ساحل یک شهر در قبرس شمالی

همه چیز درباره هزینه زندگی در قبرس شمالی

بسیاری از افرادی که تمایل دارند به قبرس شمالی سفر یا مهاجرت کنند به دنبال بررسی هزینه زندگی در قبرس شمالی می باشند. این افراد با برآورد این هزینه ها بهتر می توانند تصمیم گرفته و مهاجرت خود را آغاز کنند. در نظر داشته باشید که قیمت مسکن جزو هزینه های اصلی و اساسی در زمان مهاجرت می باشد. افرادی که می خواهند به قبرس شمالی مهاجرت کنند، همواره به دنبال مشخص کردن قیمت مسکن در این منطقه هستند. قیمت مسکن در قبرس شمالی با توجه به شرایط مختلف متفاوت می باشد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید ویلا خریداری کنید، باید قیمت بیشتری نسبت به آپارتمان بپردازید. مناطق مختلفی نیز در قبرس شمالی وجود دارند که در صورت انتخاب هر کدام از این مناطق، شما باید هزینه بیشتری برای خرید ملک بپردازید.همچنین هستند افرادی که به دنبال اجاره خانه در قبرس شمالی برای شروع زندگی خود در ان هستند که چنانچه شما هم بین ان دسته از افراد می باشد پیشنهاد میکنم مقاله ما در همین زمینه را مطالعه بفرمایید و یا برای دریافت مشاوره با همکاران ما در تماس باشید.

تصویری از قبرس شمالی

قیمت مسکن در قبرس شمالی چقدر است؟

اگر شما قصد خرید ملک در قبرس شمالی را داشته باشید باید مبلغی برابر با ۴۰۰ هزار یورو برای یک ویلای ۱۷۰ متری بپردازید. در منطقه پروتاراس هزینه کمی افزایش پیدا می‌ کند و شما برای ویلایی با متراژ حدودا ۲۰۰ متر باید مبلغ ۴۵۰ هزار یورو پرداخت نمایید. حال مناطقی وجود دارند که قیمت خرید ویلا در این مناطق بیشتر از دو منطقه قبلی می باشد. به عنوان مثال منطقه آیاناپا جزو مناطق گران در زمینه خرید مسکن است. اگر شما بخواهید یک ویلای حدود ۴۰۰ متر مربعی در این منطقه خریداری کنید باید مبلغی برابر چهار میلیون و پانصد هزار یورو بپردازید.

منطقه ای به نام منطقه لیماسول نیز وجود دارد که برای خرید ویلا ۱۸۰ متر مربعی افراد باید مبلغی برابر با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بپردازند تا در این منطقه صاحب یک خانه ویلایی زیبا شوند. اما قیمت آپارتمان در مناطق مختلف قبرس شمالی متفاوت می باشد. به عنوان مثال در منطقه پاپوس خرید آپارتمان دو خوابه برابر با ۱۵۰ هزار یورو است. در منطقه فاماگوستا یک آپارتمان دو خوابه مبلغی برابر با ۱۰۰ هزار یورو دارد. در نظر داشته باشید خرید آپارتمان کاری عاقلانه می باشد زیرا شما باید هزینه کمتری برای آن بپردازید.

مطالعه بیشتر : خرید ویلا در قبرس شمالی

میزان حقوق و دستمزد در قبرس شمالی چقدر است؟

یک موضوعی که ممکن است ذهن افراد را درگیر کند، میزان حقوق و دستمزد در قبرس شمالی می باشد. در نظر داشته باشید پاسخ به این پرسش بسیار مهم است زیرا افرادی که به قبرس شمالی مهاجرت می‌ کنند باید بتوانند درآمد خوبی داشته تا از پس هزینه زندگی در قبرس شمالی بر بیایند. به طور کلی متوسط درآمد در قبرس شمالی بین ۳۵۰ تا ۶۵۰ دلار می‌ باشد. اگر بخواهید این مبلغ را به لیر تبدیل کنید معادل ۶ هزار تا ۱۲ هزار لیر می شود.  البته میزان حقوق بستگی به شغل افراد دارد. هر چقدر شغل افراد تخصصی تر باشد، میزان درآمد آن ها نیز افزایش پیدا می‌ کند. طبیعی است که هر مقدار تخصص بیشتری در کار خود داشته باشید و بازار این کشور تقاضای بیشتری برای تخصص شما داشته باشد شما شانس بیشتری برای دست یابی به درامد های بالاتر را پیدا میکنید. 

تصویری از قبرس شمالی

میزان مالیات در قبرس شمالی چقدر است؟

مالیات در قبرس شمالی جزو هزینه هایی می باشد که می بایست در زمان برنامه ریزی های مالی در نظر گرفته شود. شما با دانستن درصد مالیات می توانید هزینه های خود را برآورد کرده و در پایان ماه کل درآمد خود را محاسبه نمایید. در نظر داشته باشید که اگر درآمد شما ماهانه بالاتر از مبلغ ۴۰۰ دلار باشد، شامل ۱۰ درصد مالیات می شود. اگر درآمد شما از این عدد افزایش پیدا کرده و به مبلغی بالاتر از ۳۰  هزار لیر برسد، درآمد شما شامل ۳۷ درصد مالیات خواهد شد. در نظر داشته باشید که این مالیات‌ ها بسیار اهمیت دارند زیرا می توانند بر میزان درآمد کلی شما تاثیر مستقیم بگذارند.

مقایسه هزینه های قبرس شمالی و جنوبی

بسیاری از افراد قبل از مهاجرت به قبرس شمالی و جنوبی شک دارند و نمی دانند کدام یک را برای مهاجرت انتخاب نمایند.

درادامه این مقاله می خواهیم تفاوت های قبرس شمالی و جنوبی را برای شما عنوان کرده و هزینه زندگی در قبرس شمالی و هزینه زندگی در قبرس جنوبی را بیان کنیم تا شما بهتر بتوانید در این زمینه تصمیم بگیرید. در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی به میزان قابل توجهی کمتر می باشد. اگر می خواهید یک مقصد ارزان برای مهاجرت و سفر انتخاب کنید، قبرس شمالی یک انتخاب بسیار عالی و مناسب می باشد. شما می توانید با هزینه ای بسیار پایین به این منطقه رفته و از زیبایی های آن استفاده کنید همچنین در نظر داشته باشید که اقتصاد قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی ثبات بیشتری دارد. مقررات این منطقه دقیقاً مطابق با اتحادیه اروپا می باشد.

همچنین اگر می خواهید بعد از مهاجرت کسب و کار خود را شروع کنید، پیشنهاد ما به شما قبرس شمالی می باشد. قبرس شمالی از سیاست های ملایم تری برخوردار است و برای شروع کسب و کار گزینه مناسبی می باشد.  نیکوزیا پایتخت قبرس می باشد و نسبت به شهرهای دیگر قبرس جنوبی گران تر می باشد. البته برای گرفتن تصمیم نهایی برای اینکه کدام مقصد را برای زندگی انتخاب کنید باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیری و به همین منظور به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی را مطالعه بفرمایید.

به طور کلی اگر قصد تحصیل و یا شروع کسب و کار را دارید، پیشنهاد ما به شما قبرس شمالی می باشد چرا که علاوه بر امکانات تحصیلی و کاری میتوانید  از زیبایی های منطقه استفاده کرده و اوقات فراغت خوبی را بگذرانید، پیشنهاد ما به شما قبرس شمالی است. هزینه زندگی در قبرس شمالی بسیار کمتر و منطقی تر از قبرس جنوبی می باشد.

ساحل یک شهر در قبرس شمالی

حقوق و دستمزد و بازار کار در قبرس شمالی

همانطور که در مطالب بالاتر عنوان کردیم حداقل دستمزد در قبرس شمالی بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار می‌ باشد. هر چقدر کار افراد تخصصی تر باشد، این میزان افزایش پیدا کرده و درآمد آن ها نیز بیشتر می‌ شود. در نظر داشته باشید شما برای کار کردن در قبرس شمالی باید مجوز های اولیه را دریافت نمایید تا بتوانید اجازه کار داشته و در این منطقه شروع به فعالیت کنید. مهمترین مشاغلی که در قبرس شمالی از بازار کار خوبی برخوردار می باشند شامل: آرایشگری و زیبایی، آژانس های مسافرتی، ساختمان سازی، خدمات تفریحی، معاملات املاک، دامداری و کشاورزی، هتلداری، رستوران، صادرات و واردات و مشاغل مالی می باشند. اگر شما در یکی از این مشاغلی که عنوان شد مشغول به کار شوید، می توانید نسبت به آینده شغلی خود امیدوار بوده و با گذشت زمان از درآمد خوبی برخوردار شوید.

 نرخ بیکاری در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر می باشد. این یک آمار بسیار خوب برای افرادی است که می خواهند به این منطقه مهاجرت کنند. در نظر داشته باشید قبل از مهاجرت باید با حقوق و دستمزد و بازار کار و هزینه زندگی در قبرس شمالی  به صورت کامل آشنایی پیدا کنید تا در صورت لزوم بتوانید تصمیمی درست و عاقلانه بگیرید.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی شامل هزینه تحصیل نیز می باشد. افرادی که به این منطقه مهاجرت می کنند همواره نگرانی در رابطه با تحصیل فرزندانشان دارند. در نظر داشته باشید که در هر مقطع، هزینه تحصیل متفاوت می‌ باشد. اگر شما خودتان قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید و می خواهید برای تحصیل در قبرس اقدام کنید، باید سالانه مبلغی حدود ۳ هزار یورو تا ۱۳ هزار یورو بپردازید. این تفاوت قیمت به خاطر رشته ها و دانشگاه‌ های مختلف درون این منطقه می‌ باشد. هر چقدر رشته شما عملی تر و تخصصی تر باشد، شما باید هزینه بیشتری را برای ادامه تحصیل بپردازید. هزینه تحصیل در مقاطع بالاتر و مقاطع تکمیلی بین پنج هزار یورو تا ده هزار یورو می باشد. بستگی دارد که شما در چه مقطعی  ادامه تحصیل دهید.

یک تصویر از قبرس شمالی

تمام این مقاطع با توجه به رشته تحصیلی شما دارای هزینه های متفاوتی هستند. قبرس شمالی نیز دارای دانشگاه های بسیار خوبی می باشد. در نتیجه شما دیگر نگرانی در رابطه با اتمام تحصیلات خود و فرزندانتان نخواهید داشت زیرا می توانید در این دانشگاه به تحصیل پرداخته و آینده شغلی و کاری خود را نیز تضمین کنید.

هزینه مواد غذایی در قبرس شمالی

یکی از هزینه های زندگی در قبرس شمالی هزینه مواد غذایی می باشد که همانطور که چیش تر ذکر شده به طور میانگین عددی در حدود 300 یورو به ازای هر شخص می باشد. هرچند شما با به کارگیری برخی ترفندها این هزینه‌ ها را تا حدود زیادی کاهش دهید. افراد با تهیه غذای محلی و میوه و سبزیجات محلی می‌ توانند علاوه بر قیمت بسیار پایین از کیفیت بالای آن ها نیز برخوردار شوند.

لازم به ذکر است کههزینه مواد غذایی در قبرس شمالی در مقایسه باکشورهای اروپایی و مدیترانه ای بسیار به صرفه تر می باشد.

هزینه حمل و نقل در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی شامل حمل و نقل نیز می باشد. در این منطقه وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد که افراد می‌ توانند از این وسایل استفاده کرده و با هزینه iv بسیار پایین رفت و آمد کنند. به عنوان مثال هزینه تاکسی در این منطقه بین ۳۰ تا ۵۰ لیر می باشد. البته هزینه استفاده از اتوبوس در قبرس شمالی کمتر است.همچنین امکان خرید خودرو در قبرس شمالی وجود داشته و اگر تمایلی به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ندارید خرید خودرو هم می تواند یک گزینه در درسترس و مناسب برای شما باشد.

هزینه تفریح در قبرس شمالی

افرادی که قصد سفر به قبرس شمالی را دارند می‌ توانند از تفریحات بسیار زیبای این منطقه استفاده کنند. به طور میانگین برای سفر به قبرس شمالی به مدت یک هفته افراد باید مبلغ ۱۵۰۰ دلار در نظر بگیرند تا بتوانند از تفریحات این منطقه استفاده کرده و سفری بسیار خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند. در نظر داشته باشید که قبرس شمالی در مقایسه با سایر مقاصد اروپایی از هزینه‌ های کمتری در رابطه با زندگی، خورد و خوراک، تفریح، حمل و نقل و … برخوردار می باشد.

یک مکان تفریحی در قبرس شمالی

هزینه خرید خودرو در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی شامل هزینه خرید خودرو نیز می باشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید هزینه خرید ماشین در قبرس شمالی نسبت به کشور ایران بسیار کمتر است. افراد می توانند با مبلغی حدود ۴ تا ۷ هزار دلار یک اتومبیل دست دوم بسیار مناسب را خریداری کنند. اگر این مبلغ را افزایش دهند می توانند ماشین های رده بالایی مانند بنز و بی ام و را خریداری کرده و از آن ها استفاده کنند. به طور کلی خرید ماشین در قبرس شمالی یک امکان بسیار عالی می باشد که ایرانیانی که به این کشور مهاجرت می کنند می توانند با هزینه بسیار پایین نسبت به ایران خرید خود را انجام دهند.

هزینه پوشاک و کفش در قبرس شمالی

یکی دیگر از هزینه های زندگی در قبرس شمالی، خرید پوشاک و کفش می باشد. در نظر داشته باشید یکسری از هزینه ها جزو هزینه‌ های الزامی می باشند که افراد نمی توانند از آن‌ ها چشم‌پوشی کنند و برخی هزینه ها مانند هزینه های خرید پوساک می تواند در ابتدای کار جز هزینه های قابل چشم پوشی برای شما باشد. پس بهتر است قبل از مهاجرت به تمام این موارد دقت کنید. به این صورت در زمان مهاجرت می توانید یک زندگی راحت و بدون دغدغه را پشت سر بگذارید. هزینه خرید پوشاک و کفش در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای دیگر اروپای بسیار پایین می باشد. می‌ توان گفت به طور کلی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی در قبرس شمالی بسیار پایین و منطقی است.

مطالعه بیشتر:ثبت شرکت در قبرس شمالی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی