تصویر یک متخصص فیزیوتراپی در قبرس

تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس

رشته فیزیوتراپی به جهت بازار کار خوب در داخل و خارج کشور یکی از رشته های پرطرفدار در بین دانشجویان به شمار می رود. این رشته در دانشگاه های مختلف ایرانی و خارجی تدریس می شود و شرایط پذیرش آن در هر کدام از مراکز با یکدیگر تفاوت دارد. یکی از گزینه های مطلوب برای بسیاری از دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در قبرس را دارندگزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس است. در برخی از دانشگاه های کشور قبرس پذیرش دانشجو در کلیه مقاطع رشته فیزیوتراپی صورت می گیرد و متقاضیان زیادی دارد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما به شماره تماس های 00905338890738  و یا 09123493079 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق قسمت چت انلاین وب سایت اقدام به ارسال پیام کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما ارتباط بگیرند.

در ابتدای این مقاله از شما دعوت میکنیم که با مشاهده این ویدیو اطلاعات کاملی در رابطه با مزایای تحصیل در قبرس شمالی بدست اورید

 

مزیت های رشته فیزیوتراپی در قبرس

تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس به دلایل گوناگونی متقاضیان فراوانی دارد. دانشجویانی که با اخذ ویزای تحصیلی قبرس در رشته مذکور تحصیل می کنند امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در این کشور را نیز دارند. امکان ادامه تحصیل در این کشور یکی از مزیت های مورد توجه متقاضیان محسوب می شود. یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل فیزیوتراپی در قبرس مربوط به بازار کار این رشته است. فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی در قبرس به مدت شش ماه فرصت یافتن شغل را دارند. افراد صاحب شغل نیز با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار می توانند در این کشور زندگی کرده و اقامت خود را دریافت کنند و از همه مزایای شهروندی بهره مند شوند.

تصویر یک متخصص فیزیوتراپی در قبرس

شغل فیزیوتراپی در کشورهای اروپای غربی و آمریکایی بازار کار خوبی دارد و یک فیزیوتراپیست می تواند با داشتن این تخصص به کشورهای پیشرفته مهاجرت کند. فیزیوتراپیست ها پس از گذشت دو سال اقامت در قبرس می توانند پاسپورت قبرس را درخواست کرده و آن را دریافت کنند.

مطالعه بیشتر : دانشگاه علوم بهداشت قبرس KSTU

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی قبرس در رشته فیزیو تراپی

تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس در تمام مقاطع تحصیلی برای متقاضیان امکان پذیر است. متقاضیان می توانند با ارائه مدارکی از قبیل مدارک تحصیلی و زبان انگلیسی، پاسپورت معتبر، مدرک توانایی مالی، گواهی سلامت خود نسبت به اخذ ویزای تحصیلی در قبرس اقدام کنند. سطح زبان انگلیسی برای دانشگاه های قبرس بین 5/5 تا 6 آیلتس است. اما افرادی که دارای این مدرک نیستند نیز می توانند با شرکت در دوره های زبان آموزشگاه های قبرس، ویزای تحصیلی خود را اخذ کنند. بنابراین متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در قبرس می توانند به راحتی با ارائه مدارک لازم در یکی از دانشگاه های معتبر کشور مذکور ادامه تحصیل دهند.

در نظر داشته باشید که افرادی که دارای مدرک ایلتس نیستند نیز می توانند با شرکت در دوره های زبان آموزشگاه های قبرس، ویزای تحصیلی خود را اخذ کنند. بنابراین متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در قبرس می توانند به راحتی با ارائه مدارک لازم در یکی از دانشگاه های معتبر کشور مذکور ادامه تحصیل دهند.

 

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس (کارشناسی)

6000 یورو

درآمد یک متخصص فیزیوتراپی در قبرس

بین 24000 یا 74000 یورو

سطح زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل فیزیوتراپی

نمره بین 5/5 تا 6 آیلتس(غیر اجباری)

 

ویدیو صفر تا صد نحوه اخذ پذیرش

اخذ بورسیه تحصیل فیزیوتراپی در قبرس

تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس به صورت بورسیه نیز امکان پذیر است. برخی از متقاضیان تحصیل دراین کشور با دریافت بورس تحصیلی یکی از دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل رایگان یا با هزینه های بسیار اندک را کسب می کنند. با اخذ بورسیه تحصیلی برخی از دانشگاه های قبرس می توانید بخش مهمی یا حتی کل هزینه های تحصیل خود را پوشش دهید و همچنین در کنار ان از امکان دریافت مجوز دانشجویی برای چند ساعت کار در هفته نیز استفاده کنید و واضح است که با کار کردن و همچنین داشتن بورسیه تحصیلی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی بسیار آسان تر می شود.

مطالعه بیشتر:کار دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل دانشگاه مورد نظر است. در کشور قبرس دانشگاه های گوناگونی وجود دارند و تحصیل در هر کدام از این مراکز دارای هزینه های مختلفی است. یکی دیگر از عوامل مهم در تغییر هزینه های تحصیل در این کشور مربوط به مقطع تحصیلی است. مشخص است که به طور مثال هزینه های مقطع کارشناسی کمتر از دکترا است. می توان گفت به طور متوسط در حدود 6000 یورو برای تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس هزینه می شود.

ویدویی از قبرس و مزیت های زندگی و اقامت در این کشور برای دانشجویان 

مطالعه بیشتر :تحصیل پزشکی در قبرس

بازار کار رشته فیزیوتراپی در قبرس

رشته فیزیوتراپی در قبرس همانند بسیاری از کشورهای جهان بازار کار خوبی دارد. در این کشور می توان با مدرک فیزیوتراپی در درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز توانبخشی مشغول به کار شد و درآمد بالایی کسب کرد. درآمد فیزیوتراپیست ها در اغلب کشورهای جهان بالا است و کشور قبرس هم از این قاعده مستثنی نیست و متوسط درامد یک متخصص فیزیوتراپی از 46000 یورو در سال است که این عدد برای یک شخص کم تجربه و د رکمترین سطح در حدود 24000 یورو است و برای یک متخصص سطح بالا تا 74000 یورو هم میرود.

تصویر یک فیزیوتراپی در قبرس شمالی

درآمد رشته فیزیوتراپی در قبرس

رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های مربوط به علوم پزشکی محسوب می شود و متخصصین این رشته ها در کشور قبرس از درآمد بالایی برخوردارند. بر طبق آمارهای اعلام شده درآمد صاحبان مشاغل رشته های پزشکی از متوسط درآمد کلیه مشاغل غیر پزشکی بالاتر است. به طور کلی می توان گفت که درآمد میانگین ماهیانه یک فیزیوتراپیست در قبرس به طور متوسط در حدود 3330 یورو است.

مطالعه بیشتر :تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در قبرس

دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در کشور قبرس عبارتند از:

  •       دانشگاه مدیترانه شرقی یا EMU که به عنوان بهترین دانشگاه این کشور شناخته شده است. در این دانشگاه امکانات تحصیلی و رفاهی مناسبی وجود دارد و زبان تحصیل در آن انگلیسی و ترکی استانبولی است. فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند با مدرک تحصیلی خود در اغلب کشورهای اروپایی جهت کار اقدام کنند.
  •       دانشگاه بین المللی قبرس یا CIU یکی دیگر از دانشگاه های معتبر جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس است. این دانشگاه در نزدیکی شهر «لفکوشا» واقع شده است و یکی از گزینه های مناسب جهت تحصیل ایرانیان به شمار می رود. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی و یونانی است.
    دانشجویان رشته فیزیوتراپی در یک دانشگاه در قبرس
  •       دانشگاه خاور نزدیک قبرس یا NEU با امکانات فراوان خود یکی دیگر از دانشگاه های معتبر و خوب در زمینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس است. این دانشگاه در شهر لفکوشا واقع شده و مدرک صادره از آن برای کشورهای اتحادیه اروپا و ترکیه معتبر است. 

فایل صوتی معرفی معتبرترین دانشگاه های قبرس 

تحصیل فیزیوتراپی در قبرس با شرکت امرال اینوستمنت

تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس مورد علاقه بسیاری از ایرانیان است؛ چرا که در این کشور می توان با هزینه بسیار کمتری نسبت به اغلب کشورهای پیشرفته در رشته فیزیوتراپی فارغ التحصیل شد. هزینه زندگی در این کشور نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین است. از طرف دیگر با اخذ بورسیه و مجوز کار در هنگام تحصیل هم می توان هزینه ها را کاهش داد. به همین جهت بسیاری از موسسات و مراکز حقوقی و مهاجرتی خدمات مهاجرتی از قبیل مشاوره اخذ ویزا و بورسیه را به متقاضیان ارائه می دهند.

کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی امرال اینوستمنت با ارائه خدمات مشاوره درزمینه های مختلف شما را در امور مهاجرت یاری می رسانند. شما می توانید جهت اخذ پذیرش دانشگاه های معتبر قبرس و اخذ بورسیه این دانشگاه ها و مشاوره برای تکمیل مدارک و ارسال آنها به مراکز آموزشی با کارشناسان امرال اینوستمنت در تماس بوده و مشاوره تخصصی دریافت کنید.

 مطالعه بیشتر : دانشگاه آداکنت

مطالعه بیشتر :دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس

 

یک پاسخ

  1. ایا برای تحصیل فیزیوتراپی در قبرس محدودیت سنی وجود داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی