یک دانشجوی داروسازی مشغول تحقیق

تحصیل داروسازی در قبرس شمالی

رشته داروسازی در قبرس شمالی یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی در این کشور به شمار می رود. به طوری که هر ساله دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف برای تحصیل در قبرس در این رشته ثبت نام می کنند و به این کشور می آیند.از مهم ترین دلایل محبوبیت رشته داروسازی در قبرس می توان به شهریه های مناسب دانشگاه ها، پایین بودن هزینه زندگی در این کشور، شرایط آب و هوایی فوق العاده، امکان دریافت بورسیه تحصیلی، اجازه کار دانشجویی پاره وقت و تجهیزات و امکانات آموزشی مدرن و پیشرفته دانشگاه ها اشاره کرد. 

پیشنهاد میکنیم حتما قبل از مطالعه ادامه متن ویدیو زیر را مشاهده بفرمایید تا دید بهتری نسبت به مراحل پیش روی خود پیدا کنید

در اکثر کشورهای غیر انگلیسی زبان، کلاس های درسی دانشگاه ها به زبان رسمی همان کشور برگزار می شود. این مسئله می تواند برای بسیاری از دانشجویان چالش برانگیز باشد. با این وجود کشورهای زیادی از جمله قبرس شمالی، در کنار زبان رسمی خود از زبان انگلیسی هم برای تدریس استفاده می کنند.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل داروسازی در قبرس

سوال:کدام دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در قبرس شمالی تاییدیه وزارت علوم را دارند ؟

جواب : در حاضر دانشگاه مدیترانه شرقی مورد تایید وزارت علوم می باشد.

سوال:کدام دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در قبرس شمالی تاییدیه وزارت بهداشت را دارند ؟

جواب : در حاضر دانشگاه خاور نزدیک مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.

 

جدول خلاصه اطلاعات مهم تحصیل رشته داروسازی در قبرس 

موضوع

اطلاعات

زبان تدریس

انگلیسی

مدت زمان تحصیل

5 سال

هزینه تحصیل

4000 تا 8600 یورو در سال

شرایط ورود

دیپلم تجربی با معدل بالای 14

آزمون ورودی

ندارد

بورسیه تحصیلی

بله

شرایط اخذ ویزا

آسان

هزینه زندگی

500 تا 800 یورو در ماه برای زندگی دانشجویی

دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های خاور نزدیک مورد تایید وزارت بهداشت و دانشگاه مدیترانه شرقی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد

مزایای تحصیل

هزینه مقرون به صرفه، امکان اخذ بورسیه، هزینه زندگی پایین، عدم نیاز به ویزا، خوابگاه های فول امکانات

در ادامه به برسی جزئیات بیشتر در رابطه با تحصیل این رشته در قبرس خواهیم پراخت 

تصویر یک دانشجوی داروسازی در قبرس

هزینه تحصیل داروسازی در قبرس شمالی

هزینه تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی، به فاکتورهای متعددی از قبیل دانشگاه، مقطع تحصیلی، هزینه خوابگاه و.. بستگی دارد. بهتر است سالیانه مبلغی بین 3000 تا 8000 یورو را برای تحصیل در این رشته در نظر بگیرید. البته هزینه تحصیل داروسازی در این کشور در مقایسه با دانشگاه های آمریکایی و اروپایی، پایین تر است.

جدول خلاصه اطلاعات تحصیل رشته داروسازی در قبرس

هزینه تحصیل داروسازی در قبرس شمالی

سالیانه مبلغی بین 3000 تا 8000 یورو

سایر دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در قبرس شمالی

دانشگاه لفکه ،دانشگاه مدیترانه شرقی ،دانشگاه آمریکایی گیرنه 

شرایط پذیرش داروسازی در قبرس شمالی

مدارک تحصیلی+مدرک آیلتس با حداقل نمره 5.5 یا تافل 65

شهریه برخی دانشگاه های قبرس شمالی که رشته داروسازی را ارائه می دهند، عبارتند از:

دانشگاه  لفکه: سالانه 2800 دلار آمریکا

دانشگاه مدیترانه شرقی: هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی، سالیانه 1889 دلار آمریکا است.

دانشگاه آمریکایی گیرنه: سالیانه 4800 دلار آمریکا در مقطع کارشناسی داروسازی.

دانشگاه اروپایی قبرس: سالیانه 1086 دلار آمریکا.

دانشگاه خاور نزدیک: سالیانه 8600 یورو. این دانشگاه برای رشته داروسازی، دو بورسیه 50 و 75 درصدی اعطا می کند که قسمت اعظمی از شهریه دانشگاه را پوشش می دهد.

– دانشگاه نیکوزیا: سالانه 9000 دلار

– دانشگاه فردریک: سالانه 6900 دلار

چرا تحصیل در قبرس شمالی

برای تحصیل داروسازی در قبرس شمالی، علاوه بر شهریه دانشگاه، باید هزینه های دیگری ازقبیل هزینه خوابگاه و خورد و خوراک را هم در نظر بگیرید. مقدار هزینه زندگی هر فرد، با دیگر افراد متفاوت است. به طور کلی هزینه زندگی در شهرهای بزرگ قبرس شمالی بیشتر از شهرهای کوچک است. پس اگر دانشگاه مورد نظر شما در یکی شهرهای بزرگ قبرس شمالی واقع شده است، طبیعتا باید مبلغ بیشتری را برای پوشش دادن هزینه های زندگی خود در نظر بگیرید. برای مدیریت کردن و به حداقل رساندن هزینه های زندگی خود، می توانید در شهرهای کوچک ساکن شده و به جای اجاره کردن خانه، از خوابگاه هایی که دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهد استفاده کنید. علاوه بر این، در صورت استفاده از غذای سلف دانشگاه، می توانید مبلغ زیادی را صرفه جویی کنید.

مطالعه بیشتر : تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

درس های رشته داروسازی

 

دانشگاه های داروسازی قبرس شمالی

به دلیل محبوبیت زیاد رشته داروسازی در قبرس شمالی، این رشته در اکثر دانشگاه های این کشور ارائه می شود. در بعضی از دانشگاه های قبرس شمالی، این امکان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که به زبان انگلیسی تحصیل کنند ، در ادامه میتوانید لیست این دانشگاه ها را مشاهده بفرمایید.

نام دانشگاه

محل دانشگاه طول دوره مقطع تحصیلی تعداد پردیس زبان تدریس ویژگی ها
 

 

دانشگاه اروپایی لفکه

 

 

 

یکی از جزایر شهر لفکه

 

 

 

5 سال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انگلیسی

از بهترین دانشگاه های قبرس شمالی- طبیعت فوق العاده زیبا- کیفیت بالای آموزش- امکانات و تجهیزات پیشرفته

 

 

دانشگاه مدیترانه شرقی

 

 

شهر فاماگوستا

 

 

 

5 سال

 

 

 

کارشناسی

 

 

پردیس های متعدد در شهر فاماگوستا

 

 

 

انگلیسی

از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته های حوزه پزشکی در قبرس

 

 

 

دانشگاه آمریکایی گیرنه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کارشناسی

 

 

سه پردیس در بریتانیا، استانبول و هنگ کنگ

 

 

 

 

 

از دانشگاه های بین المللی تازه تاسیس- دارای 1500 دانشجو- بهره گیری از روش آموزش آمریکایی- تعلیم دانشجویان خلاق و مستعد

دانشگاه بین المللی قبرس

 

 

شهر نیکوزیا

 

 

5 سال

 

 

کارشناسی

 

 

 

 

عضویت در دانشگاه های بین المللی لائورت

 

 

 

دانشگاه خاور نزدیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انگلیسی

نخستین و برترین دانشگاه قبرس شمالی- مشرف به دریای مدیترانه- نیاز به حداقل معدل 16 برای اخذ پذیرش- اعطای بورسیه 50 و 75 درصدی در رشته داروسازی

دانشگاه نیکوزیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بالا بودن اعتبار مدرک

دانشگاه خصوصی فردریک

 

 

 

 

 

 

کارشناسی و کارشناسی ارشد

دو پردیس در شهرهای نیکوزیا و لیماسول  

 

شرایط پذیرش رشته داروسازی در قبرس شمالی

اخذ پذیرش در رشته داروسازی در قبرس شمالی، در هریک از دانشگاه های این کشور شرایط ویژه ای دارد. تحصیل در این رشته  در مقطع لیسانس، 5 سال و در مقطع دکترای داروسازی، 6 سال طول می کشد. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در برای این رشته  موارد زیر را شامل می شود:

– اسکن آخرین مدرک تحصیلی (لیسانس یا دیپلم دبیرستان)

– اسکن گذرنامه و شناسنامه

– رزومه تحصیلی

– ریز نمرات رسمی

– مدارک مرتبط با بورسیه تحصیلی (درصورت داشتن بورسیه)

– چند توصیه نامه

– مدرک آیلتس با حداقل نمره 5.5 یا تافل با حداقل نمره 65

– 2 قطعه عکس هم اندازه با پاسپورت

البته الزامی به ارائه مدرک زبان وجود ندارد. شما می توانید پس از شروع به تحصیل، یک دوره یک ساله آموزش زبان را در دانشگاه بگذرانید.

اطلاعات مهم در رابطه با تحصیل در قبرس شمالی 

اعتبار مدرک داروسازی قبرس

اگر تصمیم گرفته اید برای تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی به این کشور بروید، کسب اطلاعات درمورد اعتبار مدارک دانشگاه های این کشور، می تواند برای تصمیم گیری بهتر به شما کمک زیادی کند. همانطور که حتما می دانید، کشور ترکیه بر قبرس شمالی حاکمیت دارد. بر اساس اسناد و مدارکی که وزارت علوم ترکیه صادر کرده است، اتحادیه آمریکا، اروپا، کانادا و اتحادیه YOK، مدرکی که از دانشگاه های این کشور صادر شده و پس از تحصیل داروسازی در قبرس به دانشجویان تعلق می گیرد را تایید کرده اند.

در حقیقت، مدارک مبتنی بر اعتبار مدرک رشته داروسازی در قبرس شمالی، نخستین بار در سایت وزارت علوم ترکیه قرار گرفت. سپس سایت وزارت علوم آلمان (آنابین) لیستی را ارائه کرد که تمامی دانشگاه ها در سراسر دنیا که مورد تایید هستند، در آن قرار گرفته است. علاوه بر این، دانشگاه های قبرس شمالی در فدراسیون داروسازی بین المللی هم عضویت دارند. به طور کلی می توان گفت کشورهای کانادا، اتحادیه اروپا و ترکیه، مدارک دانشگاه های قبرس را مورد تایید قرار می دهند. دلیل این مسئله، اعتبار و سطح علمی بالا و کیفیت دوره های آموزشی در این کشور می باشد. با این اوصاف، پس از اخذ مدرک رشته داروسازی در قبرس شمالی، می توانید در کشورهای ترکیه، کانادا، کشورهای اروپایی و قبرس به کار مشغول شوید.

 

تصویر یک داروساز در قبرس

آیا مدرک داروسازی قبرس مورد تایید ایران است؟

اگر تمایل دارید پس از تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی، در ایران مشغول به کار شوید می بایست این نکته را بدانید که در حال حاضر دانشگاه های خاور نزدیک مورد تایید وزارت بهداشت و دانشگاه مدیترانه شرقی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد، شما می بایست دانشگاهی را برای گذراندن دوره تحصیل خود انتخاب کنید که مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد. چون تمام افرادی که در رشته های حوزه پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند، باید برای کار کردن در ایران، از وزارت بهداشت مجوز بگیرند. وزارت بهداشت ایران هر سال لیستی از دانشگاه های مورد تایید را ارائه می دهد تا دانشجویان بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری دانشگاه خود را انتخاب کنند.

در حال حاضر دانشگاه هایی مثل مدیترانه شرقی و یا دانشگاه آداکنت از جمله دانشگاه های معتبری به حساب می ایند که مدرک انها در نزد وزارت بهداشت معتبر به حساب می اید ، با این حال به دلیل تغییرات قوانین و شرایط به شما توصیه میکنیم قبل از ثبت نام حتما با مشاوران ما در مجموعه امرال اینوستمنت مشورت بفرمایید.

البته مورد تایید بودن مدرک دانشگاهی قبرس، زمانی اهمیت پیدا می کند که تصمیم داشته باشید پس از اتمام تحصیل داروسازی در قبرس شمالی، به ایران برگردید و مشغول به کار شوید. در صورتی که تمایل داشته باشید پس از اتمام تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی به کشورهای اروپایی، آمریکا، آلمان و یا ترکیه مهاجرت کرده و تحصیلات و کار خود را در این کشورها ادامه دهید، نیازی نیست نگران تایید مدرک باشید.

.

تصویری از دروس رشته داروسازی

بورسیه های تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی

امکان تحصیل داروسازی در قبرس شمالی به صورت رایگان وجود ندارد. با این حال، امکان دریافت بورسیه برای کلیه دانشجویان در رشته های مختلف از قبیل رشته داروسازی در قبرس شمالی وجود دارد. مبلغ بورسیه ای که برای رشته های مختلف در نظر گرفته می شود، بستگی به دانشگاه و رشته تحصیلی دارد. این بورسیه ها معمولا بین 25 تا 75 درصد از کل شهریه دانشگاه را پوشش می دهند.

دانشگاه های قبرس، فاکتورهای متعددی از قبیل معدل و میزان پیشرفت دانشجو را برای اعطای بورسیه مورد توجه قرار می دهند. درواقع هر اندازه معدل بالاتر باشد و پیشرفت بیشتری در دانشجویان دیده شود، دانشگاه بورسیه اعطایی را بیشتر خواهد کرد. معمولا دانشجویان با معدل 18 و بالاتر، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه دارند.

از دیگر فاکتورهای بااهمیت در دریافت بورسیه حین تحصیل داروسازی در قبرس شمالی، می توان به میزان مشارکت دانشجویان در فعالیت های تحقیقاتی و علمی اشاره کرد. یکی از بهترین بورسیه هایی که برای دانشجویان رشته داروسازی در قبرس شمالی در نظر گرفته شده است، بورسیه 75 درصدی می باشد. این بورسیه توسط دانشگاه بین المللی قبرس شمالی به دانشجویانی اعطا می گردد که برای تحصیل داروسازی در قبرس شمالی، این دانشگاه را انتخاب کرده اند. با دریافت این بورسیه از دانشگاه بین المللی قبرس شمالی، شهریه سالانه رشته داروسازی به حدود 2300 یورو می رسد.

یکی از مهم ترین مزایای دریافت بورسیه رشته داروسازی در قبرس شمالی، این است که می توانید باقی مانده شهریه دانشگاه را به صورت اقساطی و طی 4 قسط در طول یک سال پرداخت کنید. البته توجه داشته باشید که به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان رشته داروسازی، دریافت بورسیه در این رشته رقابتی است و به تلاش زیادی نیاز دارد.

مطالعه بیشتر : تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس

تصویر یکی از دانشگاه های قبرس

بازار کار و درآمد رشته داروسازی در قبرس شمالی

کلیه دانشجویانی خارجی که اجازه کار دانشجویی در قبرس شمالی را دارند و می توانند در طول هفته 20 ساعت کار کرده و از درامد ان برای پوشش هزینه های زندگی خود بهره مند شوند. پس از اتمام تحصیلات و دریافت مدرک داروسازی در قبرس، می توانید در همین کشور بمانید یا برای کار به کشورهای دیگر بروید. در صورتی که مایل باشید پس از تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی، در همین کشور مشغول به کار شوید، باید اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری کنید.

همانطور که پیش تر گفتیم، قبرس شمالی تحت حاکمیت ترکیه است. پس در صورت تمایل به کار پس از تحصیل در قبرس شمالی، شورای اعتبارسنجی قبرس شمالی (YODAK) و ترکیه (YOK) باید مدرک تحصیلی شما را تایید نمایند. پس از مورد تایید واقع شدن مدرک تحصیلی شما، یک کارفرما در قبرس شمالی باید به شما پیشنهاد کار (Job Offer) بدهد. پس از دریافت دعوت نامه از کارفرما، باید مدارک زیر را آماده کرده و به کنسولگری تحویل دهید:

– فتوکپی از پاسپورت

– فتوکپی از قرارداد کاری

– صورت حساب بانکی

امکان کار به صورت داروساز یا دستیار داروساز برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی در قبرس شمالی وجود دارد. داروسازان در قبرس شمالی درآمد نسبتا خوبی دارند. درآمد ماهیانه داروسازان در این کشور، به طور متوسط بین 2900 تا 13000 لیر می باشد. دستیاران داروساز در قبرس شمالی به طور متوسط درآمدی بین 3370 تا 4770 لیر دارند.

دروس رشته داروسازی در قبرس شمالی

رشته داروسازی در قبرس شمالی درمورد تهیه و تولید انواع دارو می باشد. دانشجویان متقاضی می بایست 12 ترم تحصیلی را بگذرانند که بین 5 تا 6 سال طول می کشد. دانشجویانی که اقدام به تحصیل در این کشور می کنند، اطلاعاتی راجع به تاثیر داروهای مختلف بر ذهن و بدن انسان به دست می آورند. دروس دانشگاهی برای این رشته، شامل موارد زیر می شود:

– میکروبیولوژی پزشکی

– زبان انگلیسی و ترکی

– روان شناسی

– پاتولوژی

– شیمی

– درمان تغذیه ای

– ریاضی و فیزیک

– انگل و ویروس شناسی

از دیگر فعالیت های دانشجویان در طول تحصیل در این رشته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– فعالیت در امور مربوط به آزمایشگاه ها

– تحقیق در مورد شیمی

– درک تاثیرات مواد شیمیایی مختلف بر یکدیگر

برخی از دوره هایی که تحت پوشش رشته داروسازی در قبرس شمالی برگزار می شوند و دانشجویان داروسازی می توانند در آنها شرکت کنند، شامل موارد زیر می شوند:

– شیمی دارویی

– محصولات دارویی

– داروشناسی گیاهی

– داروسازی عملی

به طور کلی، دروس در سال های اول بیشتر جنبه تئوری داشته و منجر به آشنایی دانشجویان با مواد مختلف و همچنین کارکردهای عناصر گوناگون می شود. در سال های آخر این رشته جنبه علمی و عملی دروس بیشتر می شود. در ترم های پایانی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، فعالیت های دانشجویان در امور آزمایشگاهی افزایش پیدا خواهد کرد.

مطالعه بیشتر : تحصیل دندانپزشکی در قبرس

یک دانشجوی داروسازی مشغول تحقیق

جمع بندی پایانی در رابطه با تحصیل داروسازی در قبرس شمالی

داروسازی از رشته های پرطرفدار در دنیا محسوب می شود که از بازار کار و آینده شغلی خوبی برخوردار است. دانشجویان در حین تحصیل داروسازی در قبرس شمالی، چگونگی تاثیر هر دارو بر بدن انسان و نحوه ترکیب و تعامل داروهای مختلف با یکدیگر را یاد می گیرند. برخورداری از پیشرفته ترین و جدیدترین تجهیزات پزشکی و داروسازی، باعث شهرت دانشگاه های قبرس شمالی در منطقه شده است.

نکته فوق العاده مهم دیگر درمورد دانشگاه های قبرس شمالی، این است که فرایند اخذ پذیرش به مراتب از دانشگاه های اروپایی و آمریکایی راحت تر است. تحصیل داروسازی در قبرس شمالی، این امکان را برای شما فراهم می کند که با هزینه ای معقول در خوابگاه هایی با امکانات فوق العاده و در دانشگاه های مجهز و مدرن به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازید. علاوه بر این، برای درس خواندن و ادامه تحصیل در این کشور نیازی به ویزا نخواهید داشت.

2 پاسخ

    1. درود ، در حال حاضر این رشته تنها به زبان انگلیسی ارائه می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی