دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی

همواره تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور برای ایرانیان جزو آرزو می باشد. ایرانیان بسیار زیادی تمایل دارند که ادامه تحصیل خود را در دانشگاه های خارج از کشور انجام دهند تا بتوانند از مزیت‌ های زیاد این دانشگاه بهره برده و آینده شغلی و کاری خود را نیز تامین نمایند. تحصیل در این دانشگاه ها سبب می‌ شود تا افراد بتوانند با اساتید بسیار برجسته در ارتباط بوده و در سطح بالایی نیز  آموزش ببینند. یکی از مقاصد اصلی افراد برای ادامه تحصیل، دانشگاه مدیترانه شرقی EMU می باشد. این دانشگاه توانسته است در سطح بالای علمی قرار بگیرد و نیاز افراد را در زمینه ادامه تحصیل در دانشگاهی معتبر را برطرف نماید. حال اگر می خواهید در رابطه با شرایط و مدارک و تمام جزئیات مربوط به این دانشگاه اطلاعات مهمی به دست آورید ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید ، همچنین اگر نیازمند دریافت مشاوره در رابطه با تحصیل در قبرس شمالی و یا سایر شرایط تحصیلی در این کشور داشتید می توانید با مشاوران ما برای دریافت مشاوره تخصصی در ارتباط باشید و راهنمایی جامعی را دریافت کنید.

 پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر مراحل و روند تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی و سایر دانشگاه های قبرس حتما ویدویو زیر را مشاهده بفرمایید

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

یکی از دانشگاه های بسیار پرطرفدار، دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی می باشد. قبرس شمالی علاوه بر زیبایی های طبیعی دارای دانشگاه های بسیار معتبری نیز است. دانشگاه مدیترانه شرقی امروزه یکی از دانشگاه های بسیار عالی می باشد که هر سال دانشجویان بین الملل زیادی را درون خود جای داده است. دانشگاه مديترانه شرقي در سال 1979 در قبرس شمالي بنا شده است كه داراي بيش از 20000 دانشجو از سراسر جهان مي باشد به طوري كه 11000 استاد از تعداد زيادي از كشورهاي مختلف دنيا با سطح علمي بسيار بالا در حال تدريس در اين دانشگاه هستند برای پذیرش این دانشگاه در هر سه مقطه كارشناسي ،كارشناسي ارشد و دكترا، شما باید شرایط و مدارک لازم را داشته باشید. به این صورت می توانید در سریعترین زمان ممکن پذیرش این دانشگاه را دریافت کنید. شما می توانید به صورت آنلاین فرمی که درون سایت این دانشگاه قرار دارد را پر کنید. سپس درخواست اخذ پذیرش خود را ارسال کنید. اگر شما می خواهید در مقطع کارشناسی پذیرش این دانشگاه را دریافت کنید باید یک سری مدارک ارسال نمایید.

 تصویر گذرنامه، یک قطعه عکس ۳ در ۴، تصویر ترجمه رسمی مدرک دیپلم، دبیرستان و پیش دانشگاهی و همچنین تصویر ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع دبیرستان جزو مدارک لازم برای دریافت پذیرش از این دانشگاه می باشند. در نظر داشته باشید که وجود مدرک زبان انگلیسی برای دریافت پذیرش از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی لازم و ضروری نیست. شما در صورت نداشتن مدرک نیز می‌ توانید در آزمون تعیین سطح این دانشگاه شرکت کنید. یک نکته بسیار عالی که باید به آن توجه کنید، رایگان بودن پذیرش از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی می باشد. شما برای دریافت پذیرش این دانشگاه به هیچ عنوان نباید مبلغی را بپردازید. همچنین می توانید اخبار دقیق را بر روی صفحه رسمی دانشگاه مشاهده کنید.

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی

مطالعه بیشتر : تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

شهریه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

یکی از دغدغه های دانشجویان بین الملل میزان شهریه دانشگاه ها می باشد. این دانشجویان می‌ خواهند مقدار شهریه دانشگاه را متوجه شده تا بتوانند میزان بودجه خود را در نظر بگیرند. سپس بر اساس توانایی مالی خود اقدام به دریافت پذیرش از این دانشگاه کنند. در نظر داشته باشید که دانشگاه مدیترانه شرقی جزو برترین دانشگاه های دولتی در قبرس شمالی می باشد و شروع هزینه های تحصیل در ان از4500 یورو می باشد. این دانشگاه از کیفیت بسیار بالایی در سطح آموزش برخوردار است. همچنین این دانشگاه مناسب‌ ترین شهریه را دارد. شما می توانید در دوره‌ های کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه ۵۰ درصد را نیز از این دانشگاه دریافت نمایید.

جدول شهریه های رشته های دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)

رشته

شهریه سالانه (بورسیه 30 تا 75 درصد)

طول دوره تحصیلی (سال)

دندانپزشکی

16100

5

داروسازی

7400

6

پزشکی

17640

6

فیزیوتراپی و پیراپزشکی

4500 تا 8500

4

 

البته رشته های دندانپزشکی و پزشکی شامل دریافت بورسیه نمی شوند. نمی‌ توان یک شهریه مشخص را برای این دانشگاه در نظر گرفت. با توجه به مقطع تحصیلی و نوع رشته تحصیلی باید شهریه های متفاوتی بپردازید. هر دانشجو می‌ تواند اطلاعات مالی دانشگاه را در پرتال دانشجویی بر روی سایت دانشگاه به طور مرتب بررسی و مشاهده نماید. به طور کلی رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی دارای حداکثر شهریه می باشند. هر چقدر رشته شما دارای دروس عملی تری باشد باید شهریه بیشتری برای آن بپردازید.

دانشجویان دانشگاه مدیترانه شرقی

مطالعه بیشتر : دانشگاه آداکنت قبرس

بورسیه های تحصیلی دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

یکی از ویژگی های بسیار عالی دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی وجود بورسیه می باشد. این بورسیه ها می توانند به دانشجویان بین الملل کمک کنند تا بتوانند هزینه های خود را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهند. همچنین مهاجرت و تحصیل برای آن‌ ها راحت‌ تر شود. اگر شما در مقطع کارشناسی قصد ادامه تحصیل دارید می توانید از بورسیه تحصیلی ۵۰ درصد این دانشگاه استفاده کنید. این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین الملل در مقطع کارشناسی فعال می باشد. اگر شما معدلی بالای ۱۸ داشته و نمره ۸۰ درصد در کنکور را کسب نمایید، شامل دریافت این نوع بورسیه خواهید شد. البته تحصیل در دبیرستان های برتر نیز یکی از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی می باشد.

تصویری از دانشگاهemu

در مقطع دکتری دانشگاه EMU قبرس به یک متقاضی بورسیه ۱۰۰٪ نیز ارائه می‌ شود. البته مسئولین دانشکده می‌ توانند به جای اعطای بورسیه ۱۰۰٪ به یک دانشجو، بورسیه ۵۰٪ را به دو دانشجو اعطا کنند. یک نکته بسیار مهم که باید به آن دقت کنید این موضوع است که بورسیه تحصیلی به دانشجویان رشته دندانپزشکی تعلق نمی گیرد. همچنین افرادی که در دوره پزشکی عمومی ادامه تحصیل می دهند می‌ توانند از بورسیه ۲۰٪ استفاده کنند. اگر شما قهرمان ورزشی در مسابقات بین المللی باشید، از این طریق می‌ توانید بورسیه تحصیلی را دریافت کنید. همچنین به نفرات برتر دانشگاه های کشور های مختلف، بورسیه ۱۰۰٪ اعطا می‌ شود. با کمی تلاش می توانید از این بورسیه های بسیار عالی استفاده کرده و هزینه های تحصیل و زندگی خود را در قبرس شمالی تا حدود بسیار زیادی کاهش دهید.

مزیت های تحصیل در قبرس شمالی 

دانشکده های دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

بهتر است قبل از شروع مهاجرت تحصیلی با دانشکده های دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی آشنا شوید تا بتوانید بنا به خواست و رشته تحصیل خود یکی از این دانشکده ها را انتخاب کرده و پذیرش تان را دریافت نمایید. به این صورت می توانید در سریع ترین زمان ممکن مهاجرت تحصیلی خود را آغاز کرده و وارد قبرس شمالی شوید. دانشگاه مدیترانه شرقی به طور کلی شامل ۱۲ دانشکده مختلف می باشد. دانشجویان می توانند در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشکده ها به ادامه تحصیل بپردازند. این دانشکده ها شامل دانشکده گردشگری، دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی، حقوق، مهندسی، علوم بهداشت و آموزش، ارتباطات و مطالعات رسانه، معماری، هنر و علوم پایه و دانشکده اقتصاد و بازرگانی می باشند.

مطالعه بیشتر :هزینه زندگی در قبرس شمالی 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این دانشکده ها دارای ۵ مدرسه تخصصی و مهارتی نیز هستند. مدرسه تخصصی زبان های خارجه، مدرسه تخصصی خدمات بهداشتی، مدرسه تخصصی حقوق، مدرسه تخصصی گردشگری و هتلداری و مدرسه تخصصی محاسبات و فناوری اطلاعات جزو پنج مدرسه تخصصی و مهارتی موجود در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی هستند.

مطالعه بیشتر :تحصیل پزشکی در قبرس

تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی به زبان انگلیسی

یکی از امکانات بسیار عالی که دانشجویان بین الملل می توانند در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی از آن بهره‌ مند شوند، تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. این دانشگاه می تواند یک امکان بسیار عالی برای دانشجویان بین الملل باشد تا این افراد بتوانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند و آینده شغلی خود را تامین نمایند. زبان انگلیسی جزو زبان های بین‌المللی می باشد. اکثر افرادی که قصد مهاجرت دارند قبل از مهاجرت به یادگیری این زبان بسیار عالی اقدام می کنند. به همین دلیل بر روی زبان انگلیسی تسلط کافی دارند و می‌ توانند به راحتی در دانشگاه های انگلیسی زبان به تحصیل بپردازند. تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه سبب می‌ شود تا افراد بتوانند پله های پیشرفت را سریع‌ تر طی کنند. همچنین می‌ توانند بعد از اتمام دانشگاه خود به کشور های انگلیسی زبان رفته و آینده کاری و شغلی خود را تضمین کنند.

مطالعه بیشتر:دانشگاه نیکوزیا

ورودی دانشگاه مدیترانه شرقی

رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

این دانشگاه جزو برترین و باکیفیت ترین دانشگاه ها در قبرس شمالی می باشد. رشته های موجود در مقطع کارشناسی دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی بسیار متنوع هستند. این رشته ها شامل معماری، معماری داخلی، روانشناسی، شیمی، فیزیک، ژنتیک و زیست شناسی مولکولی، علوم محاسبات مالی، ریاضیات، علوم کامپیوتر، اقتصاد، مدیریت بازرگانی، علوم سیاسی، روابط بین المللی، مدیریت دولتی، حسابداری و مدیریت امور مالی، بانکداری و بیمه، بانکداری و امور مالی، امور مالی و بین الملل با سیستم های مدیریت اطلاعات، بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مهندسی عمران، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی برق، مخابرات، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی مکاترونیک، مهندسی الکترونیک و ارتباطات، ارتباط تصویری، روابط عمومی و تبلیغات، طراحی بازی های دیجیتال، تغذیه و رژیم غذایی، پرستاری، فیزیوتراپی و توانبخشی، رادیو، تلویزیون و مطالعات سینمایی، مدیریت مهندسی، مدیریت برق و مخابرات و … می‌ باشند. افراد می‌ توانند در این رشته های بسیار متنوع در مقطع کارشناسی به تحصیل بپردازند.

مطالعه بیشتر : دانشگاه اروپایی لفکه

رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

رشته های مختلفی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی وجود دارند. افرادی که قصد دارند در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازند دیگر نگرانی در رابطه با محدود بودن رشته های دانشگاهی نخواهند داشت زیرا می توانند در رشته های بسیار متنوع در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به یادگیری پرداخته و تحصیل خود را به پایان برسانند.

 رشته معماری، معماری داخلی، طراحی شهری، ریاضیات، شیمی، فیزیک، روانشناسی، سیستم های اطلاعاتی، بیوتکنولوژی، پزشکی، اقتصاد، مدیریت، بازرگانی بر روابط بین الملل، بانکداری، امور مالی، مدیریت، بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، آموزش زبان انگلیسی، آی تی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی رایانه، مدیریت مهندسی، هنر های تجسمی و ارتباط تصویری، فیلم و رسانه‌ های دیجیتال، مدیریت، گردشگری و هتلداری، نظام های حقوقی تطبیقی و … جزو رشته هایی می باشند که افراد می‌ توانند در مقاطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل در آن ها بپردازند. این رشته ها به قدری متنوع هستند که می توانند نیاز تمام افراد را برآورده سازند. دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی جزو دانشگاه های بسیار عالی و معتبر در زمینه های مختلف است که دانشجویان بین المللی زیادی را در خود جای داده است.

تصویری از دانشجویان emu

رشته های مقطع دکتری دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

می توان گفت رشته های مقطع دکتری دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی با مقطع کارشناسی ارشد تا حدودی شبیه به هم می باشند. تمام رشته هایی که در مقطع کارشناسی ارشد هستند در مقطع دکتری نیز وجود دارند. افراد بعد از پایان مقطع کارشناسی ارشد خود می توانند در مقطع دکتری به ادامه تحصیل پرداخته و تحصیلات خود را تکمیل کنند. در نظر داشته باشید که برخی از این رشته‌ ها در مقطع کارشناسی ارشد بدون پایان نامه و برخی دیگر با پایان نامه می باشند. بسیاری از افراد هستند که پس از پایان مقطع کارشناسی ارشد، اقدام به دریافت پذیرش از دانشگاه مدیترانه شرقی می کنند تا بتوانند مقطع دکترای خود را در این دانشگاه شروع کنند. شما می توانید با کمی تحقیق و تفحص رشته مورد نظر خود را در این دانشگاه پیدا کرده و در رابطه با رشته مورد نظر خود پذیرش این دانشگاه را دریافت کنید.

مطالعه بیشتر:تحصیل داروسازی در قبرس

خوابگاه های دانشگاه مدیترانه قبرس

یکی دیگر از امکانات بسیار عالی دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی، وجود خوابگاه های دانشجویی می باشد. خوابگاه یک امکان بسیار عالی برای دانشجویان بین الملل است تا بتوانند از این طریق به راحتی در محیط مورد نظر خود زندگی کرده و به تحصیل بپردازند. هزینه خوابگاه دانشجویی بسیار مناسب می باشد. دانشجویان بین الملل در ابتدای مهاجرت خود می‌ توانند به راحتی در این خوابگاه‌ ها ساکن شده و با هزینه ای بسیار پایین زندگی کنند. 

● هزینه ی خوابگاه تک نفره 6000 دلار در سال می باشد .

● هزینه ی خوابگاه دو نفره 3500 دلار در سال می باشد .

تصویر یک خوابگاه دانشجویی

در نظر داشته باشید که اگر فردی بخواهد خانه ای مستقل اجاره کند باید هزینه‌ های بیشتری برای آن بپردازد اما وجود خوابگاه دانشجویی علاوه بر کاهش هزینه های فرد می تواند به ارتباط برقرار کردن با دیگر دانشجویان نیز کمک ویژه‌ ای کند. همچنین بسیاری از افراد خوابگاه دانشجویی را برای زندگی انتخاب می کنند تا بتوانند زبان خود را تقویت کرده و به این صورت با افراد دیگر نیز در ارتباط باشند. این خوابگاه ها دارای نگهبانی ۲۴ ساعته هستند و به صورت مداوم توسط دوربین های مداربسته بررسی می‌ شوند. کافه ها و رستوران های زیادی در این خوابگاه ها وجود دارند و به صورت مستمر نظارت بهداشتی بر روی آنها انجام می‌ شود. این خوابگاه ها به کلینیک های دانشگاه نیز بسیار نزدیک هستند و در صورت به وجود آمدن مشکلی برای افراد می توانند سریعا به این کلینیک مراجعه کنند. همچنین این خوابگاه ها دسترسی آسانی به تمام امکانات ورزشی و فرهنگی موجود در داخل محوطه دانشگاه نیز دارند.

مطالعه بیشتر :هزینه خوابگاه در قبرس شمالی

رنکینگ دانشگاه EMU

این دانشگاه جزو دانشگاه های بسیار عالی در سطح بین الملل می باشد و جزو یکی از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه به حساب می‌ آید. همچنین جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر در اتحادیه اروپا نیز می باشد. از نظر وزارت علوم و تحقیقات ایران نیز مورد تایید بوده و جزو دانشگاه های بسیار عالی است. در سال ۲۰۱۶ رتبه جهانی این دانشگاه برابر با ۱۶۲۲ بود. همچنین تمام دانشگاه های معتبر آمریکا، استرالیا، کانادا و اروپا مدارک دریافت شده از این دانشگاه را مورد تایید می دانند. افراد پس از پایان تحصیل در این دانشگاه می توانند درون دانشگاه های جهانی نیز به ادامه تحصیل بپردازند. در نظر داشته باشید که در سال ۲۰۲۰ این دانشگاه توانسته است رنکینگ پنج ستاره را نیز از سازمان بین المللی دریافت کند.

دانشجویان دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

اخذ پذیرش دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

در مطالب بالا سعی کردیم تا اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی در اختیار شما قرار دهیم. افراد می توانند به صورت آنلاین فرم مربوط به پذیرش را درون سایت این دانشگاه پر کرده و مدارک مورد نیاز را برای برای دانشگاه ارسال کنند. سپس منتظر جواب دانشگاه باشند. در نظر داشته باشید هر چقدر افراد از سابقه آموزشی و علمی بالاتری برخوردار باشند شانس دریافت پذیرش آن ها از این دانشگاه نیز افزایش پیدا می کند.

مطالعه بیشتر : بهترین رشته های تحصیلی در قبرس شمالی

سوالات متداول :

1-سوال :ادرس وب سایت رسمی دانشگاه مدیترانه شرقی چیست؟

پاسخ: ادرس وب سایت رسمی دانشگاه مدیترانه شرقی از طریق این لینک در دسترس است. 

 

مطالعه بیشتر : دانشگاه امریکایی گیرنه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی