لوگو دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس CIU

دانشگاه بین المللی قبرس CIU را می توان به عنوان یکی از برترین دانشگاه های قرار گرفته در کشور قبرس معرفی کرد. این دانشگاه که ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده است، در طول بازه های زمانی مختلف توانسته محبوبیت زیادی هم کسب کند. به خاطر داشته باشید که شهریه این دانشگاه مناسب بوده و رتبه آن هم میان سایر دانشگاه های بین المللی قابل قبول است. همه این موارد باعث شده اند تا خیلی از دانشجویان علاقمند به تحصیل در قبرس شمالی در بازه های زمانی مختلف نسبت به تحصیل در دانشگاه بین المللی قبرس علاقه زیادی نشان دهند. دانشگاه بين المللي قبرس داراي مساحت يك ميليوم مترمربع دارد و حدود بيست و چند سال پيش تاسيس شده است.در این مقاله ما قصد داریم تا دانشگاه CIU را به صورت دقیق برای شما شرح دهیم.همچنین چنانچه قصد دریافت مشاوره تحصیلی و دریافت راهنمایی بیشتر را دارید می توانید با همکاران ما به مشاره تماس های 00905338890738 و یا 09123493079 تماس حاصل فرمایید. 

خلاصه ای از اطلاعات مهم درباره دانشگاه بین المللی قبرس CIU

هزینه تحصیل دانشگاه بین المللی قبرس CIU

بین 8000 تا 14000 یورو

بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی قبرس CIU

50 درصد در صورت داشتن پیش نیاز ها

ایا دانشگاه بین المللی قبرس CIU خوابگاه دارد؟

بله این دانشگاه اقدام به ارائه خوابگاه به دانشجویان خود می کند

 

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه بین المللی قبرس

اولین مسئله مهم و کلیدی که شما باید به آن توجه داشته باشید مربوط به مدارک مورد نیاز در جهت پذیرش دانشگاه بین المللی قبرس CIU می باشد. برای فعالیت در این دانشگاه شما به یک سری مدارک خاص نیاز خواهید داشت. هر کدام از این مدارک روند تحصیل را به نحوی تحت تاثیر خود قرار می دهند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل دانشگاه بین المللی قبرس بر اساس رشته و مقطع تحصیلی متغیر است.

به عنوان مثال، متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه CIU در مقطع کارشناسی و رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به مدارک خاصی همچون پذیرش نماینده رسمی دانشگاه، ترجمه انگلیسی ریز نمرات دیپلم، ترجمه انگلیسی مدرک دیپلم، مدرک زبان معتبر، پاسپورت و امضا تعهد نامه نیاز دارند. همه این موارد اهمیت زیادی داشته و می تواند روند تحصیل را تحت تاثیر خود قرار دهد.

این در حالی است که دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه باید مدارک متنوع تری را در اختیار داشته باشند. ترجمه دانشنامه، ترجمه ریز نمرات مقطع کارشناسی، مدرک زبان آیلتس یا تافل، رزومه به زبان انگلیسی، پاسپورت و تعهد نامه های خاص نیاز خواهند داشت. مسلما هر کدام از این موارد می توانند روند دریافت پذیرش را به نحوی خاص تحت تاثیر خود قرار دهند.

همچنین به شما توصیه میکنیم پیش از مطالعه ادامه مقاله حتما ویدیو زیر را مشاهده بفرمایید

تحصیل در دانشگاه بین المللی قبرس CIU

برای تحصیل در دانشگاه بین المللی قبرس CIU در مقطع دکترا، شما باید مدارک بیشتری را در اختیار داشته باشید. اسکن ترجمه دانشنامه، ترجمه ریزنمرات، ترجمه دانشنامه کارشناسی ارشد، ترجمه ریز نمرات کارشناسی ارشد، مدرک زبان، پاسپورت، رزومه انگلیسی، پروپوزال مقطع دکترا و تعهدنامه مخصوص از جمله موارد مهمی به حساب می آیند که در این زمینه باید مورد بررسی قرار گیرند.

تصویری از محیط دانشگاه بین المللی قبرس

شهریه دانشگاه بین المللی قبرس

دومین مسئله ای که برای تحصیل در دانشگاه بین المللی قبرس CIU شما باید به آن توجه داشته باشید مربوط به شهریه این دانشگاه می باشد. دانشجویان برای تحصیل در این مجموعه باید به صورت سالانه شهریه های خود را پرداخت نمایند. به خاطر داشته باشید که هر سال تعرفه پرداختی مورد نیاز دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه تغییر پیدا می کند. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از شهریه های رایج برای رشته های متنوع را مشاهده نمایید.

جدول مشخصات شهریه رشته های مختلف دانشگاه CIU

رشته

شهریه سالانه (بورسیه 30 تا 75 درصد)

طول دوره تحصیلی (سال)

دندانپزشکی

5500

5

داروسازی

2200

6

مامایی

1780

4

فیزیوتراپی و پیراپزشکی

1780

4

  •       رشته دارو سازی:       2200 یورو
  •       رشته دندانپزشکی:     5500 یورو
  •       رشته پزشکی:            13200 یورو
  •       رشته مامایی:             1780 یورو
  •       سایر رشته های کارشناسی:  1780 یورو

البته که شهریه مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه CIU بر اساس مقطع کارشناسی ارشد کمی تغییر پیدا می کند. به خاطر داشته باشید که دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید هزینه های درس ها، پایان نامه، سمینار و مالیات را به صورت جداگانه پرداخت نمایند. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از این موارد را مشاهده نمایید.

  •       شهریه درس:                    350 یورو
  •       شهریه سمینار:                  120 یورو
  •       مالیات دانشگاه:                           185 یورو
  •       بنیاد دانشجویان:                110 یورو

مسئله ذکر شده برای تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه CIU هم صادق است. برای تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه بین المللی قبرس CIU هم بر اساس موارد ذکر شده متغیر است. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از متغیر های مهم را مشاهده نمایید.

  •       شهریه درس:                    650 یورو
  •       شهریه سمینار:                  200 یورو
  •       مالیات دانشگاه:                               185 یورو
  •       بنیاد دانشجویان:                110 یورو

تصویری از دانشجویان دانشگاه بین المللی قبرس

بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی قبرس CIU

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در دانشگاه بین المللی قبرس CIU به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های قبرس مربوط به دریافت بورسیه می باشد. بسته به نمرات مقاطع قبلی تحصیلی، افراد می توانند از این دانشگاه درصد های بورسیه متنوعی را دریافت نمایند. هر کدام از این درصد ها به نحوی خاص بر روی هزینه مورد نیاز در جهت تحصیل تاثیر گذار خواهند بود. به عنوان مثال، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان پر اهمیت و نخبه می تواند تا 75 درصد هم برسد.

ویدیو معرفی دانشگاه بین المللی قبرس CIU

به خاطر داشته باشید که همه دانشجویان ایرانی می توانند بورسیه تحصیلی 50 درصد هم دریافت نمایند.  این بورسیه می تواند سطح بودجه مورد نیاز افراد برای انجام فعالیت های مختلف را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. البته، به خاطر داشته باشید که این بورسیه برای همه افراد در دسترس نمی باشد. برای دسترسی به این بورسیه شما باید نمرات بالا یا رزومه مطلوب داشته باشید.

تصویری از دانشگاه بین المللی قبرس

خوابگاه های دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس CIU از خوابگاه استودیو یا خوابگاه های آپارتمانی استفاده می کند. همه خوابگاه های دانشجویی این مجموعه دارای اینترنتی رایگان نامحدود، تلویزیون ال سی دی، کانال های تلویزیون کابلی، میز و صندلی و سایر امکانات مورد نیاز می باشند. همه این موارد باعث شده اند تا مهاجرت به کشور قبرس برای تحصیل در این دانشگاه مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

  • هزینه خوابگاه بین 2500 تا 4000 دلار در سال می باشد

به خاطر داشته باشید که استفاده از تجهیزات مناسب در خوابگاه های دانشگاه بین المللی قبرس CIU باعث شده تا دانشجویان در این مجموعه آموزش سطح رفاه بالایی هم داشته باشند. در ضمن، دانشگاه به صورت منظم و هفتگی همه اتاق های خوابگاه را تمیز کرده و همه آلودگی های موجود را رفع می کند. پس از این نظر، شما می توانید یک زندگی منظم و خوب را تجربه نمایید.

در این خوابگاه شما می توانید به اتاق های تک نفره، دو نفره یا چهار نفره دسترسی پیدا نمایید. این اتاق ها به شدت سرگرم کننده بوده و می توانند از سیستم های گرمایش و سرمایش حرفه ای هم استفاده نمایند. در ضمن، به خاطر داشته باشید که حمام های این خوابگاه برای یک یا دو اتاق به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالعه بیشتر : کار دانشجویی در قبرس شمالی

تصویری از خوابگاه دانشگاه ciu

خوابگاه دانشگاه بین المللی قبرس

دانشجویان در خوابگاه دانشگاه ciu

 

امکانات دانشگاه بین المللی قبرس

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق، دانشگاه بین المللی قبرس CIU از چه امکاناتی استفاده می کند. در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که امکانات را می توان به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت این دانشگاه در نظر گرفت. واحد پشتیبانی نگارش آکادمیک یکی از همین امکانات پر اهمیت به حساب می آید. در این قسمت دانشجویان می توانند بر اساس پیش نیاز های تعریف شده مقالات خود را با کمک یک متخصص نگارش نمایند. مسلما این مسئله روند نگارش مقاله دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

سوپر مارکت مخصوص این دانشگاه یکی دیگر از ویژگی های مهم این مجموعه به حساب می آید. به صورت کلی، یکی از مهم ترین و بزرگترین شعبه های سوپر مارکت Lemar در این مجموعه قرار گرفته است. داشتن رستوران های حرفه ای، کلینیک و مرکز بهداشتی، زمین ورزش، استخر و مرکز تناسب اندام دیگر مورد از مهم ترین ویژگی ها و امکانات این دانشگاه به حساب می آیند. در ضمن این دانشگاه از نرم افزار و تجهیزات اختصاصی خود برای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان هم استفاده می کند.

رنکینگ دانشگاه بین المللی قبرس CIU

همانطور که گفته شد، Cyprus International University  یکی از معتبر ترین و بهترین دانشگاه های دولتی در سراسر جهان به حساب می آید. این دانشگاه از نظر رتبه، در رده 2 دانشگاه های قبرس قرار گرفته است. به خاطر داشته باشید که رنکینگ میان دانشگاه های مختلف یک مسئله نسبی به حساب می آید. نسبی بودن به این معناست که هر مجموعه آمار گیری بر اساس معیار های کلی و جامع خود یک دانشگاه خاص را به عنوان بهترین دانشگاه انتخاب می نماید. در صورتی که عملکرد یک دانشگاه خوب باشد، رتبه بهتر و در صورتی که بد باشد رتبه بدتر دریافت می کند.

به صورت کلی در نظر آمار گیری های بین المللی، رتبه Cyprus International University در مجامع خارجی 2200 می باشد. یعنی این دانشگاه 2200 مین دانشگاه معتبر و شناخته شده در سراسر جهان به حساب می آید. البته که در مقایسه با دانشگاه های ایران، این مجموعه رتبه خوبی داشته و می تواند خدمات خود را به صورت تضمینی ارائه نماید. پس اگر شما هم به دنبال یک مجموعه آموزشی معتبر و شناخته شده هستید، با خیال راحت می توانید از دانشگاه بین المللی قبرس استفاده کنید. این دانشگاه ویژگی های مثبت زیادی داشته و به راحتی خدمات خود را ارائه می نماید.

بخش اداری دانشگاه بین المللی قبرس

دانشکده های دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس CIU از رشته های مختلفی پشتیبانی می کند. استفاده از دانشکده های مختلف باعث شده تا این دانشگاه محبوبیت زیادی میان همه افراد کسب کند. فرقی ندارد که شما به تحصیل در چه شاخه تحصیلی علاقه مند هستید، در هر صورت استفاده از خدمات دانشگاه بین المللی قبرس CIU نتایج مطلوبی را برایتان به همراه خواهد داشت. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از مهم ترین ویژگی های این دانشگاه و دانشکده های اصلی آن را مشاهده نمایید.

  •       Faculty of Agricultural Sciences and Technology
  •       Faculty of Dentistry
  •       Faculty of Health Sciences
  •       Faculty of Engineering
  •       Faculty of Law
  •       Faculty of Education
  •       Faculty of Pharmacy
  •       Faculty of Arts and Sciences
  •       Faculty of Economics
  •       Faculty of Fine Arts, Design and Architecture
  •       Faculty of Medicine
  •       Faculty of Communications

مسلما هر کدام از رشته های معرفی شده در دانشگاه CIU زیر شاخه های گسترده ای را در خود جای داده و به نحوی خاص روند تحصیل افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهند. البته که دانشگاه بین المللی قبرس تعداد زیادی مدرسه بین الملل را نیز در خود جای داده است. این مدارس بین المللی می توانند دانش آموزان بین المللی را نیز دریافت نمایند. پس، برای تحصیل در مقطع دبیرستان هم شما می توانید خدمات دانشگاه بین المللی قبرس را به کار گیرید.

لوگو دانشگاه بین المللی قبرس

تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس یا CIU در سال 2020 تصمیم گرفت تا یکی از مجهز ترین و بهترین دانشکده های دندان پزشکی در سراسر قبرس را به متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در قبرس ارائه نماید . این دانشکده که از بهترین و به روز ترین امکانات موجود در دنیا استفاده می کند، آماده ارائه خدمات به کاربران است. برای طی کردن دوره آموزش دندانپزشکی در این دانشگاه، افراد باید دوره های پنج ساله را پشت سر بگذارند. مسلما همه تجهیزات مورد نیاز دانشجویان در این بازه زمانی در اختیارشان قرار می گیرد. به خاطر داشته باشید که سطح تدریس اساتید این مجموعه در حد خوب بوده و همین مسئله هم باعث شده تا میزان بازدهی آن افزایش پیدا نماید. پس اگر شما هم به دنبال بهبود وضعیت تحصیلی خود هستید، با خیال راحت و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید در رشته دندان پزشکی دانشگاه بین المللی قبرس شرکت نمایید.

تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه بین المللی قبرس

اگر قصد تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی را دارید دانشگاه بین المللی می تواند یکی از گزینه های مطلوب شما برای ادامه تحصیل در این رشته باشد. به خاطر داشته باشید که برای تحصیل در رشته داروسازی، افراد باید دانش شیمی قوی را در اختیار داشته باشند تا پس از تحصیل با مشکلی مواجه نشوند. قسمت داروسازی دانشگاه بین المللی قبرس در سال 2011 افتتاح شد. اساتید حاضر در این دپارتمان همگی از جمله خبره ترین و بهترین اساتید به حساب می آیند. به خاطر داشته باشید که دانشگاه CIU یکی از دانشگاه های محدودی به حساب می آید که در قبرس رشته داروسازی را ارائه می کند.

محوطه دانشگاه بین المللی قبرس

رشته هاي شتاب در دانشگاه بين المللي قبرس CIU

دانشگاه بين المللي قبرس اولين دانشگاه در قبرس است كه رشته هاي تحت عنوان رشته هاي جهشي و يا شتابي دارد، يعني دانشجويان به جايي تحصيل به مدت شش سال براي اخذ مدرك كارشناسي ارشد، اين دوره را طي مدت 5 سال در برخي از رشته هاي تحصيلي مي گذرانند و مدرك كارشناسي ارشد را دريافت مي كنند.

اخذ پذیرش از دانشگاه بین المللی قبرس CIU

در نهایت، اگر شما هم به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه بین المللی قبرس CIU هستید، در اولین مرحله باید شرایط خود را مورد بررسی قرار دهید. این شرایط می توانند به ابعاد مختلفی از زندگی افراد اشاره داشته باشند. به صورت کلی، برای دریافت پذیرش شما باید در ابتدا شرایط خود را از نظر مالی و تحصیلی مورد بررسی قرار دهید. در مرحله بعد شما باید این مسئله را با یک پشتیبان و وکیل مهاجرت مطرح نمایید. وکیل مهاجرت با بررسی دقیق پرونده شما می تواند وضعیت نهایی را در اختیارتان قرار دهد. 

 

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی