کلاهبرداری در قبرس شمالی

کلاهبرداری در قبرس

در دنیای مدرن امروزی تعداد افرادی که سعی دارند به‌وسیله کلاهبرداری و بدون زحمت، به پول‌های کلان دست پیدا کنند روز به‌روز بیشتر می‌شود. روش‌های زیادی برای جلوگیری از کلاهبرداری در معاملات توصیه می‌شود. اما جلوگیری از کلاهبرداری زمانی سخت می‌شود که شما در کشور دیگری مشغول به معامله شوید و به‌اندازه کافی به زبان رسمی و قوانین حقوقی آن کشور تسلط نداشته‌باشید.

قبرس شمالی از آن دسته کشورهایی است که این روزها سرمایه‌گذاران زیادی را از سراسر دنیا و به‌خصوص ایران به خود جذب می‌کند. اما متاسفانه تعدادی از هم‌وطنان سرمایه‌گذار در حوزه هایی مثل خرید خانه در قبرس شمالی بدون داشتن آگاهی کافی در زمینه قوانین و مقررات در قبرس، در دام کلاهبرداران و شیادان افتادند. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات مفیدی در رابطه با کلاهبرداری در قبرس و راهکارهایی برای جلوگیری از آن به‌دست آورید، مطالعه ادامه این مطلب را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

تعریف کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی

قبرس شمالی این روزها بهشت ایرانیان محسوب‌ می‌شود. کشوری امن، آزاد و زیبا که به‌راحتی به سرمایه‌گذاران خود اقامت می‌دهد می‌تواند هرکسی را وسوسه کند. نزدیکی به کشور ترکیه و ایران، عدم نیاز به ویزا و بسیاری از مزایای دیگر باعث شده‌است که سرمایه‌گذاری در قبرس طرفداران زیادی پیدا کند. اما متاسفانه افرادی از جذابیت‌های این کشور سوءاستفاده کرده و با انواع روش‌ها اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند. بیشتر کلاهبرداری‌های قبرس در حوزه خرید مسکن رخ می‌دهد. در واقع بسیاری از افراد ناآگاه بدون مراجعه حضوری به این کشور به فروشنده اعتماد کرده و ملک را خریداری می‌کنند، بدون اطلاع از اینکه فروشنده کلاهبردار ملک را به افراد متعددی فروخته‌است.

همچنین از کلاهبرداری‌های بسیار رایج دیگر در این کشور این است که ملک فروخته شده اصلا مطابقتی با ملک واقعی ندارد. در واقع کلاهبرداران با ارسال عکس‌هایی از ویلاهای به‌شدت لوکس و زیبا با قیمت‌های ارزان افراد را ترغیب به خرید می‌کنند اما در واقع ملک دیگری را به آنها می‌فروشند که ارزش چندانی ندارد. به‌صورت کلی به هر معامله‌ای که یکی از طرفین به تعهدات خود به هر نحوی عمل نکند و سعی در فریب طرف مقابل معامله را داشته‌باشد کلاهبرداری گفته‌می‌شود.در این رابطه پلیس قبرس هم مقاله ای تهیه کرده که مطالعه ان خالی از لطف نیست.

تصویری از کشور قبرس

مدل‌های مختلف کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی

اولین قدم برای جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداران این است که با مدل‌های مختلف کلاهبرداری آشنا شوید. در ادامه انواع روش‌های کلاهبرداری در کشور قبرس را به شما معرفی می‌کنیم. پرتکرارترین روش کلاهبرداری در این کشور به فروش املاک دیگران مربوط می‌شود. در این روش که در حقوق ایران به آن فروش مال غیر می‌گوییم شخص کلاهبردار به‌صورت غیرقانونی ملک شخص دیگری را به شما می‌فروشد.

 یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری در قبرس فروش ملک با مشخصات غیرواقعی است. حتی در مواقعی ممکن است که شما به بازدید ملک بروید و هیچ مشکلی را در آن مشاهده نکنید اما پس از مدتی بعد از خرید ملک متوجه شوید که متراژ ساختمان با مشخصاتی که در سند ذکر شده و به شما فروخته شده مطابقت ندارد. یا اینکه ساختمان بدون مجوز ساخته شده و برای انتقال سند و موارد دیگر به مشکلات زیادی بربخورید.

از دیگر روش‌های کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی مربوط به دروغ و فریب در مورد شرایط کار است. درست است که این کشور شرایط ایده آلی برای زندگی دارد اما نباید چشممان را روی سایر حقایق ببندیم. پیدا کردن کار برای افراد مهاجر به قبرس شمالی چندان ساده نیست. اداره مهاجرت این کشور قوانین سخت گیرانه ای برای استخدام افراد خارجی در نظر گرفته است. به همین دلیل مهاجران نباید انتظار داشته‌باشند که در کوتاه مدت به شغل مورد نظر خود و درآمد عالی دست پیدا کنند. در صورتی که کلاهبرداران در قبرس شمالی وعده اقامت دائم از طریق ویزای کار و همچنین پیدا کردن مشاغل عالی را به شما می‌دهند.

از دیگر روش‌های تازه و جدید کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی می‌توان به فریب در پذیرش دانشگاه اشاره کرد. این افراد عموما از طریق فضای مجازی یا شبکه‌های ماهواره‌ای مخاطبان را به خود جذب می‌کنند. این کلاهبرداران با نشان دادن شرایط یک موسسه آموزشی سطح پایین و گم نام به‌شکل بسیار زیبا سعی می‌کنند شما را در گرفتن پذیرش ترغیب کنند. همچنین معمولا به شما تاکید می‌کنند که با رابط‌هایی که در دانشگاه دارند به‌سادگی پذیرش شما را دریافت می‌کنند. در صورتی که دانشگاه‌هایی با سطح علمی خوب هیچ‌گاه دانشجویی که شرایط اولیه تحصیل در این کشور را نداشته‌باشد پذیرش نمی‌کنند. معمولا اطلاعاتی که در مورد امکانات رفاهی، بورسیه، شرایط پرداخت شهریه و… به شما می‌دهند هم کاملا غلط و ساختگی است. به همین علت نباید بدون داشتن اطلاعات صحیح برای گرفتن پذیرش دانشگاه هیچ اقدامی انجام دهید.

مطالعه بیشتر :ثبت شرکت در قبرس

همه چیز درباره کلاهبرداری در قبرس شمالی

آیا تاکنون موردی از کلاهبرداری در قبرس شمالی گزارش شده است؟

متاسفانه موارد زیادی کلاهبرداری در کشور قبرس گزارش می‌شود. سیستم قضایی این کشور هم همواره درگیر حل و فصل مشکلات به وجود آمده از سمت کلاهبرداران است. به همین علت داشتن وکیل و گرفتن مشاوره تخصصی برای انجام هر کاری از جمله خرید ملک، گرفتن پذیرش دانشگاه، گرفتن ویزای کاری یا سرمایه‌گذاری و… به‌شدت ضروری است.

کلاهبرداری از طریق دادن وعده اقامت با خرید ملک در کشور قبرس شمالی

دادن وعده اقامت از طریق خرید ملک یکی از انواع کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی است. قطعا گرفتن اقامت قبرس شمالی برای افرادی که در این کشور ملک خریده‌اند بسیار ساده‌تر از افراد عادی است، اما همه‌چیز آن‌طور که کلاهبرداران نشان می‌دهند نیست. شما نمی‌توانید هر ملکی که بخواهید و با هر قیمتی خریداری کنید و انتظار داشته‌باشید کشوری که به‌زودی جزوی از اتحادیه اروپا محسوب‌می‌شود بابت سرمایه‌گذاری شما اقامت دائم را تقدیمتان کند.

قطعا هر چیزی قوانین، مقررات و الزامات خودش را دارد. به همین دلیل نباید صرفا به‌خاطر گرفتن اقامت قبرس در دام کلاهبرداران افتاد و هر ملکی را خریداری کرد. بهترین راهکار برای در امان ماندن از این روش کلاهبرداری در کشور قبرس این است که با کارشناسان کاربلد و وکیلان متخصص در این حوزه مشورت کنید و از آنها بخواهید فرصت‌های سرمایه‌گذاری امنی را برای شما شناسایی کنند. یک وکیل با تجربه در این حوزه می‌تواند به‌سادگی کلاهبرداران را شناسایی و شما را از هر خطری در رابطه با کلاهبرداری دور نگهدارد.

مطالعه بیشتر :کار در قبرس شمالی 

کلاهبرداری با فروش ملک با داشتن مالک خصوصی در کشور قبرس شمالی

همان طور که قبلا گفتیم، فروش مال غیر یکی از روش‌های کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی محسوب‌می‌شود. متاسفانه افراد زیادی در دام این روش کلاهبرداری می‌افتند و صدمات مالی سنگینی به آنها وارد می‌شود. در اکثر مواقع فرد کلاهبردار ملکی را به شما نشان‌می‌دهد و سعی می‌کند شما را متقاعد کند که خودش صاحب خانه است. حتی در مواقعی خریدار به‌صورت حضوری با صاحب ملک ملاقات می‌کند و از صحت ملک هم اطمینان حاصل می‌کند اما پس از واریز مبلغ به‌حساب فروشنده متوجه می‌شود که سند ملک به اسم شخص دیگری است و فروشنده، مال فرد دیگری را فروخته‌است.

حتی گاهی ممکن است فروشنده با مالک واقعی ملک هم دست باشند و سعی کنند که شما را در دام خود بیندازند. در واقع ممکن است مالک واقعی ملک هم از کلاهبرداری خبر داشته‌باشد و با شکایت ساختگی که بعدا انجام می‌دهد در سود فروشنده شریک شود. به همین علت باید پیش از خرید ملک کاملا اطمینان حاصل کنید که مبلغ واریزی را فقط به‌حساب صاحب ملک واریز میکنید.

به‌دلیل اینکه قوانین حقوقی در کشور قبرس شمالی چندان شباهتی به قوانین ایران ندارد، تنها یک وکیل کاربلد می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. اگر معامله خرید ملک خود را به یک وکیل متخصص در زمینه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بسپارید، می‌توانید اطمینان داشته‌باشید که از دارایی شما محافظت خواهد شد.

تصویری در رابطه با برخورد با کلاهبرداری

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام در قبرس شمالی 

یکی از روش‌های تازه و جدید کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی، استفاده از اینستاگرام است. متاسفانه این روزها اینستاگرام بهشت کلاهبرداران محسوب‌می‌شود. افراد شیاد با ساختن یک اکانت بدون هویت در این شبکه اجتماعی و خریدن فالوور های کاملا فیک اقدام به راه اندازی یک پیج برای شرکتی کاملا فرضی و ساختگی می‌کنند. در صورتی که اگر شما بخواهید از شرکت آنها در قبرس شمالی استعلام بگیرید متوجه فاقد اعتبار بودن آنها می‌شوید. این پیج‌ها با تولید محتوای تخصصی و جذاب افراد زیادی را جذب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی می‌کنند و با استفاده از فالوور های فیک و نظرات کاملا غیرواقعی که در کامنت‌ها درج می‌کنند سعی دارند که اعتماد افراد زیادی را به خود جلب کنند.

این پیج‌ها حتی گاهی با پرداخت پول، افرادی را برای تولید محتوای فریبکارانه جلو دوربین می‌آورند تا به مخاطبان بگویند که چقدر از خرید ملک لاکچری شان در قبرس رضایت دارند. در صورتی که اصلا ملکی وجود نداشته و همه‌چیز کاملا ساختگی است. به همین علت پیش از اینکه در دام کلاهبرداران بیفتید باید از صحت شرکت آنها و مقدار اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. سپس زمان ساخته شدن پیج اینستاگرام و موارد مشکوک آن را در نظر بگیرید. همچنین با یک سرچ ساده می‌توانید متوجه شوید که پیج شخص قبلا به چه اسمی مشغول به فعالیت بوده است.

مطالعه بیشتر :خرید ویلا در قبرس

کلاهبرداری به روش عدم انجام تعهدات و فروش ملک فقط با نشان دادن عکس

یکی از روش‌های کلاهبرداری در قبرس، عدم انجام تعهدات است. متاسفانه افراد ساده لوح زیادی در دام کلاهبرداران می‌افتند و بدون ملاقات حضوری ملک، اقدام به خرید آن می‌کنند. این نوع کلاهبرداری معمولا توسط شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام اتفاق می‌افتد. در این روش فروشنده تصاویری از ساختمانی بسیار لوکس با امکانات رویایی مثل استخر، بیلیارد و… را برای خریدار ارسال می‌کند و ادعا می‌کند که ملک در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. اما زمانی که مشتری مبلغ ملک را واریز می‌کند و رهسپار قبرس شمالی می‌شود تا در ملک لاکچری خود سکونت کند متوجه می‌شود که امکانات و تعهداتی که در قرارداد ذکر شده اصلا عملی نشده و وجود خارجی ندارند.

به‌عنوان مثال ممکن است که ملک اصلا استخر نداشته‌باشد و ویو بسیار جذابی که فروشنده برای شما ارسال کرده مربوط به ساختمان دیگری باشد. همچنین از مشکلات بزرگ دیگری که در این دسته از کلاهبرداری در  کشور قبرس رخ می‌دهد، سند است! افرادی که به‌صورت شخصی و بدون گرفتن مشورت از وکلای حرفه‌ای در این زمینه قدم می‌گذارند، به نوع سندهای مختلف در این کشور توجه نمی‌کنند. بسیاری از پروژه‌های ساختمانی عظیم در زمین‌های وقفی یا دارای مشکل ساخته‌شده‌اند. به همین دلیل شما موقع انتقال سند متحمل مشکلات زیادی می‌شوید. اما در صورتی که با یک وکیل کاربلد همراه باشید می‌توانید از صحت سند خود اطمینان حاصل کنید.

یک تصویر در رابطه با مقابله با کلاهبرداری

کسب مشاوره از افراد معتبر، ممانعت از کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی

مهم‌ترین و قطعی‌ترین روش برای جلوگیری از کلاهبرداری در قبرس، قطعا گرفتن مشاوره از افراد معتبر است. خوشوقتانه شما همیشه می‌توانید با مراجعه به موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرتی به کشور قبرس، همچنین وکلای حرفه‌ای در این زمینه از آسیب کلاهبرداری در کشور قبرس در امان بمانید. این افراد پس از سال‌ها تجربه، کاملا به قوانین حقوقی کشور قبرس تسلط دارند و می‌توانند تمام راهکارهای قانونی برای جلوگیری از کلاهبرداری را به شما آموزش دهند. همچنین مشورت با این افراد باعث می‌شود به‌نوعی سرمایه خود را بیمه کنید. در واقع اطمینان حاصل می‌کنید که سرمایه شما صرف راه درستی شده و در آینده دور و نزدیک اتفاقی برای آن نخواهد افتاد.

وظایف و عملکرد وکیل در خرید ملک در کشور قبرس شمالی

زمانی که تصمیم می‌گیرید در کشور قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کنید، باید پیش از هرچیز راه‌های نفوذ کلاهبرداران را ببندید. این افراد شیاد سعی می‌کنند از روش‌های جدید و بسیار خلاقانه‌ای سرمایه شما را بدزدند و یک شبه پول کلانی را به جیب بزنند. اما حضور وکلا باعث می‌شود که خیال شما از دچار شدن به آفت کلاهبرداری به کلی از بین برود. یک وکیل کاربلد در امر مهاجرت به قبرس می‌تواند بهترین املاک متناسب با بودجه؛ علایق، شرایط خانوادگی و… را برای شما جست و جو کند.

همچنین یک وکیل با داشتن تجربیات زیاد و اطلاعات کامل از قوانین حقوقی این کشور برای جلوگیری از کلاهبرداری در کشور قبرس، قرارداد را جوری تنظیم می‌کند که تمام حفره‌های قانونی بسته شود و فروشنده نتواند با هیچ حیله ای سر شما کلاه بگذارد. نقل و انتقالات بانکی هم صرفا با اطلاع و گاهی با حضور وکیل انجام می‌گیرد و شما مطمئن می‌شوید که پرداخت امنی را انجام داده‌اید.

در صورتی که بخواهید ملک خود را از شرکت‌های ساخت و ساز تهیه کنید، وکیل موظف است که صحت و اعتبار شرکت را بررسی کند و با چک کردن سوابق خرید و فروش آنها متوجه شود که آیا قابل‌اعتماد هستند یا خیر. همچنین در صورتی که بخواهید ملک خود را از شخص حقیقی تهیه کنید هم وکیل موظف است اسناد هویتی و مدارک صاحب ملک را اعتبار سنجی کند و مطمئن شود که فروش مال غیر صورت نمی‌گیرد.

مطالعه بیشتر:وکیل مهاجرت به قبرس شمالی

تصویری در رابطه با به کلاهبرداری

راه‌های پیشگیری و روش در امان ماندن از کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی

برای در امان ماندن از کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی باید روش‌های زیادی را آموزش ببینید. در ابتدا مهم‌ترین اصل این است که به هیچ فردی اطمینان نکنید. قطعا شما برای به‌دست آوردن پول‌تان زحمت‌کشیده‌اید و ارزش زیادی را برای آن قائل هستید. پس باید برای حفاظت از دارایی‌تان کاملا آگاه باشید و بی‌گدار به آب نزنید. مثلا باید پیش از هرچیز از فروشنده ملک اسناد هویتی درخواست کنید و مطمئن شوید که اسناد او با شخص صاحب سند مطابقت دارد.

برای جلوگیری از کلاهبرداری در قبرس باید زمانی که قصد دارید از شرکتی ملک خریداری کنید، باید به‌خوبی در مورد شرکت تحقیق کنید و نظر افرادی که پیش از شما از آن شرکت ملک خریداری کرده‌اند را جویا شوید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که شرکت به‌صورت واقعی وجود دارد و دارای اعتبار خوبی است. اما شاید یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از کلاهبرداری، جلوگیری از معاملات مجازی باشد! مهم نیست که فرد چقدر اعتماد شما را به خود جلب می‌کند، به هرحال امکان کلاهبرداری از راه دور به‌شدت زیاد است. به همین علت سعی کنید که به‌هیچ‌وجه به‌سمت معاملات مجازی نروید. قطعا آمار کلاهبرداری در معاملات حضوری بسیار پایین‌تر از معاملات انجام شده به‌صورت غیرحضوری می‌باشد.

تصویری مربوط به کلاهبرداری

آثار کلاهبرداری بر گردشگران و اقتصاد و جامعه کشور قبرس شمالی

قطعا کلاهبرداری آثار منفی در هر جامعه‌ای خواهد داشت. فرقی ندارد که در سواحل زیبای قبرس مشغول استراحت باشید یا در بیابان‌های آفریقا مشغول به کار سخت؛ به هرحال کلاهبرداری می‌تواند همه مردم را به وحشت بیاندازد. زمانی که گردشگران احساس کنند که کلاهبرداری در کشور قبرس متداول است سعی می‌کنند کمتر به این کشور سفر کنند و پول زیادی را با خود به قبرس نیاورند. به همین علت به‌صورت کلی وجود کلاهبرداران برای گردشگری این کشور به‌شدت مخرب است.

زمانی که در اقتصاد یک کشور پول‌هایی بدون تولید و خدمات به‌دست آید، اقتصاد دچار مشکل و ناترازی می‌شود. به همین علت فعالیت کلاهبرداران می‌تواند آمارهای اقتصادی را تغییر داده و مشکلات زیادی را به وجود آورد. زمانی که یک فرد دچار کلاهبرداری در کشور قبرس می‌شود سعی می‌کند که با ثبت شکایت از فروشنده اموال خود را دوباره به‌دست‌آورد. همین فرایند باعث می‌شود که بخش قضایی این کشور هزینه زیادی را متحمل شود و وقت و انرژی چشم گیری را صرف حل مشکلات مربوط به کلاهبرداری در کشور قبرس کند.

یک تصویر از قبرس

جمعبندی در رابطه با کلاهبرداری در قبرس

روش‌های تازه و جدید کلاهبرداری در کشور قبرس شمالی شامل فروش مال غیر، فروش ملک با عکس، کلاهبرداری از طریق اینستاگرام، دادن وعده اقامت با خرید ملک، گرفتن اقامت از طریق پذیرش دانشگاه و… می‌باشد. بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری در کشور قبرس قطعا کمک گرفتن از یک وکیل کاربلد در این حوزه است. یک وکیل حرفه‌ای می‌تواند تمام راه‌های کلاهبرداری را مسدود کند و خیال شما را بابت حفظ سرمایه یکبار برای همیشه راحت کند. در صورتی که تمایل دارید برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی اطلاعات بیشتری به‌دست آورید و از افتادن در دام شیادان و کلاهبرداران جلوگیری کنید، همواره می‌توانید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی