بازدید توریست ها از کلیسای بلاپایس

کلیسای بلاپایس قبرس شمالی

کلیسای بلاپایس قبرس شمالی یکی از جاذبه های گردشگری به شمار می رود. این مکان تاریخی و دیدنی، زیبایی های منحصر به فردی دارد. در این کلیسای خارق العاده نقاشی های مذهبی و تزئینات هنری متعددی وجود دارد که شکوه و زیبایی آنها هر بیننده ای را به وجد می آورد. کلیسای بلاپایس با معماری کم نظیر خود در مقابل چشمان بازدیدکنندگان دنیایی از هنر و ایمان را به نمایش می گذارد.

 

مطالعه بیشتر :اجاره ماشین در قبرس شمالی

کلیسای بلاپایس قبرس شمالی و جذابیت های فراوان آن

کلیسای بلاپایس قبرس شمالی (Bellapais Monastery) در قرن 13 میلادی به عنوان کاخی مجلل ساخته شد؛ ولی در ادامه به صورت صومعه ای مقدس و محبوب درآمد. صومعه بلاپاییس در گیرنه قبرس شمالی واقع شده و از معماری منحصر به فردی برخوردار است. ساختمان اصلی صومعه بلاپاییس به صورت صلیب وارونه است که جذابیت فراوانی دارد. بنای این کلیسا با سنگ های قرمز و سفید ساخته شده که بر زیبایی آن افزوده است. داخل صومعه نقاشی ها و مجسمه های زیبای مذهبی، نمادهای دست ساز و تزئینات هنری متعددی مشاهده می شود. این بنای تاریخی مجلل تا به امروز دستخوش تغییرات گوناگونی شده است اما همچنان مکان مقدسی برای مردم قبرس به شمار می رود.

مطالعه بیشتر : قیمت خانه در قبرس شمالی

تصویری از کلیسای بلاپایس

کلیسای بلاپایس قبرس شمالی متأسفانه در زمان جنگ های صلیبی و سقوط گیرنه دچار صدمات بسیاری شده است. آسیب های جنگ با غارت اشیای گرانقیمت و حتی سنگ های بنای کلیسا توسط مهاجمان همراه بوده و این امر لطمات زیادی را به این مکان دیدنی وارد آورده است. در حال حاضر کلیسای مذکور تحت حمایت سازمان میراث فرهنگی قبرس شمالی قرار دارد در حالی که جلوه ای از معماری گوتیک رنسانس را به نمایش می گذارد.

مطالعه بیشتر : واحد پول قبرس

تصویری از یکی از بناهای کلیسای بلاپایس

برگزاری رویدادها و مناسبت های گوناگون در صومعه بلاپاییس

کلیسای بلاپایس قبرس شمالی یکی از مکان های مهم مذهبی، فرهنگی و تاریخی مردم قبرس به شمار می رود. بازدیدکنندگان با دیدن این بنا با تاریخ و معماری گذشته این منطقه آشنا می شوند و به نوعی سفری به دنیای زیبای هنر و معماری دارند. به همین جهت صومعه بلاپاییس همه ساله شاهد رویدادهای فرهنگی و هنری گوناگونی است. در این کلیسا انواع نمایشگاه های هنری و سمینارهای فرهنگی برگزار می شود.

برگزاری کنسرت های موسیقی نیز در کلیسای بلاپایس قبرس شمالی یک جاذبه هنری ارزشمند برای بسیاری از گردشگران به حساب می آید. علاقمندان می توانند با شرکت در کنسرت ها با موسیقی محلی این منطقه آشنا شوند و از شنیدن آن لذت ببرند. برگزاری کارگاه های هنری نیز در کلیسای مذکور صورت می گیرد. دوستداران با شرکت در کارگاه های هنری، با هنرهای گوناگون آشنا می شوند و مهارت های خود را بهبود می بخشند.

مطالعه بیشتر :آب و هوای قبرس شمالی 

درباره نام های کلیسای بلاپایس

کلیسای بلاپایس قبرس شمالی طی سالیان متمادی به نام های مختلفی شناخته می شود. یکی از اسامی این بنای مذهبی «بانوی مبارک ما مریم کوه ها» است که یک نام طولانی و جالب به حساب می آید. «صومعه سفید» و “L’Abbaye Blanche” نیز جزو اسامی این کلیسای قدیمی و زیبا است. «بلاپایس» یک نام ونیزی بوده که کلیسای مذکور در قرن بیست و یکم به آن شهرت یافته است.   

مطالعه بیشتر : مهاجرت به قبرس شمالی

اصویری از محیط درون کلیسای بلاپایس

چگونگی دسترسی به کلیسای بلاپایس قبرس شمالی

کلیسای بلاپایس قبرس شمالی در روستایی به همین نام واقع شده است. جهت رسیدن به این بنای تاریخی مذهبی باید پس از خرید تور قبرس و سفر به آن خود را به جاده «کایرنیا» برسانید. پس از رسیدن به جاده کایرنیا توسط تابلوهای راهنما مسیر را به سمت کلیسا طی کنید. در نزدیکی بنا پارکینگی احداث شده است که برای گردشگران دارای خودروهای شخصی امکان خوبی به شمار می رود. یکی از جذابیت های مهم صومعه بلاپاییس مکان قرارگیری آن است. این صومعه در بالای کوه بنا شده و همین امر چشم انداز جذابی را برای توریست ها فراهم آورده است. گردشگران اغلب از منطقه کلیسا و بالای کوه، شهر و فضای اطراف آن را مشاهده می کنند و از زیبایی های آن مناظر لذت می برند.

مسافران می توانند پس از بازدید از کلیسای بلاپایس قبرس شمالی به گردش در فضای شهر نیز بپردازند و از صرف غذا و نوشیدنی های رستوران ها و کافه ها لذت ببرند. در منطقه کلیسا درختی قدیمی وجود دارد که به نام «درخت بیکاری» شناخته می شود. علت نامگذاری درخت بیکاری اعتقادی است که هر کس زیر آن بنشیند به بی حالی دچار می شود.

ساعات بازدید از کلیسای بلاپاییس در فصول مختلف سال متغیر است. در برخی از فصول بازه ساعت 9 تا 21 و در برخی دیگر از فصل ها ساعت 9 تا 17 امکان بازدید از کلیسا وجود دارد.

مطالعه بیشتر :هزینه زندگی در قبرس شمالی

مطالعه بیشتر:شرایط ثبت شرکت در قبرس شمالی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی