تصویر پوند

واحد پول قبرس

 واحد پولی قبرس لیر می باشد  که شما در زیر میتوانید نرخ لحظه ای لیر به تومان را مشاهده فرمایید.

برای مشاهده لحظه ای قیمت لیر روی این لینک کلیک بفرمایید، همچنین ارزهای یورو ،پوند و دلار هم در این کشور رایج و قابل استفاده می باشد.

سوالات متداول در رابطه با واحد پولی قبرس شمالی 

1-سوال : واحد پولی قبرس شمالی چیست ؟

پاسخ:واحد پولی رایج در قبرس شمالی پوند و لیر می باشد.

2-سوال :روش های انتقال پول از ایران به قبرس شمالی چیست ؟

پاسخ :انتقال پول به این کشور به صورت چمدانی (در حجم کم) و یا از طریق صرافی انجام می شود.

3-سوال : پول خود را چگونه به لیر یا پوند تبدیل کنیم ؟

پاسخ : در جدول زیر به معرفی چند صرافی در قبرس و اطلاعات تماس شان پرداخته ایم (توجه داشته باشید که معرفی این صرافی ها به معنای تایید اعتبار انها نیست) 

اسم  آدرس شماره تلفن
Monex Exchange Döviz  88MM+9F8, Uğur Mumcu Bulvarı, Girne 99300 903928157005+
Crypto Ex24.pro İsmet İnönü Blv, Gazimağusa 9945 905469925033+
Cyprus Exchange Kemal Şemiler Cd DB-Apartment 4, Metehan 1010 905391258888+

بخش جنوبی این کشور اما تحت تاثیر اتحادیه اروپا بوده و واحد پول رایج در آن، یورو است. ذکر این نکته نیز لازم است که کشور قبرس، کشوری توریستی میباشد و در نتیجه ارزهای رایج در قبرس تنها به لیر و یورو محدود می باشد و ارزهای دیگری مانند دلار و پوند نیز در این کشور از رواج قابل توجهی برخوردار هستند. در ادامه اطلاعات کاملتری در خصوص واحد پولی قبرس و شرایط سرمایه گذاری در این کشور ارائه خواهیم کرد، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

لیر قبرس شمالی

اقتصاد قبرس

 قبرس یک کشور کوچک است. در گذشته اقتصاد قبرس تا حد زیادی به ترکیه وابسته بوده اما از سال 2003 این کشور توانسته در عرصه بین المللی فعالیتهای اقتصادی و تجاری بیشتری انجام داده و در نتیجه رشد بالایی را تجربه کند. اقتصاد قبرس بیشتر تحت تاثیر صنعت توریسم قرار دارد. با این وجود خدماتی مانند ساخت و ساز، حمل و نقل، ارتباطات و … نیز در این کشور از نظر اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردارند. از طرفی خدمات عمومی بخش قابل توجهی از فعالیتهای اقتصادی قبرس را تحت تاثیر خود قرار دادهاند. نتایج تحقیقات نشان میدهد که از آغاز هزاره سوم میلادی تاکنون، ارزش ساخت و ساز در کشور قبرس بیش از دو برابر شده است.

همچنین تولیدات نیز در این کشور افزایش چشمگیری داشته و تولید از سال 1980 تا به الان چیزی در حدود 5 برابر رشد را تجربه کرده است. همانطور که ذکر شد، واحد پولی قبرس لیر ترکیه است. از آنجایی که قیمت لیر به قیمت لیر بسیار نزدیک است، سرمایه گذاری در قبرس برای سرمایه گذاران ایرانی گزینهای جذاب به حساب می آید. با توجه به رشد اقتصادی قابل توجه قبرس، سرمایه گذاری در این کشور، با سود قابل توجهی همراه است. از طرفی با سرمایه گذاری در قبرس می توان اقامت این کشور را دریافت نمود و شرایط برای مهاجرت به یک کشور اروپایی زیبا ولی کوچک برای شخص سرمایه گذار فراهم می گردد. در نتیجه تمامی این موارد سبب شده تا سرمایه گذاری در قبرس برای سرمایه گذاران ایرانی گزینهای معقول و جذاب به حساب بیاید.

تصویر پوند

نحوه انتقال پول از ایران به قبرس

 با توجه به استقبال سرمایه گذاران و مهاجران از کشور قبرس، نحوه انتقال پول از ایران به قبرس یکی از دغدغه های ایرانیان مقیم این کشور یا سرمایه گذاران ایرانی میباشد. روشهای مختلفی برای انتقال پول از ایران به قبرس وجود دارد. یکی از روشهای رایج جهت انتقال پول از ایران به قبرس که امروزه محبوبیت بالایی دارد، انتقال ارزهای دیجیتال است. ارزهای دیجیتال از قبیل بیت کوین، تتر و … در سراسر دنیا اعتبار دارند. در نتیجه میتوان به راحتی آنها را انتقال داد. علاوه بر این، صرافیهای ایرانی معتبری در کشور قبرس فعالیت میکنند.

واحد پولی قبرس شمالی

لذا میتوان با پرداخت پول در ایران و دریافت حواله، معادل مبلغ پرداختی را با کسر کارمزد در قبرس دریافت کرد که این روش هم از رواج زیادی برخوردار است. یکی دیگر از شیوههای انتقال پول از ایران به قبرس، استفاده از سیستم پی پال میباشد. شما با استفاده از این سیستم که یک کیف پول دیجیتال به حساب می آید، میتوانید از ایران به قبرس پول انتقال دهید و در قبرس آن را به یورو یا لیر تبدیل نمایید. الزم به ذکر است که انتقال پول از ایران به قبرس با استفاده از سیستم پی پال چیزی در حدود 2 روز زمان نیاز دارد. انتقال پول به کارتهای اعتباری نیز یکی دیگر از شیوههای انتقال ارزهای رایج در قبرس به شمار می آید. کارتهای اعتباری بین المللی مانند امریکن اکسپرس، دینرز کلاب، مستر کارت و … در کشور قبرس قابل قبول بوده و در اکثر مکانهای عمومی میتوانید از این کارتها استفاده کنید. 

تصویر یک بانک در قبرس شمالی

لازم به ذکر است که قبرس کشوریست که رابطه نزدیکی با کشورهای دیگر از جمله ترکیه و کشورهای اتحادیه اروپا است.

تصویر پولدر نتیجه همین موضوع سبب شده تا واحد پولی قبرس نیز  تاثیر گرفته از  این کشورها باشد. به صورت کلی، قبرس به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم میشود. هر کدام از این دو بخش دارای دولتی مستقل بوده و به صورت جداگانه مدیریت میشوند. بخش شمالی قبرس، تحت تاثیر کشور ترکیه است.

توضیحاا انگلیسی مربوط به واحد پولی قبرس شمالی

2 پاسخ

  1. برای خرید مسکن هم از لیر استفاده میشه ؟ چون من شنیدم اینکار با پوند انجام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی