تحصیل دندانپزشکی در قبرس

هرساله ایرانیان زیادی برای تحصیل در قبرس شمالی ، به این کشور می روند. در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه ها، مدارک و نحوه پذیرش دندانپزشکی در قبرس و همچنین معرفی برترین دانشگاه های قبرس که رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند و مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند، بپردازیم.همچنین چنانچه برای تحصیل در این رشته نیازمند دریافت مشاوره تخصصی هستید می توانید با همکاران ما به شماره تماس  09909700450 تماس حاصل فرموده و یا از طریق چت انلاین سایت اقدام به ارسال پیام کرده و مشاوره خود را دریافت نمایید.

توصیه میکنیم در ابتدای این مقاله هم ویدیو زیر را مشاهده کنید تا با مزایا تحصیل در قبرس شمالی هرچه بیشتر اشنا شوید

 

سوالات متداول در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

1-سوال :هزینه تحصیل دنداپزشکی در قبرس شمالی چقدر است ؟

این عدد بسته به شهر و دانشگاه و همچنین مقطع مورد نظر چیزی بین 10 تا 30 هزار یورو می باشد.

2-سوال :مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس چیست ؟

این مدارک شامل درخواست پذیرش ، مدرک زبان ، سوابق تحصیلی ، انگیزه نامه ، توصیه نامه می شود.

3-بهترین دانشگاه های قبرس شمالی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی چه دانشگاه هایی هستند ؟

دانشگاه هایی همچون خاور نزدیک ، مدیترانه شرقی ، گیرنه از بهترین دانشگاه های قبرس شمالی برای تحصیل در این رشته هستند.

4-دانشگاه دندانپزشکی قبرس مورد تایید ایران چه دانشگاهی است ؟

در حال حاضر دانشگاه خاور نزدیک مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد و رشته دندانپزشکی را ارائه می دهد.

5-آیا نحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی شامل محدودیت خاصی می شود ؟ 

با اینکه محدودیت سنی برای تحصیل در قبرس شمالی وجود ندارد ولی سن ورودی برای رشته های پزشکی ،دندانپزشکی و پیراپزشکی نهایت 30 سال است .

هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس

شهریه رشته دندانپزشکی در قبرس به عوامل متعددی مانند مقطع تحصیلی، دانشگاه و نوع تخصص بستگی دارد. به طور کلی بهتر است بدانید هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، پایین تر است. با در نظر گرفتن مقطع تحصیلی، می توان گفت هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در قبرس در مقطع کارشناسی، 10 تا 15 هزار یورو، در مقطع کارشناسی ارشد، 15 تا 20 هزار یورو و در مقطع دکترا، 27 تا 30 هزار یورو به صورت سالیانه است.

تصویری از تجهیزات دندانپزشکی در دانشگاهی در قبرس

به طور متوسط هزینه ای که باید برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس در نظر بگیرید، 18 تا 25 هزار یورو در سال می باشد. این هزینه بسته به دانشگاه، متغیر خواهد بود. به عنوان مثال، شهریه دوره 5 ساله دندان پزشکی عمومی در دانشگاه EUC، سالانه 19 هزار یورو می باشد. در حالی که شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه  EMU هجده هزار یورو است.

لیست دانشگاه های دندانپزشکی قبرس شمالی

نام دانشگاه

میانگین هزینه

Near East University

10300 یورو

University of Kyrenia

5800 یورو

Cyprus International University

5500 یورو

Final International University

18500

Cyprus Health and Social Sciences University

14000

مطالعه بیشتر : تحصیل فیزیوتراپی در قبرس شمالی

مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی در قبرس

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس شامل موارد زیر می باشد:

– درخواست پذیرش: ابتدا باید یک فرم درخواست پذیرش را تکمیل کرده و به همراه مبلغی که به عنوان هزینه پذیرش مشخص شده است، به دپارتمان دانشگاه بفرستید. این هزینه را دانشگاه مشخص می کند. به عنوان نمونه دانشگاه EUC مبلغ 52 یورو بابت هزینه پذیرش دریافت می کند.

– مدرک زبان: داشتن مدرک زبان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی الزامی نیست اما درصورت داشتن آن نیازی به امتحان تعیین سطح زبان ندارید.

– سوابق تحصیلی: مدرک کارشناسی از دانشگاه معتبر، معدل و ریز نمرات، جزو سوابق تحصیلی فرد محسوب می شوند. برای تحصیل در این رشته باید معدل 18 و بالاتر داشته و درس زیست شناسی را به همراه یکی از دروس شیمی، ریاضیات یا فیزیک گذرانده باشید.

دانشجویان دندان پزشکی قبرس

– انگیزه نامه: ارائه انگیزه نامه برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس در حال حاضر الزامی نمی باشد و دانشجو برای ثبت نام در این رشته نیازی به ارائه انگیزه نامه ندارد و بدون این موضوع هم می تواند اقدام به ثبت نام و تحصیل در رشته مورد نظر خود کند.

– توصیه نامه: برای تحصیل در این رشته در حال حاضر هیچ نیازی به توصیه نامه نبوده و اساتید و دانشگاه ها این مورد را جزو پیش نیاز های ثبت نامی خود در نظر نمی گیرند.

– مصاحبه حضوری: در برخی موارد، متقاضی تحصیل دندانپزشکی در یک مصاحبه حضوری یا آنلاین هم شرکت خواهد کرد. البته این مسئله بستگی به نظر دانشگاه دارد.

– سابقه فعالیت داوطلبانه مرتبط با رشته دندانپزشکی در پذیرفته شدن دانشجو تاثیرگذار است.

– فتوکپی پاسپورت دانشجو که لااقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

– ترجمه رسمی فتوکپی شناسنامه

– ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی دانشجو از قبیل دیپلم، مدرک پیش دانشگاهی و کارشناسی و ریزنمرات

– عکس رنگی دانشجو

ویدیو صفر تا صد مراحل و مدارک مورد نیاز که پیشنهاد میکنیم حتما پیش از مطالعه ادامه متن مشاهده بفرمایید

 

مطالعه بیشتر : تحصیل داروسازی در قبرس شمالی

دانشگاه‌های برتر دندان‌پزشکی در قبرس

به طور کلی می توان گفت از آنجا که قبرس شمالی جزو اتحادیه اروپاست، دانشگاه های این کشور از اعتبار بیشتری برخوردارند و تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی انتخاب مطمئن تری خواهد بود.همچنین در صورت نیاز به راهنمایی برای انتخاب دانشگاه شما میتوانید از همکاران ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

چند مورد از دانشگاه های جمهوری قبرس از اعتبار بالایی در جهان برخوردارند و مدارک دندانپزشکی معتبری را به فارغ التحصیلان این رشته ارائه می دهند که عبارتند از:

دانشگاه نیکوزیا: این دانشگاه از اعتبار و رتبه علمی بالایی برخوردار است و مورد تایید اتحادیه اروپا می باشد. هر سال حدود 5 هزار دانشجو این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. این دانشگاه، رشته دندانپزشکی در قبرس را طی 6 سال و به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

تصویری از یک دانشجوی دندانپزشکی

– دانشگاه Near East: این دانشگاه در نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی قرار گرفته است. این دانشگاه از امکانات بی نظیر و اساتید و پرسنل با تحصیلات آکادمیک برخوردار است و امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می کند. برگزاری کلاس های آنلاین، از دیگر ویژگی های این دانشگاه است.

دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) : این دانشگاه که دارای 11 دانشکده است، دارای 20 هزار دانشجو می باشد. تحصیل در این دانشگاه، به زبان انگلیسی و ترکی می باشد.

– دانشگاه European University Cyprus: این دانشگاه جزو برترین موسسات آموزشی در منطقه است که فرصت های تحصیلی فوق العاده ای را برای پژوهش های درازمدت در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دانشگاه های مذکور از آزمایشگاه ها، تجهیزات و امکانات مدرن و فوق العاده ای برای رشته دندانپزشکی در قبرس برخوردارند.

مزایا تحصیل دندانپزشکی در قبرس 

مزیت شرح
کیفیت بالای آموزش دانشگاه‌های قبرس از کیفیت آموزشی بالایی در رشته دندانپزشکی برخوردار هستند و مدارک آنها در سطح بین‌المللی معتبر است.
هزینه‌های مقرون به صرفه شهریه دانشگاه‌ها و هزینه زندگی در قبرس نسبت به سایر کشورهای اروپایی relatively affordable است.
موقعیت جغرافیایی مناسب قبرس در موقعیت جغرافیایی مناسبی واقع شده است و به سایر کشورهای اروپایی نزدیک است.
فرهنگ غنی مردم قبرس welcoming و مهمان‌نواز هستند و به دانشجویان بین‌المللی احترام می‌گذارند.
زبان انگلیسی زبان تحصیل در اکثر دانشگاه‌های قبرس انگلیسی است که زبانی بین‌المللی و پرکاربرد است.
امکان کار پس از فارغ‌التحصیلی با مدرک دندانپزشکی قبرس می‌توانید در این کشور و یا سایر کشورهای اروپایی کار کنید.
شرایط آب و هوایی مناسب قبرس از آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل برخوردار است.
امنیت بالا قبرس از جمله کشورهای امن جهان با نرخ جرم و جنایت پایین است.
امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی با ویزای دانشجویی قبرس می‌توانید به سایر کشورهای اروپایی نیز سفر کنید.
وجود دانشگاه‌های معتبر دانشگاه‌های قبرس در رشته دندانپزشکی از رتبه‌بندی و اعتبار خوبی در سطح بین‌المللی برخوردار هستند.

فایل صوتی معرفی معتبرترین دانشگاه های قبرس شمالی 

دانشگاه های دندان پزشکی قبرس مورد تایید وزارت بهداشت

همانطور که میدانید، قبل از اقدام برای انتخاب دانشگاه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس، باید دانشگاه هایی را بشناسید که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. چون اگر مایل باشید پس از اتمام دوره تحصیلات خود به ایران برگردید و به عنوان یک دندانپزشک به کار مشغول شوید، باید مدرک تحصیلی شما توسط وزارت بهداشت تایید شود.

دانشگاه های زیادی این رشته را ارائه می دهند. با این حال، تمامی این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. دانشگاه university of Cyprus یا UCY، دانشگاه نیکوزیا و دانشگاه Neat East University Factory of Medicine تنها دانشگاه های جمهوری قبرس هستند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند.

این دانشگاه ها همچنین از بهترین و باکیفیت ترین دانشگاه های قبرس هستند که رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند. دانشگاه university of cyprus دارای دانشکده های علوم انسانی، پزشکی، علوم اجتماعی و آموزش و پرورش، علوم خاص و کاربردی، مهندسی، اقتصاد و مدیریت و Letters می باشد. از آنجا که این دانشگاه در قبرس جنوبی قرار گرفته است، باید برای تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنید.

آشنایی با قبرس و دلایل ایده ال بودن این کشور برای دانشجویان 

انواع رشته های دندانپزشکی در قبرس

از محبوب ترین و متمرکزترین شاخه های رشته دندانپزشکی در قبرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دندانپزشکی عمومی: طول مدت این دوره، 5 سال است و پس از اتمام، یک مدرک کارشناسی جراحی دندان یا BDS به فارغ التحصیلان اعطا می شود.

جراحی دندان

ایمپلنتولوژی

متخصص جراحی و بیماری های دهان، فک و صورت

پرسنل مراقبت دهان و دندان یا MDSP

تصویری از جراحی دندان در قبرس

 

اخذ پذیرش دندانپزشکی در قبرس

پایین تر بودن شهریه دانشگاه های قبرس، بالا بودن اعتبار مدارک دانشگاه ها، اجازه کار دانشجویی، بالا بودن کیفیت زندگی و سرعت بالای روند پذیرش از دانشگاه های این کشور، از جمله مهم ترین دلایلی است که باعث شده در چند سال اخیر دانشجویان ایرانی زیادی جمهوری قبرس را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب نمایند. طول دوره تحصیل دندانپزشکی در قبرس معمولا بین 5 تا 6 سال است که شامل 300 واحد درسی در 10 ترم می شود.

دانشجوی دندانپزشکی مشغول اموزش

در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توان برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس اقدام کرد. یکی از مهم ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در قبرس، داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 است. علاوه بر این، دانشجو باید در دروسی مانند شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضی از نمره های بالایی برخوردار باشد. برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس، نیازی به شرکت در امتحان ورودی نخواهد بود و تنها داشتن مدرک زبان و نمرات بالا کافی است.

ما در امیرال اینوستمنت چگونه پذیرش شما را برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس دریافت میکنیم؟

بورسیه‌های دندانپزشکی در قبرس شمالی

به طور کلی می توان گفت از ابتدای تحصیل دندانپزشکی در قبرس به دانشجویان بورسیه تحصیلی اعطا نمی شود. در واقع دانشگاه های جمهوری قبرس یک سری تخفیفات را در شهریه های دانشگاه ها برای دانشجویان در نظر گرفته اند که به کاهش هزینه های دانشجو کمک زیادی می کند. این تخفیف ها در شهریه دانشجویانی اعمال می شود که از سوابق درخشان و نمرات بالایی برخوردارند.

برخی از دانشگاه های قبرس، بورسیه هایی را برای دانشجویان برتر خود در نظر گرفته اند که شرایط ویژه ای دارد. به عنوان مثال، دانشگاه EUC برای دانشجویانی که در حال تحصیل هستند و نمرات B یا بالاتر را کسب می کنند، 15 درصد بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است. با این حال، دانشگاه EMU برای دانشجویان بین المللی در حال تحصیل، در تمامی رشته های تحصیلی از جمله پزشکی و دندانپزشکی، تا50 درصد بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است نکته مهم در این بین این هست که هرچه یک دانشجو صلاحیت و سوابق تحصیلی بهتری داشته باشد شانس دریافت بورسیه برای او بلا تر می رود.

همچنین اجازه کار دانشجویی در قبرس شمالی برای دانشجویان خارجی وجود داشته و شما می توانید بخشی از هزینه تحصیل خود را از این طریق تامین کنید.

دانشجویان داندانپزشکی در حال تحصیل

شرایط خوابگاه‌های دندانپزشکی در قبرس شمالی

قبرس شمالی از کشورهایی است که بهترین، مدرن ترین و باکیفیت ترین خوابگاه ها را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. کلیه خوابگاه های قبرس شمالی ازامکاناتی مانند اینترنت پرسرعت 24 ساعته، امنیت بالا ، تلفن، خشکشویی، تهویه هوا، یخچال و خدمات نظافتی برخوردارند. از دیگر ویژگی های کم نظیر خوابگاه ها در قبرس شمالی، هزینه آنهاست. می توان گفت هزینه خوابگاه های قبرس شمالی در مقایسه با هزینه خوابگاه در دیگر کشورهای اروپایی، پایین تر است.

این خوابگاه ها معمولا در فاصله کمی از دانشگاه قرار دارند و دانشجویان رشته دندانپزشکی در قبرس دچار مشکل نمی شوند. به طور متوسط هزینه ای که باید برای خوابگاه در قبرس شمالی بپردازید، حدود 200 تا 300 دلار به صورت ماهانه است. خوابگاه ها به صورت سوئیت های سه نفره، اتاق یک نفره، اتاق دو نفره و اتاق 4 نفره وجود دارند که دانشجویان می توانند با توجه به وضعیت خود، یکی را انتخاب کنند.

تمام دانشجویان بین المللی در حال تحصیل دندانپزشکی در قبرس می توانند از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنند. برای اینکار، ابتدا باید مراحل ثبت نام و دریافت پذیرش از دانشگاه را طی کنید. سپس با امور خوابگاهی دانشگاه تماس گرفته و فرم مربوط به خوابگاه را تکمیل کنید. برای اقامت در خوابگاه های دانشجویی در قبرس شمالی، باید مدارکی از قبیل کپی پاسپورت، نامه اخذ پذیرش از دانشگاه، کپی شناسنامه، رسید پرداخت وجه و نامه امضا شده قوانین و مقررات خوابگاه را ارائه دهید.

مطالعه بیشتر : تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

کار پس از تحصیل دندانپزشکان در قبرس شمالی

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در قبرس و اقامت پس از تحصیل در این کشور را دارید، بهتر است بدانید این کشور از نرخ بیکاری پایین و مناسبی برخوردار است. دانشجویان در حین تحصیل به مدت، 20 ساعت در طول هفته اجازه کار دارند. همچنین خوب است که بدانید که دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند، این امکان را دارند که به طور مستقیم به کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود اشتغال پیدا کنند.

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در قبرس، این فرصت را دارند که کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود در قبرس پیدا کنند و به کسب درامد از ان بپردازند. در واقع متقاضی باید کارفرمایی را پیدا کند که برای او دعوت نامه کاری بفرستند. در صورتی که متقاضی بتواند کارفرمایی پیدا کند و روند اشتغال خود را اغاز کند قدم بعدی برای او دریافت اقامت دائم و شروع زندگی در این کشور می باشد

همچنین به عنوان یک دانشجوی خارجی حتما نکات گفته شده در ادامه مقاله را در نظر بگیرید تا بتوانید پروسه مهاجرت تحصیلی خود را با موفقیت بیشتری به اتمام برسانید. توصیه ما به دانشجویان خارجی این است که از چند ماه پیش از اتمام تحصیل خود حتما خود را برای پیدا کردن شغل و کارفرما مناسب اماده کنند و به جستجوی شغل مناسب برای خود در بازار کار این کشور بپردازند تا پس از فارغ التحصیلی با سرعت بیشتری شروع به درامد زایی کرده و پروسه دریافت اقامت خود را هم با سرعت بیشتری طی کنند.همچنین اگر موضوع مهاجرت کاری به قبرس شمالی ویا ثبت شرکت در قبرس شمالی برای شما دارای اهمیت می باشد می توانید مقاله مرتبط با همین موضوع را مطالعه بفرمایید .

تمرین یک دانشجوی دندان پزشکی در دانشگاهی در قبرس

کار پس از تحصیل دندانپزشکان در قبرس شمالی

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در قبرس و اقامت پس از تحصیل در این کشور را دارید، بهتر است بدانید این کشور از نرخ بیکاری پایینی برخوردار است. دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار به مدت 20 ساعت در طول هفته را دارند.

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در قبرس، این فرصت را دارند که کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود در قبرس پیدا کنند. در واقع متقاضی باید کارفرمایی را پیدا کند که برای او دعوت نامه کاری بفرستند. همانطور که گفته شد امادگی برای جستجوی شغل پیش از پایان تحصیل از مهم ترین اقدامات شما پیش از اتمام تحصیلات تان می باشد

مسئله دیگر درمورد کار پس از تحصیل رشته دندانپزشکی در قبرس، این است که اگر دانشجویان بتوانند پیش از اتمام تحصیل شغلی مرتبط با رشته خود پیدا کنند علاوه بر امکان کسب درامد این امکان را دارند که رزومه خود را تقویت کرده و شانس پیدا کردن شغل با سرعت بالاتر پس از اتمام تحصیل را بالا ببرند.

مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

انتخاب یک کشور برای ادامه تحصیل، یکی از مهم ترین و بزرگ ترین انتخاب های یک فرد در طول زندگی محسوب می شود. این انتخاب می تواند زندگی فرد را برای همیشه دستخوش تغییراتی کند. پس بهتر است قبل از هر اقدامی، ابتدا مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی را بررسی کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. از جمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– پایین تر بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با کشورهای اروپایی

– امکانات مدرن و پیشرفته دانشگاه ها از قبیل تجهیزات تخصصی دندانپزشکی

– فراهم بودن امکان تحصیل بدون نیاز به گرفتن ویزا

– امکان دریافت اقامت قبرس شمالی بعد از گذراندن 5 سال تحصیل دندانپزشکی در قبرس

– امکان دریافت ویزای همراه

از مهم ترین معایب تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

– سایز اقتصاد کوچک تر نسبت به برخی کشورهای اتحادیه اروپا 

– دشواری های پیدا کردن کار پس از تحصیل در صورت نداشتن تخصص کافی 

– کم بودن بورسیه های دندانپزشکی در مقایسه با دیگر رشته ها

– پایین تر بودن اعتبار مدارک قبرس شمالی از دانشگاه های دیگر کشورها اتحادیه اروپا

به طور کلی می توان گفت برای علاقه مندان به رشته دندان پزشکی تحصیل دندانپزشکی در قبرس گزینه مناسبی می باشد زیرا برای تحصیل در این کشور، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی نخواهید داشت هزینه تحصیل شما پایین تر بوده و از امکانات رفاهی  و دانشجویی مناسبی برخوردار می شوید.

 

5 پاسخ

  1. مدرکی که بعد از فارغ التحصیلی توی این رشته بگیریم ارزش داره ؟ دانشگاه های دندان پزشکی قبرس مورد تایید ایران هستند و بعد از تحصیل امکان کار در ایران هست؟

  2. تو قبرس شمالی برای تحصیل هیچ محدودیت سنی وجود نداره اما متاسفانه برای رشته های پزشکی دندانپزشکی و پیراپزشکی محدودیت سنی ، نهایت تا 30 سال گذاشتن ایا این درسته ؟

    1. سلام دوست عزیز ، با اینکه محدودیت سنی برای تحصیل در قبرس شمالی وجود ندارد ولی سن ورودی برای رشته های پزشکی ،دندانپزشکی و پیراپزشکی نهایت 30 سال است .

    1. سلام وقت بخیر . امکانات تغییرات در هزینه ها وجود داره اما نه به شکل زیاد و تغییرات بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی