تصویر یک راننده در قبرس شمالی

گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی

در قبرس شمالی، اخذ گواهینامه رانندگی شامل مجموعه ای از رویه ها و مقررات خاص است که رانندگان باید از آن پیروی کنند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی هر چیزی که راجع به گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی نیاز به دانستن دارید، بپردازیم.

گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی

 

مطالعه بیشتر : قیمت خودرو در قبرس شمالی

قوانین دریافت گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی

مطابق اطلاعات ذکر شده در منابع معتبر در رابطه با قبرس شمالی برای دریافت گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی، باید مجموعه ای از قوانین و رویه های خاص را دنبال کرد. مهمترین قوانین مربوطه عبارت اند از:

قانون شرط سنی

برای درخواست گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی باید حداقل 17 سال سن داشته باشید.

مطالعه بیشتر : اجاره خودرو در قبرس شمالی

قانون اقامت

برای درخواست گواهی نامه رانندگی در قبرس باید مقیم این کشور بود و مجوز اقامت و یا شهروندی معتبری به همراه داشت.

مطالعه بیشتر : خرید خانه در قبرس شمالی

قانون معاینه‌ی پزشکی

در کشور قبرس شمالی قبل از درخواست گواهی نامه رانندگی، باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید و از پزشک دارای مجوز گزارش سلامت دریافت کنید. گزارش سلامت باید تأیید کند که شما از نظر جسمی و روحی برای رانندگی وسیله‌ی نقلیه مناسب هستید.

قانون قبولی در آزمون تئوری

شما باید یک آزمون تئوری کتبی را بگذرانید که مقررات راهنمایی و رانندگی کشور قبرس، علائم راهنمایی و رانندگی و به طور کلی قوانین رانندگی را پوشش دهد. آزمون تئوری این کشور به زبان ترکی است و شامل سوالات چند گزینه ای می باشد. شما می توانید این آزمون تئوری را در اداره ترافیک و یا هر آموزشگاه رانندگی مجاز این کشور پشت سر بگذارید.

مطالعه بیشتر:جاهای دیدنی فاماگوستا

قانون قبولی در آزمون عملی رانندگی

پس از قبولی در آزمون تئوری، شما باید در آزمون عملی رانندگی شرکت کنید که مهارت های رانندگی و توانایی شما در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را ارزیابی می کند. آزمون عملی توسط یک ممتحن دارای مجوز انجام می شود و شما باید توانایی خود در انجام صحیح مهارت های مختلف رانندگی مانند تغییر مسیر، پارک کردن و چرخش و… را نشان دهید.

تصویر قوانین رانندگی در قبرس شمالی

قانون بهره مندی از مدارک مناسب

هنگام درخواست گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی باید مدارک متعددی از جمله کارت شناسایی معتبر، مجوز اقامت، گزارش سلامت و مدرک قبولی در آزمون تئوری را ارائه دهید. همچنین نیاز به ارائه دو قطعه عکس در اندازه‌ی عکس پاسپورت نیز وجود دارد.

تصویر یک گواهینامه در قبرس شمالی

قانون پرداخت هزینه ها

برای اخذ گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی و همچنین شرکت در آزمون تئوری و آزمون عملی، باید هزینه های لازم را پرداخت کرد. هزینه ها ممکن است بسته به نوع وسیله نقلیه ای که می خواهید با آن رانندگی کنید متفاوت باشد.

 

  • توجه به این نکته ضروری است که قوانین و رویه های دریافت گواهی نامه رانندگی در هر کشوری ممکن است به صورت مداوم در معرض تغییر باشد، به همین خاطر بهتر است برای دریافت به روزترین اطلاعات به سایت اصلی راهنمایی و رانندگی این کشور مراجعه کنید.

هزینه اخذ گواهینامه در قبرس شمالی چقدر است ؟

این هزینه 40 یورو به ازای هر فرد تا 65 سال بوده و برای افراد بالای 65 سال رایگان می باشد

مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهینامه قبرس شمالی

برای دریافت گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی باید مدارک متعددی ارائه داد. این مدارک عبارت اند از:

کارت شناسایی معتبر: هنگام دریافت گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی برای اثبات هویت خود باید کارت شناسایی معتبری ارائه دهید. این می تواند کارت شناسایی مربوط به کشور قبرس شمالی و یا پاسپورت شما باشد.

اقامت نامه: برای رانندگی در قبرس شمالی و دریافت گواهینامه، شما باید ساکن این کشور باشید. بنابراین، برای اثبات اقامت خود باید یک مجوز اقامتی معتبر و یا گواهی شهروندی خود را به عنوان مدرک ارائه دهید.

گزارش سلامت: همانطور که در قسمت قوانین نیز گفته شد برای دریافت گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی شما باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید و از یک پزشک دارای مجوز، گزارش سلامت دریافت کنید. گزارش سلامتی که تأیید کند شما از نظر جسمی و روحی برای رانندگی مناسب هستید یکی از مدارک مورد نیاز دریافت گواهینامه این کشور است.

مطالعه بیشتر:شهر گیرنه قبرس شمالی

گزارش سلامت متقاضیان گواهینامه در قبرس شمالی

گواهی قبولی در آزمون تئوری 

مدرک مورد نیاز دیگر دریافت گواهینامه رانندگی قبرس شمالی، گواهی قبولی در آزمون تئوری کتبی است که مشخص می کند شما با مقررات راهنمایی و رانندگی کشور قبرس و مشخصات اصلی وسیله نقلیه آشنایی دارید.

عکس اندازه پاسپورت: همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره شد یکی دیگر از مدارک مورد نیاز دریافت گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی دو عکس در اندازه‌ی عکس پاسپورت است. توجه کنید این عکس ها باید جدید باشند و حداکثر در شش ماه گذشته گرفته شده باشند.

مطالعه بیشتر : نیکوزیا

گواهینامه بین المللی رانندگی در کشور قبرس شمالی

گواهینامه رانندگی بین المللی یا IDP سندی است که به افراد غیر مقیم اجازه می دهد به صورت قانونی در یک کشور خارجی رانندگی کنند. در قبرس شمالی، گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند مجوز رانندگی بین المللی را برای رانندگی تا یک سال در این کشور دریافت کنند. برای دریافت IDP، باید گواهینامه رانندگی معتبر از کشور خود داشته باشید و شرایط خاصی را برآورده کنید. شرایطی از جمله:

شرط سنی: برای درخواست IDP باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.

وضعیت اقامت: شما باید توریست و یا بازدیدکننده از کشور قبرس شمالی باشید و مقیم نباشید.

ارائه مدارک مورد نیاز: شما باید یک پاسپورت معتبر، گواهینامه رانندگی کشور خود و دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت ارائه کنید.

پرداخت هزینه ها: برای درخواست IDP باید هزینه های لازم را بپردازید.

پس از ارائه مدارک و پرداخت هزینه های مورد نیاز و بررسی درخواست شما، IDP خود را دریافت خواهید کرد. IDP از تاریخ صدور به مدت یک سال اعتبار خواهد داشت.

تصویر یک جاده در قبرس شمالی

  • توجه به این نکته مهم است که IDP جایگزین گواهینامه رانندگی اصلی شما نمی شود و باید هنگام رانندگی در قبرس شمالی گواهینامه رانندگی کشور خود را نیز همراه داشته باشد. علاوه بر این، برخی از شرکت‌های کرایه خودرو در قبرس شمالی ممکن است برای اجاره خودرو به یک IDP نیاز داشته باشند.

 

نحوه دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی در قبرس شمالی

برای دریافت مجوز رانندگی بین المللی در قبرس شمالی، باید مجموعه ای از مراحل را دنبال کرد. مراحلی از جمله:

  1. بررسی واجد شرایط بودن: برای درخواست IDP باید گواهینامه رانندگی معتبری از کشور خود داشته باشید و توریست یا بازدید کننده از قبرس شمالی باشید.
  2. جمع آوری مدارک مورد نیاز:

مدارکی از جمله:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهینامه رانندگی معتبر از کشور خود
  • دو قطعه عکس در اندازه‌ی عکس های پاسپورت
  • فرم درخواست تکمیل شده

 

  1. ارسال درخواست و مدارک: شما باید فرم درخواست، گذرنامه، گواهینامه رانندگی کشور خود، و عکس های خود را ارسال کنید. همچنین باید هزینه های لازم را نیز در این مرحله پرداخت کنید.
  2. دریافت IDP: پس از بررسی درخواست شما، در همان روز یا ظرف چند روز پس از آن گواهی نامه بین المللی شما صادر می شود. IDP از تاریخ صدور به مدت یک سال معتبر خواهد بود.

تصویر یک راننده در قبرس شمالی

دریافت گواهی نامه برای دانشجویان در قبرس شمالی

گرفتن گواهینامه رانندگی می تواند گامی هیجان انگیز و مهم برای دانشجویان ساکن قبرس شمالی باشد. با این حال، این روند می تواند کمی طاقت فرسا باشد، به خصوص برای کسانی که تازه وارد این کشور شده اند. دانش آموزانی که مایل به دریافت گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی هستند باید شرایط خاصی را برآورده کرده و مراحل خاصی را دنبال کنند. حداقل سن لازم برای اخذ گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی 17 سال است و دانش آموزان باید دارای مجوز اقامت معتبر و یا شهروندی این کشور باشند. علاوه بر این، دانش آموزان در صورت داشتن سن کمتر از 18 سال باید از والدین و یا سرپرستان خود رضایت نامه کتبی دریافت کنند. قبل از شرکت در آزمون عملی رانندگی، دانش آموزان مانند بقیه‌ی افراد متقاضی گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی، باید یک معاینه پزشکی و یک آزمون تئوری کتبی را پشت سر بگذارند.

برای شروع فرآیند اخذ گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی، دانش آموزان ابتدا باید برای دریافت گواهینامه موقت اقدام کنند. آنها می توانند این کار را با مراجعه به اداره ترافیک و یا هر آموزشگاه رانندگی مجازی در این کشور انجام دهند.

دریاقت گواهینامه توسط دانشجویان در قبرس شمالی

سوالات متداول در رابطه با دریافت گواهی نامه در قبرس شمالی

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی متداول ترین سوالات مربوط به گواهی نامه رانندگی در قبرس شمالی بپردازیم.

آیا در صورت بازدید کوتاه از کشور قبرس شمالی نیاز به دریافت گواهی نامه بین المللی دارم؟

اگر شما یک توریست با ویزای بازدید کننده 90 روزه هستید، گواهینامه رانندگی شما از کشور خود، در قبرس شمالی پذیرفته خواهد شد و برای کل مدت اقامت شما نیز اعتبار دارد. در این صورت شما نیازی به گواهینامه رانندگی بین المللی نخواهید داشت. اما توجه داشته باشید اگر بخواهید مقیم این کشور شوید، باید برای دریافت گواهینامه رانندگی TRNC محلی درخواست دهید.

آیا می توان از قبرس جنوبی به قبرس شمالی ماشین کرایه کنم؟

به طور کلی بیمه های خودرو قبرس جنوبی پوششی در قبرس شمالی ندارد و بالعکس؛ اما می توان استثناهایی پیدا کرد. اگر می‌خواهید ماشینی را برای استفاده در هر دو کشور کرایه کنید، به شما توصیه می‌شود از شرکت هایی استفاده کنید که شامل بیمه جامع برای هر دو کشور است.

گواهینامه رانندگی قبرس شمالی در چه کشورهایی دارای اعتبار است؟

گواهینامه رانندگی قبرس شمالی در این کشور و همچنین در خود ترکیه دارای اعتبار می باشد.

 

جمع بندی پایانی

رانندگی یکی از ضروری ترین جنبه‌های زندگی مدرن است که استقلال در حمل و نقل را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان فراهم کرده است. با این حال، قبل از به دست گرفتن فرمان، داشتن یک گواهینامه رانندگی معتبر که با الزامات قانونی کشوری که در آن هستید مطابقت داشته باشد، بسیار مهم است و ما در این مقاله تلاش کردیم تا به هر انچه برای اخذ گواهینامه وسیله تقلیه در قبرس به ان نیاز دارید را مطرح کنیم .

فایل جزییات و قوانین و مقررات در رابطه با اخذ گواهینامه در قبرس

فایل جزییات و مقررات دریافت گواهینامه در قبرس شمالی

 

مطالعه بیشتر :خرید ملک در قبرس شمالی

مطالعه بیشتر :تحصیل در قبرس شمالی

مطالعه بیشتر : مهاجرت به قبرس شمالی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی