تصویر یک دانشجو در یکی از دانشگاه های قبرس

تحصيل در رشته هاي مهندسي در كشور قبرس شمالي

بی شک، یکی از کشور هایی که ایرانیان می توانند به راحتی در آن نسبت به تحصیل بپردازند، قبرس شمالی است. رشته مهندسی در قبرس شمالی یکی از رشته های پر طرفداری می باشد که سالانه دانشجویان زیادی  نیز به این رشته جذب می شوند. حتی جالب است بدانید که دانشگاه های قبرس، دو بار در سال پذیرش دارند و شانس قبولی نیز در این دانشگاه ها زیاد است. کیفیت تحصیل در دانشگاه های قبرس بسیار بالا بوده و از لحاظ هزینه های تحصیل، مقرون به صرفه تر از اروپا می باشد. به طوری که امروزه کشور قبرس شمالی به قطب تحصیلات دانشگاهی معتبر معروف شده است. برای تحصیل در رشته های مهندسی در کشور قبرس شمالی، مراحل بسیار راحتی را باید طی کنید. برای تحصیل در رشته های مهندسی در این کشور باید ابتدا رشته مد نظر خود را انتخاب کرده و از موجود بودن رشته در دانشگاه های قبرس اطمینان حاصل کنید.

ویدیو راهنمای جامع چگونگی دریافت پذیرش رشته های مهندسی و ورود به قبرس برای دانشجویان 

در ادامه، لیست رشته های موجود در دانشگاه های کشور قبرس را برایتان آورده ایم. با ما همراه باشید تا با این رشته ها آشنا شوید.

مطالعه بیشتر :هزینه تحصیل در قبرس شمالی

تصویر دانشجویان

ليست رشته هاي مهندسي دانشگاه هاي كشور قبرس شمالي

رشته مهندسی، شاخه ای از علوم ریاضی و فیزیک می باشد که با هم تلفیق شده و بنای هر چیزی می باشد. رشته مهندسی در قبرس از دسته رشته های پر طرفدار می باشد که هر ساله دانشجویان زیادی نیز در این رشته به تحصیل می پردازند. دانشگاه های قبرس دارای رشته های مختلفی در زمینه و گرایش های متفاوت می باشند که به صورت لیست، به داوطلبان ارائه داده می شوند. لیست رشته های مهندسی در قبرس شمالی که در دانشگاه های این کشور ارائه می شوند عبارتند از مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی نفت و … .

تمام این رشته ها به همراه گرایش های مختلف، در دانشگاه های قبرس موجود می باشند. شما باید با توجه به سوابق تحصیلی خود، نسبت به انتخاب رشته مورد نظر اقدام فرمایید. همچنین لازم بدانید که بسیاری از رشته ها نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارند. به عنوان مثال، انتخاب و تحصیل در رشته مهندسی در قبرس نیز نیازمند مدرک تافل، آیلتس و … می باشد. اما نکته جالبی نیز وجود دارد و آن هم این است که اگر سطح زبان متقاضی، پایین تر از حد مجاز بود، کلاس های فشرده زبان برای وی در نظر گرفته می شود تا بتواند به راحتی وارد رشته مورد نظر خود شود.

جدول معرفی برخی از رشته های مهندسی قابل تحصیل در قبرس شمالی 

مهندسی شیمی 

مهندسی کامپیوتر

مهندسی صنایع

مهندسی عمران

مهندسی مکانیک

مهندسی نفت

مهندسی برق و الکترونیک

مهندسی پزشکی

مهندسی سیستم های اطلاعاتی

مهندسی مکاترونیک

مطالعه بیشتر :بهترین رشته های تحصیلی در قبرس شمالی

تصویر یک دانشجو در یکی از دانشگاه های قبرس

شرايط پذيرش و تحصيل در رشته هاي مهندسي در كشور قبرس شمالي

همان طور که گفتیم، رشته مهندسی در قبرس شمالی یکی از پر طرفدار ترین رشته هایی می باشد که متقاضیان بسیار زیادی نیز از سراسر دنیا دارد. مخصوصا دانشجویان ایرانی نیز علاقه شدیدی به تحصیل در این کشور نشان می دهند. اما برای تحصیل در دانشگاه های قبرس باید شرایطی را دارا باشید که در ادامه به آن ها می پردازیم. ابتدا باید در رشته ای که قصد ادامه آن را در قبرس شمالی دارید، اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را دارا باشید. همچنین باید پاسپورت معتبر و دارای اعتبار کافی داشته باشید. یکی دیگر از مهم ترین شرایطی که برای پذیرش در رشته مهندسی در قبرس شمالی از اهمیت زیادی برخوردار است، داشتن مدرک تافل در درجه 65 IBT و یا آزمون آیلتس 5.5 می باشد. لازم است بدانید که دانشجویانی که عضو کشور های اتحادیه اروپا نیستند، برای ورود به کشور قبرس شمالی باید دارای ویزای تحصیلی باشند.

تصویر یک دانشجو خانم

شرايط تحصيل رشته هاي مهندسي مقاطع بالاتر در كشور قبرس شمالي

علاوه بر تحصیل در مقاطع کارشناسی رشته مهندسی در قبرس، شما می توانید در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا نیز ادامه تحصیل دهید. البته این نکته را نیز باید مد نظر داشته باشید که دانشگاه های قبرس برای پذیرش شما در هر مقطعی، نیاز به استعلام سوابق تحصیلی شما هستند. به عنوان مثال، در صورتی که خواستار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید، باید در رشته کارشناسی دارای سابقه و ریز نمرات باشید. همچنین باید دارای مدرک زبان تافل یا آیلتس باشید تا بتوانید از این رشته ها اپلای شوید. داشتن مدرک زبان برای اپلای در دانشگاه های قبرس از لازمه های اصلی می باشد. البته کسانی که مدرک زبان ندارند باید به صورت فشرده در کلاس های زبان در کشور قبرس شرکت کنند. لازم است بدانید که گذشته سوابق تحصیلی شما در مقاطع پایین تر نیز اهمیت ویژه ای دارد.

تصویر یک دانشگاه قبرسی

بهترين رشته هاي تحصيلي مهندس در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا

همان طور که گفتیم، کشور قبرس یکی از برترین کشور های موجود در زمینه رشته های مهندسی می باشد. حال در این میان، رشته هایی وجود دارد که طرفداران زیادی دارند و سالانه دانشجویان زیادی را می پذیرد. از جمله رشته های پر طرفدار در کشور قبرس شمالی که می توانید در کارشناسی ارشد ادامه دهید عبارتند از علوم داده، بانکداری، مهندسی استحکام سازه، سیستم های دیجیتال و … . این رشته ها از دسته رشته های پر طرفداری می باشند که دانشجویان زیادی نسبت به اپلای در این رشته ها اقدام می کنند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که باید شرایط مورد نیاز برای تحصیل در این رشته ها را داشته باشید. کشور قبرس شمالی، شرایط خوبی را برای دانشجویان فراهم نموده است تا بتوانند به راحتی در دانشگاه های این کشور به تحصیل خود ادامه دهند. هزینه های رشته ها و مقاطع نیز با یک دیگر متفاوت می باشند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

هزينه تحصيل در رشته هاي مهندسي در كشور قبرس شمالي

همان طور که قبل تر نیز توضیح داده ایم، هزینه تحصیل در رشته مهندسی در قبرس، نسبت به اروپا بسیار پایین می باشد. همین موضوع نیز باعث شده است تا طرفداران رشته مهندسی، کشور قبرس را برای تحصیل خود انتخاب کنند. البته، هزینه تحصیل در یک رشته، بستگی به رشته ای دارد که شما انتخاب کرده اید. به عنوان مثال، رشته هایی که بیشتر تئوری هستند و دروس عملی کمتری دارند، دارای شهریه پایین تری نسبت به رشته هایی که دروس عملی زیادی دارند می باشد. در حالت کلی، شهریه رشته های گروه مهندسی بین 4 هزار یورو تا 8 هزار یورو متفاوت است. البته این میزان شهریه برای رشته های کارشناسی می باشد و برای مقاطع بالاتر کمی بیشتر است.

البته زمانی که صحبت از هزینه تحصیل می شود صرفا هزینه دانشگاه نیست. هزینه های جانبی مانند رفت و آمد، خوراک، پوشاک، اجاره خانه و … از جمله هزینه هایی می باشند که قبل از اقدام به تحصیل در قبرس شمالی باید آن ها را پیش بینی کرد. البته راه هایی مانند بورسیه تحصیلی وجود دارد که 50 درصد شهریه دانشجویان توسط دانشگاه پرداخت می شود. همچنین کمک هزینه مسکن نیز توسط دانشگاه پرداخت می شود تا دانشجویان بتوانند این هزینه ها را پرداخت کنند.

تصویر محیط یک دانشگاه در قبرس

مدارک لازم برای تحصیل در رشته های مهندسی در کشور قبرس شمالی

برای اقدام به تحصیل در دانشگاه های قبرس و انتخاب رشته از بین لیست رشته های مهندسی در قبرس شمالی باید مدارکی را به دانشگاه ارائه دهید. اصلی ترین مدرکی که مورد نیاز است، پاسپورت معتبر و دارای اعتبار می باشد. فتوکپی از پاسپورت، یک قطعه عکس بایومتریک، فرم امضاء شده دانشگاه، ترجمه مدارک قبلی، ترجمه ریز نمرات و گواهی عدم سوء پیشینه از جمله مدارکی می باشند که مورد نیاز اند. شما برای اپلای در دانشگاه مورد نظر باید ابتدا این مدارک را آماده کرده و سپس به دانشگاه مراجعه کنید. در ضمن سعی کنید تا تمام مدارکتان کامل باشد تا در روند اداری پذیرش دانشگاه، دچار معطلی و مشکل نشوید. همچنین باید فرم درخواست پذیرش دانشگاه را قبل تر ارائه دهید تا روند اداری شما سریع تر پیش برود. در صورت کامل بودن مدارک و طی کردن مراحل گفته شده، شما در دانشگاه ثبت نام نموده و تحصیل خود را در رشته مهندسی ادامه خواهید داد.

مهم ترین بخشی که مربوط به اجازه اقامت شما در قبرس می شود، ویزای تحصیلی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم. پس با ما همراه باشید.

دانشجویان خارجی در قبرس

جمع بندی تحصیل در رشته های مهندسی در قبرس 

برای تحصیل در رشته مهندسی در قبرس، مهم ترین موضوعی که از اهمیت زیادی نیز برخوردار است، داشتن همه شرایط و پیش نیازهای تحصیلی با یکدیگر می باشد. در واقع شما با داشتن شرایط و پیش نیازهای تحصیلی ، اجازه اقامت در کشور قبرس به واسطه تحصیل را خواهید داشت. دانشجویانی که برای تحصیل در دانشگاه های قبرس اقدام می کنند به راحتی می توانند تحصیل مهندسی را در  کشور قبرس اغاز کرده و حتی با خانواده خود در قبرس اقامت داشته باشند. اما برای دریافت ویزای همراه باید شرایطی را داشته باشید. آن هم این است که باید به دولت قبرس با استفاده از گواهی تمکن مالی اثبات کنید که توانایی پرداخت هزینه های خود را در این کشور دارید. برای درخواست همراه، مدارکی مانند گواهی تمکن مالی از بانک، شناسنامه فرزند برای افراد پایین تر از 18 سال، سند ازدواج یا گواهی اثبات زندگی مشترک و کپی شناسنامه مورد نیاز است. شما می توانید با ارائه مدارک گفته شده، افرادی که میخواهید همراه شما در این کشور باشد را انتخاب کرده و وی را وارد این کشور کنید.

مطالعه بیشتر :ویزای کار قبرس شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی