دانشگاه خاور نزدیک قبرس

 دانشگاه خاور نزدیک قبرس یکی از دانشگاه های معتبر در مدیترانه میباشد که توانسته است با آموزش درست و استفاده از اساتید مجرب، سالانه فارغ التحصیلان زیادی را وارد بازار کار کند. به طوری که هم اکنون از بيش از 100 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. البته موضوعاتی مانند  تنوع رشته ای بالا، اعطای بورسیه 50 درصدی  و عدم نیاز به مدرک زبان برای پذیرش در همان ابتدا نیز در این زمینه کمک کرده اند.

شرکت امیرال اینوستمنت با کادر مجرب خود امادگی این را دارد که چنانچه شما قصد تحصیل در قبرس را دارید و یا نیاز به مشاوره در ارتباط این موضوع را دارا می باشید راهنمایی و مشاوره لازم را به شما ارائه دهد فلذا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس های00905338890738 و یا 09123493079 تماس حاصل فرمایید.

به شما پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر مراحل و روند تحصیل در دانشگاه خاور نزدیک و سایر دانشگاه های قبرس حتما ویدویو زیر را مشاهده بفرمایید

معرفی دانشگاه خاور نزدیک  قبرس شمالی

قبرس یا جمهوری قبرس یکی از جزایر پرجمعیت دریای مدیترانه و یکی از کشورهای خاورمیانه می باشد. این کشور جزیره ای که سومین جزیره پر جمعیت است، در شرق مدیترانه واقع شده و به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم میگردد.

 دانشگاه خاور نزدیک قبرس در قسمت شمالی این جزیره است.  قسمت شمالی ترک نشین و مسلمان می باشد و کشور ترکیه آن را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته است.  اما قسمت جنوبی، یونانی نشین بوده و عضو اتحادیه اروپا و یورو می باشد.  در قبرس شمالی همانطور که گفته شد به زبان ترکی صحبت می شود و پول رسمی، لیر ترکیه است.  در همین راستا در دانشگاه خاور نزدیک به زبان انگلیسی و ترکی تدریس انجام می گردد. اگرچه در بعضی از رشته ها شخص باید به زبان ترکی مسلط باشد. اما در کل دانشگاه بین المللی است و کسانی که مدرک زبان ندارند، بعد از ورود به دانشگاه، یک سال دوره زبان انگلیسی را می گذرانند.

دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی امکانات خوبی برای دانشجویان مهیا کرده و سعی شده است از اساتیدی برای تدریس دعوت شود که می توانند دانش دانشجویان را افزایش دهند و همین موضوع این دانشگاه را به گزینه ای جذاب در بین بهترین دانشگاه های قبرس بدل کرده است.  آب و هوای این جزیره معتدل مدیترانه ای می باشد و نیکوزیا شهری که دانشگاه خاور نزدیک در آن واقع شده، پایتخت این جزیره است. لذا دانشجویان در کنار تحصیل در یک دانشگاه معتبر، از امکانات این جزیره و آب و هوای خوب آن نیز می توانند بهره ببرند. لازم به ذکر است همسایگان قبرس کشورهای ترکیه،  سوریه،  اسرائیل، لبنان، غزه و یونان هستند. 

جدول مشخصات شهریه رشته های مختلف در دانشگاه NEAR EAST

رشته

شهریه سالانه (بورسیه 30 تا 75 درصد)

طول دوره تحصیلی (سال)

دندانپزشکی

7560

5

داروسازی

3700

6

مامایی

3190

4

فیزیوتراپی و پیراپزشکی

2800

4

مطالعه بیشتر : دانشگاه بین المللی قبرس

دانشجویان دانشگاه خاور نزدیک

تاریخچه دانشگاه خاور نزدیک قبرس

Near East University (NEU) بيش از 30 سال قدمت دارد. تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال 1988 باز می گردد. موسسه بین المللی می باشد و دانشکده های دندانپزشکی و داروسازی برای بار اول در این دانشگاه در قبرس شمالی تاسیس شدند.  JCI  از معتبرترین گواهینامه های اعتباربخشی بین المللی می باشد و کلینیک دندانپزشکی این دانشگاه جزو اولین کلینیک های خصوصی JCI  در دنیا است.  دانشگاه خاور نزدیک در حال حاضر به عنوان یک دانشگاه معتبر رتبه دار، با تلاش و ممارست موفق شده است عضو انجمن دانشگاه های اروپا و انجمن بین المللی آموزش مهندسی و انجمن بین المللی دانشگاه ها در یونسکو و… گردد.

فضای داخلی دانشگاه خاور نزدیک

رتبه دانشگاه خاور نزدیک قبرس چند است؟

EduRank  یک نظام رتبه بندی مستقل می باشد که سالانه با توجه عملکرد پژوهشی و تاثیر فارغ التحصیلان برجسته و…، دانشگاه های 183 کشور را ارزیابی می نماید. در این ارزیابی 14131 دانشگاه ارزیابی می شوند.  در همین راستا ارزیابی که در سال 2022 انجام شده است، دانشگاه خاور نزدیک قبرس رتبه 2595 را در بین این 14131 دانشگاه، کسب نموده است. این موضوع خود نشان می دهد این موسسه آموزشی نسبت به سایر دانشگاه ها چه خروجی مطلوبی داشته است.  

Near East University (NEU) در کشور قبرس نیز رتبه چهارم را دارا است.  لذا با توجه به اینکه دانشجویان برای تحصیل خود هزینه می کنند مهم است در دانشگاهی تحصیل کنند که رتبه خوبی را دارا می باشد. البته لازم به ذکر است در خود قبرس شمالی، دانشکده های دندانپزشکی و داروسازی تنها در این دانشگاه وجود دارند. بیمارستان این دانشگاه نیز در منطقه مدیترانه شرقی، مجهزترین بیمارستان آموزشی و همچنین تحقیقاتی می باشد. کتابخانه دانشگاه نیز مجهزترین کتابخانه مدیترانه شرقی است. این کتابخانه جامع  شاهد چدین کنفرانس بین المللی است.  تعداد مقالات چاپی از یک میلیون بیشتر است و تعداد منابع الکترونیکی کتابخانه بیشتر از 115 میلیون است. لذا با توجه به چنین امکاناتی، بار علمی و پیشرفت دانشجویان کاملا قابل انتظار است.

یک سالن کنفرانس در دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی

 

رشته های دانشگاه خاور نزدیک قبرس

دانشگاه خاور نزدیک قبرس NEU شاهد حضور دانشجویان در 220 رشته در مقطع لیسانس و 218 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. اگرچه برای ورود به رشته های مهندسی و و یا تحصیل پزشکی، شرط معدل در نظر گرفته شده است. به طوری که حداقل مدرک برای رشته های پزشکی 12، دندانپزشکی 16، مهندسی 14 و برای رشته های دیگر 13 است. لازم به ذکر است رشته های پزشکی 5 الی 6 ساله و لیسانس رشته های مهندسی و… 4 ساله است. دکتری نیز 3 الی 4 ساله می باشد.به شما پیشهاد می کنیم چنانچه قصد تحصیل رشته پزشکی در قبرس را دارید مقاله نوشته شده در زمینه تحصیل پزشکی در قبرس را مطالعه فرمایید.

 در ادامه باید اذعان کرد دانشگاه به همه رشته ها اهمیت میدهد. به نحوی که مرکز تحقیقات دانشگاه خاور نزدیک قبرس، هم اکنون شاهد فعالیت تحقیقاتی دانشجویان در رشته های نجوم، شیمی، پزشکی، فیزیک، معماری و…  است.

در صورتی که قصد دارید از مدرک اخذ شده در دانشگاه های خارج از کشور در ایران استفاده کنید می بایست اطمینان حاصل کنید که مدرک شما توسط وزارت علوم و یا وزارت بهداشت (برای دانشجویان رشته های پزشکی و پیرا پزشکی ) قابل تایید است فلذا به شما توصیه میکنیم تا مقاله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در قبرس را مطالعه فرموده و یا با همکاران ما در مجموعه امرال اینوستمنت جهت دریافت مشاوره دقیق و کامل در ارتباط باشید.

تصویری از دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل کارشناسی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل در دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی در تمامی مقاطع تحصیلی امکان پذیر می باشد. در همین راستا باید گفت دوره کارشناسی در این دانشگاه مانند ایران 4 سال است و تحصیل در رشته های متنوع این دانشگاه، امکان پذیر است. داوطلبین باید از دانشگاه مذکور پذیرش بگیرند و سپس با یک ویزای فرودگاهی به قبرس سفر نمایند. لازم به ذکر است ویزای فرودگاهی یک نوع ویزا برای سفر تجاری و تفریحی است که نیاز به مراجعه قبلی به سفارت ندارد و در مرز قابل اخذ می باشد. معمولا به صورت برچسب و یا مهر در پاسپورت است.  برای این ویزا زمان ورود و خروج ثبت میشود.

افراد متقاضی ادامه تحصیل به قبرس با این ویزا می توانند به قبرس بروند. مدرک زبان لازم نیست؛ زیرا در صورت تمایل یک سال میتوانند در دانشگاه خاور نزدیک قبرس، زبان بخوانند. در این دانشگاه در مقطع کارشناسی، دروس به دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس میشوند. البته در شهریه متفاوت هستند، شهریه ترکی کمتر است.  اگرچه در سطح کیفی تدریس تفاوتی وجود ندارد. لذا داوطلبین لازم است جهت اخذ پذیرش، مدارکی مانند دیپلم دبیرستان، نتایج آزمون های SAT   و ACT  و گواهینامه عمومی آموزش متوسطه GCSE  را آماده نمایند. لازم به ذکر است آزمونها و گواهینامه مذکور آزمونهایی برای سنجش مهارت و قدرت علمی دانشجویان می باشند و معتبر هستند.

تصویر یک سالن کنفرانس در دانشگاه خاور نزدیک

 

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه خاور نزدیک

در دانشگاه خاور نزدیک قبرس NEU تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تمامی رشته ها مهیا می باشد. این مقطع نیز همانند مقطع لیسانس به دو زبان انگلیسی و ترکی برگزار می گردد. دوره کارشناسی ارشد 2 ساله است؛ اما دوره یک ساله نیز برگزار می گردد؛ این دوره  به زبان ترکی است و تسلط به زبان ترکی برای دانشجویان الزامی می باشد. 

 افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه خاور نزدیک قبرس را دارند باید مدرک لیسانس خود با معدل 14 و یا مدرک  CGPA و همچنین مدرک آیلتس یا تافل را آماده نمایند.  به سبب وجود امکانات  زیاد در دانشگاه، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای تمامی دانشجویان آماده می باشد.

تصویر یک دانشجو ورزشکار در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل دکترا در دانشگاه خاور نزدیک

در دانشگاه خاور نزدیک قبرس، 5 دانشکده سالانه در مقطع دکتری اقدام به جذب دانشجو می کنند. این دانشکده ها شامل دانشکده علوم بهداشت،  دانشکده علوم جنایی، دانشکده علوم کاربردی، دانشکده علوم تربیتی و دانشکده علوم اجتماعی می باشند. دوره 4 ساله است و تسلط بر زبان ترکی برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی لازم است.  کسانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری در این دانشگاه را دارند، باید مدرک زبان تافل یا ایلتس داشته باشند. معدل دوره کارشناسی ارشد نیز باید حداقل 16 باشد.  لازم به ذکر است مقطع دکتری نیز به دو زبان انگلیسی و ترکی برگزار می شود و داوطلبین دوره های ترکی باید به این زبان مسلط باشند.

همچنین برای داوطلبین مقطع ارشد و دکتری، وجود دو توصیه نامه نیز لازم است.

دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی

دانشکده های دانشگاه خاور نزدیک قبرس

تنوع رشته در دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی بسیار بالا می باشد. در همین راستا در این دانشگاه حدود 20 دانشکده وجود دارد. به طوری که می توان به دانشکده روانشناسی، داروسازی، علوم بهداشتی، پزشکی، مهندسی، هنرهای نمایشی، دامپزشک، پرستاری، حقوق،  اقتصاد، علوم ارتباطات و دندانپزشکی و….  اشاره نمود. دانشکده دندانپزشکی و پزشکی همانطور که قبلا اشاره شد به واسطه بیمارستان و کلینیک دندانپزشکی مجهزی که دارند، جزو رشته هایی می باشند که دانشجویان می توانند مطمئن باشند در یکی از مجهزترین و تخصصی ترین دانشکده ها در اروپا درس می خوانند. در تمامی دانشكده ها تا مقطع دکتری تدریس انجام میشود. این دانشکده ها 220  بخش و برنامه دارند. همچنین قابل ذکر است در دانشگاه خاور نزدیک، 28 موسسه تحقیقاتی نیز وجود دارد.

تمامی این دانشکده ها از وجود اساتید و کادر مجرب و امکانات تحقیقاتی لازم همراه با منابع مطالعاتی متنوع، بهره می برند.

از جمله امکانات دیگری که دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی دارد، می توان به مهد کودک دانشگاه،  اداره پست، زمین های ورزشی همراه با امکانات ورزشی برای تمامی رشته ها، رستوران، فروشگاه،  استخر شنای المپیک با مساحت 27000 متر مربع، بیمارستان، بانک های بین المللی و کلوپ های دانشجویی، آژانس مسافرتی، خوابگاه و مرکز رادیو تلویزیون و…  اشاره نمود.

دانشکده معماری 

دانشکده آموزشی آتاتورک

دانشکده مهندسی عمران

دانشکده علوم و هنر 

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده ارتباطات

دانشکده مهندسی 

دانشکده اقتصاد و مدیریت 

دانشکده علوم و بهداشت

دانشگاه هنر و طراحی

مطالعه بیشتر:دانشگاه علوم بهداشت قبرس

شهریه و هزینه دانشگاه خاور نزدیک قبرس چقدر است؟

شهریه های دانشگاه خاور نزدیک قبرس به یورو اعلام می گردد. اگرچه این دانشگاه با دادن بورسیه به دانشجویان تا 50 درصد و در بعضی رشته ها مانند هتل داری تا 75 درصد و بسته های مقرون به صرفه 4400 یورویی کمک می کند شرایط مالی برای ادامه تحصیلی دانشجویان بهبود یابد. به طوری که دانشجویانی که بورسیه نگرفته اند با دریافت پکیج در کنار شهریه، هزینه مسکن و غذا نیز براشان مناسب می شود.  البته لازم به ذکر است رشته های پزشکی شانس کمتری برای دریافت بورسیه دارند؛ اما در مجموع می توان به طور متوسط به شهریه های زیر برای رشته های مختلف اشاره نمود.

 رشته های کارشناسی معمولا شهریه در حدود 5600 یورو دارند و اگر شخصی بورسیه بگیرد می تواند این شهریه را تا حدود 2800 یورو در سال کاهش دهد. هزینه شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای هر درس حدود 350 یورو می باشد. البته 5 درصد ارزش افزوده اضافه میگردد. این هزینه ها بعلاوه 170 یورو بابت فعالیت های اجتماعی، هزینه ثبت نام  به میزان 79 یورو(یک بار)  می شود. 200 لیر نیز یکبار بابت ورودی دریافت می گردد. برای دکترا نیز به ازای هر دوره 800 یورو به علاوه ارزش افزوده و هزینه 200 لیر ورودی و 400 یورو هزینه ثبت نام گرفته می شود.  هزینه شهریه دوره های پزشکی  نیز از 8600 یورو سالانه برای داروسازی و دامپزشکی تا   12600یورو  برای پزشکی و برای دندانپزشکی 11600یورو بدون بورسیه، متغیر می باشد.

همچنین ذکر این نکته لازم است که در امکان کار دانشجویی در قبرس شمالی فراهم بوده و شما از این راه نیز می توانید بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهید.

معرفی خوابگاه های دانشگاه خاور نزدیک قبرس

دانشگاه خاور نزدیک قبرس برای دانشجویان خود مجتمع بزرگ خوابگاهی در نظر گرفته است که 14 ساختمان داشته و در حدود 5000 نفر ظرفیت دارد. این خوابگاه ها دارای اتاق های یک نفره تا 4 نفره می باشند و کمی در امکانات متفاوت هستند. این تفاوت سبب تغییر در هزینه خوابگاه میگردد؛ اما در عمل بنابر استفاده از امکانات خوابگاه و سرویس های غذا، معمولا هزینه ای در حدود 80 الی 420 یورو در هر ماه را دارد. اگر بخواهیم این خوابگاه ها را بر اساس امکانات و هزینه تقسیم کنیم  باید به خوابگاه های اقتصادی، استاندارد و لوکس و همچنین سوئیت اشاره کنیم.

مطالعه بیشتر :خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

تصویر یک خوابگاه دانشجویی

شرایط پذیرش در دانشگاه خاور نزدیک قبرس چیست؟

دانشگاه خاور نزدیک قبرس NEU در طی این سالها با فراهم آوردن امکانات آموزشی و پژوهشی به روز و جذب هیات علمی مناسب، موفق شده است اعتبار لازم را کسب نماید. در همین راستا در حدود 27000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه بین المللی است. پذیرش این دانشگاه در حدود 45 درصد است و مدرک آن در سطح بین المللی مورد پذیرش می باشد.  برای پذیرش در این دانشگاه از ویزای فرودگاهی استفاده میشود.

 از مدارکی که لازم است داوطلبین در مقاطع مختلف آماده نمایند میتوان به مدرک تحصیلی مقطع قبلی و ریز نمرات اشاره نمود. اگر داوطلب زبان تافل  65  IBt یا مدرک آیلتس 5/5   داشته باشد، برای پذیرش شانس بیشتری دارد.  این مدارک در کنار گذرنامه و مدارک هویتی ارائه می گردند. لازم به ذکر است در حال حاضر 11 دانشگاه در کشور ایران مانند دانشگاه ارومیه و تبریز، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، البرز، ارومیه و اردبیل با این دانشگاه تعامل دارند. 

 همچنین باید گفت دانشجویان دانشگاه خاور نزدیک قبرس می توانند در دانشگاه های مورد تایید این دانشگاه چند ترم مهمان شوند. 

در آخر این مبحث باید گفت اگر با توجه به مطالب گفته شده قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارید باید بدانید ددلاین دانشگاه خاور نزدیک قبرس در جولای می باشد. ترم بهاره از هفتم ماه فوریه،  ترم پاییزی  از اول جولای و ترم تابستانی از بیست ژوئن شروع میشوند. لذا با توجه به این تاریخ ها می توانید جهت پذیرش و اقامت در قبرس تصمیم گیری نمایید.

بیمارستان دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی

سوالات متداول در رابطه با دانشگاه خاور نزدیک قبرس

سوال : ادرس وب سایت رسمی دانشگاه خاور نزدیک قبرس چیست؟ 

پاسخ : ادرس وب سایت رسمی این دانشگاه از این لینک قابل مشاهده می باشد.

 

مطالعه بیشتر : تحصیل فیزیوتراپی در قبرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی