اب و هوای قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی در بهار آب و هوای قبرس شمالی همانند هر مکان دیگری نسبت مستقیمی با منطقه جغرافیایی و اینکه در کدام قسمت کره زمین واقع شده دارد. قبرس شمالی جزیره ای در جنوب ترکیه است که از نظر گردشگری و زندگی دارای مزیت های بسیار زیادی است. دارا بودن آب و هوای مناسب یکی از انگیزه های مسافرت به این منطقه است. آب و هوای قبرس شمالی در فصل بهار بسیار دلپذیر و معتدل می باشد. در کنار آفتاب ملایمی که در این جزیره وجود دارد نسیم هم می وزد و آب و هوای قبرس شمالی در بهار را در بهترین شرایط قرار می دهد. در ادامه مطلب به بررسی این سوال که آب و هوای قبرس شمالی در طول سال چگونه است می پردازیم.

وضعیت اب و هوای این هفته  قبرس شمالی

CYPRUS WEATHER

اب و هوای قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی در تابستان

 قبرس شمالی در دنیا به نام آب و هوای معتدل شناخته می شود و این جزیره مقصد بسیاری از گردشگران به دلایل مختلف کاری، تحصیلی یا تفریحی می باشد. آب و هوای قبرس شمالی در فصل تابستان بسیار مطبوع است. شما می توانید غروب خورشید را با دما و رطوبت بسیار مطبوع تجربه کنید. آب و هوای قبرس شمالی در شب تابستان از نظر دما خنک تر می باشد. دمای هوا به 21 و دمای آب به 28درجه میرسد. با ورود به قبرس شمالی می توانید، سواحل آرام با آبهایی روشن را تجربه نمایید. آب هوای قبرس شمالی در تابستان نسبت به مناطق دیگر که تغییرات آب و هوایی در آنها زیاد است، مالیم و کم می باشد. از ماه های گرم این منطقه می توان به آگوست و جولای اشاره کرد که میانگین دما در این فصل ها به 3 درجه می رسد. در روزهای بسیار گرم این منطقه دما به 40 درجه نیز نزدیک می گردد. 

اب و هوای قبرس شمالی در تابستان

آب و هوای قبرس شمالی در پاییز

 آب و هوای قبرس شمالی در همه فصل های پاییز به صورتی است که در شب هم نیاز به لباس گرم نیست. به صورت میانگین با با درجه بندی دماسنج می توان به دمای 29 درجه در روز و 19 درجه در شب اشاره کرد. البته دما در ماه پایانی پاییز خنکتر می شود. هر چه دما در این منطقه کمتر می گرددرطوبت نیز کمتر می شود. برای سفر به این منطقه توجه به آب و هوای قبرس شمالی در اولویت می باشد. به دلیل آب و هوای مناسبی که در فصل پاییز در قبرس وجود دارد بیشترین مسافرت ها در این زمان جریان دارد. فصل پاییز در قبرس شمالی را با شب های خنک و روز های معتدل می شناسند. شب های سردی را در کنار سواحل قبرس شمالی در ماه های پاییز خواهید گذراند.

آب و هوای قبرس شمالی در زمستان

 آب و هوای قبرس شمالی در میانه ماه نوامبر زمستانی می شود. بیشترین نشانه های زمستان در ماه دسامبر و ژانویه وجود دارد. در نوامبر که هنوز هوا سرد نشده دما به 22 می رسد و یکی از ماه های گردشگری می باشد. آب و هوای قبرس شمالی در این ماه به صورتی است که امکان شنا در سواحل وجود دارد. دمای هوا در این فصل سال به زیر صفر نمی رسد و بین صفر تا ده درجه خواهد بود. آب و هوای قبرس شمالی و مناطق گردشگری بسیار زیاد آن موجب شده تا یکی از مقصد های مهم برای گردشگری باشد. این منطقه تعداد زیادی از روز های سال آفتابی است و زمستان سختی هم ندارد و در کل سال مورد توجه مسافران بسیار زیادی است. در طول روز در فصل زمستان 5 تا 6 ساعت نور آفتاب وجود دارد و این مقدار تقریبا نصف ساعت های روز های تابستانی است.

اب و هوای قبرس شمالی در بهار

وضعیت بارندگی در قبرس شمالی

 در بررسی آب و هوای قبرس شمالی به وضعیت بارندگی این منطقه رسیدیم، به صورت متوسط میزان بارندگی در این منطقه 500 میلی لیتر در سال است. این کشور در مقایسه بین کشور های اروپایی روزهای گرم بسیار زیادی دارد. نور خورشید در اکثر روز های این کشور وجود دارد. بارندگی معموال در ماههای گرم سال وجود ندارد و بارندگی های این منطقه معمول از میانه آذر شروع و تا بهمن ماه ادامه دارد. آب و هوای قبرس شمالی در فصل بهار و تابستان عموما آفتابی است و اگر به دنبال هوای معتدل و آفتابی هستید می توانید در این زمانها به این کشور مسافرت کنید. هوای خنک و بارانی در این منطقه بیشتر در بخش های کوهستانی که دور تر از ساحل است اتفاق می افتد.

به طور متوسط رطوبت هوا بین 60٪ تا 80٪ در فصل زمستان و بین 40٪ و 60٪ در  فصل تابستان و گاهي حتي پايين تر از اين در طول ظهر مي باشد. در كشور قبرس شمالي  با وجود رطوبت، ولي ديد خوبي وجود دارد.ميزان وزش باد در مناطق ساحلي بيش تر است و در ارتفاعات از ميزان وزش باد كاسته مي شود. و در طي سال بيش تر از 300 روز داراي هواي آفتابي است  و ساعت هاي آفتابي در تابستان بيش تر از زمستان مي باشد.

انتخاب بهترین فصل برای سفر به قبرس شمالی

 انتخاب بهترین فصل برای سفر به قبرس شمالی می تواند، دلیل متفاوتی داشته باشد. ممکن است، افراد به آب و هوای قبرس شمالی توجه داشته باشند و از نظر گرما و یا خنک بودن آن فصل مسافرت خود را انتخاب نمایند. مثال در فصل بهار هوا معتدل تر می-شود و به خاطر طولانی تر شدن روز ها مسافران زمان بیشتری را در ساحل خواهند بود. ماه اردیبهشت بیشترین برنامه ها و جشن های محلی برگزار می شود و اگر علاقمند به این مراسم ها هستید اردیبهشت ماه زمان مناسبی برای مسافرت می باشد. آب و هوای قبرس شمالی در فصل تابستان گرم است و برای افرادی که علاقه زیادی به آب تنی کردن دارند بسیار مناسب می باشد. در واقع بیشترین مسافرت ها تا آخر تابستان است که بیشترین جشن ها و نمایشگاه ها در ساحل برگزار می شود. گردشگران حتی در فصل پاییز نیز به این منطقه می روند زیرا هوا بسیار معتدل است و مقداری در شب خنک می شود. البته علت سفر در انتخاب ماه مسافرت موثر است. اگر برای مسافرت تجاری یا تحصیلی به این کشور اقدام کنید فصل هایی غیر از تابستان مناسب خواهد بود. فصل زمستان نیز برای مسافرانی که علاقه به ورزش های زمستانی دارند مطلوب است. مکان های تفریحی و تجاری و ورزشی متفاوتی در این کشور وجود دارد که در کنار آب و هوای قبرس شمالی موجب افزایش مسافرین این کشور شده است. قبرس در شرق مدیترانه واقع شده و دارای دو بخش شمالی و جنوبی است. آب و هوای قبرس شمالی در برخی فصول شباهت هایی با بخش جنوبی دارد. دمای این منطقه هم از نظر هوا و هم آب در سواحل مورد بررسی قرار می گیرد و در سایت های معتبر آب و هوایی در دسترس قرار می گیرد.

مطالعه بیشتر : واحد پول قبرس

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی