تصویر دانشجویان پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس با توجه به داشتن تجهیزات پزشکی مدرن و پیشرفته از شهرت بالایی در بین بسیاری از دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در قبرس را دارند برخوردار است. تحصیل در رشته پزشکی  در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی می باشد. قبرس شمالی یکی از کشورهای پر طرفدار برای تحصیل در بین دانشجویان بین المللی است. اگر به تحصیل در رشته پزشکی در این کشور فکر می کنید باید از تمام شرایط و هزینه های آن اطلاع داشته باشید. در این متن به طور کامل به شرایط تحصیل در رشته های پزشکی در قبرس می پردازیم.

همچنین پیش از مطالعه ادامه متن به شما پیشنهاد میکنیم ویدیو مرتبط صفر تا صد نحوه اخذ پذیرش را مشاهده بفرمایید

همچنین اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی از طریق روش تجصیلی و یا سایر روش ها را دارید می توانید با مشاورین ما به شماره تماس 00905338890738 و یا 09123493079 در تماس باشید.

تحصیل پزشکی در قبرس برای دانشجویان ایرانی بسیار راحت می باشد. یکی از شروط اصلی پذیرش در دانشگاه های قبرس برای دانشجویان داشتن معدل بالا است. معدل دانشجویان باید بالای 14 باشد و داشتن نمره حداقل 5.5 زبان می تواند به پذیرش راحت تر آن ها کمک کند.

تحصیل پزشکی در قبرس نیازمند  مدارکی است که دانشجویان برای پذیرش باید حتما آن ها را ارائه دهند. این مدارک به شرح زیر می باشند:

  •       ارائه اسکن آخرین مدرک تحصیلی
  •       ارائه پاسپورت
  •       ارائه شناسنامه
  •       ارائه رزومه
  •       ارائه ریز نمرات
  •       ارائه مدارک مربوط به بورسیه
  •       ارائه دو یا سه توصیه نامه
  •       ارائه نمونه کار
  •       ارائه نمره قبولی بالا در آزمون پذیرش GAMSAT یا MCAT

تحصیل پزشکی در قبرس شمالی برای دانشجویانی که دارای معدل 16 می باشند 6 سال به طول می انجامد. همه دانشگاه های قبرس رشته های پزشکی را تدریس نمی کنند. برخی از دانشگاه های این کشور به زبان ترکی و یونانی رشته های پزشکی را برگزار می کنند. برای تحصیل در دانشگاه هایی که رشته های پزشکی را به زبان  انگلیسی تدریس میکنند دانشجویان باید هزینه بیشتری پرداخت کنند زیرا در این دانشگاه ها به آموزش زبان انگلیسی نیز می پردازند.

تحصیل پزشکی در قبرس نیازمند قبولی در آزمون است. برای ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور دانشجویان باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند و نمره قابل قبولی را کسب کنند. این آزمون از دروس زیست شناسی و یکی از دروس فیزیک، شیمیای و یا ریاضیات گرفته می شود. دانشجویان باید حداقل نمره 16 را در این آزمون کسب کنند تا بتوانند نامه پذیرش دانشگاه این کشور را دریافت کنند.

مطالعه بیشتر :تحصیل داروسازی در قبرس

تصویر دانشجویان پزشکی در قبرس

هزینه تحصیل پزشکی در قبرس

هزینه تحصیل پزشکی در قبرس به موارد متعددی از جمله شهر و دانشگاه محل تحصیل وابسته است اما به طور کلی این عدد چیزی بین 18 تا 30 هزار یورو می باشد که این هزینه در سال متغیر است. برخی از رشته های پزشکی نظیر دندانپزشکی، داروسازی و … در برخی از دانشگاه های قبرس شمالی تخفیف 25 یا 50 درصدی دارد. دانشجویان بین المللی میتوانند با پرداخت 4 تا 5 هزار یورو در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

تحصیل پزشکی در قبرس به انگلیسی

تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی در برخی دانشگاه ها وجود دارد. در بعضی از دانشگاه های کشور  قبرس پزشکی به زبان  ترکی و یونانی تدریس می شود. برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور دانشجویان باید حداقل نمره آیلتس 5.5 را کسب کنند. دانشجویانی که مدرک زبان ندارند نیز می توانند به راحتی در این کشور تحصیل کنند زیرا در دانشگاه های قبرس برای دانشجویان کلاس آموزش زبان برگزار می شود تا دانشجویان بتوانند برای تحصیل به زبان انگلیسی آماده شوند. دانشجویان میتوانند در این کلاس ها شرکت کنند و در 2 الی 3 ترم مسلط به زبان انگلیسی شوند.

دانشجویان پزشکی در قبرس

 بهترین دانشگاه های پزشکی قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس در دانشگاه های زیادی امکان پذیر است که بهترین دانشگاه های   برای تحصیل پزشکی در قبرس و همچنین تحصیل دندانپزشکی در قبرس می باشند:

به طور کلی قبرس دارای 3 دانشگاه دولتی و 6 دانشگاه خصوصی است که برترین دانشگاه های قبرس شمال موارد زیر است:

  •       دانشگاه فردریک قبرس
  •       دانشگاه اروپایی لفکه
  •       دانشگاه اروپایی قبرس
  •       دانشگاه مدیترانه شرقی
  •       دانشگاه گیرنه (کایرنیا)
  •       دانشگاه آمریکایی گیرنه
  •       کالج الکساندر
  •       دانشگاه نیکوزیا
  •       دانشگاه صنعتی قبرس

دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران

تحصیل پزشکی در قبرس مورد توجه ایرانیان است که تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه مدیترانه شرقی مورد تایید ایران می باشد. در بین دانشگاه های نام برده بالا دانشگاه مدیترانه شرقی بهترین دانشگاه قبرس به شمار می آید که در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. و گزینه ایده الی برای علاقمندان رشته پزشکی و همچنین علاقمندان تحصیل فیزیوتراپی در قبرس می باشد.

ویژگی تحصیل پزشکی در قبرس

تحصیل در قبرس به خصوص تحصیل در رشته های پزشکی  در این کشور بسیار مورد توجه افراد ایرانی قرار گرفته است. این کشور به علت نزدیکی با کشور ایران و داشتن شرایط مناسب تحصیلی بسیار کشور مناسبی برای ادامه تحصیل افراد ایرانی است. با تحصیل در این کشور افراد می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. با دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور به راحتی می توانید در دانشگاه های  این کشور تحصیلات خود را ادامه دهید. تحصیل پزشکی در قبرس به علت داشتن دانشگاه های معتبر در اولویت دانشجویان پزشکی است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه بین المللی قبرس

تحصیل پزشکی در دانشگاه بین المللی قبرس یکی از پرطرفدار ترین دانشگاه ها بین دانشجویان است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های قبرس می باشد و به خاطر شرایط خوب تحصیلی و هزینه های پایین مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. دانشگاه بین المللی قبرس به دانشگاه CIU نیز معروف است. این دانشگاه دارای دانشکده های زیادی می باشد که رشته های تحصیلی زیادی را در آن تدریس می شود. دانشجویان می توانند با توجه به علاقه در رشته مد نظر خود در دانشگاه بین المللی قبرس تحصیل کنند.همچنین

همچنین اگر علاقه مند تحصیل در رشته داروسازی در قبرس هستید این دانشگاه می تواند برای شما گزینه ایده الی باشد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک مورد توجه دانشجویان زیادی است زیرا این دانشگاه هر ساله به دانشجویان بورسیه 50 درصدی برای تحصیل می دهد. شرایط پذیرش دانشگاه خاور نزدیک بسیار آسان است و نیاز به ارائه مدارک زبان انگلیسی ندارد. رنگینک دانشگاه خاور نزدیک در جهان 801 الی 100 می باشد. بیمارستان این دانشگاه یکی از پیشرفته ترین مراکز آموزشی می باشد. دانشگاه های خاور نزدیک امکانات بالایی مانند فروشگاه، زمین ورزشی، خوابگاه، رستوران، کافه و … برای دانشجویان فراهم کرده است.

تصویری از دانشجویان پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در دانشگاه اروپایی قبرس

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه اروپایی قبرس دانشجویان نیاز به آزمون ورودی ندارند. دانشجویان می توانند با کسب نمره 16 تا 20 در دروس زیست شناسی، شیمی ، فیزیک و یا ریاضی پذیرش این دانشگاه را دریافت کنند. شهریه تحصیلی پزشکی در دانشگاه اروپایی قبرس 19000 یورو در سال می باشد.

دانشگاه اروپایی قبرس در رشته های پزشکی دو جایزه به خاطر کیفیت بالای آموزش و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دریافت کرده است.

بورسیه تحصیلی پزشکی در قبرس

بورسیه تحصیلی پزشکی در قبرس نیاز به شرایطی خاصی ندارد و اکثر دانشگاه های قبرس به راحتی به اشخاص ایرانی بورسیه تحصیلی می دهند. بورسیه تحصیلی پزشکی در قبرس از 50 درصد به بالا می باشد. بورسیه تحصیلی در دانشگاه بین المللی قبرس یکی از بهترین بورسیه ها می باشد که دانشجویان می توانند به راحتی دریافت کنند.

درصد بورسیه در دانشگاه های کشور قبرس متفاوت می باشد برای مثال:

  •       دانشجویان رشته های داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی می توانند بورسیه 50 درصدی دریافت کنند.
  •     دانشجویانی که معدل دیپلم آن ها بالای 15 باشد می توانند بورسیه 75 درصدی دریافت کنند.

خوابگاه دانشجویان پزشکی در قبرس

خوابگاه دانشجویان پزشکی در قبرس بهترین امکانات را دارد از این رو یکی از دغدغه ی دانشجویان که هزینه تحصیل و اسکان برای تحصیل می باشد را کم کرده است. خوابگاه دانشجویان پزشکی در قبرس در بین دانشگاه های اروپایی به علت داشتن کیفیت بالا بسیار معروف است. این خوابگاه ها علاوه بر هزینه پایینی که دارند دارای امنیت بالا، اینترنت پر سرعت و پرسنل نظافتی 24 ساعته می باشند.

کار پس از تحصیل پزشکی در قبرس

کار پس از تحصیل پزشکی در قبرس دارای شرایط خاصی است زیرا در این کشور اولویت برای کار در رشته های تخصصی  شهروندان قبرسی می باشند. دانشجویان پس از به اتمام رساندن درس خود حداقل در مدرک کارشناسی می توانند شروع به کار کنند. واحدی در دانشگاه های کشور قبرس وجود دارد که دانشجویان را کمک می کند حداقل تا سه ماه بعد از پایان رساندن تحصیل خود شروع به کار کنند. دانشجویان بین المللی برای دریافت اقامت و شروع به کار در این کشور نیاز به نامه کارفرما دارند. برای دریافت نامه کارفرما و پیدا کردن کار دانشجویان باید مدارکی به کارفرمای خود ارائه دهند.

همچنین امکان کار دانشجویی در قبرس شمالی وجود داشته و مشا می توانید ضمن تحصیل اقدام به کار و کسب و درامد برای تامین هزینه های خود کنید.

مدارک مورد نیاز برای کار شامل موارد زیر است:

  •       پیش مجوز
  •       مجوز کار محدود
  •       مجوز کار برای خارجیان
  •       مجوز کار دانشجویی
  •       مجوز تاسیس کسب و کار

دانشجویان فارغ التحصیل شده پزشکی در قبرس

درآمد پزشکان در قبرس

درآمد پزشکان در قبرس نسبت به رشته  و مقطع تحصیلی که دارند متفاوت می باشد اما به طور کلی درآمد پزشکان در این کشور به صورت زیر می باشد:

  •       حداقل حقوق پزشکان در ماه 680 یورو می باشد.
  •       متوسط حقوق پزشکان در ماه 3230 یورو می باشد.
  •       حداکثر حقوق پزشکان در ماه 9660 یورو می باشد.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در قبرس

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در قبرس مواردی می باشد که در این متن به آن ها اشاره می شود تا دانشجویان بتوانند با اطلاعات کافی برای تحصیل تحصیل پزشکی در قبرس اقدام کنند.

تحصیل پزشکی در قبرس مزایایی دارد که به شرح زیر می باشد:

  •       تحصیل پزشکی در قبرس و عدم نیاز به ویزای تحصیلی: این ویژگی مختص قبرس شمالی است که مانند ترکیه برای ادامه تحصیل شخص نیاز به ویزای تحصیلی ندارد. برای تحصیل در قبرس شمالی تنها داشتن نامه پذیرش دانشگاه ها کافی است و این امر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ی افراد می شود. باید توجه داشت برای تحصیل در قبرس جنوبی افراد حتما باید ویزای تحصیلی دریافت کنند.
  •       تحصیل پزشکی در قبرس بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی: شرط اصلی بسیاری از کشورها برای تحصیل داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر است و در صورت عدم ارائه مدارک زبان شخص ریجکت می شود. در قبرس شمالی با اینکه کلاس ها به زبان انگلیسی برگزار می شود ولی ارائه مدرک زبان الزامی نیست. شخص می تواند پس از ثبت نام در دانشگاه های این کشور به آموزش زبان بپردازد.
  •       تحصیل پزشکی در قبرس و هزینه پایین تحصیل: با توجه به مدارک معتبر تحصیلی و آموزش قوی این کشور هزینه تحصیل در قبرس نسبت به کشورهایی نظیر کانادا، انگلیس و … در تمام مقاطع بسیار پایین است. به علت هزینه های پایین این کشور تحصیل پزشکی در قبرس بسیار مورد توجه افراد ایرانی قرار گرفته است.
  •       تحصیل پزشکی در قبرس  و کار دانشجویی: یکی از مزایای مهم تحصیل در قبرس امکان کار نیمه وقت است. دانشجویان می توانند با انجام کار نیمه وقت مقداری از هزینه های تحصیل خود را به دست بیاورند. کارهای نیمه وقت شامل هتلداری، مهمانداری، امور مالی و … می باشد. قابل توجه است که در صورت تعطیلی دانشگاه شخص می تواند به صورت تمام وقت به کار بپردازد و دستمزد بیشتری دریافت کند. در زمان تحصیل دانشجویان فقط می توانند در هفته 20 ساعت مشغول به کار شوند.

تصویر دانشجویان درحال تحصیل پزشکی در قبرس

  • تحصیل پزشکی در قبرس و نداشتن گپ تحصیلی: در قبرس گپ تحصیلی آن چنان اهمیت خاصی ندارد. گپ تحصیلی به زمانی که از دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما گذشته باشد می گویند. گپ تحصیلی در کشورهای دیگر مانند کانادا و انگلیس حدود 5 سال می باشد اما در این کشور زمان آن اهمیت خاصی ندارد. اشخاص با هر سنی می توانند برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام کنند. معمولا افراد تا سن 35 سالگی به راحتی می توانند پذیرش تحصیلی این کشور را دریافت کنند.
  • تحصیل پزشکی در قبرس و هزینه مناسب زندگی: هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین و منطقی است. هزینه خورد و خوراک، اسکان، حمل و نقل و … برای هر دانشجو در ماه حدود 600 یورو می باشد.
  • تحصیل پزشکی در قبرس و بورسیه تحصیلی: یکی از ویژگی های جذاب کشور قبرس دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. برخی از دانشگاه ها با تخفیف 5 درصدی امکان بورسیه شدن به دانشجویان را می دهند. برخی از دانشگاه های این کشور برای دانشجویان ممتاز امکان تحصیل به صورت رایگان را فراهم کرده اند.
  • تحصیل پزشکی در قبرس و دانشگاه های برتر: یکی از مزایای تحصیل در این کشور وجود دانشگاه های برتر نظیر دانشگاه فناوری و دانشگاه مدیترانه ای emu می باشد.
  • تحصیل پزشکی در قبرس و تحصیل رایگان: دانشجویان با معدل بالا می توانند با پذیرش تحصیلی فری اپلای لتس گو یونی به ادامه تحصیل رایگان در این کشور بپردازند.

تحصیل پزشکی در قبرس معایبی دارد که به شرح زیر می باشد:

  • دسترسی نداشتن به مشاغل رده بالا: در این کشور برای دانشجویان بین المللی امکان کار کردن در مشاغل پول ساز وجود ندارد زیر اولویت کار کردن در این مشاغل شهروندان قبرسی هستند. بنابراین درصد کار کردن برای دانشجویان بعد از پایان تحصیل در رشته ی خود در این کشور بسیار پایین است.
  • ساعت محدود کار دانشجویی: دانشجویان در هفته فقط می توانند 20 ساعت از زمان خود را به کار بپردازند. بنابراین کسانی که به پول بیشتری برای تامین مخارج خود نیاز دارند به علت ساعت کاری مشخص شده با مشکل مواجه می شوند.
  • تبعیض و نژاد پرستی: در این کشور مخصوصا قبرس جنوبی نژادپرستی بسیار وجود دارد. در بعضی موارد در این کشور رفتارهای به شدت نامناسب با افراد مشاهده شده است مخصوصا کسانی که دارای رنگ پوست متفاوتی می باشند.
  • سفر به کشور اروپایی: با توجه به اینکه این کشور با دو دولت اداره می شود سفر به کشورهای اروپایی برای دانشجویان بین المللی بسیار سخت خواهد بود. این کشور دارای دو منطقه شمالی و جنوبی است. با توجه به اینکه قسمت شمالی کشور قبرس توسط کشور ترکیه اداره می شود و جز مناطق اروپایی به حساب می آید ولی سفر به کشور های اروپایی دارای شرایط خاصی است.

دانشجویان پزشکی دانشگاه نیکوزیا قبرس

اطلاعاتی در مورد شرایط جغرافیایی و آب و هوایی کشور قبرس

  •       پایتخت این کشور نیکوزیا یا لفکوشا می باشد.
  •       نوع حکومت آن جمهوری می باشد.
  •       واحد پول این کشور لیر ترکیه است.
  •       شهرهای معروف ای کشور نیکوزیا ، گیرنه، فاماگوستا مورفو و لفکا است.
  •       آب و هوای این کشور معتدل مدیترانه ای است.
  •       این کشور دارای 19 دانشگاه معتبر جهانی می باشد.
  •       هزینه زندگی برای دانشجویان در این کشور حدود 350 تا 600 دلار در ماه می باشد.
  •       هزینه تحصیل برای دانشجویان در این کشور بدون بورسیه حدود 4 تا 8 هزار دلار در سال می باشد.

 

جمع بندی پایانی

تحصیل رشته پزشکی در قبرس می تواند برای دانشجویان بین المللی یک فرصت عالی برای ساختن اینده ای درخشان باشد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در موسسه ایمرال اینوستمنت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی