تقویم قبرس شمالی

تقویم رسمی قبرس شمالی

در ادامه این مطلب به همه موارد مربوط به تقویم قبرس شمالی اعم از تعطیلات و ایام مهم در این کشور خواهیم پرداخت.

تقویم تعطیلات رسمی قبرس شمالی

لازم به ذکر است جدول فوق شامل تعطیلات رسمی در قبرس شمالی از سال 2023 تا 2024 می باشد.

تاریخ روز هفته مناسبت تعطیلات
1ژوئن دوشنبه تعطیلات سال نو
10 اپریل چهارشنبه تعطیلات ماه رمضان
11 اپریل پنجشنبه تعطیلات ماه رمضان
12 اپریل جمعه تعطیلات ماه رمضان
23 اپریل سه شنبه روز کودکان
1 می چهارشنبه روز کارگران
19 می یکشنبه جوانان و ورزش
16 ژوئن یکشنبه تعطیلات عید قربان
17 ژوئن دوشنبه تعطیلات عید قربان
18 ژوئن سه شنبه تعطیلات عید قربان
19 ژوئن چهارشنبه تعطیلات عید قربان
20 جولای شنبه روز صلح و ازادی
1 آگوست پنجشنبه روز مقاومت اجتماعی
30 اگوست جمعه روز پیروزی
15 سپتامبر یکشنبه تولد پیامبر
29 اکتبر سه شنبه روز ملی ترکیه

منبع :www.qppstudio.net

تقویم رسمی در کشور قبرس شمالی

قبرس شمالی از تقویم میلادی برای مسائل رسمی استفاده می‌کند. اما همچنین تقویم قمری نیز در مراسمات مذهبی و مرتبط با اسلام به کار می‌رود. این دو تقویم با هم تناسب خوبی دارند و نمایانگر تنوع فرهنگی این منطقه می‌باشند. تقویم رسمی در کشور قبرس شمالی پر از جشن‌ها و رویدادهای متنوع است و بر اساس سیستم تقویم میلادی می‌باشد.

تعطیلات رسمی قبرس شمالی (2)

 در این تقویم ۱۲ ماه میلادی وجود دارد و همانند سیستم معمول جهان، هفت روز در هر هفته است که شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل این کشور هستند. تقویم رسمی برای قبرس شمالی، همانند بسیاری از کشورها، به عنوان یک ابزار مهم برای یادآوری روزها و تاریخ رویدادها، فعالیت‌های رسمی و مذهبی در این منطقه محسوب می‌شود.

مطالعه بیشتر :قیمت خانه در قبرس شمالی

تقویم قبرس شمالی

تعطیلات رسمی در کشور قبرس شمالی

در تقویم رسمی قبرس شمالی، تعطیلات رسمی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: تعطیلات مذهبی و تعطیلات ملی. این تعطیلات مربوط به مناسبت ها و رویدادهای مهم است و فرصتی برای جشن‌های ملی، مذهبی و تفریحات فراهم می‌کنند. در ادامه به برخی از تعطیلات رسمی قبرس اشاره شده است.

تعطیلات مذهبی قبرس شمالی شامل عید قربان به مناسبت قربانی‌گذاری حضرت ابراهیم و عید مبارک رمضان به مناسبت پایان ماه شکرگزاری و عبادت است. روز گرامیداشت استقلال جمهوری قبرس و روز سال نو به عنوان تعطیلات ملی برای تقویم رسمی در کشور قبرس شمالی ثبت شده است.

مطالعه بیشتر :تفاوت ساعت ایران و قبرس

آیا تقویم رسمی قبرس شمالی با کشور ترکیه یکسان است؟

تقویم رسمی برای قبرس شمالی با کشور ترکیه یکسان و مشترک است. این تطابق به عنوان جوانب همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی بین کشور قبرس شمالی و ترکیه است. تنها مناسبت جداگانه قبرس شمالی در روز اول ماه می به عنوان روز جهانی کارگر است که تمامی کارفرمایان فعالیت خود را متوقف کرده و یک مهمانی بزرگ برای کارکنان خود در یکی از مناطق تفریحی جزیره برگزار می‌کنند.

مطالعه بیشتر :مهاجرت کاری به قبرس شمالی

مناسبت‌های مشترک در تقویم قبرس شمالی و ترکیه

بیستم جولای نماد آغاز عملیات صلح ترکیه در سال ۱۹۷۴ است. در این روز، سربازان ترکیه فعالیت‌های تروریستی سازمان ائوکا را به پایان رساندند و منطقه ای امن برای زندگی ترک‌ها و یونانی‌ها ایجاد کردند. پانزدهم نوامبر تاریخ اعلان استقلال جمهوری در تقویم رسمی قبرس شمالی است، یعنی اعلان یک جانبه استقلال ترک‌های قبرس از جمهوری قبرس که در این روز جشن‌ها و مراسم نظامی در نیکوزیا برگزار می‌شوند.

اول آگوست جشن تأسیس تی‌ام‌تی یا سازمان مقاومت به مناسبت ایستادگی در مقابل سازمان ائوکای یونانی برای جلوگیری از تقسیم جزیره بین یونان و ترکیه است.

سایر تعطیلات ملی در تقویم رسمی در کشور قبرس شمالی که با ترکیه مشترک است عبارتند از: ۲۳ آوریل روز ملی حاکمیت و روز کودکان، ۱۹ می روز یادبود فرود مصطفی کمال آتاتورک در سامسون و روز جوانان و ورزش است که این روز را به یاد آتاتورک و آغاز جنگ استقلال ترکیه جشن می‌گیرند، ۳۰ آگوست به یاد پیروزی در جنگ استقلال ترکیه و ۲۹ اکتبر روز جمهوری است.

تاریخ‌های مهم و مشترک در تقویم هجری برای هر دو کشور عید رمضان بیانگر پایان ماه روزه که مراتب تعطیلات سه روزه دارد، عید قربان که یک تعطیلی چهار روزه است و به مناسبت آمادگی حضرت ابراهیم در اطاعت  فرمان خدا می باشد.

تقویم رسمی قبرس شمالی نمایانگر هویت فرهنگی و تاریخی این ناحیه است. این تقویم، ابزاری است که روایت تاریخ، رویدادها و جشن‌های مختلف را به تصویر می‌کشد. در نهایت، تقویم رسمی‌ نه تنها یک ساختار زمانی است بلکه به عنوان یک میراث فرهنگی غنی و پویا نیز شناخته می‌شود. این تقویم، پیوندی مهم با گذشته، هویت ملی و زندگی روزمره مردم این منطقه دارد.

مطالعه بیشتر :دانشگاه دندانپزشکی قبرس مورد تایید ایران

مطالعه بیشتر :هزینه خوابگاه در قبرس شمالی

مطالعه بیشتر :اجاره آپارتمان در قبرس شمالی

مطالعه بیشتر :شهر اسکله قبرس شمالی

 

2 پاسخ

  1. آیا در قبرس اعیاد و مراسمات اقلیت های مذهبی هم تعطیل هستند؟

    1. سلام وقت بخیر ، در این کشور مراسمات مربوط به مسلمانان و همچنین مسیحی ها مطابق جدول ذکر شده برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی