از شهرهای المان

نیروی کارگر ماهر و دریافت اقامت آلمان

طی سال‌های اخیر دولت آلمان گزارش‌هایی را مبنی بر کمبود افراد ماهر و کارگران برجسته بازار کار، اعلام کرده است.  آنها به دنبال افراد متخصص هستند تا آنها را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کنند. به همین منظور دولت آلمان افرادی را که می‌خواهند از طریق مهاجرت کاری به این کشور سفر کنند حمایت بیشتری می‌کند. در همین راستا تا حدودی قوانین را تعدیل کرده است. نتیجه اینکه شما می‌توانید از طریق مهاجرت کاری، راحت‌تر به این کشور سفر کنید. این نکته مهم سبب شده تا امروزه مهاجرت کاری به آلمان یکی از پرطرفدارترین راه‌های مهاجرت به آلمان باشد.

 

اینطور که گفته شد دریافت اقامت آلمان از طریق مهاجرت کاری به این کشور چندان آسان نیست. به نظر می‌رسد شما باید بتوانید چند شرط اساسی و مهم را به جا آورید:

1.در ابتدا کارفرما باید اثبات کند به مهارت شما نیازمند است و از طریق نیروی کار داخل کشور نمی‌تواند این نیاز را برطرف کند.

2.نکته دیگر اینکه فرد جویای کار باید تمام شرایط تحصیلی و تجربه کاری خود را در شغل مورد نظر به جای آورد.

3.به خاطر داشته باشید اگر کارفرما بخواهد رابطه کاری را با شما ادامه دهد پیش از انقضای مجوز کار برای تمدید می‌توانید درخواست دهید. از طرف دیگر کارفرما باید اعلام کند که از نظر حقوق و مزایا مانند سایر کارمندان  با شما رفتار خواهد کرد.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانید هم اکنون با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

 

تحصیل در آلمان

 بیایید نگاهی بیندازیم به مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان.  نکته بسیار مهم که بسیاری از افراد از آن مطلع نیستند تحصیل رایگان در آلمان است. دانشگاه‌های آلمان برخلاف دیگر کشورها هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. اما اگر دریافت کنند بسیار ناچیز است. بنابراین علت محبوبیت آلمان در میان مهاجرین تحصیلی روشن شد! طبق آمار و ارقام به دست آمده 99 درصد آلمانی‌ها می‌توانند بخوانند وبنویسند. که این از مزایای رایگان بودن تحصیل در این کشور است.

به خاطر داشته باشید پس از دریافت ویزای تحصیلی به دنبال شغل در این کشور باشید. چرا که ویزای تحصیلی اقامت دائم به شما نخواهد داد. از طریق داشتن یک شما می‌توانید در این کشور بمانید و اقامت خود را دائم کنید.

 

 

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

اگر جویای کار نیستید و یا تمایلی برای تحصیل در کشور مقصد ندارید می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری برای دریافت اقامت و مهاجرت به آلمان اقدام کنید. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورو است. در صورتی که می‌توانید این مبلغ را تامین کنید باید برای دریافت ویزای خود اشتغالی اقدام کنید. خبر خوب این است که با سرمایه‌گذاری در این کشور در صورتی که بتوانید شرایط خود را به مدت ۳ سال حفظ کنید می‌توانید به صورت نامحدود اجازه اقامت داشته باشید و می‌توانید از این طریق اقامت دائم آلمان را بگیرید.

 

پیوستن به اعضا خانواده

 

گروه دیگر از افرادی که می‌خواهند به آلمان مهاجرت کنند کسانی هستند که یکی از اعضای درجه یک آنها قبلا به این کشور مهاجرت کرده و از این طریق می‌توانند درخواست ویزای آلمان داشته باشند. تمامی همسران و فرزندان زیر ۱۶ سال می‌توانند جهت مهاجرت به آلمان اقدام کنند. در  این راه افراد باید مدرک تاهل داشته باشند تا ثابت کنند که ازدواج آنها رسمی بوده است. برای فرزندان آنها نیز به گواهی تولد نیاز است. اگر فرزند شما زیر ۱۶ سال است نیازی به داشتن مهارت و تسلط بر زبان آلمانی ندارد اما برای افراد بالای ۱۶ سال ارائه مدرک زبان آلمانی لازم است.

همسران این افراد کافیست یکی از مدارک زبان آلمانی را داشته باشند که می‌تواند شامل A1 باشد.

 

زمانی که موفق شدید ویزای مهاجرت آلمان را دریافت کنید می‌توانید امیدوار باشید که اجازه اقامت نیز برای شما صادر خواهد شد. اقامت آلمان شامل اقامت دائم و اقامت موقت است. در اقامت موقت به فرد اجازه داده می‌شود تا در مدت زمان مشخصی در کشور آلمان ساکن باشد. اما اجازه اقامت دائم به فرد این اجازه را می‌دهد که تا هر زمان که بخواهد در کشور آلمان ساکن شود و هر زمان که بخواهد این کشور را ترک کند. به خاطر بسپارید اقامت دائم به معنای دریافت شهروندی آلمان نیست و برای دریافت شهروندی آلمان باید مراحل دیگری طی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی