دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در قبرس

آیا شما هم به دنبال تحصیل در قبرس هستید؟ حتما می دانید که انتخاب دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس مسئله ای مهم و پر اهمیت به حساب می آید. مسئله ای که عدم توجه به آن مشکلات جدی را برای افراد ایجاد خواهد کرد. در صورتی که شما به دنبال مهاجرت تحصیلی به قبرس می باشید و به این موضوع فکر می کنید که پس از تحصیل در ایران امکان کار را داشته باشید می توانید ضمن مطالعه این مقاله با همکاران ما به شماره تماس  00905338890738  تماس حاصل فرمایید و از مشاوره دقیق انها استفاده کرده و با اطمینان بیشتری برای تحصیل اقدام کنید.

در حال حاضر  دانشگاه مدیترانه شرقی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد .(با این حال به دلیل تغییرات مستمر در قوانین و شرایط جاری لطفا حتما پیش از ثبت نام در دانشگاه های فوق با همکاران ما در رابطه با اعتبار دانشگاه های ذکر شده مشورت بفرمایید) 

همچنین بر اساس اعلام مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت :

نظر به اينكه برخي دانشگاهها از جمله دانشگاه NEU قبرس و Lodz Medical of University لهستان، به دليل عدم
رعايت الزامات و استانداردهاي مورد نظر وزارت بهداشت، بر اساس مصوبات شورايعالي براي سال تحصيلي 2025-2024 از
ليست دانشگاههاي مورد تاييد خارج شده است، لذا متقاضيان ادامه تحصيل بايستي به اين موضوع توجه داشته باشند كه
شروع به تحصيل در دوره اصلي در اين دانشگاهها و هر دانشگاه خارج از ليست مورد تاييد، براي سال تحصيلي مذكور مورد
تاييد نمي باشد .

همچنین پیشنهاد میکنیم ویدیو زیر را جهت آشنایی کامل با مراحل ورود و تحصیل در دانشگاه های قبرس مشاهده بفرمایید.

سوالات متداول در رابطه با دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت در قبرس شمالی

1-سوال :در زمان انتخاب دانشگاه چه معیارهایی را باید مدنظر قرار دهیم ؟

پاسخ :از مهم ترین معیارها برای انتخاب دانشگاه در قبرس میتوان به مورد تایید بودن یا نبودن آن دانشگاه توسط وزارت بهداشت و علوم ایران ، بررسی رتبه بندی دانشگاه ها ، بررسی نظرات دانشجویان و فارغ التحصیلان ، امکانات و برنامه های آموزشی دانشگاه ،هزینه های تحصیل و خوابگاه و همچنین زبان تحصیل اشاره کرد .

برای اطمینان از امکان کار با مدرک خود در ایران حتما باید از دانشگاه هایی استفاده کنید که توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفته اند. البته که متقاضیان تحصیل در قبرس برای بررسی دانشگاه ها معمولا با یک سوال خاص مواجه می شوند: منظور از مورد تایید بودن دانشگاه چیست؟

ورودی دانشگاه مدیترانه شرقی

در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس مراکز شناخته شده و معتبری به حساب می آیند که از نظر وزارت بهداشت ایران مدرک با ارزشی دارند. پس از اتمام تحصیلات در قبرس، شما می توانید مدرک خود را برای کار و استخدام شدن در ایران مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که دانشگاه مد نظر شما در لیست دانشگاه های مذکور نباشد، احتمال اینکه با مشکلات جدی مواجه شوید افزایش پیدا خواهد کرد. پس، برای تحصیل در قبرس در ابتدا شما باید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در قبرس شمالی را مد نظر قرار دهید. امروز ما قصد داریم تا در همین مورد با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

مطالعه بیشتر : دانشگاه بین المللی قبرس

اسامي دانشگاههاي مورد تایید قبرس

 بیایید تا کارمان را با بررسی دقیق لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شروع کنیم. به صورت کلی، در قبرس یک سری دانشگاه های خاص وجود دارند که مدرک آنها از نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت معتبر هستند. این مدارک می توانند روند کار و استخدام در ایران را تحت تاثیر خود قرار دهند. تحصیل در قبرس شمالی مزایای زیادی را به همراه دارد. هزینه ای که شما باید برای تحصیل در این کشور پرداخت کنید معقولانه بوده و همین مسئله هم باعث شده تا افراد برای تحصیل با مشکلی مواجه نشوند. دانشگاه مدیترانه شرقی یا EMU یکی از اولین دانشگاه هایی است که مدرک آن از نظر وزارت علوم ارزش زیادی دارد و در حال حاضر تنها دانشگاه قبرس می باشد که مدرک ان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم می باشد. این دانشگاه که از نظر رتبه علمی در رده های مطلوبی قرار گرفته است می تواند خدمات خود را به صورت تضمینی در اختیار متقاضیان قرار دهد. به خاطر داشته باشید که دانشگاه مدیترانه شرقی ویژگی های مثبت زیادی را نیز در خود جای داده است. از جمله این ویژگی ها می توان به داشتن امکانات گسترده، رفاه خوب، هزینه معقولانه و اساتید حرفه ای اشاره کرد. با تحصیل در این دانشگاه شما به راحتی می توانید سطح معلومات خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.همچنین دانشگاه خاور نزدیک دیگر دانشگاه این کشور است که در حال حاضر مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.  

جدول اسامی برخی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت در قبرس (برای بررسی بیشتر حتما با همکاران ما در تماس باشید)

نام دانشگاه

آدرس

تلفن

دانشگاه های خاور نزدیک (مورد تایید وزارت بهداشت)

Yakın Doğu Üniversitesi / Yakın Doğu Bulvarı Lefkoşa, KKTC

903926301111+

دانشگاه مدیترانه شرقی مورد تایید وزارت علوم ایران

İsmet İnönü Bulvarı, Gazimağusa

 903922236464+

تصویری از دانشگاهemu

نام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در قبرس

در اینجا هم ذکر این نکته لازم است که در حال حاضر دانشگاه مدیترانه شرقی تنها دانشگاه مورد قبول وزرات بهداشت ایران می باشد. این دانشگاه هم که در دسته دانشگاه های معروف و شناخته شده بین المللی قرار می گیرد امکانات گسترده زیادی را در خود جای داده است. این دانشگاه می تواند برای رشته های پزشکی، پیراپزشکی یا مهندسی مورد استفاده قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که این دانشگاه شرایط پذیرش مناسبی داشته و متقاضیان برای تحصیل در آن می توانندتصمیم گیری کرده و خود و یا با کمک مشاوران تحصیلی پذیرش را دریافت کنند. پس، اگر شما هم به دنبال تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در قبرس هستید، می توانید در این دانشگاه تحصیل بفرمایید. 

مزیت های تحصیل در قبرس شمالی چیست؟

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در قبرس جدا از موارد ذکر شده، لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس یک سری دانشگاه دیگر را نیز در خود جای داده است. دانشگاه تکنولوژی قبرس یکی از همین مراکز مورد تایید به حساب می آید. دانشگاه تکنولوژی قبرس یا CUT، یکی از دانشگاه های دولتی جمهوری قبرس به حساب می آید. این دانشگاه در شهر لمپسوس واقع شده است. به خاطر داشته باشید که این دانشگاه بیشتر بر روی تکنولوژی و رشته های مهندسی تمرکز دارد. این دانشگاه با استفاده از رشته های خاصی همچون مهندسی پزشکی همواره به دنبال ارتقا سطح کیفیت تجهیزات موجود در جهان می باشد. دیگر مورد از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس مربوط به دانشگاه نیکوزیا می باشد. دانشگاه نیکوزیا در پایتخت قبرس قرار گرفته است.

نکات مهم تحصیل در قبرس شمالی

این شهر بر روی جلگه مساریا قرار گرفته و شهر زیبایی به حساب می آید. به خاطر داشته باشید که دانشگاه نیکوزیا همواره از به روز ترین تجهیزات آموزشی استفاده می کند تا خدمات خود را در اختیار متقاضیان قرار دهد. این دانشگاه امکانات گسترده ای داشته و همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از آن اهمیت زیادی هم پیدا نماید. این دانشگاه برای برخی از افراد بورسیه تحصیلی در نظر گرفته و همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از آن برای تحصیل اهمیت زیادی پیدا نماید. به خاطر داشته باشید که این دانشگاه اروپایی به عنوان یکی از محبوب ترین دانشگاه های قبرس شناخته شده است.

مطالعه بیشتر : تحصیل داروسازی در قبرس شمالی

4 پاسخ

  1. خوبی رشته هایی که مورد تایید وزارت بهداشت قبرس قرار میگیرن اینه که بعد از فارغ التحصیلی میشه برای ادامه تحصیل بی درد سر به هر کشور اروپایی که دوست داری مهاجرت کنی

  2. میخوام تو دانشگاه ciu دکتری داروسازی بخونم نمیدونم مورد تایید ایران هست یا نه؟

    1. سلام و سپاس از همراهی شما ، در حال حاضر تنها دانشگاه های خاور نزدیک مورد تایید وزارت بهداشت و دانشگاه مدیترانه شرقی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد.

  3. ایا دانشگاه هایی که عنوان کردین همه رشته هاشون مورد تایید هست یا محدودیتی در این زمینه وجود داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی